Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#141 Příspěvek od kamca » 06 led 2017 09:17

Měl bych teď jeden dotaz k topení. Budu dávat Eberspacher airtronic D2, neb jsme ho měli i předtím. Spolu se senzorem na vysoké nadmořské výšky fungovalo dobře. Měl jsem jen napojenou hadici a topení sloužilo jako vysoušeč bot, vlasů, hadice rozmrazovala okno,...

Nevím, jak série bude topit, ale asi moc ne, navíc asi bude i táhnout netěsnostma a tak mám jednu myšlenku, jen nevím, zda je realizovatelná.
Rád bych topení napojil jak na rozvod vzduchu v autě, tak měl i hadici vyvedenou do auta. Laicky řečeno mít rozdvojku a možnost přepínat mezi topením do stávajících rozvodů a nebo do hadice.

Druhá věc je, jak donutit topení, aby zapnulo i pokud je venku teplo. Měli jsme normální manuální ovládání, ale při vyšších teplotách topení nastartovat nešlo. Nevíte zda to jde nějak udělat?

Neuměl by někdo poradit či dát kontakt na někoho, kdo se v tom vyzná. Díky moc.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#142 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 06 led 2017 09:40

No ja vesmes rozlišuju dva typy ovladčů k horkovzdušným topením,

A) buď je ten reglik jenom nastaveni vykonu (neobsahuje termostat) v tom pripade se da vetsinou topeni nastavit zhruba od pulky do plneho vykonu a jede porad ten jeden vykon cos nastavil.

B) Nebo ten reglik obsahuje termostat a spis nastavujes teplotu ke ktere se snazi topeni priblizit, to znamena, ze kdyz se mu podari ohrat auto tak treba v noci vypne a kdyz auto vychladne zase sepne.

Varianta A znamena, ze si zapnes topeni naplno a usneš a za par hodin jsi zpocenej jak myš.
Varianta B znamena, ze si topeni v teple nezapneš :-)

Ale i kdyby ste meli tu variantu s termostatem urcite se da zjistit ten princip zapojeni, jestli je tam odporove cidlo teploty tak by pro nuceny provoz mohlo stacit ho podle logiky bud rozpojit nebo naopak spojit. Kazde topeni ma svoji ridici jednotka, tak je potreba zjisti, jaky ma prah ta jednotka pro spousteni, resp. zavislost na teplote vs. napr ohmy obvodu s termostatem. Jeste je mozne, ze ma cidlo teploty i samotna ridici jednotka to je potreba taky proverit (pripadne obejit), jinak ten termostat byva obvykle prave v tom krouticim kolecku, protoze se predpoklada, ze ten ovladac je zhruba v prostredi, ktere chces vytapet, zatimco topeni je treba nekde zakopane pod autem.

Napis presne oznaceni bufiku co máš, mužu zkusit poguglit schematka zapojeni s hodnotama termostatu dle teploty atp.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#143 Příspěvek od MadTom » 06 led 2017 09:47

Na to rozdvojení hadice s horkým vzduchem z bufíka existují originál Y díly, které mají uvnitř i klapku ovladatelnou páčkou zvenku - takže si plynule přepínáš mezi oběma výstupy.
Já mám do 130ky nachystané Webasto AirTop 2000 - tedy horkovzdušnej bufík s výkonem 2kW. Stejném máme v D2 a stačí to - "vytopí" to i stan na střeše. Ale protože 130ka bude uvnitř trošku větší, tak předpokládám, že tam na hadice s vodou připojím ještě jeden výměník na topení umístěný někde za druhou řadou sedadel. Koukal jsem, že něco podobného existovalo i jako originál díl, ale tím že to bylo bez ventilátoru, tak to bylo veliké. Jinak Webasto třeba dělá tyto výměníky hotové - je v tom vodní radiátor a ventilátor. Ten druhej výměník chci pro vyhřátí auta za jízdy, protože chladit motor na jedné straně a na druhé straně topit bufíkem v kabině mi nepřipadne jako ideální řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#144 Příspěvek od kamca » 06 led 2017 14:19

Hanys_a_Kaca píše:No ja vesmes rozlišuju dva typy ovladčů k horkovzdušným topením,

A) buď je ten reglik jenom nastaveni vykonu (neobsahuje termostat) v tom pripade se da vetsinou topeni nastavit zhruba od pulky do plneho vykonu a jede porad ten jeden vykon cos nastavil.

B) Nebo ten reglik obsahuje termostat a spis nastavujes teplotu ke ktere se snazi topeni priblizit, to znamena, ze kdyz se mu podari ohrat auto tak treba v noci vypne a kdyz auto vychladne zase sepne.

