Stránka 1 z 1

P38 vs D2

Napsal: 13 čer 2017 14:52
od masar
Mám teď takový dilema. S kamarádem jsme koupili výhodně Range Rover P38 (LPG) s motorem 4.6 udělaným od Eliotta někdy kolem r. 2009 a nějaký rok před tím i nově danou převodovkou (jedná se o automat). Auto měl původní majitel jako pracovní, takže to není žádná leštěnka. Na druhou stranu ten základ v podobě udělanýho motoru a novou převodovkou, který jsou sotva zajetý (má to najeto údajně 60 tkm., jinak auto má 310 tkm.) mi přijde jako dobrý potenciál.
Já mám v tuhle chvíli Discovery 2 Td5 v který je samozřejmě nemálo peněz, nadruhou stranu ten zvuk V8 u Range Roveru je návykový, svezení na měchách taky a navíc ještě poměrně pěkný sedačky v kůži i s vyhříváním. Přemýšlím zda tedy prodat D2 a dát dokupy tohle. Především teď váhám zda ti vloženým úsilím budu mít auto s větší spolehlivostí, protože o svojí D2 zrovna tohle mínění nemám. Co se týče RR, tak u něj by měly být od Kokeska odstraněný veškerý elektrovyfikundace, který působí problémy a nesouvisí s provozuschopností auta. Zajímaly by mě vaše případný postřehy.

Re: P38 vs D2

Napsal: 13 čer 2017 15:08
od teslo
pokial to zrovnavas z pohladu spolahlivosti, tak P38 na tom bude oproti D2 vzdy horsie. Je to ovela komplikovanejsie auto. Na druhu stranu to je prave to co tie dve auta odlisuje z pohladu komfortu so zjavnou prevahou pre P38.
V8 je vykonnejsi motor ale Td5 zas uspornejsi...

Ako prve auto do rodiny na denne jazdenie by som si benzinovu V8 zobral iba vtedy, keby ma netrapila spotreba. Vykonny motor ma vyznam vtedy ked ten vykon chcem vyuzivat a to znamena aj vyssiu spotrebu.

Re: P38 vs D2

Napsal: 13 čer 2017 15:59
od MadTom
Spolehlivost - P38 má drobnou nevýhodu - je složitější a o půl generace starší, takže se na něm učili. Z toho pramení fůra problémů. A jestli u D2 je problém se servisem, že to neznají, tak u P38 je to ještě horší. Jestli chceš spolehlivé auto, tak ni jedno z nich to není. V obou případech je to většinou zanedbaná údržba nebo neznalost, spolu s neobvyklostí a složitostí auta.

Re: P38 vs D2

Napsal: 13 čer 2017 16:13
od masar
D2 máme v rodině 7 let a spousty věcí už jsme na ní vychytali. LR nikdy nebyl a ani nemůže být jediný auto v domě :mrgreen: Je to jen "pro zábavu" :inlove nebo taky "pro vztek" :Ja blb: Myslel jsem, že největší problém u P38 je motor, který se musí nechat převložkovat, což u tohohle odpadlo a právě ta zmíněná elektronika.
Napadla mě ještě jedna myšlenka, je reálný ten motor vrazit do D2. Vím, že 4.6 se tam dával, ale jestli jde vzít motor z RR a nacpat rovnou do D2. Nebo to taky nevidíte jako cestu?

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 11:25
od teslo
motor nieje problem :-) problem je ako spominal Madtom neznalost. :-)

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 11:36
od MadTom
Vychytaná D2 na tom bude o velkej kus lépe, než nevychytaná P38. O možnosti transplantace nemluvím. Nevím jakej automat má P38, ale ten v D2 má elektronické řízení, tak aby to nebylo tak, že budeš muset nejdřív sehnat benzínovou D2, aby jsi do ní ten motor dal. A to nemluvím o nádrži, výfuku, a vůbec věcech okolo.

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 12:19
od masar
No původně jsem to chtěl skutečně do svojí, ale teď nás napadla lepší varianta, dát to do tý kámošovo D2, on má 4.0 V8, takže by si o něco polepšil a navíc si nejsme jistý stavem toho jeho motoru + by snad mohl využít LPG, ale to nevím jestli je legislativně možný přestavět z auta do auta. Nádrž už je stejně propadlá, takže tu určitě novou.

