Zváračka pod kapotou :)
Moderátor: Acon
- Roboff
- Příspěvky: 102
- Registrován: 26 dub 2016 14:12
- tel.: +421907323454
- auto: D2 fl,2"lift,AT
- Bydliště: Bratislava
Zváračka pod kapotou :)
Zdravím LR-áci! ..máte niekto skúsenosť s niečím podobným? http://www.premierpowerwelder.com/ ..napadlo ma to ako riešenie problémov pri dlhších tripoch,keď sa niečo urve v lese široko daleko mŕtvom:)
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
All drivers of 4x4s: engage 4WD, select low range, lock all hubs+diff, and cross your fingers.. Land rovers, just drive normally.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zváračka pod kapotou :)
Vzhledem k tomu, že jezdím sám, tak je mi to na nic, protože těžko budu svařovat na svém autě zároveň s nastartovaným motorem. To už se mi víc líbil bateriový invertor od Froniusu, který umí svařovat bez přítomnosti elektrické sítě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Roboff
- Příspěvky: 102
- Registrován: 26 dub 2016 14:12
- tel.: +421907323454
- auto: D2 fl,2"lift,AT
- Bydliště: Bratislava
Re: Zváračka pod kapotou :)
tak ono je to myslene tak ze by sme boli viaceri a nie solo ) ..bateriovy ma svoje obmedzenie prave v baterii..a pytal som sa kvoli tomu ci to nahodou nema niekto a skusenosti.. ale dik za odpoved:) ..skusim najst aj ten fronius bazmek.
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
All drivers of 4x4s: engage 4WD, select low range, lock all hubs+diff, and cross your fingers.. Land rovers, just drive normally.
- pete805
- Příspěvky: 358
- Registrován: 13 bře 2015 15:43
- tel.: +421905314815
- auto: DII td5 ,P106 1,5d
- Bydliště: Brezno-okolie
Re: Zváračka pod kapotou :)
http://www.fronius.com/cps/rde/xchg/SID ... C3BojM1VJ8 tu máš niečo o nej
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
- Roboff
- Příspěvky: 102
- Registrován: 26 dub 2016 14:12
- tel.: +421907323454
- auto: D2 fl,2"lift,AT
- Bydliště: Bratislava
Re: Zváračka pod kapotou :)
dik moc,kuknem to.
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
All drivers of 4x4s: engage 4WD, select low range, lock all hubs+diff, and cross your fingers.. Land rovers, just drive normally.
- pete805
- Příspěvky: 358
- Registrován: 13 bře 2015 15:43
- tel.: +421905314815
- auto: DII td5 ,P106 1,5d
- Bydliště: Brezno-okolie
Re: Zváračka pod kapotou :)
[quote="Roboff"]dik moc,kuknem to.
Len cenu som nenasiel ale bude asi velmi zaujimava ,inak na jedno nabitie to vyvari asi 6 ks 3,15 a 18ks 2,5 mm elektrod ak si dobre pametam
Mozno by bolo zaujimavejsie zohnat starsiu centralu zo zvarackou v kope aj ked je to asi na jedneho dost tazke.
Len cenu som nenasiel ale bude asi velmi zaujimava ,inak na jedno nabitie to vyvari asi 6 ks 3,15 a 18ks 2,5 mm elektrod ak si dobre pametam
Mozno by bolo zaujimavejsie zohnat starsiu centralu zo zvarackou v kope aj ked je to asi na jedneho dost tazke.
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
- Roboff
- Příspěvky: 102
- Registrován: 26 dub 2016 14:12
- tel.: +421907323454
- auto: D2 fl,2"lift,AT
- Bydliště: Bratislava
Re: Zváračka pod kapotou :)
ono by to v podstate mohlo stacit,ide mi o to ze keby sa nieco po..babralo tak to staci na nejake nudzove opravy,kasnu s tym vyvarat v rumunskom ciernom lese nehodlam:)) ..len v polsku sa nam stalo (nie mne)ze bolo treba,resp.zislo by sa..a bud rok chceme na balkan nejake kolecko dat,tak som sa zacal o to zaujimat..
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
All drivers of 4x4s: engage 4WD, select low range, lock all hubs+diff, and cross your fingers.. Land rovers, just drive normally.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: Zváračka pod kapotou :)
To by sa chcelo spíchnuť z nejakým machrom na elektriku a postaviť menič z 12V na nejakých 60V.Pri behu motora a zásobe akumulátora to musí bezproblémov zvárať 2,5mm elektródov.Potreba prúdu je do 100A to tam bude na hodne dlho.Pri dlhších prestávkach na výmenu elektródy sa niečo dobije a alternátor ochladí.Zaujímavý námet!Asi dám kolegovcom domácu úlohu
V jednoduchosti je krása.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zváračka pod kapotou :)
Ono to zase tak jednoduché není, udělat měnič, kterej jednak přežije to, co se děje při svařování a jedna bude umět dělat s výstupem to, co dnes dělá každý slušnější invertor - tedy naprázdno vyšší napětí, při zkratu (přilepená elektroda) se to vypne a podobně. A nezapomínat na to, že pro svařování elektrodou je to zdroj proudu, nikoliv zdroj napětí. Pokud si s tím budete chtít někdo hrát, tak na webu je dost popisů domáci stavby invertorové svářečky. Jako zásadní vidím sehnat v kusovém množství vhodné feritové materiály na transformátor a cívky v měniči.
A pro hrubou kalkulaci - svařovací proud zhruba 100A, napětí na oblouku je zhruba 24V, takže ze 12V si to bude tahat něco přes 200A, to není málo, ale je to srovnatelné s navijákem.
A když se na to podívám z druhé strany tak koupit měnič 12V/230V o výkonu 3000W a k tomu malou invertorovou svářečku není až tak problém koupit. Měnič odhaduju na cca 5000Kč, svářečku tak na 3000Kč. A je to hotové, funkční, není potřeba nic vymýšlet. A když se k tomu vezme slušná prodlužka, tak svářečka je použitelná i mimo auto.
Vestavěná svářečka v autě má podle mě smysl jenom pro pojízdnou dílnu, kde se předpokládá pravidelné svařování někde venku. A to se dá hezky řešit pomocí centrály a svářečky, nebo pomocí centrály co umí rovnou svařovat. Dle libosti.
A pro hrubou kalkulaci - svařovací proud zhruba 100A, napětí na oblouku je zhruba 24V, takže ze 12V si to bude tahat něco přes 200A, to není málo, ale je to srovnatelné s navijákem.
A když se na to podívám z druhé strany tak koupit měnič 12V/230V o výkonu 3000W a k tomu malou invertorovou svářečku není až tak problém koupit. Měnič odhaduju na cca 5000Kč, svářečku tak na 3000Kč. A je to hotové, funkční, není potřeba nic vymýšlet. A když se k tomu vezme slušná prodlužka, tak svářečka je použitelná i mimo auto.
Vestavěná svářečka v autě má podle mě smysl jenom pro pojízdnou dílnu, kde se předpokládá pravidelné svařování někde venku. A to se dá hezky řešit pomocí centrály a svářečky, nebo pomocí centrály co umí rovnou svařovat. Dle libosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pete805
- Příspěvky: 358
- Registrován: 13 bře 2015 15:43
- tel.: +421905314815
- auto: DII td5 ,P106 1,5d
- Bydliště: Brezno-okolie
Re: Zváračka pod kapotou :)
www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=7063 tu je aj niečo o meničoch a invertoroch
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zváračka pod kapotou :)
A čo tzv.: autogén...
Napríklkad:
http://www.michal-imre.sk/news/mini-aut ... pristroja/
alebo pre lenivcov toto:
http://www.nipo.sk/mini-autogen-novacet-100-P2953/
Ako núdzové riešenie???
Je síce obmedzená doba prevádzky na zásobu paliva, ale istotne si ne....ýš svoje baterky, + Lepšia spotreba auta - váha oproti trafu.
A navyše s tým zvaríš aj meď, napr. brzdovú trubku. A keď zablúdiš vysoko v horách, tak ten kyslík tiž neni na zahodenie
Napríklkad:
http://www.michal-imre.sk/news/mini-aut ... pristroja/
alebo pre lenivcov toto:
http://www.nipo.sk/mini-autogen-novacet-100-P2953/
Ako núdzové riešenie???
Je síce obmedzená doba prevádzky na zásobu paliva, ale istotne si ne....ýš svoje baterky, + Lepšia spotreba auta - váha oproti trafu.
A navyše s tým zvaríš aj meď, napr. brzdovú trubku. A keď zablúdiš vysoko v horách, tak ten kyslík tiž neni na zahodenie
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zváračka pod kapotou :)
Oba tyhle autogeny jsou vhodné tak na ty brzdové trubičky a podobné malé věci, určitě ne na prasklinu na rámu nebo něco podobného - z těchto malých lahví se nedá odebírat dost plynu na velkej hořák. Nehledě na to, že kombinace kyslík - propan/butan není na svařování železných věcí zrovna ideální. Navíc pokud srovnáme váhu a velikost celého takového malého autogenu s moderním svařovacím invertorem, tak invertor je menší a lehčí. Chce to akorát přibalit balíček vysušených a hermeticky zabalených elektrod.
A už vůbec se nebavím o bezpečném uložení autogenu v autě - ono i taková Pb flaška k vařiči by správně v autě neměla být.
A už vůbec se nebavím o bezpečném uložení autogenu v autě - ono i taková Pb flaška k vařiči by správně v autě neměla být.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Roboff
- Příspěvky: 102
- Registrován: 26 dub 2016 14:12
- tel.: +421907323454
- auto: D2 fl,2"lift,AT
- Bydliště: Bratislava
Re: Zváračka pod kapotou :)
hmm..tiez zaujimave prispevky..diky chalani.
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
All drivers of 4x4s: engage 4WD, select low range, lock all hubs+diff, and cross your fingers.. Land rovers, just drive normally.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: Zváračka pod kapotou :)
Myslíš,že by to ten invertor zvládol?Nenastával by tam ten efekt ako pri elektrocentrále,že najprv pokles napätia a potom po ukončení prudký nárast?Toto býva smrť pre invertory ktoré niesú na to stavané.(IGBT technológia)MadTom píše:Ono to zase tak jednoduché není, udělat měnič, kterej jednak přežije to, co se děje při svařování a jedna bude umět dělat s výstupem to, co dnes dělá každý slušnější invertor - tedy naprázdno vyšší napětí, při zkratu (přilepená elektroda) se to vypne a podobně. A nezapomínat na to, že pro svařování elektrodou je to zdroj proudu, nikoliv zdroj napětí. Pokud si s tím budete chtít někdo hrát, tak na webu je dost popisů domáci stavby invertorové svářečky. Jako zásadní vidím sehnat v kusovém množství vhodné feritové materiály na transformátor a cívky v měniči.
A pro hrubou kalkulaci - svařovací proud zhruba 100A, napětí na oblouku je zhruba 24V, takže ze 12V si to bude tahat něco přes 200A, to není málo, ale je to srovnatelné s navijákem.
A když se na to podívám z druhé strany tak koupit měnič 12V/230V o výkonu 3000W a k tomu malou invertorovou svářečku není až tak problém koupit. Měnič odhaduju na cca 5000Kč, svářečku tak na 3000Kč. A je to hotové, funkční, není potřeba nic vymýšlet. A když se k tomu vezme slušná prodlužka, tak svářečka je použitelná i mimo auto.
Vestavěná svářečka v autě má podle mě smysl jenom pro pojízdnou dílnu, kde se předpokládá pravidelné svařování někde venku. A to se dá hezky řešit pomocí centrály a svářečky, nebo pomocí centrály co umí rovnou svařovat. Dle libosti.
V jednoduchosti je krása.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zváračka pod kapotou :)
On je drobnej rozdíl mezi centrálou, která energii bere z rotující alternátoru a motoru a mezi měničem, kterej bere energii primárně z akumulátoru dobíjeného alternátorem. I centrály existují takové, které jsem k svařovacímu invertoru, nebo jiné elektronice, vhodné. Akorát jsou většinou dražší, protože mají složitější regulaci - v principu je v nich taky invertor, takže třeba kmitočet drží nezávisle na otáčkách motoru.
Ideální by byl svařovací invertor přímo na 12V, mělo by to o kus menší ztráty, než převod přes 230V. To ale bude speciál a taky příslušně drahý.
Ideální by byl svařovací invertor přímo na 12V, mělo by to o kus menší ztráty, než převod přes 230V. To ale bude speciál a taky příslušně drahý.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo