Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#121 Příspěvek od kryten » 30 pro 2016 07:50

Drátěnka v těle vzduchového filtru se neolejuje,mění se olejová náplň,která je v předepsaném množství na dně hrnce filtru a usazují se v ní veškeré nečistoty.
Přílohy
Land-Rover-Series-1-2-2a-3-Oil-_1.jpg
Land-Rover-Series-1-2-2a-3-Oil-_1.jpg (39.73 KiB) Zobrazeno 5668 x

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#122 Příspěvek od Wiki » 30 pro 2016 08:12

je na to speciálni olej např. "Motul Air Filter Oil" -lepší to filtruje a ta drátěnka nerezatí , Do spodní části nádobky filtru se leje motorový olej.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4168
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#123 Příspěvek od low » 30 pro 2016 08:33

Kdyz tam budes davat jinej motor, tak i s filtrboxem a mas o starost hned min...
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#124 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 30 pro 2016 09:17

žádnej jinej motor, žádnej naviják a až budeš doma dělat ten šnorchl s tý hajzl trubky, jak jsi to dělat nechtěl, tak použij co nejširší, on je snorkel dobrá věc, kdo jel někdy v písečnejch jazykách... ale prostě je to další odpor na sání, tedy nižší tlak a menší množství vzduchu pro motor, tak jde taky o to ten motor neuškrtit tim šnorchlem.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#125 Příspěvek od Wiki » 30 pro 2016 09:40

na tu hajzl trubku nasadit kus bombardonu, jako lapač vzduchu a čím pojede rychleji tím se motor bude líp plnit ,a tím to fíglem nahradí turbo :grin:

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#126 Příspěvek od kryten » 30 pro 2016 13:57

Wiki píše:je na to speciálni olej např. "Motul Air Filter Oil" -lepší to filtruje a ta drátěnka nerezatí , Do spodní části nádobky filtru se leje motorový olej.
Asi potřebuješ mít vždy poslední slovo :lol: ale asi by bylo lepší v zájmu zachování objektivních rad psát to,jak to opravdu je a jak udává výrobce.Znovu opakuji,drátěnka se u originálního vzduchového filtru neolejuje,zůstává suchá a nasávané nečistoty prochází skz ní a usazují se v olejové lázni dole v hrnci.Pokud bude drátěnka naolejovaná,filtr se brzy ucpe prachem a stane se neprůchozím.Drátěnka stačí jednou za čas prostříkat čistícím sprejem nebo třeba vymýt benzínem.Na dlouhých cestách úplně postačí kontrolovat stav oleje v hrnci a při znečištění ho měnit.
Zabývám se LR Series asi 18 let a nikdy jsem neviděl,že by drátěnka byla rezatá nebo jinak poškozená,a to i na autech vyrobených kolem roku 1950...
Bylo by i řešení jak píše Low,nahradit to novějším filtrem s výměnnou papírovou vložkou,pasoval by tam ideálně z 90/110 a prvních Defenderů a dal by se na něj i líp napojit ten šnorchl,ale je na zvážení jestli si s sebou na cesty plechovku oleje a čištění nebo náhradní papírové filtry.Oboje bude mít svoje + i -

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#127 Příspěvek od Wiki » 30 pro 2016 17:21

to sou takový vychytávky ještě ze starý školy , ale není povinnost se tím řídit,
Pokusím se to vysvětlit : čím víc jezdíš v hodně prašným prostředí např. třeba na Sahaře atd. ,tím dřív se naolej. filtr ucpe mikroprachem a tím dřív se musí vyčistit a to je přece Ok , Je přece pro motor lepší ,potažmo i pro majitele auta , když se ucpe filtr a musí se často čistit ,byt je to otravná práce :grin: , než kdyby se neucpával -a byl dosti průchozí a všechno to procházelo motorem , ale u služebního auta to tak nevadí :mrgreen: -snad jsem to vysvětlil srozumitelně .