Varianta A znamena, ze si zapnes topeni naplno a usneš a za par hodin jsi zpocenej jak myš.
Varianta B znamena, ze si topeni v teple nezapneš :-)

Ale i kdyby ste meli tu variantu s termostatem urcite se da zjistit ten princip zapojeni, jestli je tam odporove cidlo teploty tak by pro nuceny provoz mohlo stacit ho podle logiky bud rozpojit nebo naopak spojit. Kazde topeni ma svoji ridici jednotka, tak je potreba zjisti, jaky ma prah ta jednotka pro spousteni, resp. zavislost na teplote vs. napr ohmy obvodu s termostatem. Jeste je mozne, ze ma cidlo teploty i samotna ridici jednotka to je potreba taky proverit (pripadne obejit), jinak ten termostat byva obvykle prave v tom krouticim kolecku, protoze se predpoklada, ze ten ovladac je zhruba v prostredi, ktere chces vytapet, zatimco topeni je treba nekde zakopane pod autem.

Napis presne oznaceni bufiku co máš, mužu zkusit poguglit schematka zapojeni s hodnotama termostatu dle teploty atp.
Chci zase koupit toto https://www.eberspacher.com/products/fu ... ic-d2.html
Měli jsme tedy variantu 2 jak píšeš, neb když se auto ohřálo, topení se automaticky ztlumilo, ale nešlo zapnout, když bylo teplo.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#145 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 06 led 2017 17:21

Ještě pohledám, ale D2 má maximum teploty na vstupu 40 stupnu pak se prave asi vypne, coz je ochrana proti zapojení do smyčky, kdy si to cucá právě ohřátý vzduch, kouknu, kde to tam je, tendle teplotní hlídač by se musel kdyžtak posunout na třeba 50, kdyby těch 40 nestačilo.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#146 Příspěvek od kamca » 06 led 2017 18:13

Hanys_a_Kaca píše:Ještě pohledám, ale D2 má maximum teploty na vstupu 40 stupnu pak se prave asi vypne, coz je ochrana proti zapojení do smyčky, kdy si to cucá právě ohřátý vzduch, kouknu, kde to tam je, tendle teplotní hlídač by se musel kdyžtak posunout na třeba 50, kdyby těch 40 nestačilo.
Při více jak 20C to nešlo zapnout.
To, že existuje rozdvojka je super. Napíchnu to z přídavné nádrže, co bude pod sedadlem a jedno půjde do rozvodů v autě a z druhé bude vyvedena hadice.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#147 Příspěvek od MadTom » 06 led 2017 18:24

http://www.autosip.cz/nezavisla-topeni- ... alni-dily/
Tady v univerzálních dílech se dá najít všechno možné co existuje. Třeba tě to bude inspirovat k řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#148 Příspěvek od kamca » 06 led 2017 19:49

MadTom píše:http://www.autosip.cz/nezavisla-topeni- ... alni-dily/
Tady v univerzálních dílech se dá najít všechno možné co existuje. Třeba tě to bude inspirovat k řešení.
Díky moc, to určitě bude.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#149 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 06 led 2017 19:54

já dělal rozvody tepleho vzduchu z odpadnich vodovodnich trubek koupenych v turecku na trhu, akorat tesne u toho topeni to pripominalo tu historku s plastovejma lzickama "...kde udelali soudruzi z ndr chybu."
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#150 Příspěvek od MadTom » 06 led 2017 20:40

Tak plastové trubky ne, ale ty originál hliníkové hadice jsou v pohodě a dělají se v několika průměrech.
Plastovou trubku, teda přesněji hadici od vysavače jsem zkusil pro připojení horkého vzduchu do stanu na střeše a ono to fungovalo. Akorát hadice už se nedala po první použití smotat, tak nějak se v ohybech ohnula už natrvalo. Jako ty plastové lžičky.
Tak jsem v Gumexu koupil hadici na horkej vzduch - je taková zeleno-černá. Ta už v pohodě drží. A nejspíš by se to dalo použít i jako fén, ale to zatím nebylo potřeba.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#151 Příspěvek od kamca » 06 led 2017 22:50

Topení se u nás používalo jako fén nejčastěji. Když jsme na Urale č dny kempovali asi s 30 Delicama, tak horká sprcha a fén byla u ruských dam kvitována s neuvěřitelným povděkem. Ono ač se to nezdá, tak umytá hlava v teplé vodě a fén je to, co ženy ocení na celém světě nejvíce :grin:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#152 Příspěvek od MadTom » 06 led 2017 23:57

Tak s tím souhlasím, my jsme zatím jezdili buďto v létě, kdy to nebylo potřeba, nebo v zimě, kdy to naopak bylo potřeba jako topení v noci. Na další použití nějak nedošlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#153 Příspěvek od kamca » 07 led 2017 11:26

MadTom píše:Tak s tím souhlasím, my jsme zatím jezdili buďto v létě, kdy to nebylo potřeba, nebo v zimě, kdy to naopak bylo potřeba jako topení v noci. Na další použití nějak nedošlo.
V Rusku a Japonsku jsme spali v max -25C, tak jsme topeni nepotřebovali, ale když se za dlouhých zimních večerů sedělo v autě, tak topení bylo příjemné. No a sušení vlasů...to bylo jediné přání ženy, co by na té cestě chtěla mít.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#154 Příspěvek od MadTom » 07 led 2017 17:45

Já to naprosto chápu. I s tím fénem. Ta hadice z Gumexu se tuším jmenuje Vulcano a když na ni dáš kousek izolace, aby nepálila, tak jako fén to bude super.
Dnes ráno -16, přes den okolo -10 takže u ohně při pečení buřtů bylo teplo, ale když holky přestalo bavit sáňkování, tak byly moc rády, že mohly zalézt do auta, kde vrčel bufík a bylo tam příjemné teplo. Ze všech úprav co jsem do auta postupně naskládal je bufík jedna z nejlepších věcí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#155 Příspěvek od kamca » 08 led 2017 19:42

Tak a nyní něco k pneu. Opět předem děkuji za Vaše reakce.

Mám disky 5.5F x 16 x33 a na nich obuty pneu 7.50x16...mám jich celkem 9ks.
Na cestu budu muset koupit nové pneu, zatím nevím, zda povezu dvě rezervní či pouze jednu. Jedna bude na kapotě a pokud bych dal druhou, tak dozadu na držák,jak prodává třeba Eliott http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/4 ... a2232.html
Prohazuji kola každých 10000km a to včetně rezervy. Jediný důvod proč váhám nad druhou rezervou, je zbytečná váha. Na minulé cestě jsem píchnul jen 2x a vždy jsem to jen opravil gumovým knotem a oprava vydržela po celou životnost pneumatiky. Myslíte, že rezerva vzadu s držákem má nějaká hodně negativní vliv na auto. Na Micině jsme měli vzadu 80l nádrž, rezervu a auto sedělo dole dost i přes silnější pružiny. Série na listech by asi rezervu a 50l vody v zadním podběhu zvládnout měla, že? Nebo by jste druhou rezervu s ohledem na zatížení zadní části nebrali?

Druhý dotaz je na velikost pneu.
Ekvivalent k 7.50x16 je 235/85 x 16, ale u nich prý výrobce předepisuje ráfek 6 inch. Je to velký problém? Rád bych totiž zase pneu BFG a ty se právě v tomto rozměru dělají. V Americe je prý problém sehnat 7.50x16. Teoreticky mohu koupit 6ks 7.50x16 a na nich opět teoreticky najet 100000km a nemusím nic řešit. To je ale vše teorie, pokud zničím 7.50x16 a neseženu tento rozměr, jsem v řiti. Rád bych rozměr, co je běžně dostupný ve většině míst a to je právě onen 235/85 x 16.
Jak z této situace ven?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#156 Příspěvek od MadTom » 09 led 2017 08:32

S ráfkem neporadím, ale s rozměrem podle mě jednoznačně 235/85/R16 - podívej se i tady v evropě, kolik gum se v tomto rozměru dělá a kolik v rozměru 7.50 R16. A není to ani tak o oblíbeném vzorku - mě se BFG AT ještě píchnout nepodařili, ale o to, že když gumu někde zničíš, tak budeš kupovat to co tam prostě budou mít, a nějaký výběr bude věc podružná.
A druhá poznámka - kdysi jsem do osobního auta po několika defektech (všechno hřebíky), nalil do gum takovou růžovou tekutinu a od té doby defekty nic. Do D2 jsem nalil něco zeleného, protože mi zimní gumy netěsnili pořádně okolo ráfků - vyžrané důlky v hliníku. A mám klid. Zvažuju to do kol nalít znovu, ale to co jsem použil se už neprodává a novější verzi jsem zatím nenašel, je pravda, že ani nehledal.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#157 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 09 led 2017 09:11

235/85/16 a na ráfek to dej jakej chceš, klidně těch 5,5. My na tom jeli celou asii a některej disk jsme měli taky ze serie, 5,5 je i normální defáckej - defy se prodavali na 7,5/16 a houfně se to přezouvá na 235/85/16 a disky zustavaj 5,5. ne že by defvé neuejzdili i na 6 palcich, ale velkou vědu bych z toho pulpalce nedělal, funguje to bezproblemu.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#158 Příspěvek od Rover » 09 led 2017 10:30

Pokud máš na autě ty ráfky jaké jsou vidět na fotce v prvním příspěvku, tak tam jdou 235/85 bez problémů. Akorát si nejsem jistý jestli kvli těm starým ráfkům nebudeš muset dát duši. Možná by bylo lepší koupit nové plecháče z Defa, které budou fungovat bezdušově.
Country boy...

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#159 Příspěvek od kamca » 12 led 2017 18:56

Ještě bych se rád vrátil k nádrži na vodu. Vozím 20l kanystr a chci dát nádrž tak kolem 40l. Našel jsem několik variant, ale asi nejvíce se mně líbí tato.
http://www.toomich.cz/obchod/frontrunne ... ender-110/
Má někdo nějaký jiný nápad či popřípadě zkušenost s tímto provedením.

Teplá voda.
Předtím jsme měli nádrž napojenu přes výmeník do chladícího okruhu auta a při zahřátém motoru byla teplá voda. To bylo super, ale byl to dost komplikovaný systém.
Líbí se mně něco na tento způsob.
https://www.youtube.com/watch?v=4TliLRT4btI
Nemáte něco podobného či nevíte o někom, kdo má jednoduchý systém na teplou vodu?


Odpovědět