Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#161 Příspěvek od MadTom » 12 led 2017 20:48

Docela hezky a jednoduše měl teplou vodu vymyšlenou Benjamin v Medvědech, než je prodal. Asi to tady ještě bude někde popsané.
Hlavně je třeba si spočítat, kolik a jak teplé vody je potřeba a jak rychle se má ohřát. Něco jiného je totiž ohřev od motoru a něco jiného ze 12V elektrickej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#162 Příspěvek od kamca » 12 led 2017 21:13

MadTom píše: 12 led 2017 20:48 Docela hezky a jednoduše měl teplou vodu vymyšlenou Benjamin v Medvědech, než je prodal. Asi to tady ještě bude někde popsané.
Hlavně je třeba si spočítat, kolik a jak teplé vody je potřeba a jak rychle se má ohřát. Něco jiného je totiž ohřev od motoru a něco jiného ze 12V elektrickej.
Rád bych teplou vodu od motoru. Kdy bude teplá voda je jedno, prostě až bude teplá, zastaví se, rychlé umytí a jede se dál..tyhle věci já neřeším. No a vody je potřeba jen trocha, max 2-3litry. Hlavu si manželka umyje z jedné pet lahve :grin:

Zkusím najít to Benjamínovo řešení, díky.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#163 Příspěvek od kamca » 12 led 2017 21:16


Díky, je jedno který bych použil, nebo je třeba sledovat nějaké parametry?

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#164 Příspěvek od stiinek » 12 led 2017 21:40

V mědveděch měl Benja nádrž s elektrickým ohřevem.

popis:
- 27L nerez. nádrž na teplou sprchu (300W 12V vyhřívací patrona s dig. termostatem) + 12V čerpadlo + filtr nečistot + průchodka skrz karoserii do zásuvky s rychlospojkou na sprchu a spínačem
foto:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 80#p325897
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#165 Příspěvek od Wiki » 12 led 2017 22:13

schish marya , na vohřev vody použivám PB ,doporučuji a mám vyzkoušeno , jo trocha peněz to stojí, na rozdíl od tepla od motoru, který je skoro grátis , / :Sorry: já peníze nijak moc neřeším :grin: :grin: /

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#166 Příspěvek od Trewor - ségra » 12 led 2017 22:31

Plnění tý nádrže na odkazu u Toomicha bych radši udělal zvenku s použitím hrdla pro benzín/naftu. Když se něco vyleje tak to skončí venku a né v autě.
Už ale slyšim jak mě někteří proklívaj za návrhy směřující k řezání do Serie :grin:
Pokud teplý vody potřebuješ jen trochu a čas neřeší tak bych asi do malýho okruhu zapojil jakejkoli výměník a při ježdění ho měl nezapojenej. Aby se nemusela pro zapojování zvedat kapota, vyvedl bych z něj hadice někam k masce, třeba před chladič plech skrz který by šly dvě trubky a na vnitřní straně by byl napojený ten výměník. Nebo radši vstup výš a výstup níž než výměník aby v něm nezůstávala voda kvůli zamrzání. Jak by jsi někde zastavil, dal bys na kapotu kanystr s ventilem, z něj hadici napojil do výměníku a z něj hadici do druhýho kanystru.
Neměl bys tak tlakovou vodu ale když bys hodil kanystr na střechu tak to jako sprcha poslouží s přehledem.
Výkon výměníku asi netřeba řešit. Pokud to na jeden oběh ohřeje vodu málo, prohodí se kanystry, když moc tak...jasný žejo.

Výměník tu někdo měl z chladiče automatu ze Subaru nebo čeho a bylo to fakt malý a údajně dostatečný.

Další inspirace viz:
viewtopic.php?f=14&t=23698&hilit=oh%C5%99ev+vody


Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#168 Příspěvek od Wobl » 12 led 2017 23:03

Nadrz jsem si nechal svarit z nerezu, frknul ji do podbehu a k tomu prived hadice z motoru. Tam je vymenik
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... r&_sacat=0
a 40l v nadrzi to ohreje z 15°C na 37°C za 12 minut. U nadrze mam cerpadlo. Do nadrze jde hadice z a do vymeniku, kdyz je voda tepla, pripojim hadici a pres ventilek na nadrzi si nozni pumpou nafoukam az to tece. Da se to obsluhovat i v jednom cloveku.. Nalejvani je z vnitrku auta nebo by se dalo i cerpadlem, ale to jsem nedelal, pac bych ho musel zavodnovat a vubec se s nim srat. Vozim s sebou 5l plastovou lahev a kdyz je moznost, tak plnim. 40l vydrzi dost dlouho.

Tady k tomu je vlakno.. http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 14&t=23698

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#169 Příspěvek od kamca » 14 led 2017 15:19

Tak dnes padlo rozhodnutí a do auta půjde 200 TDI, ale bez turba. Sundal jsem přední nárazník a bude se dělat stejný, jen trochu vyztužený / kvůli případnému použití hiliftu/ a s nějakým recovery pointem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#170 Příspěvek od kamca » 15 led 2017 18:57

Dnes jsem se obrysovky a blinkry. Na fotce je vidět, že jedna strana auta už má nové plastové a druhá ne.
Obrázek
Obrázek

Ty bílé plastové jsou asi nějaký šmejd, neb plast má konzistenci písku, když se po něm přejede rukou, úplně se drolí. Originál jsou zase docela zoxidované. Jiné než plastové se nedají koupit, vyměním je tedy za nové, ale mohu nějak zachránit ty originální.


Zadní jsou všechny originál a nejsou moc zničené. jak je mám ošetřit?
Obrázek

No a taky jsem sundal tapecírunk ze dveří, abych se podíval v jakém jsou stavu. vyjma rohů je to docela OK. Předpokládám že vyříznutí a vyvaření bude dostačující. Jak mám ošetřit zbytek dveří? Nikdy jsem nic takového nedělal, tak moc nevím. Obrousit na natřít by mohlo stačit na nějaký ten rok. Opískovat dveře a lakovat se mně moc nechce, to bych pak musel dělat celé auto.
Obrázek

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#171 Příspěvek od kryten » 15 led 2017 19:09

Hlavně prosím nevyhazuj jakékoliv zbytky originálních pozičních,směrových a brzdových světel...ty plastové,co jsi tam namontoval,tě postupně přivedou k šílenství,až ti z nich na každé nerovnosti vypadne žárovka...to je naprosto nepoužitelný díl...Jsou dvě řešení,buď rozebrat původní,nechat je znovu galvanicky pozinkovat,použít originál gumové průchodky a maximálně koupit nové plastové kryty.Nebo koupit drahou sadu LED poziček.Na pohled jsou celkem v pohodě a můžeš zapomenout na údržbu.Není to sice originální díl,ale když tam budeš dávat 200Tdi,tak to stejně na veteránské doklady poctivě nepřihlásíš,tak je to fuk :wink:

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#172 Příspěvek od Rover » 15 led 2017 19:14

Přesně jsem věděl, že tam nakonec bude dvoustovka, asi začínám umět vidět do budoucnosti, zkusím štěstí ve sportce... :Pohoda:
Country boy...

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#173 Příspěvek od kryten » 15 led 2017 19:31

No já trochu doufal že se další Series nedočká "tunningu" a řezání do chassis ale spletl jsem se :roll:
Je to ale určitě na jejím páníčkovi :chuckle

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#174 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 15 led 2017 20:31

Já si počkám, až tam kamča naroubuje dvoustovku, a pak ho přesvědčím, že na cestu po amerikách bude přecejen lepší toyota :-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#175 Příspěvek od MadTom » 15 led 2017 20:34

Já bych vzal ty plastové, dal do nich LEDky a vykašlal se na kontakty, ale připájel je na dráty. Párkrát jsem podobně řešil světla ve starších autech, do kterých zateklo a plechové kontakty byly shnilé. Nejdřív jsem měl strach z toho, jak se budou měnit žárovky, ale po několika letech vše fungovalo. A s LED žárovkama bych se toho vůbec nebál.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#176 Příspěvek od kryten » 15 led 2017 20:38

Hanys_a_Kaca píše: 15 led 2017 20:31 Já si počkám, až tam kamča naroubuje dvoustovku, a pak ho přesvědčím, že na cestu po amerikách bude přecejen lepší toyota :-)
Blbost,SIII s dvoustovkou je geniální kombinace,jen mi to neleze pod kůži z veteránského hlediska a vzhledem ke stoupajícím cenám,už i Series III,obzvlášť SW...Ale jak jsem psal,je to na rozhodnutí jejich páníčka...