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 785
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#128 Příspěvek od pajam » 30 pro 2016 17:36

Wiki píše:to sou takový vychytávky ještě ze starý školy , ale není povinnost se tím řídit,
Pokusím se to vysvětlit : čím víc jezdíš v hodně prašným prostředí např. třeba na Sahaře atd. ,tím dřív se naolej. filtr ucpe mikroprachem a tím dřív se musí vyčistit a to je přece Ok , Je přece pro motor lepší ,potažmo i pro majitele auta , když se ucpe filtr a musí se často čistit ,byt je to otravná práce :grin: , než kdyby se neucpával -a byl dosti průchozí a všechno to procházelo motorem , ale u služebního auta to tak nevadí :mrgreen: -snad jsem to vysvětlil srozumitelně .
teď už blbě kecáš, jen abys měl poslední slovo - přečti si pořádně slova krytena - ona tam nefiltruje drátěnka, ale ten olej, dráťenka nedovolí oleji opustit nádržku.

sorry za plevelení vlákna, ale už jsem nevydržel

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#129 Příspěvek od Rover » 30 pro 2016 18:23

Myslím že to bylo originál vymyšleno velmi dobře což se od roku 1948 vcelku potvrdilo. Pokud bych to chtěl předělávat na jinou variantu tak pak snorchl s cyklonem a filtr box s papírovým filtrem z LR90/110. Pokud by měl člověk místo na náhradní filtry...
Country boy...

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#130 Příspěvek od MadTom » 30 pro 2016 18:33

Já bych se zamyslel nad něčím jiným - pokud se má s tím autem doopravdy jezdit v prašném prostředí, tak jestli je lepší originál filtr nebo modernější papírovej. A pro srovnání bych se podíval na závodní auta, co se honí po poušti co používají - tipuju to na papírovej filtr. Asi vědí proč. Nemám nic proti starým řešením, ale vývoj šel dál. Takže šnorchl a modernější filtrbox mi nezní vůbec špatně. Rezervní filtr vozím na výlety i u TD5ky - několikrát jsem viděl, jak si auto při brodění nečekaně cuclo trošku vody a po kontrole se zjistilo, že papírovej filtr je KO. Já jsem to zažil po průjezdu průtrží mračen - na to šnorchl nestačil, filtr byl mokrej a pomačkanej. Na funkci auta se to nijak neprojevilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#131 Příspěvek od kryten » 30 pro 2016 18:41

Přesně tak Pavle(pajam) :yes
Myslím že cílem tohoto vlákna je objektivně a rozumně poradit Kamčovi před jeho dlouhou cestou s přípravou a úpravami jeho auta.
Jeho cestovatelský plán a vůbec životní filozofie mně hodně zaujala.I když mám málo času,snažím se napsat své zkušenosti a postřehy,odpovídat na jeho otázky a věřím,že něco z toho třeba využije.V žádném případě nemám sebemenší zájem o to,aby se to zvrtlo v nějaké soutěžení a poměřování,kdo "lépe" poradí a tím se toto vlákno stalo naprosto nepřehledné a prakticky nepoužitelné.
Wiki neznám tě osobně,nic proti tobě nemám a myslím to dobře,ale zkus prosím udržet tu stinnou stránku ega na uzdě a když už budeš mít nutkavou potřebu se vyjádřit,zkus to tak,aby jsi neopakoval to,co už třeba trochu jinou formou napsal někdo před tebou a nesnažil se k tomu přidávat "vychytávky",které nejsou ověřené a aplikovatelné na konkrétní situaci a auto. :hand Díky moc :Pohoda:

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#132 Příspěvek od kamca » 31 pro 2016 17:47

kryten píše:Přesně tak Pavle(pajam) :yes
Myslím že cílem tohoto vlákna je objektivně a rozumně poradit Kamčovi před jeho dlouhou cestou s přípravou a úpravami jeho auta.
Jeho cestovatelský plán a vůbec životní filozofie mně hodně zaujala.I když mám málo času,snažím se napsat své zkušenosti a postřehy,odpovídat na jeho otázky a věřím,že něco z toho třeba využije.V žádném případě nemám sebemenší zájem o to,aby se to zvrtlo v nějaké soutěžení a poměřování,kdo "lépe" poradí a tím se toto vlákno stalo naprosto nepřehledné a prakticky nepoužitelné.
Wiki neznám tě osobně,nic proti tobě nemám a myslím to dobře,ale zkus prosím udržet tu stinnou stránku ega na uzdě a když už budeš mít nutkavou potřebu se vyjádřit,zkus to tak,aby jsi neopakoval to,co už třeba trochu jinou formou napsal někdo před tebou a nesnažil se k tomu přidávat "vychytávky",které nejsou ověřené a aplikovatelné na konkrétní situaci a auto. :hand Díky moc :Pohoda:
Děkuji moc za rady. Vážím si toho, že Ti co znají Sérii popíší jak to funguje a proč a zároveň dostanu alternativní rady. Během minulé cesty jsem měl papírový filtr a občas ho vyměnil, no díky šnorchlu to nebylo nijak zlé. V Kazakhstánu bylo pár aut, co měli K+N filtr/ tak nějak se to tuším jmenuje,/ a když byl fakt jemný prach, tak ho museli prát 2x denně, neb byl pořád ucpanej. Já bych asi volil cestu papírového filtr, neb je s tím míň práce, není potřeba nic čistit, jen vyklepat, profouknout a popřípadě vyměnit. Hlavici na šnorchl bych rád takovou tu bakelitovou nádobku, která se dá vysypat, tu používají v Austrálii, hodně ji měli i v Africe, tak asi bude fungovat na prach nejlépe.
Naviják určitě mít nebudu, zbytečná váha a nemyslím, že se dostanu do situace, že bych ho potřeboval. Lopatu, pilu, sekeru, lano, kynetické lano a HiLift mám. Ještě budu shánět takové ty výjezdové plechy a to myslím bude bohatě stačit.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#133 Příspěvek od Rover » 31 pro 2016 18:37

Cyklon jsem.si kupoval u Toomicha,
Je to ten vysypávací typ. Na KN bacha, pro auto které jezdí v prašném prostředí to je nesmysl.

http://www.toomich.cz/obchod/land-rover ... iltr-maly/
Country boy...

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#134 Příspěvek od kamca » 01 led 2017 13:20

Rover píše:Cyklon jsem.si kupoval u Toomicha,
Je to ten vysypávací typ. Na KN bacha, pro auto které jezdí v prašném prostředí to je nesmysl.

http://www.toomich.cz/obchod/land-rover ... iltr-maly/
Super, díky za odkaz, hned ten malý objednám.

Ještě bych se zeptal, nevíte jaký je rozdíl vyjma ceny mezi těmito dvěma produkty? Nechci kupovat to nejlacinější pokud je to na úkor kvality, ale zde nevidím moc žádný rozdíl. u obojího je uvedeno, že to je kompletní sada. Tento šnorchl prý na sérii bude pasovat jak mně bylo řečeno na dotaz u 4x4 tomot.
Pokud má někdo z fora obchod, kde se nakupuje, rád ho podpořím a budu nakupovat tam.

http://www.toomich.cz/obchod/land-rover ... ender-td5/

http://4x4.tomot.cz/index.php?id_produc ... er=product

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#135 Příspěvek od Rover » 01 led 2017 13:34

Osobně teda nevim jestli bych ten plastový snorchl na dědka překousl, spíš bych šel do této klasiky, cyklon jde nahoru místo té houbičky.
http://www.paddockspares.com/pm703-padd ... i-td5.html
Country boy...

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#136 Příspěvek od kamca » 01 led 2017 13:54

Rover píše:Osobně teda nevim jestli bych ten plastový snorchl na dědka překousl, spíš bych šel do této klasiky, cyklon jde nahoru místo té houbičky.
http://www.paddockspares.com/pm703-padd ... i-td5.html
Tak ten je mnohem elegantnější. Musí se objednat z UK, nebo má někdo v CZ zastoupení?


Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#138 Příspěvek od mr-tomas » 01 led 2017 18:03

Ten cyklon od Escape vypadá na první pohled stejně jako ten od Toomichů, ale jestli je to opravdu stejný. Rozdíl v ceně je značný, ale aby to nebyla jen stejně vypadající nestejně funkční napodobenina. Má ho od nich někdo koupenej?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#139 Příspěvek od jareku » 01 led 2017 18:10

mr-tomas píše:Ten cyklon od Escape vypadá na první pohled stejně jako ten od Toomichů, ale jestli je to opravdu stejný. Rozdíl v ceně je značný, ale aby to nebyla jen stejně vypadající nestejně funkční napodobenina. Má ho od nich někdo koupenej?

Jo, má... A funguje skvěle... A vím o dalším, co ho má už dlouho - od něj jsem na to dostal tip...
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#140 Příspěvek od habakuk » 01 led 2017 19:59

Mám ho myslím 5 let na autě. Plast cyklonu zežloutl od sluníčka a vrch jsem loni znova natřel kolem šroubu začal rezivět. Jinak bez problémů koupil bych stejnej znova :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět