Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#261 Příspěvek od xxx » 30 dub 2018 17:39

Maxsel píše: 30 dub 2018 16:25 To jsou všechno takové povídačky. Zrovna v ČR se prodávalo manuálů poměrně dost, protože automatů v roce 2005 lidi ještě báli a navíc byli dražší (ostatně např. i Evoqů a Free2 také jezdí nepochopitelně hodně s manuálem). Navíc osobně o nikom, komu praskla kila v manuálu nevím a ani tady jsem o nikom nečetl.

Celkově se ten motor skoro démonizuje, protože ho hodnotí víc těch, co ho nikdy neměli, než těch co je používají. Některé roky mají být údajně spolehlivější. Jinde jsem četl, že v RRS kliky nepraskali (tady zrovna jeden už dlouho je). Někde se zase uvádí, že některé série motorů jsou Jag, některé od PSA. Možná něco z toho platí, ale krom "jedna paní povídala" jsem to nikde nevyčetl. Motor se po nějakých obměnách používá dodnes a počet prasklých se přes nárůst výkonu až na 300 koní výrazně snížil (resp. jsem snad ani neslyšel, že by někomu praskali v nových modelech), takže bych se přikláněl spíše k tomu, že výrobce v té době něco podcenil a řešení nepřišlo hned. Samostatná kapitola jsou pak také experimenty s oleji, o kterých se dá dočíst i tady na fóru. Všechny jsou zaručené, ale ne ty doporučené výrobcem. Nebo tak populární čipování. Tři motory z pěti, se kterými mám osobní zkušenost, byli načipované a z toho jeden tak blbě, že houpání v tahu bylo slyšitelné i uchem.

Netvrdím, že to je nějaký extra motor, ale... je to jako se vším dnes a hlavně to jinde není jiné...
před 13 lety se tady LR prodávalo teda poměrně hodně málo a ne že lidí měli strach z automatu :D
Většina z těch aut, co tady z té doby dnes jezdí je dovoz. A proto je tady automatů nepoměrně více než manuálů, jak píše NOTIX.
A co mám známého v autorizovaném servisu, tak nejvíce motorů vyměnili v ročnících 2013-2016, ale nikdo to oficiálně neřekne, nehledě na to, že ty auta jsou ještě i v záruce. Takže žádná změna v kvalitě se nekoná.
A už jsem to tu někde psal a nikdo mi to nevymluví, že je to hlavně o 2 věcech, výměnách oleje a stylu jízdy řidiče.
A největší průser jsou v tom směru i autorizované servisy a jejich mechanici, kteří jsou schopni vyměnit třeba jen půl náplně a druhou půlku ukrást. Do převodovky dát o litr méně oleje,...
Díky garančnímu servisu mají po dobu 5let zakázky jisté.

dělá se z toho motoru EXTRÉMNĚ velký strašák. Podívejte se do jiných značek. Mazda má špatné nafťáky - zadírají se na klice, Mitsubishi taky,...

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#262 Příspěvek od Maxsel » 01 kvě 2018 10:47

xxx píše: 30 dub 2018 17:39
před 13 lety se tady LR prodávalo teda poměrně hodně málo a ne že lidí měli strach z automatu :D
Většina z těch aut, co tady z té doby dnes jezdí je dovoz. A proto je tady automatů nepoměrně více než manuálů, jak píše NOTIX.
Pojeď se s námi podívat na předváděčky a uvidíš jak jsou na tom lidi s automatama... :D
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Medved
Příspěvky: 114
Registrován: 15 pro 2015 16:59
auto: 110 + DS
Bydliště: Praha

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#263 Příspěvek od Medved » 15 kvě 2018 13:46

proběhlo nějaké zlepší poruchovosti u motoru SDV6 306HP / 700Nm - měl by se teď nabízet i v D5 tuším

díky za info

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#264 Příspěvek od Kokesek » 15 kvě 2018 14:48

To se ptas spatne strany. Musis dat dotaz na zastoupeni do rakouska.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#265 Příspěvek od eliott » 15 kvě 2018 15:01

Jelikož motory V6 oficiálně žádný konstrukční problém neměli, nemohlo proběhnout žádné zlepšení, neb nebyl důvod :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#266 Příspěvek od marwak » 10 čer 2018 23:18

Tak zase z jiného soudku, aneb jak to vidí pojišťovna...

http://www.autojournal.cz/prehled-nejsp ... -prekvapi/
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#267 Příspěvek od Lukasino » 30 čer 2018 22:14

Opět pojišťovna, D4 získala solidní stříbrnou pozici :mrgreen:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/10 ... ji-vyhnout
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#268 Příspěvek od Acon » 02 črc 2018 21:55

eliott píše: 15 kvě 2018 15:01 Jelikož motory V6 oficiálně žádný konstrukční problém neměli, nemohlo proběhnout žádné zlepšení, neb nebyl důvod :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Zlepšenie smerom ku nižšiemu nájazdu nastane v momente keď si výrobca povie, že motor príliš dlho vydrží. Aktuálne je so životnosťou spokojný. Tých pár počas záruky ho nepoloží a tie po záruke sú vítané
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#269 Příspěvek od eliott » 02 črc 2018 22:08

Acon píše: 02 črc 2018 21:55
eliott píše: 15 kvě 2018 15:01 Jelikož motory V6 oficiálně žádný konstrukční problém neměli, nemohlo proběhnout žádné zlepšení, neb nebyl důvod :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Zlepšenie smerom ku nižšiemu nájazdu nastane v momente keď si výrobca povie, že motor príliš dlho vydrží. Aktuálne je so životnosťou spokojný. Tých pár počas záruky ho nepoloží a tie po záruke sú vítané
:yes :yes :yes
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#270 Příspěvek od Hubert » 05 črc 2018 23:36

Bojím se toho že na tom něco pravdy bude.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#271 Příspěvek od Kokesek » 06 črc 2018 22:25

Hubert píše:Bojím se toho že na tom něco pravdy bude.
Ja bych si zroufl rici ze pri dnesnich presnostech ktere umi dodrzet pri vyrobe je to fakticky zamer nastavit unosnost na presne kilometry nebo cas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#272 Příspěvek od habakuk » 09 črc 2018 07:16

Tak kdyby ten problém chtěli řešit tak času měli dost. Přikláním se také k záměru.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Nath
Příspěvky: 8
Registrován: 07 led 2009 13:21

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#273 Příspěvek od Nath » 20 črc 2018 20:39

Chcel by som sa spytat ci prdla ta kluka niekomu napriek tomu ze menil olejove cerpadlo?

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#274 Příspěvek od Benjamin » 20 črc 2018 21:07

Nath píše: 20 črc 2018 20:39 Chcel by som sa spytat ci prdla ta kluka niekomu napriek tomu ze menil olejove cerpadlo?
Výměna olejového čerpadla příčinu poškození kliky neřeší...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#275 Příspěvek od will.26 » 21 črc 2018 06:50

Ale nějaký vliv to má když se to mĕní ne ?

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#276 Příspěvek od Kokesek » 21 črc 2018 09:32

Meni se to kvuli praskani nalitku ktery drzi kladku rozvodu a taky kvuli vyskakujicimu guferu kliky. A Jako bonus pro opotrebeni cerpadla


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#277 Příspěvek od DDT » 25 lis 2018 14:59

https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... oFrom=list

Chci se zeptat, tohle je ten typ motoru který tady vzpomínáte? Tchán si vybírá tak jsem mu tento motor vymlouval. Pokud je problémovy tak jaky motor mu mám doporučit? Benzín jakýkoliv?

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#278 Příspěvek od matooo » 25 lis 2018 15:05

Jo to je náš miláček. Taky už mám novy😍😍😍😂😂😂😂😂😂😂😂

Uživatelský avatar
Addnye
Příspěvky: 562
Registrován: 28 zář 2017 11:09
tel.: +420775472255
auto: D1, D110
Bydliště: Skryje

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#279 Příspěvek od Addnye » 25 lis 2018 15:15

Hubert píše: 05 črc 2018 23:36 Bojím se toho že na tom něco pravdy bude.
Už na vysoké na strojárně nás učí, aby to vydrželo těsně nad požadavek zákazníka. Pokud je požadavek zákazníka na ložisko 10000h a navrhnete to na 12000 hodin, už dostanete horší známku, protože jste to předimenzovali a lze to udělat levněji. Takže pokud chce člověk za 1, musí navrhnout ložisko, aby vydrželo třeba 10500 ;) A to není jen o ložiskách, ale o všem.
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#280 Příspěvek od matooo » 25 lis 2018 15:17

:Ale fuuj: :Ale fuuj:

Odpovědět