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#177 Příspěvek od kryten » 15 led 2017 20:40

MadTom píše: 15 led 2017 20:34 Já bych vzal ty plastové, dal do nich LEDky a vykašlal se na kontakty, ale připájel je na dráty. Párkrát jsem podobně řešil světla ve starších autech, do kterých zateklo a plechové kontakty byly shnilé. Nejdřív jsem měl strach z toho, jak se budou měnit žárovky, ale po několika letech vše fungovalo. A s LED žárovkama bych se toho vůbec nebál.
I to je dobré řešení,to mně nenapadlo.Volil bych jen dobrou kvalitu LED,už jsem se setkal s LED žárovkami,které byly po pár měsících po smrti...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#178 Příspěvek od MadTom » 15 led 2017 20:44

Jo tak s tím souhlasím, ale vzhledem k životnosti LED bych je klidně nejdřív zapojil na nějakou dobu v dílně a nechal je "zahořet". Bohužel pokud budou mít problém z pájením - že se budou mít snahu uklepat, tak to nijak rozumně nenasimuluješ. Na druhou stranu, připájet dva dráty není nic složitého. A pájka na 12V existuje taky a není to ani moc velká věc sebou. Nebo pájku na plyn, tak se dá použít i jako velkej zapalovač nebo na nahřívání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#179 Příspěvek od kamca » 15 led 2017 21:10

Děkuji za všechny příspěvky.
Nejdříve k těm světlům. Ty plastové dal někdo přede mnou a ten plast se úplně drolí. Proto jsem tam chtěl koupit ty originální, ale Eliott říkal, že ty sehnat nelze, tak se pokusím zachránit ty zbylé originální. Pokud by někdo měl na prodej ty origo, rád dvě koupím a ty staré plastové vyhodím.

K motoru. Asi to Vám nadšencům LR radost nedělá, ale mně jde v první řadě o cestování. Auto prodávat nechci a rád bych s ním najezdil spoustu kilometrů po zbytek života mého nebo jeho :grin: . Dlouho jsem četl, vyptával se, zvažoval pro a proti a nakonec ta 200Di vyšla jako nejlepší cestovatelské řešení.Nemusí se řezat do kastle, motor pasuje přesně na úchyty motoru co má série, zůstává převodovka. Ano, pokud by byl 2,25 diesel pětiložiskový za cenu kolem 10tis, vzal bych ho a bylo by vše vyřešeno, jenže takový neseženu.
Nevěděl jsem, že ten tříložiskový je tak trochu slabina a nijak bych to neřešil. Když jsem se to tady na foru dočetl, začal jsem pátrat a to byla chyba, neb nevědomost je sladká a klidně bych vyrazil s ním. Pokud bych ho tam nechal, pořád bych někde vzadu v mozku měl myšlenku na to, že musím jezdit tak a tak...no prostě bych si to asi neužil, ale to je spojeno s tím, že nejsem žádný zdatný mechanik a nějaká generálka motoru v cizině by asi udělala pořádnou díru do rozpočtu.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#180 Příspěvek od MadTom » 15 led 2017 21:29

Jsi jeden z mála co chce Sérii na skutečné ježdění, nikoliv na občasný výlet do sousedního okresu, nebo "do vitrínky". A že to budeš dělat jinak než většina, to je přece dáno tím, na co to auto chceš. A nikomu kdo o těch autech něco skutečně ví, to vadit nebude, protože originál jsou to pracovní auta, která se různě upravovala a používala. Tak proč v tom nepokračovat. :yes Hlavně to foť a dávej se obrázky. Až se potom vydáš na cestu a bude potřebovat poradit, tak si tady na obrázku najdeme co jsi vlastně stvořil, a budeme se mít nad čím dohadovat, co že se nepovedlo a co se mělo udělat jinak. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět