Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 2720
Registrován: pon črc 26, 2010 17:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#541 Příspěvek od Kokesek » sob zář 07, 2019 21:53

eliott píše:Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru :lol: Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Tim chce jako Patrik rict ze ty kliky originalni a Smrkove jsou kovane vlastně stejněObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 255
Registrován: stř čer 12, 2013 13:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#542 Příspěvek od DiscoDrak » sob zář 07, 2019 22:18

Pánové, ne nejsem soudní znalec. Jestli je to auto taková voňavka, tak se hluboce omluvám. Jen je to dost těžko uvěřitelný.
No a za druhé se mi zdá, že i ti velmi fundovaní a problému znalí ty názory občas mění - je to teda odlitek, nebo výkovek z prvovýroby'?
Odlitek.JPG

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10843
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#543 Příspěvek od eliott » ned zář 08, 2019 08:09

Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu. A propos, kliky co prodávají ve Smrkovci jsou z Turecka, už několik let mi je Turci soustavně nabízejí ale cena v poměru k životnosti opravy je nesmysl, to už je lepší vyměnit spodek motoru za 3.0, který tam jde dát a dnes stoji nový cca 90 bez DPH
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 255
Registrován: stř čer 12, 2013 13:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#544 Příspěvek od DiscoDrak » ned zář 08, 2019 09:53

3,0 přece praská taky, ne?

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 498
Registrován: úte led 17, 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: exP38, exD1, Def TD5
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#545 Příspěvek od Dex » ned zář 08, 2019 11:34

Dneska koupíš už jen jeden blok s klikou a písty označený 306dt ať už pro 2.7 nebo 3.0. Liší se jen zdvihem a vrtáním. Prostě tu 2.7 jen nedovrtají na takový průměr.

Jen nechápu jak to myslel Patrik s tím spodkem z 3.0. Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali, ale vzhledem k tomu že jsou stejné hlavy, a příslušenství bude taky pasovat, tak by to asi mohlo nějak fungovat.


Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2654
Registrován: čtv črc 17, 2008 16:22
tel.: mobil
auto: mockrát LR
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#546 Příspěvek od cyril » ned zář 08, 2019 12:07

Ty kilometry co tady statisticky někdo zpochybňoval klidně můžou sedět. Mám třílitr D4 rok 2010 a aktuálně 111000km. Bojím se s tím jezdit krátký trasy a zároveň se nejsem schopen rozhodnout prodat to díky nahovno pověsti motoru za málo peněz. Tak čekám, až se stářím materiál kliky zpevní. :mrgreen:
http://www.cyrilmoto.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.chronoshop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10843
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#547 Příspěvek od eliott » pon zář 09, 2019 08:15

Dex píše:
ned zář 08, 2019 11:34


Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali,


Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
Máte co dohánět :mrgreen: :mrgreen: . Jen je jiné odvětrání ze skříně.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 255
Registrován: stř čer 12, 2013 13:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#548 Příspěvek od DiscoDrak » pon zář 09, 2019 13:29

eliott píše:
ned zář 08, 2019 08:09
Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu.
Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10843
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#549 Příspěvek od eliott » pon zář 09, 2019 13:36

DiscoDrak píše:
pon zář 09, 2019 13:29
eliott píše:
ned zář 08, 2019 08:09
Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu.
Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?
Třeba ze školy ?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 255
Registrován: stř čer 12, 2013 13:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#550 Příspěvek od DiscoDrak » pon zář 09, 2019 16:07

eliott píše:
pon zář 09, 2019 13:36
DiscoDrak píše:
pon zář 09, 2019 13:29


Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?
Třeba ze školy ?
Já se jen ptám jestli víš, jak přesně je dělaná origo klika pro TDV6 (2,7, nebo 3,0) = jaký je technologický proces. Nemyslím, že by se na škole probírala tato konkrétní TDV6. Nebo?
Způsobů výroby je víc než jeden:
- kovaná a obráběná (co do houževnatosti určitě nejlepší)
- litá a obráběná
- předlitá, kovaná a obráběná (tak jak říkáš)

Tady třeba kování z jednoho bloku ocele:
https://www.youtube.com/watch?v=qGwA-nV82dY

A tady je jak rozeznat odlitek od výkovku:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZhAATjf1BQ

Popis odlitá klika vers. kovaná
http://www.dropforging.net/cast-vs-forg ... shaft.html

A zde přímo na TDV6:
odlitá:
http://bonamotor.en.gasgoo.com/auto-pro ... 78759.html
a kovaná:
https://nlgroupautoparts.en.alibaba.com ... hafts.html

Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni a napiš která to je - jak zvoní a jakou má dělící rovinu. Podle toho se jasně rozezná zda je odlitá, či kovaná.

To pomůže zjistit, zda má smysl uvažovat o výměně za kovanou.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10843
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#551 Příspěvek od eliott » pon zář 09, 2019 16:18

DiscoDrak píše:
pon zář 09, 2019 16:07
eliott píše:
pon zář 09, 2019 13:36


Třeba ze školy ?

Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

majer1
Příspěvky: 196
Registrován: stř lis 15, 2017 06:34
auto: Land cruiser 120

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#552 Příspěvek od majer1 » pon zář 09, 2019 17:54

Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10843
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#553 Příspěvek od eliott » pon zář 09, 2019 18:54

majer1 píše:
pon zář 09, 2019 17:54
Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Zatímco LR motor mydlí vesele dál...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2802
Registrován: stř lis 07, 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#554 Příspěvek od Neklan » pon zář 09, 2019 19:34

On to vlastně není LR motor a jeho používání v Jag/LR se chýlí ke konci. Jag/LR chystá svůj vlastní 3,0 turbodiesel, který bude řadový (přidali 2 válce k dvoulitru Ingenium, který mimochodem také není kdovíjak spolehlivý). Obávám se, že motory, které by vydržely 300 tisíc km a víc se už snad ani nevyrábějí.
Já mám momentálně čtvrtou Discovery (z toho třetí s motorem TDV6/SDV6, jeden 2,7 a už druhý 3,0), držím se mantry 200 tisíc a dost, zkracuji servisní intervaly a nikdy jsem zatím s motorem neměl problém. Současná D4 SDV6 má najeto 123 tisíc a zatím OK.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2027
Registrován: sob úno 18, 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: S3
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#555 Příspěvek od Lukasino » pon zář 09, 2019 19:36

majer1 píše:
pon zář 09, 2019 17:54
Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Ale u subaru na to přišlo taky až po deseti letech, nehledě na to, že pokud se nemýlím, tak ten motor nedávno ukončili raději úplně :mrgreen:
LR Series III 2.25 petrol SWB
Díly na Range Rover L322 na prodej

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 112
Registrován: čtv dub 07, 2016 22:40
auto: P38 4.6 HSE
Bydliště: Plzeň

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#556 Příspěvek od tom199 » pon zář 09, 2019 20:52

No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 255
Registrován: stř čer 12, 2013 13:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#557 Příspěvek od DiscoDrak » úte zář 10, 2019 07:09

eliott píše:
pon zář 09, 2019 16:18
DiscoDrak píše:
pon zář 09, 2019 16:07



Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Tak díky za pomoc...!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10843
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#558 Příspěvek od eliott » úte zář 10, 2019 09:42

tom199 píše:
pon zář 09, 2019 20:52
No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D
To vidím...
Přílohy
IMG_20190910_080509.jpg
IMG_20190910_080509.jpg (65.06 KiB) Zobrazeno 86 x
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10843
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#559 Příspěvek od eliott » úte zář 10, 2019 09:44

DiscoDrak píše:
úte zář 10, 2019 07:09
eliott píše:
pon zář 09, 2019 16:18


Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Tak díky za pomoc...!
Já myslím, že informace, že problém způsobuje blok a ne klika, je dostatečná pomoc.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2027
Registrován: sob úno 18, 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: S3
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#560 Příspěvek od Lukasino » úte zář 10, 2019 10:18

eliott píše:
úte zář 10, 2019 09:42
tom199 píše:
pon zář 09, 2019 20:52
No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D
To vidím...
Řeč byla o subaru :wink:
LR Series III 2.25 petrol SWB
Díly na Range Rover L322 na prodej

Odpovědět