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 12:30
od MadTom
Se zeptej Eliota, jak moc jsou ty motory stejné mechanicky, a jak moc jsou stejné po stránce příslušenství, jako je vstřikování a celé řízení motoru. Aby jste nenarazili, že nejlepším řešením bude z obou motorů udělat hybrid. To souvisí i s LPG. Najít nějakého plynaře, který danému systému a motoru rozumí, ten už bude vědět, co je jednak technicky možné, a hlavně jak s papírama. Stejně bych u LPG počítal s nutností občasného servisu, na což chce někoho, kdo to umí.
A jsme zase na začátku - fůru věcí si uděláte sami, ale řešit takto 100% je nereálné, zvlášť když do toho vstupují předpisy jako jsou u plynu revize, nebo třeba zapsání do TP.
A dotaz - jsou ty V8 motory od sebe rozlišitelné - jak pohledem, tak podle typu motoru na štítku?

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 12:42
od masar
Přestavbu bych určitě řešil s eliottem a hlavně nechal zapsat/schválit od HelRegu. Do D2 se ten motor taky dával, takže by to snad u LR nemusel být problém, jsou vstřícní.

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 12:51
od MadTom
Však uvidíš. Jak už jsem psal - motor je jenom jedna část. Okolo něj je fůra dalších věcí, které musí sedět - namátkou: převodovka (u automatu jsou různé velikosti měniče), výfuk (katalyzátory, lambda sondy), vstřikování paliva jako takové (víc typů), emisní systémy (takové věci jako je injektáž dodatečného vzduchu, požírání výparů z nádrže a jiné, co se dělalo třeba pro Kalifornii), a můžeme pokračovat.
Pokud něco z toho nebude sedět, tak jsou to peníze navíc, a vzhledem k počtu D2 s V8 motorem, které jsou k dispozici na díly, to nemusí být jednoduché ani levné sehnat. Ale to je spíš na Eliotta.
Úplně jinak by to vypadalo s D2 s lehlou V8, koupenou za malé peníze.

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 14:59
od eliott
Nemá čas se moc rozepisovat, ale P38, jasná volba. Pokud je ale zničený a zanedbaný, tak bych z něj akorát vzalů agregát do jiného, jinak se budeš trápit.

Re: P38 vs D2

Napsal: 14 čer 2017 15:24
od pooh
P38 s LPG neni ekonomicky horsi nez D2 dizel. Vo vnutri viac miesta, viac komfortu. :yes
mozno ma viac elektroniky, ale zas nema ACE, a dnes uz ani P38 neni problem upgradeovat pre teren. ak je v dobrom stave, + 1 pre P38 :beer
saskovanie s motorom by som neriesil, kym nie je to vyslovene nutne

Re: P38 vs D2

Napsal: 17 čer 2017 00:03
od masar
eliott píše: 14 čer 2017 14:59 Nemá čas se moc rozepisovat, ale P38, jasná volba. Pokud je ale zničený a zanedbaný, tak bych z něj akorát vzalů agregát do jiného, jinak se budeš trápit.
Bylo u tebe tohle auto na repasu/převložkování? Někdy kolem r. 2009 by to měl být.

Re: P38 vs D2

Napsal: 17 čer 2017 07:20
od eliott
Auto mi povědomé není, kdo byl v té době majitel?

Re: P38 vs D2

Napsal: 18 čer 2017 09:10
od Hanys_a_Kaca
Spotřeba bude v nafte a lpg prakticky stejna, bych odhadl, tak kde jedu s D2 za 10 - 11 nafty (s platem) tam jedu s P38 za 20 plynu.
Já bych bral D2, že je jednodušší a taková přímočařejší, ale je fakt, že když mám strávit 24 hodin nějakým výletem tak rozdíl d2 a P38 je asi jako bydlení ve stanu a v hotelu.

Člověk sice rád stanuje, ale v hotelu si prostě odfrkneš víc. První hodinu to není tak poznat ale s časem je to ve prospěch p38 nepochybně.

Re: P38 vs D2

Napsal: 26 čer 2017 21:06
od masar
Mohl by mi prosím pěkně někdo poradit a úplně nejlépe vyfotit číslo motoru na P38 4.6, protože se mi nedaří ho najít :Sorry: Eliott mi radil kde hledat :yes - vlevo vedle vstupu hrdla měrky oleje do bloku, ale tam jsem našel jen co je na fotce. Čuměl jsem do toho jak husa do flašky všude možně a prostě ho nevidím :Ja blb:

Re: P38 vs D2

Napsal: 26 čer 2017 21:38
od eliott
Vidím co jsem potřeboval, motor je převložkovaný, proto tam číslo není...

Re: P38 vs D2

Napsal: 27 čer 2017 07:05
od masar
Dobrá zpráva :party ... díky :yes