Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#21 Příspěvek od Badus » 05 led 2017 21:54

Dik. Presne takhle jsem si to myslel. Jen to Merlinovo reseni je lehce levnejsi nez Llams, tak me to trochu motivovalo. :))))
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Maarty82
Příspěvky: 214
Registrován: 28 úno 2016 19:50
tel.: 607519728
auto: LR 322
Bydliště: Plzeňsko

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#22 Příspěvek od Maarty82 » 05 led 2017 22:05

RudaK píše:Jak jsem už psal . Kombinace krátkých táhel a Llamsu je špatné ( vyzkoušeno ) :Sorry: Jen krátké táhla znamenají novou geometrii ( odklony - taky vyzkoušeno ) :Sorry: Prostě mě nevíc oslovil ten Llams už jen proto,že auto je seřízeno na originál hodnoty , 32' kola tam vlezou i v orig seřízení podvozku a tak máš možnost výběru různých výšek při různých rychlostech tak jak se ti to zrovna líbí nebo hodí ( a to i ultra spuštění kvůli nasedání seniorů - taky vyzkoušeno obojí řešení a zas měl navrch ten Llams ) :yes
Abych to zkrátil - trochu víc jsem s tím laboroval a vyšlo mě to s Llamsem nejlíp. :Pohoda: Je jedno jestli je to krabička australská,německá nebo česká - jde jen o zkreslení údaje rychlosti auta pro ŘJ :mrgreen:
a ty táhla se dají rovnou koupit? Nebo jsi je upravoval?
Budu dávat na L322 265/70/18 a podvozek při zvednout trvale .

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#23 Příspěvek od Maxsel » 05 led 2017 23:31

MadTom píše:Jedna drobnost - pokud je třeba jenom upravit výšky a to fixně - tedy aby auto bylo trvale víš, třeba kvůli větším kolům, tak buďto ty tyčky, nebo by to mohlo jít diagnostikou. A teď mi to potvrďte, že i u D3 to takhle je, že se jednotlivá čidla respektive výšky kol kalibrují přes diagnostiku. Takže pro jednorázovou trvalou akci není podle mě potřeba vymýšlet nic složitého. Složité (resp. složitější), je to akorát v případě, že to chci přepínat. Jiná věc je automatické přepínání (změna výšky) při překročení nějaké rychlosti.
Zkoušel jsem to jednou, ale auto si nechtělo nechat nakecat, že je o 2 cm níž. Házelo to nějakou hlášku, že jsem mimo tolerance. Později jsem vyměnil jednotku podvozku, protože původní zlobila. Pak už jsem to nezkusil. Tak nevím, zda to nejde, nebo to nešlo jen u té špatné jednotky příp. zda to dokáže kalibrovat jen drobnější odchylky než ty 2 cm.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#24 Příspěvek od xxx » 06 led 2017 08:58

Maarty82 píše:
RudaK píše:Jak jsem už psal . Kombinace krátkých táhel a Llamsu je špatné ( vyzkoušeno ) :Sorry: Jen krátké táhla znamenají novou geometrii ( odklony - taky vyzkoušeno ) :Sorry: Prostě mě nevíc oslovil ten Llams už jen proto,že auto je seřízeno na originál hodnoty , 32' kola tam vlezou i v orig seřízení podvozku a tak máš možnost výběru různých výšek při různých rychlostech tak jak se ti to zrovna líbí nebo hodí ( a to i ultra spuštění kvůli nasedání seniorů - taky vyzkoušeno obojí řešení a zas měl navrch ten Llams ) :yes
Abych to zkrátil - trochu víc jsem s tím laboroval a vyšlo mě to s Llamsem nejlíp. :Pohoda: Je jedno jestli je to krabička australská,německá nebo česká - jde jen o zkreslení údaje rychlosti auta pro ŘJ :mrgreen:
a ty táhla se dají rovnou koupit? Nebo jsi je upravoval?
Budu dávat na L322 265/70/18 a podvozek při zvednout trvale .
táhla prodává Luboš, má už odladěnou délku

http://www.i-defender.cz/

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#25 Příspěvek od MadTom » 06 led 2017 09:50

Ad Maxel - ano je možné, že jednotka bude umět dokalibrovat jenom kousek, který odpovídá s nějakou rezervou toleranci čidel, a pokud to bude víc mimo, tak vyhodí chybu. V tom případě jsou nejjednodužší ty modifikované tyčky. Druhá věc je seřízení geometrie, která se se změnou výšky auta lehce mění a optimálně seřízená by měla být pro nejčastější případ - tedy jízdu po silnici.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#26 Příspěvek od RudaK » 06 led 2017 10:02

xxx píše: táhla prodává Luboš, má už odladěnou délku http://www.i-defender.cz/
Táhla od Luboše jsem měl a nebyl s nima problém .
MadTom píše: optimálně seřízená by měla být pro nejčastější případ - tedy jízdu po silnici.
Přesně tak :yes



Llams sice není nejlevnější , ale je levnější než tady http://www.matzker.de/ . Nebo oslovit zde na fóru http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =6&t=28825 Pokud vozíte rodiče , kteří jsou staří , tak Ti ocení možnost většího spuštění v kombinaci s většíma kolama určitě nejvíc ....
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#27 Příspěvek od Maxsel » 06 led 2017 12:42

Mě by se líbila možnost úpravy rychlosti softwarově někde přímo v řídící jednotce Terrain Response nebo podvozku, tak jak jdou ladit hodnoty u motorů. Zvlášť když to vypadá, že se to u různých verzí pro různé trhy liší. Ale asi nikdo nenašel cestu, jinak by se o tom vědělo.

Ad MadTom: Čidla výšky jsou analogová, ne? Nešlo by výstup jednoduše zkreslovat zařazením nějakého udělátka zapni/vypni?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#28 Příspěvek od MadTom » 06 led 2017 13:07

Ano, čidla jsou analogová a to udělátko už tu je - LLAMS. Ten nedělá nic jiného, než že podle požadavků své obsluhy ovlivňuje (mění) signál z výstupu čidla.
Co se týče ladění v jednotce, tak tomu moc nevěří, že se do toho někdo pustí. Ne že by to nešlo, ale udělat LLAMS je jednodužší, než lousknout program v řídící jednotce. Teda pokud člověk nemá dokumentaci a to je jedna z velmi střežených věcí u automobilek.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#29 Příspěvek od HST » 06 led 2017 22:59

Ahoj,
Kalibraci se da trvale pridat / ubrat par (malo) cm, to by nemel byt problem (ale nezkousel jsem).
A jak pise MadTom, z cidel ven leze analog signal cca v rozsahu 1-4 volty doraz-doraz. Zavislost vyska kola/napeti je linearni.
Strmost je jina vepredu a vzadu. Kazde cidlo muze byt posunuto (montazi atd) trochu jinak, napr u me v klidove poloze 1 ze 3 cidel o 20% offset. Mj. proto kalibrace.
Ridici jednotka si docela hlida aby signaly davaly smysl, kdyz nedavaji, pada do faulu. Zluty fault kdyz treba vypadne jedno cislo, cerveny a nouzak kdyz jich vypadne vic. Hlida si i takove veci, ze kdyz kompresor kompresoruje, tak ocekava narust napeti, kdyz neni - fault.
Kdyz zmanipulujes napeti moc, pri velke vychylce kola vybehne mimo rozsah -> fault. Maj ten soft promakanej.
on/off moc nejde.

Samo kdyby se to dalo preprogramovat v ridici jednotce tak jako to by bylo parada. Updatem SW by to slo, ovsem narozdil od tuningu motoru na to trh nezaplati, takze to jeste nikdo komercne nevyhackoval.

H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#30 Příspěvek od RudaK » 07 led 2017 12:53

HST píše: Hlida si i takove veci, ze kdyz kompresor kompresoruje, tak ocekava narust napeti, kdyz neni - fault. H.
Moje poslední zkušenost je ta,že se mě spálil diodový můstek v alternátoru , tím pádem byl ve skratu velký odběr elektriky a řídící jednotka nezapla kompresor který se tvářil jako nefunkční ( žlutá a následně červená kontrolka podvozku ) :coze: Po výměně altíku je zas vše v pořádku a kompresor kompresoruje ( vlastně stačilo nabít baterii a odpojit kabel k altíku a na dojezd to stačilo - vlastně to stačilo až do vybití baterie ) Tím chci říct,že to všechno souvisí se vším .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět