Stránka 28 z 62

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 08 zář 2019 10:53
od DiscoDrak
3,0 přece praská taky, ne?

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 08 zář 2019 12:34
od Dex
Dneska koupíš už jen jeden blok s klikou a písty označený 306dt ať už pro 2.7 nebo 3.0. Liší se jen zdvihem a vrtáním. Prostě tu 2.7 jen nedovrtají na takový průměr.

Jen nechápu jak to myslel Patrik s tím spodkem z 3.0. Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali, ale vzhledem k tomu že jsou stejné hlavy, a příslušenství bude taky pasovat, tak by to asi mohlo nějak fungovat.


Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 08 zář 2019 13:07
od cyril
Ty kilometry co tady statisticky někdo zpochybňoval klidně můžou sedět. Mám třílitr D4 rok 2010 a aktuálně 111000km. Bojím se s tím jezdit krátký trasy a zároveň se nejsem schopen rozhodnout prodat to díky nahovno pověsti motoru za málo peněz. Tak čekám, až se stářím materiál kliky zpevní. :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 09:15
od eliott
Dex píše: 08 zář 2019 12:34

Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali,


Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
Máte co dohánět :mrgreen: :mrgreen: . Jen je jiné odvětrání ze skříně.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 14:29
od DiscoDrak
eliott píše: 08 zář 2019 09:09 Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu.
Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 14:36
od eliott
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 14:29
eliott píše: 08 zář 2019 09:09 Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu.
Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?
Třeba ze školy ?

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 17:07
od DiscoDrak
eliott píše: 09 zář 2019 14:36
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 14:29

Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?
Třeba ze školy ?
Já se jen ptám jestli víš, jak přesně je dělaná origo klika pro TDV6 (2,7, nebo 3,0) = jaký je technologický proces. Nemyslím, že by se na škole probírala tato konkrétní TDV6. Nebo?
Způsobů výroby je víc než jeden:
- kovaná a obráběná (co do houževnatosti určitě nejlepší)
- litá a obráběná
- předlitá, kovaná a obráběná (tak jak říkáš)

Tady třeba kování z jednoho bloku ocele:
https://www.youtube.com/watch?v=qGwA-nV82dY

A tady je jak rozeznat odlitek od výkovku:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZhAATjf1BQ

Popis odlitá klika vers. kovaná
http://www.dropforging.net/cast-vs-forg ... shaft.html

A zde přímo na TDV6:
odlitá:
http://bonamotor.en.gasgoo.com/auto-pro ... 78759.html
a kovaná:
https://nlgroupautoparts.en.alibaba.com ... hafts.html

Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni a napiš která to je - jak zvoní a jakou má dělící rovinu. Podle toho se jasně rozezná zda je odlitá, či kovaná.

To pomůže zjistit, zda má smysl uvažovat o výměně za kovanou.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 17:18
od eliott
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 17:07
eliott píše: 09 zář 2019 14:36

Třeba ze školy ?

Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 18:54
od majer1
Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 19:54
od eliott
majer1 píše: 09 zář 2019 18:54 Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Zatímco LR motor mydlí vesele dál...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 20:34
od Neklan
On to vlastně není LR motor a jeho používání v Jag/LR se chýlí ke konci. Jag/LR chystá svůj vlastní 3,0 turbodiesel, který bude řadový (přidali 2 válce k dvoulitru Ingenium, který mimochodem také není kdovíjak spolehlivý). Obávám se, že motory, které by vydržely 300 tisíc km a víc se už snad ani nevyrábějí.
Já mám momentálně čtvrtou Discovery (z toho třetí s motorem TDV6/SDV6, jeden 2,7 a už druhý 3,0), držím se mantry 200 tisíc a dost, zkracuji servisní intervaly a nikdy jsem zatím s motorem neměl problém. Současná D4 SDV6 má najeto 123 tisíc a zatím OK.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 20:36
od Lukasino
majer1 píše: 09 zář 2019 18:54 Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Ale u subaru na to přišlo taky až po deseti letech, nehledě na to, že pokud se nemýlím, tak ten motor nedávno ukončili raději úplně :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 zář 2019 21:52
od tom199
No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 10 zář 2019 08:09
od DiscoDrak
eliott píše: 09 zář 2019 17:18
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 17:07


Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Tak díky za pomoc...!

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 10 zář 2019 10:42
od eliott
tom199 píše: 09 zář 2019 21:52 No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D
To vidím...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 10 zář 2019 10:44
od eliott
DiscoDrak píše: 10 zář 2019 08:09
eliott píše: 09 zář 2019 17:18

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Tak díky za pomoc...!
Já myslím, že informace, že problém způsobuje blok a ne klika, je dostatečná pomoc.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 10 zář 2019 11:18
od Lukasino
eliott píše: 10 zář 2019 10:42
tom199 píše: 09 zář 2019 21:52 No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D
To vidím...
Řeč byla o subaru :wink:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 10 zář 2019 11:38
od eliott
Lukasino píše: 10 zář 2019 11:18
eliott píše: 10 zář 2019 10:42

To vidím...
Řeč byla o subaru :wink:
Co sem pletete rejži ???

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 10 zář 2019 16:56
od DiscoDrak
eliott píše: 09 zář 2019 17:18
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 17:07


Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Chápu, že na to někdo nemusí mít čas, nicméně bych se to rád dozvěděl. Je tu někdo jiný, kdo má vyndanou nejlépe i ruplou kliku v garáži a je ochoten se na ní mrknout a udělat pár fotek? Stačí nafotit dělící rovinu (široká dělící rovina = výkovek, tenká = odlitek), popřípadě zkusit jak zvoní podle návodu na Youtube. Tohle vlákno je plné dohadů, tak ať aspoň něco víme jistě.
Aneb jak řekl někdo slavný: "Bez dat jsi jen další člověk s nějakým názorem..."

Ještě jednou jak rozeznat odlívanou kliku od kované:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZhAATjf1BQ
http://www.dropforging.net/cast-vs-forg ... shaft.html

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 10 zář 2019 17:02
od marianh
Z popisu TDV6 motora:

The crankshaft is forged steel and fillet rolled with induction hardened journals.

http://media.disco3.co.uk/gallery/album ... iption.pdf