Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Moderátor: Acon
Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Ahoj,
tak na autě se pomalu dělá
a já bych se rád zeptal na pár věcí ohledně úprav na delší cesty. Chci nechat auto co nejvíce v základu, proto kola, podvozek, karoserie budou beze změn. Moje poslední cesta trvala 2,5 roku/psal jsem zde o ní/ a tak vím co potřebuji k životu v autě.
Chci udělat následující:
1.Druhou baterku
2.Nádrž na naftu a vodu
3.Rezervu na přední kapotu
4.Zahrádku.
Zde jsou dotazy k jednotlivým bodům:
1. Kam nejlépe umístit baterku?
2. Zvětšit původní nádrž na naftu pokud lze, nebo někam dát ještě jednu? Popřípadě kam by byla nejvhodnější s ohledem na to, že bych rád ještě nádrž na vodu. Nafty bych chtěl cca 100l a vody 50l.
3. Vyřeší koupě přední kapoty s držákem od Eliota/doufám/.
4. Na netu je spousta fotek, je však nějaká originální zahrádka co se dělala na SIII?
Děkuji za Vaše náměty, návrhy a rady.
Kamil
tak na autě se pomalu dělá
a já bych se rád zeptal na pár věcí ohledně úprav na delší cesty. Chci nechat auto co nejvíce v základu, proto kola, podvozek, karoserie budou beze změn. Moje poslední cesta trvala 2,5 roku/psal jsem zde o ní/ a tak vím co potřebuji k životu v autě.
Chci udělat následující:
1.Druhou baterku
2.Nádrž na naftu a vodu
3.Rezervu na přední kapotu
4.Zahrádku.
Zde jsou dotazy k jednotlivým bodům:
1. Kam nejlépe umístit baterku?
2. Zvětšit původní nádrž na naftu pokud lze, nebo někam dát ještě jednu? Popřípadě kam by byla nejvhodnější s ohledem na to, že bych rád ještě nádrž na vodu. Nafty bych chtěl cca 100l a vody 50l.
3. Vyřeší koupě přední kapoty s držákem od Eliota/doufám/.
4. Na netu je spousta fotek, je však nějaká originální zahrádka co se dělala na SIII?
Děkuji za Vaše náměty, návrhy a rady.
Kamil
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
K té rezervě na kapotě - polož si tam něco ve velikosti kola a podívej se, jak moc ti to zavazí ve výhledu. Osobně bych to v autě, kterým pojedu někam dál nechtěl.
Co se týče nádrže, tak na Defa existují nádrže které se montují za zadní kola pod blatníky - pohledej třeba jako inspiraci.
Co se týče nádrže, tak na Defa existují nádrže které se montují za zadní kola pod blatníky - pohledej třeba jako inspiraci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Ad rezerva na kapotě...
Asi hodně záleží jak moc vysoký je řidič. Zatím jsem toho zase tak moc nenajezdil, ale s mými 184cm nemám dojem, že by ten výhled byl tak špatný...
Ad zahrádka...
Asi nebude originální, ale docela slušně vypadající má na prodej Morkam - Já docela uvažuju o koupi toho auta, tak bychom se mohli dohodnout viewtopic.php?t=30319
Jirka
Asi hodně záleží jak moc vysoký je řidič. Zatím jsem toho zase tak moc nenajezdil, ale s mými 184cm nemám dojem, že by ten výhled byl tak špatný...
Ad zahrádka...
Asi nebude originální, ale docela slušně vypadající má na prodej Morkam - Já docela uvažuju o koupi toho auta, tak bychom se mohli dohodnout viewtopic.php?t=30319
Jirka
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Jirko je to tady,hezky jsi se nakazil!Poly píše:Ad rezerva na kapotě...
Asi hodně záleží jak moc vysoký je řidič. Zatím jsem toho zase tak moc nenajezdil, ale s mými 184cm nemám dojem, že by ten výhled byl tak špatný...
Ad zahrádka...
Asi nebude originální, ale docela slušně vypadající má na prodej Morkam - Já docela uvažuju o koupi toho auta, tak bychom se mohli dohodnout viewtopic.php?t=30319
Jirka
Jinak k úpravám,druhou baterku bych dal do kastlíku pod levou přední sedačkou,jsou verze,kde je na dně kastlíku místo právě pro druhou baterku včetně zaslepených otvorů pro kabeláž,jestli máš na autě kastlík s rovným dnem,dá se ten baterkový koupit v UK nebo vyrobit.
Nádrž na naftu bych dal do volného prostoru pod pravou přední sedačkou,kde je normálně u třídveřové verze,má cca45L.Jen by to obnášelo přidat na chassis nosník,ke kterému je přišroubovaná a na SW není navařený.
Nádrže na vodu do zadních podběhů za kola,je tam docela dost místa,50 litrů tam musíš v pohodě dostat.
Rezerva na kapotě má svoje výhody i nevýhody,ale je to myslím dobré řešení,s výhledem bych problém neviděl...
k.
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
na dlouhé cestování bych uvažoval o jiných sedačkách trochu jinde umístěných
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Myslíš pohodlnější sedačky umístěné v pohodlnějším voze...tomáš štěpnička píše:na dlouhé cestování bych uvažoval o jiných sedačkách trochu jinde umístěných
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
To jako jiné auto a tohle mít naložené na vozíku za ním? A nebyl by karavan praktičtější?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Rezervy na kapotě jsem se také bál, ale je to v pohodě.
Co se týká sedadel, tak mám klasická a jsou neskutečně pohodlná (teda ty v látce).
Co se týká sedadel, tak mám klasická a jsou neskutečně pohodlná (teda ty v látce).
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
U SW místa dost,případně se dá odmontovat trubka za opěradly a udělat mezikus na kolejničky,aby šly sedačky víc dozadu.Jinak pohodlí sedaček je úžasné,ale každý má jiná kritéria.tomáš štěpnička píše:na dlouhé cestování bych uvažoval o jiných sedačkách trochu jinde umístěných
Ale hlavně asi chtěl Tom napsat to,že se v ARU sedí mnohem líp
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Díky moc všem za rady.
Rezervu chci na kapotu, neb na "roletách" by na zadních dveřích asi dlouho nevydržela/ viděl jsem celkem dost uklepaných zadních dveří zejména pokud na nich někdo měl velikost 35"/. Mám 185cm a tak bych se výhledu asi taky nebál.
Neplánuji dlouhé cestování, myšleno čas strávený za volantem každý den, tak sedečky budou OK. Tím, že na cestu bude neomezený čas, tak to nemusím nikam hnát. Na té poslední cestě jsme měsíčně v průměru najezdili kolem 4000km a to bych řekl, že jsme byli limitováni hodně časem díky pouze ročním vízům do Austrálie.
Díky za typ na nádrže a baterku, jiné úpravy již dělat nebudu, chci auto v co nejvíce origo stavu, neb se většinou na cetě podělá to, co je dodělávané a stejně člověk vyjma pohodlné postele nic nepotřebuje
Kamil
Rezervu chci na kapotu, neb na "roletách" by na zadních dveřích asi dlouho nevydržela/ viděl jsem celkem dost uklepaných zadních dveří zejména pokud na nich někdo měl velikost 35"/. Mám 185cm a tak bych se výhledu asi taky nebál.
Neplánuji dlouhé cestování, myšleno čas strávený za volantem každý den, tak sedečky budou OK. Tím, že na cestu bude neomezený čas, tak to nemusím nikam hnát. Na té poslední cestě jsme měsíčně v průměru najezdili kolem 4000km a to bych řekl, že jsme byli limitováni hodně časem díky pouze ročním vízům do Austrálie.
Díky za typ na nádrže a baterku, jiné úpravy již dělat nebudu, chci auto v co nejvíce origo stavu, neb se většinou na cetě podělá to, co je dodělávané a stejně člověk vyjma pohodlné postele nic nepotřebuje
Kamil
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
chtělo jsem napsat jen že s 186cm výšky se sedí spíš v takové ,,skříplé křeči" ale na krátké trasy je to v pohodě ....vážně bych uvažoval o posunu sedaček směrem vzad
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
K rezervě vzadu - to že nebude na dveřích, ale na držáku na to dělaném je docela nutnost. Ale není to neřešitelné. Já mám podobnou výšku a mě to prostě na kapotě vadilo, ale je pravda že to byla guma 235/85/R16, nikoliv nějaká dojezdová užovka. A jestli chceš opět za hranici běžných výletů, tak bych možná zvažoval rezervy 2, s tím že ta vpředu by byla užovka na dojetí.
Druhá věc co mi na rezervě na kapotě vadila byla její váha, když jsem měl kapotu otevírat. A třetí - na Defu kapotu otevřu a sám ji klidně dál zvednu a vysunu z pantů a odložím vedle auta. Předpokládám, že Série to má stejně. Přístup do motorového prostoru je potom o mnoho lepší. U jiných aut jsem toto neviděl, respektive se kapota musela odšroubovat a to není ono.
Druhá věc co mi na rezervě na kapotě vadila byla její váha, když jsem měl kapotu otevírat. A třetí - na Defu kapotu otevřu a sám ji klidně dál zvednu a vysunu z pantů a odložím vedle auta. Předpokládám, že Série to má stejně. Přístup do motorového prostoru je potom o mnoho lepší. U jiných aut jsem toto neviděl, respektive se kapota musela odšroubovat a to není ono.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Mě rezerva z defa zezadu ještě neupadla, neříkám, že k tomu má daleko - dveře jsou také už spíše plátěné, ale celou asii tam vydržela a to jsem ji používal jako "odšlap" při lezení na střechu, kde byla rezerva druhá. Je taky ale fakt, že zvedat rezervu na držák na dveřích, nebo na kapotu je určitě snazší než ji dávat na střechu. Vim, že je to tady samej rambo a čahoun, ale já se teda klidně přiznám, že nemíval sil nazbyt.
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Nechci auto zbrojit jako nějaký expediční speciál pomocí pevnostních nárazníků,prahů, dělaných držáků rezerv,... rád bych klasiku tak, jak byla vyrobena. V tom stuvu se mně zdá krásná. Představu o cestování mám v minimalistické formě a to jak věcí co beru sebou tak i na autě.
Za těch 100tis km jsme píchli jen 2x/ v Kyrgyzstánu a na Zélandu/ , tak dvě rezervy je zbytečná váha. Do auta dám jen vařič, kanystr na vodu, lednici a invertor. Bednu s nářadím a tím to končí. Myslím, že váha je to největší zlo na cestách a tomu se chci vyhnout jak jen to půjde.
Druhá nádrž na naftu je nutnost, neb jsme se často museli vracet jen proto, že docházela nafta/ měli jsme cca 100l/ a žádné kanystry jsem nevozil a ani nechci vozit.
Budu uvažovat o tom posunutí sedaček, no snad příští rok vyrazím na nějaké akce a budu moci načerpat inspiraci.
Za těch 100tis km jsme píchli jen 2x/ v Kyrgyzstánu a na Zélandu/ , tak dvě rezervy je zbytečná váha. Do auta dám jen vařič, kanystr na vodu, lednici a invertor. Bednu s nářadím a tím to končí. Myslím, že váha je to největší zlo na cestách a tomu se chci vyhnout jak jen to půjde.
Druhá nádrž na naftu je nutnost, neb jsme se často museli vracet jen proto, že docházela nafta/ měli jsme cca 100l/ a žádné kanystry jsem nevozil a ani nechci vozit.
Budu uvažovat o tom posunutí sedaček, no snad příští rok vyrazím na nějaké akce a budu moci načerpat inspiraci.
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3216
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
To se hrozně hezky čte, takových usedlejších plánů je asi už málo. Fandím tomuhle přístupu, auto bude určitě na cesty parádní. Mám 193 cm, málem i tolik kilo a vejdu se do všeho co mám v pohodě i na dlouhé štreky, ale je pravda, že ARO jsem neměl, tak nevím, o co přicházím. S těmi vzdálenostmi, o kterých se tu píše, zkušenost nemám, ale máme takové letní dovolené cca 1500-2000 km každý rok a s dědkem je to prostě paráda. Asi jde o to, jaké má kdo nároky na pohodlí - já mám vždycky asi takovou radost, že s tím jedu, že mě nějaké to nepohodlí nemůže zkazit dojem
Využít místo pod sedačkami vpředu a v blatnících vzadu bude nejlepší volba, "originál" patří na staré LR střešní nosič Brownchurch, jejichž kopie a vylepšené varianty se dají dodnes koupit.
Ať se přestavba povede a auto s vámi všechno v pořádku absolvuje! Myslím, že takováhle stará "popelnice" všude lidem otevírá dveře.
Využít místo pod sedačkami vpředu a v blatnících vzadu bude nejlepší volba, "originál" patří na staré LR střešní nosič Brownchurch, jejichž kopie a vylepšené varianty se dají dodnes koupit.
Ať se přestavba povede a auto s vámi všechno v pořádku absolvuje! Myslím, že takováhle stará "popelnice" všude lidem otevírá dveře.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: 25 dub 2016 23:27
- tel.: BBB=bílý B.Berry ;-)
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Dveře a srdce (si taky myslim )
Naposledy upravil(a) Tina VZEová dne 16 lis 2016 22:30, celkem upraveno 1 x.
1/2 Defík, Stratus JX, Daf XF (šéfa)
Volant je kruh začarovaný, když ho chytíš a on tebe-
v srdci cíl vzdálený, ve vlasech vítr,
v uších song toulavý, nad hlavou nebe.
Volant je kruh začarovaný, když ho chytíš a on tebe-
v srdci cíl vzdálený, ve vlasech vítr,
v uších song toulavý, nad hlavou nebe.
- KENY
- Příspěvky: 750
- Registrován: 20 říj 2011 19:21
- tel.: +420725929400
- auto: Nějaký ten LR
- Bydliště: u nás na západě!!!
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Máš pravdu Tino!
Takže šup na nákup nějakého dědka, vánoce jsou za dveřmi!
Sorry za oftp.
Takže šup na nákup nějakého dědka, vánoce jsou za dveřmi!
Sorry za oftp.
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Tahle naše "krabice" je naprostý luxus. Střecha nad hlavou, spousta místa..co víc si může člověk přát. Nehodlám jezdit po dálnicích, trhat dálkové rekordy. Náš režim je na pohodu, žádné konkrétní cíle co se musí plnit, prostě výlet.
Byl jsem ted na měsíc v Norsku, pěkná dovča, ale pocit, že již při jejím začátku musím hlídat čas, abych se stihnul vrátit byl hnusnej.
Jakmile ale dá člověk výpověď, je pánem svého času a i ve "staré krabici" jako je ta naše se dá krásně žít . V Austrálii mám ještě tuhle Toyotu a řídit ji, byl krásný požitek.
Byl jsem ted na měsíc v Norsku, pěkná dovča, ale pocit, že již při jejím začátku musím hlídat čas, abych se stihnul vrátit byl hnusnej.
Jakmile ale dá člověk výpověď, je pánem svého času a i ve "staré krabici" jako je ta naše se dá krásně žít . V Austrálii mám ještě tuhle Toyotu a řídit ji, byl krásný požitek.
Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?
Krásný projekt!! Výhled přes rezervu rozhodně není problém, v Serii omezuje výhled spíš nízký horní okraj okna, jsme stejně vysocí, takže vím, o čem mluvím. Stejně bych asi pro jistotu dával druhou rezervu dozadu na držák, který není ukotvený přímo na dveřích (swingaway). Druhá nádrž u vojenských Serií se dávala pod sedadlo řidiče a plnila se přímo v interieru po odklopení sedáku. Sestava nádrží na naftu a vodu se nabízí pod sedadly řidiče i spolujezdce a vzadu pod kufrem. Pak by druhá baterka musela jít někam do interiéru. Mám dobrou zkušenost s klasickými zahrádkami z Bearmachu z pozinkovaného jeklu (lacinější kopie Brownchurch, která se pořád také dělá), ale problém je asi doprava z Anglie, šla by asi udělat tady na míru. Být tebou, zamyslel bych se nad prodlouženými kolejnicemi sedadel, jak tu zmiňoval Kryten. Při dlouhých cestách mám problém s pravou nohou, která je v S3 příliš ohnutá jak v koleni, tak v nártu a nemůžeš si ji za jízdy nijak protáhnout, není kde. Jestli na začátku cesty vydržím dvě hodiny jízdy v kuse, tak na konci už musím stavět každou hodinu a deset minut chodit, abych se na chvíli zbavil křečí.
Každopádně držím palce, ať všechno vyjde a těším se na reportáž z další cesty!!
Každopádně držím palce, ať všechno vyjde a těším se na reportáž z další cesty!!
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE