Stránka 27 z 62

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 30 srp 2019 22:11
od Lukasino
... a hodně štěstí? :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 30 srp 2019 22:58
od Kokesek
Tak to je 98% uspechu.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 06 zář 2019 21:04
od eliott
2014, 42000 km :mrgreen: :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 06 zář 2019 21:13
od Dex
To už jde tak hezky předem jo?

Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 06 zář 2019 21:27
od eliott
Dex píše: 06 zář 2019 21:13 To už jde tak hezky předem jo?

Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
To víš, už to není na rámu, takže jako u L322

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 08:19
od Mira 101
eliott píše: 06 zář 2019 21:04 2014, 42000 km :mrgreen: :mrgreen:
To je strašny……. :-(

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 08:28
od Hubert
Mira 101 píše: 07 zář 2019 08:19
eliott píše: 06 zář 2019 21:04 2014, 42000 km :mrgreen: :mrgreen:
To je strašny……. :-(
Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 08:35
od marianh
Preco nie (tie km). Staci aby to nebolo jedine auto.
Za posledny rok (uz viac ako rok) mam na Lande najazdenych 6000km.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 11:09
od DiscoDrak
Hubert píše: 07 zář 2019 08:28
Mira 101 píše: 07 zář 2019 08:19

To je strašny……. :-(
Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Souhlas, taky myslím, že to bude stočený. Nicméně, že je obecně tento motor někde poddimenzovaný je fakt. Druhý fakt je, že na to jestli se to projeví, nebo ne má obrovský vliv majitel, resp. to jak s tím motorem zachází.

Dále - už nevím kde na netu jsem četl, že problém tohoto motoru je "poddimenzovaný klikový mechanismus". Pak by to sedělo na to, že LR šetřil a nedal tam kovanou klikovku, která se tam např v USA dává.
Že hlava a blok nikdy nebude naprosto stejnoměrně chlazený v každým svým bodě je taky fakt, a že holt trochu pracovat (ohýbat se) bude si myslím je taky pravda.
Za mě tedy kovaná klikovka smysl má a to hlavně jako preventivní výměna. Pokud ten motor už zkurvím, tak se bude všechno dělat hůř. Jenže 47 tisícovek plus šály, plus nějaký ty hovadinky okolo a hlavně práce... že prý cca 70 tis. Kč.
Nicméně je to pořád hluboko pod cenou oprav co tu slýchám... holt je to na každým soudruhu

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 11:42
od Lukasino
eliott píše: 27 srp 2019 09:21 Tak ona tam z výroby kovaná klika samozřejmě je :wink:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 12:01
od DiscoDrak
Lukasino píše: 07 zář 2019 11:42
eliott píše: 27 srp 2019 09:21 Tak ona tam z výroby kovaná klika samozřejmě je :wink:
Hmm, podle mě takhle kovaná klika nevypadá, tohle je opracovaný odlitek - dle povrchu.
Je to příspěvek na druhé straně tohoto vlákna právě od eliotta
Discovery Klika 2.jpg
Discovery Klika.jpg

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 13:11
od Vladicek
DiscoDrak píše: 07 zář 2019 11:09
Hubert píše: 07 zář 2019 08:28

Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Souhlas, taky myslím, že to bude stočený. Nicméně, že je obecně tento motor někde poddimenzovaný je fakt. Druhý fakt je, že na to jestli se to projeví, nebo ne má obrovský vliv majitel, resp. to jak s tím motorem zachází.

Dále - už nevím kde na netu jsem četl, že problém tohoto motoru je "poddimenzovaný klikový mechanismus". Pak by to sedělo na to, že LR šetřil a nedal tam kovanou klikovku, která se tam např v USA dává.
Že hlava a blok nikdy nebude naprosto stejnoměrně chlazený v každým svým bodě je taky fakt, a že holt trochu pracovat (ohýbat se) bude si myslím je taky pravda.
Za mě tedy kovaná klikovka smysl má a to hlavně jako preventivní výměna. Pokud ten motor už zkurvím, tak se bude všechno dělat hůř. Jenže 47 tisícovek plus šály, plus nějaký ty hovadinky okolo a hlavně práce... že prý cca 70 tis. Kč.
Nicméně je to pořád hluboko pod cenou oprav co tu slýchám... holt je to na každým soudruhu
No já teda nejsem žádný expert, ale mě naopak přijde, že je snad lepší počkat až to klekne. Ta nová klika Tě vyjde se vším všudy kolem 100.000 a oprava padlého motoru dvojnásobek.
Když si vezmu že statistika se pohybuje někde kolem 10%, tak mi pořád přijde lepší sázet na pravděpodobnost a údržbu, než se v tom provizorně vrtat.

Ale jak říkám, nejsem expert ;-)

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 19:51
od Hanys_a_Kaca
Podle mne takhle kovaná klika vypadá, normálně vykovaná a pak obrobené funkční plochy. Nějak nevím jak by měla vypadat jinak, on to nekove kovář do finálního tvaru na kovadlině, snad :-) Když jsme měly na škole technologii, tak jsem byl málokdy střízlivej, ale myslím, že se to normálně zápustkově ková a ten povrch vypadá podobně jako odlitek, ale není to litina, že by to nateklo do dutiny, s tím pro tdv6 přišli později turkové.
DiscoDrak píše: 07 zář 2019 12:01
Lukasino píše: 07 zář 2019 11:42
Hmm, podle mě takhle kovaná klika nevypadá, tohle je opracovaný odlitek - dle povrchu.
Je to příspěvek na druhé straně tohoto vlákna právě od eliotta

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 19:58
od Hanys_a_Kaca
1.Vstupní materiál – ocelová tyč, indukčně ohřátá na 1290°C
2.výko​vek – tzv. předkování, vytvoří se základní tvar dílu, kovací síla 2500t
3.výkov​ek – kování – dokončovací operace, vytvoří finální tvar a rozměr (tolerance +1,7/-0,8 mm), výronek je odstřižen.
4.​dokončená kliková hřídel po třískovém obrábění: zarovnání na délku/vystřed​ění, hrubé soustružení, frézování, vrtání olejových kanálů, kalení, broušení, konečné opracování, broušení, vyvažování, lapování, praní, měření.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 19:59
od Hanys_a_Kaca
samotná zápustka - obrázky z muzea škoda.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 21:45
od eliott
Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru :lol: Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 22:12
od dabartos
eliott píše: 07 zář 2019 21:45 Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru :lol: Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Taky koukám ze je to tu samej soudní znalec😂😂
Mám doma Yarise z roku 2000 a má najeto 48000km... tak by mě zajímalo na kolik “skutečných” km by mi to kdo ohodnotil...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 22:53
od Kokesek
eliott píše:Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru :lol: Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Tim chce jako Patrik rict ze ty kliky originalni a Smrkove jsou kovane vlastně stejněObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 07 zář 2019 23:18
od DiscoDrak
Pánové, ne nejsem soudní znalec. Jestli je to auto taková voňavka, tak se hluboce omluvám. Jen je to dost těžko uvěřitelný.
No a za druhé se mi zdá, že i ti velmi fundovaní a problému znalí ty názory občas mění - je to teda odlitek, nebo výkovek z prvovýroby'?
Odlitek.JPG

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 08 zář 2019 09:09
od eliott
Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu. A propos, kliky co prodávají ve Smrkovci jsou z Turecka, už několik let mi je Turci soustavně nabízejí ale cena v poměru k životnosti opravy je nesmysl, to už je lepší vyměnit spodek motoru za 3.0, který tam jde dát a dnes stoji nový cca 90 bez DPH