Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Dotaz - už jste to někdo řešili? U D2 jsme po montáži pár set kilo doplňků (ono se to nezdá, ale nasčítalo se to hodně rychle) trošku těžcí a docela by se mi líbilo o váhu těch doplňků (zhruba) zvýšit celkovou váhu auta. Druhá možnost je že zhubnu, a děti přestanu krmit, aby nevyrostli. Manželku neřeším, tu bych asi musel vyměnit. Takže je jasné, že tudy cesta nevede.
V principu by stačilo zvednout váhu alespoň o větší kola a naviják v pevnostním nárazníku - tedy to co je dodatečně dopsané do TP. Kdyby to šlo o víc, tak jenom lépe. Momentálně mám v TP celkovou 2880kg a líbilo by se mi tak 3200kg, do toho už bychom se měli vejít i se stanem a dalšíma ptákovinama.
V principu by stačilo zvednout váhu alespoň o větší kola a naviják v pevnostním nárazníku - tedy to co je dodatečně dopsané do TP. Kdyby to šlo o víc, tak jenom lépe. Momentálně mám v TP celkovou 2880kg a líbilo by se mi tak 3200kg, do toho už bychom se měli vejít i se stanem a dalšíma ptákovinama.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Pokud dá zastoupení lejstro na zápis doplňků tak by neměl být problém i změna váhy pac ty doplňky něco vazi
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Moc tomu nevěřím, že ti dají jen tak papír na zvýšení maximální váhy soupravy tedy zvýšení maximálního zatížení celého auta. Na druhou stranu má někdo zkušenosti, že ho vážili s osobákem zda není přes limit?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Jestli se nepletu, tak se spolecne s doplnkama zapisuje jen vyssi pohotovostni hmotnost, ne celkova...
Zkousel ses uz zeptat HelpRegu? Dovedu si predstavit, ze kdyz muzou treba u Defa existovat varianty s vyssi papirovou hmotnosti (treba jerab) a urcityma zmenama (treba nutnost gum s vyssi nosnosti), tak by mohla jit stejne zvysena hmotnost se stejnyma zmenama zapsat i dodatecne. Ale takto si to predstavuju u Defa - u Diska je to predstavitelny trochu hur...
Zkousel ses uz zeptat HelpRegu? Dovedu si predstavit, ze kdyz muzou treba u Defa existovat varianty s vyssi papirovou hmotnosti (treba jerab) a urcityma zmenama (treba nutnost gum s vyssi nosnosti), tak by mohla jit stejne zvysena hmotnost se stejnyma zmenama zapsat i dodatecne. Ale takto si to predstavuju u Defa - u Diska je to predstavitelny trochu hur...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Já mám Disco 2 a N1G (nákladní) celkovou mám stejně jako ty 2880 kg.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Změnu pohotovostní hmotnosti řešit nechci, tam pro mě není podstatná, podstatná je změna celkové hmotnosti.
Ono naviják s držákem, nebo jak chceme říkat pevnostnímu nárazníku je klidně přes 50kg navíc, a změn gumy s 235/70/R16 na 235/85/R16 je okolo 6kg na každé pneumatice (viz parametry od BFG AT KO2). To je hned 80kg nahoru.
2880kg jsem viděl u D2 které byly papírově sedmimístné, jinak tam bývalo 2750kg.
Ono naviják s držákem, nebo jak chceme říkat pevnostnímu nárazníku je klidně přes 50kg navíc, a změn gumy s 235/70/R16 na 235/85/R16 je okolo 6kg na každé pneumatice (viz parametry od BFG AT KO2). To je hned 80kg nahoru.
2880kg jsem viděl u D2 které byly papírově sedmimístné, jinak tam bývalo 2750kg.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
z manuálu:
- All 5 seat vehicles (coil spring suspension) 2750 kg (6063 lb)
- 7 seat petrol engine vehicles (coil spring suspension*) 2825 kg (6228 lb)
- 7 seat diesel engine vehicles (coil spring suspension*) 2880 kg (6349 lb)
- Petrol engine vehicles (self-levelling suspension) 2825 kg (6228 lb)
- Diesel engine vehicles (self levelling suspension) 2880 kg (6349 lb)
* Heavy duty coil springs
Dovedl bych si představit povolení navýšení z 2750 kg na 2825/2880, ale víc pochybuju.
- All 5 seat vehicles (coil spring suspension) 2750 kg (6063 lb)
- 7 seat petrol engine vehicles (coil spring suspension*) 2825 kg (6228 lb)
- 7 seat diesel engine vehicles (coil spring suspension*) 2880 kg (6349 lb)
- Petrol engine vehicles (self-levelling suspension) 2825 kg (6228 lb)
- Diesel engine vehicles (self levelling suspension) 2880 kg (6349 lb)
* Heavy duty coil springs
Dovedl bych si představit povolení navýšení z 2750 kg na 2825/2880, ale víc pochybuju.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Myslím, že oficiálně ti to nikdo nepovolí.
Maximálka zůstane a "jen" budeš muset omezit hmotnost nákladu tak, abys nepřekročil těch 2880 kg.
Zdá se to jako byrokracie, ale to auto je "nějak" navrženo a počítá se i s rozložením hmotnosti na každou nápravu a pod.
Zvýšením by pak došlo de facto k přetížení vozidla a pod to se nejen nikdo nepodepíše, ale musel by to schválit výrobce.
Tak jako máš schválené jiné doplňky - ne každý může být přínosem, může mít ostré hrany, hořlavost, může oslňovat a pod....
Při zvýšení by se mohla zhoršit manévrovatelnost, brzdná dráha, ovladatelnost, autu se změní těžiště (podle váhy a rozložení doplňků) a další parametry.
Pod to se ti tady těžko někdo podepíše.
S vážením osobního auta jsem se, pochopitelně, osobně nesetkal a ani jsem o tom neslyšel.
Kromě toho, že kamarád s D.IV si nechal naložit při koupi nového auta u dealera spoustu doplňků a zaplatil předem, a pak mu oznámili, že vše namontovat nelze, dostal by se na povolenou maximální hmotnost. Na podrobnosti jsem se ho ale neptal.
Maximálka zůstane a "jen" budeš muset omezit hmotnost nákladu tak, abys nepřekročil těch 2880 kg.
Zdá se to jako byrokracie, ale to auto je "nějak" navrženo a počítá se i s rozložením hmotnosti na každou nápravu a pod.
Zvýšením by pak došlo de facto k přetížení vozidla a pod to se nejen nikdo nepodepíše, ale musel by to schválit výrobce.
Tak jako máš schválené jiné doplňky - ne každý může být přínosem, může mít ostré hrany, hořlavost, může oslňovat a pod....
Při zvýšení by se mohla zhoršit manévrovatelnost, brzdná dráha, ovladatelnost, autu se změní těžiště (podle váhy a rozložení doplňků) a další parametry.
Pod to se ti tady těžko někdo podepíše.
S vážením osobního auta jsem se, pochopitelně, osobně nesetkal a ani jsem o tom neslyšel.
Kromě toho, že kamarád s D.IV si nechal naložit při koupi nového auta u dealera spoustu doplňků a zaplatil předem, a pak mu oznámili, že vše namontovat nelze, dostal by se na povolenou maximální hmotnost. Na podrobnosti jsem se ho ale neptal.
Discovery je životní styl.
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Ahoj. Tohle me zajímá. Chystáme se příští rok někam dal a pomalu začínáme zjišťovat, ze váha by mohl byt problem. Já mam D1 a s navijakem, předním a zadním pevnostakem, hiliftem, naradim a jednou rezervou jsem na 2440kg se mnou v kabině a půlkou nádrže. Počítám dal, ze mistama je to +60L vody, 80L diesel, díly, stan, další rezerva...takže si myslím, ze ve dvou to bude jen taktak...spis přes...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
viděl jsem na silnici jakýsi "vážící koberec" ,hnali na to kamiony , ale asi by nebyl problém na tom zvážit i osobák, když by policajti to chtěli,
Co se týká výše celkový hmotnosti ,tak to bude zákon /s tím normální smrtelník nepohne /, z důvodů jak psal Steve,
Co se týká výše celkový hmotnosti ,tak to bude zákon /s tím normální smrtelník nepohne /, z důvodů jak psal Steve,
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
asi jedine cestou individuálneho schválenia skúšobňou z dôvodu nadstavby/prestavby...
Cesta vedie tadiaľ, kadiaľ sa vydáš.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
S tím, že by se muselo do zkušebny tak nějak počítám. Zjišťuji, jestli už to někdo neřešil, protože nechci zbytečně znovu řešit něco, co už vyřešené bylo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
hlavně počítej s tím že ta zkušebna bude šíleně drahá ,
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Řešilo se to na jeep fóru, protože wrangler má vtipně nízkou nostnost. No a muselo by to na zkušebnu, ale i na zkušební polygon kde by měřili brzdnou dráhu, boční náklony a tak dále, auto by dostalo celkem sodu a stálo by to ranec.
Zkus jim napsat email.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Ad boční náklony - D2 má ACE (alespoň ta moje), což boční náklony docela pěkně eliminuje, brzdy jsou jasné (alespoň bych se dokopal je zrevidovat). Nemáš nějaký odkaz kde se to na jeep fóru řešilo?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
Tady: příspěvek číslo 35: http://jeepforum.cz/showthread.php?tid= ... t=hmotnost
Citace dotčeného zde:
"
LZE sice provést zkoušky, a po nich navýšit maximální povolenou hmotnost (když auto ve zkouškách obstojí), ale - stojí cca 40 tis., a auto při nich dostává opravdu zabrat (zkouší se na okruhu, různé typy brzdění při různém zatížení, různých rychlostech, odpojují se okruhy brzd, aby se vyzkoušel předek zvlášť, zadek zvlášť atd.). Navíc se ke všem možným komponentům podvozku musí doložit doklady o jejich maximální únosnosti. To se týká náprav, disků, a já nevím čeho ještě.
"
Re: Celková hmotnost auta a její zvýšení?
jak už tu bylo psáno "se ke všem možným komponentům podvozku musí doložit doklady o jejich maximální únosnosti. To se týká náprav, disků, a já nevím čeho ještě".
Prostě se to z těch dokladů opíše do Zkušebního protokolu o mnoha stránkách s mnoha grafy a nakopírovanými sofistikovanými výpočty a frázemi , sváže se to barevnou šnurkou +nějaká vosková pečet-to aby to vypadalo ... a nakonec se tam dá to nejcenější -Razítko , no a ještě si s autem pořádně zablbnou . Za těch 40-50tis. musí přece zákazník dostat do ruky něco hmotného
Prostě se to z těch dokladů opíše do Zkušebního protokolu o mnoha stránkách s mnoha grafy a nakopírovanými sofistikovanými výpočty a frázemi , sváže se to barevnou šnurkou +nějaká vosková pečet-to aby to vypadalo ... a nakonec se tam dá to nejcenější -Razítko , no a ještě si s autem pořádně zablbnou . Za těch 40-50tis. musí přece zákazník dostat do ruky něco hmotného