Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#101 Příspěvek od NOTIX » 19 úno 2017 17:00

marwak píše: 18 úno 2017 21:22 Možná něco k tomu chlazení? Čemu se třeba vyvarovat (jakým situacím a podmínkám), je-li to v moci řidiče ovlivnit? Jasně že to nebude záruka, ale určitě se tomu dá jít naproti...
už to tu někde bylo napsáno, jak psal eliott
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ok#p330386
nehnat auto 180 km/h 3 hodiny po dálnici v 50° na slunci :hmm:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
Mahatma
Příspěvky: 283
Registrován: 13 pro 2007 19:23
tel.: jedině Xperia Z1c
auto: Disco 3
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#102 Příspěvek od Mahatma » 20 úno 2017 07:16

marianh píše: 17 úno 2017 16:09 Oleje: Dobre vediet kedze sa prave blizim k 12.000km/pol roku od poslednej vymeny. Dal by som 5W30, vzhladom na info tu si to vydiskutujem v servise a mozno pojde 5W40.

To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.

Co som nenasiel je manual vs auto. Predsa len je asi rozdiel v zatazi motora. Ja to s tym manualom za studena nielen nezatazujem ale tiez otacky nepustim nad 2500.
Neviem ako radi automat, pri akych otackach.
Co se tu řeší tohle téma, tak se snažím hlídat ty otáčky při studeném motoru. Není to jednoduché, protože kousek od baráku najíždím hned na dálnici. Co tak sleduji, tak studený automat řadí tak v cca 2500. Problém je, že u studený automat nereaguje na manuální řazení a dokud se neohřeje, tak nezamkne měnič. Takže se ploužím po dálnici 80 pronásledován kamiony.

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#103 Příspěvek od marwak » 20 úno 2017 08:00

NOTIX píše: 19 úno 2017 17:00
marwak píše: 18 úno 2017 21:22 Možná něco k tomu chlazení? Čemu se třeba vyvarovat (jakým situacím a podmínkám), je-li to v moci řidiče ovlivnit? Jasně že to nebude záruka, ale určitě se tomu dá jít naproti...
už to tu někde bylo napsáno, jak psal eliott
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ok#p330386
nehnat auto 180 km/h 3 hodiny po dálnici v 50° na slunci :hmm:
Přesně tohle jsem taky někde slyšel/četl. Proto prý je tolik těchto fatálních závad v Německu, kde tento způsob jízdy díky stavu dálnic, chvání řidičů a pravidlům provozu nemusí být nic výjimečného.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#104 Příspěvek od marwak » 20 úno 2017 08:03

Mahatma píše: 20 úno 2017 07:16
marianh píše: 17 úno 2017 16:09 Oleje: Dobre vediet kedze sa prave blizim k 12.000km/pol roku od poslednej vymeny. Dal by som 5W30, vzhladom na info tu si to vydiskutujem v servise a mozno pojde 5W40.

To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.

Co som nenasiel je manual vs auto. Predsa len je asi rozdiel v zatazi motora. Ja to s tym manualom za studena nielen nezatazujem ale tiez otacky nepustim nad 2500.
Neviem ako radi automat, pri akych otackach.
Co se tu řeší tohle téma, tak se snažím hlídat ty otáčky při studeném motoru. Není to jednoduché, protože kousek od baráku najíždím hned na dálnici. Co tak sleduji, tak studený automat řadí tak v cca 2500. Problém je, že u studený automat nereaguje na manuální řazení a dokud se neohřeje, tak nezamkne měnič. Takže se ploužím po dálnici 80 pronásledován kamiony.
Nevím, taky jsem to teď sledoval, ale i za studena mi to řadí tak max. na 2100 otáčkách (většinou spíš méně, kolem dvou tisíc), ale je fakt, že se nedostávám na vysoké rychlosti (v okruhu cca 10 km od domu jen okresky max 80-90 km/h).
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 897
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#105 Příspěvek od petr štrof » 20 úno 2017 10:02

já D3 v manuálu řadím kolem 1600 otáček max 2000

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#106 Příspěvek od Kokesek » 20 úno 2017 14:24

špatně to chápete....otáčky (pakliže se bavíte že 2500 uz je moc :chuckle tak do 3000ot..je to uplne idealni, kdyz je motor zahraty tak i do 4000)jsou právě dobře na studený motor a vůbec za celkového provozu motoru. Zátěž je problem při studenem motoru, ale otáčky ne. Málo otáček znamená velke rázy do uložení klikové hřídele. Klika nikdy nepraskneve vysokých otáčkách. Protože se nestihne vlnit, vibrovat, rezonovat....
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#107 Příspěvek od Acon » 20 úno 2017 16:48

to je pravda. Motor čo má 450ccm na valec nemóže mať problém s 2500 ani s 3500 otáčkami. Je to +- to isté ako 1,8 - 2litrový 4valec
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#108 Příspěvek od NOTIX » 20 úno 2017 20:11

Kokesek píše: 20 úno 2017 14:24 špatně to chápete....otáčky (pakliže se bavíte že 2500 uz je moc :chuckle tak do 3000ot..je to uplne idealni, kdyz je motor zahraty tak i do 4000)jsou právě dobře na studený motor a vůbec za celkového provozu motoru. Zátěž je problem při studenem motoru, ale otáčky ne. Málo otáček znamená velke rázy do uložení klikové hřídele. Klika nikdy nepraskneve vysokých otáčkách. Protože se nestihne vlnit, vibrovat, rezonovat....
Tak ze zlomeni kliky je od torznich kmitu? Je to tak?
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#109 Příspěvek od eliott » 20 úno 2017 20:15

Podle mne ne, problém na druhém mostu podle mne znamená, že blok v přední části ''uhne'' a první uložení se posune mimo osu ostatních, takže se klika ''ohýbá'' , což samozřejmě vede buď k přidření na druhém ložisku nebo prasknutí.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#110 Příspěvek od marianh » 20 úno 2017 20:28

A to ohnutie je podla teba od nerovnomerneho chladenia?
Tj ak chce mat clovek vacsiu sancu ze nebude mat problem tak sa treba vyhybat prudkym zmenam teploty ktore sposobia velke rozdiely teploty?
Alebo to podla teba moze nastat aj iba od velkej zataze (bez rychleho ohriatia), lebo chladenie nestiha?

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#111 Příspěvek od Maxsel » 20 úno 2017 20:51

Když jsem jel předevčírem na hory, brali mě cestou dvě (D3) v mých tachometrových 120-130 km/h takovým fofrem, že v nich řidiči museli asi stát. Tím nehájím, že by to dobrý motor neměl vydržet, ale když se o něm ví, co se o něm ví a přesto se k němu chová takhle, tak mrtvoly určitě ještě budou přibývat. To auto neváží zrovna málo a tohle ho musí uštvat.

Jinak, co jsem se osobně potkal s mrtvými šestiválci, tak dva zakukali při cestách po D1 a tři co cestou z Itálie, Německa a Holandska. Takže mi to připadá, že všechno kolem těch motorů je víc teorie, než statistika... Stejně tak se v současné době potkávám v inzerátech s více mrtvými nebo už měněnými třílitry než 2.7.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
pma1
Příspěvky: 198
Registrován: 08 led 2012 15:24
Bydliště: vyškov

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#112 Příspěvek od pma1 » 21 úno 2017 00:49

A všechny automat?
Miši sport 2,5td (2000)/L300 2,5td (1996)/W260 2,8d (1995)/P38 2,5dse (1996)/pajero 2800 (1994)/starex 2,5td (2004)/DII td5 (1999)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#113 Příspěvek od eliott » 21 úno 2017 08:37

pma1 píše: 21 úno 2017 00:49 A všechny automat?
Těch manuálů jezdí tak málo, že se to nedá posuzovat, např. já měl na dílně všeho všudy asi 3.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#114 Příspěvek od Kokesek » 21 úno 2017 09:59

eliott píše: 21 úno 2017 08:37
pma1 píše: 21 úno 2017 00:49 A všechny automat?
Těch manuálů jezdí tak málo, že se to nedá posuzovat, např. já měl na dílně všeho všudy asi 3.
Já dva :mrgreen:

Ohledně té litiny si myslim že dochazí k varintě číslo 1 a 2.
ad 1) longlife olej dlouhodobá zátež a když se vymění olej za nový po cca 30-60tis tak pro mě z pochopitelných důvodů dojde k zadření kliky a následnému zlomu na druhem mostu, protože tam je největší technologická chyba výroby at' už z důvodu rozkladu teploty nebo zrání litiny atd...a tot se stane pravděpodobněji u motoru s najezdem od 50-150tis. Ostatni loziska nepusi kliku nema prostor uhnout.

ad 2)při pravidelných výměnách oleje po 10-15tis (poctivec majitel+poctivec servis) dojde k postupnému zaklepaní (uvolnění či deformací) některého z mostů tak aby klika získala vůli mimo přesnou osu rotace, ale důsledkem správneho užívaní motoru vystaveného krátkodobým teplotním šokům v zátěži nedojde k zadření, protože kvalitní médium zvládne ložisko jak umazat tak uchladit. Nastává problém číslo dvě a tím jsou vibrace tvrdého materiálu kterému se vibrovat nechce když je ukrutně tvrdý a proto praskne. Vetšinou u motoru s najezzdem od 150tis nahoru, kde ostatní ložiska jsou již zaběhnutá nájezdem kilometrů a dojde k uvolnění kliky mírně mimo osu definovanou původním otvorem uložení kliky. Proto motory s najezdem kolem 250tis a více už většinou fungují pokud majitel nezanedbal olej a používa kvalitní medium xx-40 na max 10tis km. Tyto motory jsou přirozeně hlučnější ale to nemá žadny vliv na funkci.... :-)
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#115 Příspěvek od PEPO » 22 úno 2017 10:22

Kokesek píše: 17 úno 2017 16:01
petr štrof píše: 17 úno 2017 14:56

a co mazání turba ? není tam lepší předepsaný 5w30 tím že je řidší tak by měl mazat turbo líp ne?
a ještě mě zajímá co znamená olej dobré kvality Kokesku ?
Tuším na podzim uveřejnily v médiích zprávu že kus od Moskvy odhalili černou stáčírnu olejů ,která prokazatelně prodala statísíce litrů motorového oleje v originálních obalech .Do celé Evropy a to
včetně originálních autoservisů balení od 1l po celé sudy. Cesta údajně vedla přes polskou distribuci.
Tak si nejsem jist co je dnes opravdu záruka , že tam leješ 100% originál olej.
Jen to potvrzuje pravidlo měnit radši dřív .
hřidel turba je vystředěna olejem a tedy tlakem oleje. Jestli je ve voze zubové čerpadlo oleje pak větší tlak udělá na mediu s vyšší viscozitou. Pokud bude tlak, bude i mazané turbo. Ta věc co na ni píšou 5w30 u me na servise nikdy nebyla a ani nebude. Když uz tak zasadne plnou v 5w40 s PD specifikaci. Tomu trošku věřím. všechno ostatní je marketingový a emisní tah. Pouzivam TOTAL, FUCHS, AGIP, RAVENOL, aj... nepouzivam CASTROL, MOBIL, a ostatni popularni oleje.
Podla špecifikácie ACEA ,konkrétne ktorý olej by si doporučoval?
Len tak zbežne som pozrel a podla knižky kde výrobca odporúča triedu B1-B3. A pri viskozite 10w-40 som tam tuším nenašiel nič...Ale priznám sa, moc som nehladal..Kedže olej som meniť pred mesiacom, tak ešte to nie je tak horúce :wink:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#116 Příspěvek od eliott » 22 úno 2017 10:32

Ale tu specifikaci uvádí výrobce kvůli emisím, né kvůli životnosti motoru, kdy už to všichni pochopíte ?? :Sorry: :Sorry:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#117 Příspěvek od PEPO » 22 úno 2017 10:46

eliott píše: 22 úno 2017 10:32 Ale tu specifikaci uvádí výrobce kvůli emisím, né kvůli životnosti motoru, kdy už to všichni pochopíte ?? :Sorry: :Sorry:
Trieda C ak si dobre pamätám je kôli DPF čo si myslím že niečo má spoločné s emisiami...
Ale ak aj ostatné označenia ?
Viem že nedávno sa tu dakto pýtal na nejaký olej čo mal možnosť si zohnať v práci olej z nejakého praovného stroja .Pritom viskozita bol taká aká bola považovaná a začali sa potom riešiť otáčky, mazanie vačky a kadejaké podobné chujovinky...

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 897
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#118 Příspěvek od petr štrof » 23 úno 2017 12:35

zdá se že na trhu (černém ) bude nových motorů dost :D :rock

https://www.auto.cz/jaguar-land-rover-p ... eji-103146

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#119 Příspěvek od Kokesek » 23 úno 2017 13:25

vedoucí toho gangu byl asi tak nasrany na svuj LR s padlym motorem ze zorganizoval tuto akci...jako odplatu.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#120 Příspěvek od PEPO » 23 úno 2017 15:25

Tu je podla mna dosť poučný článok o viskozite 8)
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita
No len nakolko je to dôverihodné ,je zasa iná vec...

Odpovědět