Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Matiss
Příspěvky: 22
Registrován: 19 úno 2016 09:58
tel.: +421918252534
auto: Discovery 1 300Tdi

Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#1 Příspěvek od Matiss » 20 dub 2016 20:42

Zdravíčko. Potreboval by som nejaké rady ohľadom nastavenia ventilov. Ak by mal niekto čas a chuť bol by som rád keby mi niekto pomohol. Pre aktívnekšiu komunikáciu to bude asi najlepšie prostredníctvom Facebooku. Môj FB je Matthew Furinda. Stačí ak do témy napíšete vaše meno ako kontakt a ja sa Vám ozvem.Vopred veľmi pekne ďakujem ;-)
Přílohy
FB_IMG_1461174171267.jpg
FB_IMG_1461174171267.jpg (38.52 KiB) Zobrazeno 5249 x

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1167
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#2 Příspěvek od discovery1liptov » 25 dub 2016 22:19

Matko 0,20 saci a 0,20 vyfukovy...

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku

Matiss
Příspěvky: 22
Registrován: 19 úno 2016 09:58
tel.: +421918252534
auto: Discovery 1 300Tdi

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#3 Příspěvek od Matiss » 01 kvě 2016 19:00

To viem. To som si zapametal. Zaújma ma postup ;-) Čo ako kde :-)

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#4 Příspěvek od kupec18 » 01 kvě 2016 20:08

Ventil vůle se nastavuje v ideálním případě když je píst v horní úvratí, pozor v horní úvrati je dvakrát během jednoho cyklu a pouze v jedné poloze můžeš seřizovat.
Správná poloha je výbuch kdy jsou oba ventily zavřeně a můžeš je tedy seřídit na 0,20mm.
Špatná je tzv. střih kdy píst jede do horní úvrati, vytlačuje zplodiny skrz otevřeny výfuková ventil a v horní úvrati už otevírá sací aby nasál čerstvou směs.

K samotnému seřízení.

Sundáš ventilové víko(3 šrouby, odpojíš vše co vede do víka jedna hadice a jeden plastový valeček oba jsou to oddechy).

Jde to i bez ale pokud to budeš dělat poprvé, vytáhni si žhavící svíčky. Bude se lehčeji točit s motorem. Navíc lehce pomoci strčeného šroubováku do díry po svíčce poznáš kdy je píst v horní úvrati.(Možná místo šroubováku kus zahnutého drátu vhodného průměru, s motorem toč opatrně aby se tam ten drát nevzpříčil.)
Točit motorem můžeš na šroubu klikovky, co drží tu spodní řemenici.
Nebo přeš čerpadlo. Na rozvodovém víku, v místě kde je vstřikovací čerpadlo je kulatá krytka na 3 šrouby. Tu sundáš a pod ní je uprostřed matice tuším 17tka klič. A 3 menší sroubky M6, ty drží polohu čerpadla proti tomu ozubenému kolu, nepovolovat.
Pomocí té centrální velké matky si můžeš taky točit motorem. A hledat si ty úvratí kde můžeš nastavovat.

Válce jdou v pořadí 1342. Natočíš příslušný válec a pomoci měrek zkusíš vůli. Pokud není ok, nasadíš ideálně očkový klič č.10 a šroubovák, šroubovákem držíš a klíčem povolíš kontra matku, potom šroubovákem přitáhneš/povolíš a dotáhneš kontra matku. A opět přeměříš, pokud jsi perfekcionalista nezoufej budeš to dělat třeba i 4 krát na jednom ventilu než se akorát trefíš.
Měrka by tam měla jít zatlačit trochu trhaně, ne moc volná ani ne moc na sílu, Ideál zkusit tam dat o 0,05mm větší a menší a hned uvidíš. Lepší než tam tu měrku cpát na přímo špičkou je dát si jí vedle té mezírky a tahem podobným jako bys něco krájel nožem tam s ní zajet, potom už tam s ní můžeš drandit jak chceš. Když to tam budeš rvát rovnou špičkou dlouho ti ty měrky nevydrží.
Pak natočit další válec a znova.
Nastavovat by se mělo na teplém motoru, samozřejmě to můžeš nechat decentně s chladnout ať si nepopálíš ruce ale neměl by byt studeny.
Utahovat ty kontra matičky pevně ale s citem je tam jemný závit a není třeba je úplně rvát na krev vši silou, ale to si vyzkoušíš až povolíš a dotáhneš.
Potom protočit motor, několikrát rukou , kdyby ses sekl a někde se ti měl potkat píst s ventilem přijdeš na to a nezničíš nic.
Složit zpět, ty 3 šrouby utahovat s citem spíš jemně a jezdit, když poteče, dotáhnout,,, když jsem je na poprvé dorval to viko se trošku prohlo a netěsnilo.
Patrně by se mělo to těsnění ventil víka měnit ale někdy vydrží a někdy ne. Pokud budeš měnit kup určitě s označením dílu G.

A pokud jsem se někde sekl tak mě snad někdo opraví :Pohoda:
Přílohy
seřizeni ventilu.jpg

Matiss
Příspěvky: 22
Registrován: 19 úno 2016 09:58
tel.: +421918252534
auto: Discovery 1 300Tdi

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#5 Příspěvek od Matiss » 02 kvě 2016 18:16

Ďakujem veľmi pekne. Takúto radu som potreboval. Netušil som v akom poradí pália valce u LR D1 či 1342 alebo 1243. Ešte taká menšia podotázočka. Od kiaľ má LR D1 300Tdi prvý valec? Od chladiča alebo od prevodovky? Ale podľa tej fotografie to vypadá že asi od chladiča že?

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#6 Příspěvek od kupec18 » 02 kvě 2016 20:34

jj 1 by měl byt od chladiče ale popravdě je to jedno, pro tebe je hlavni rozeznat v horní úvrati střih/výbuch.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#7 Příspěvek od kupec18 » 05 kvě 2016 22:03


Farmář
Příspěvky: 177
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#8 Příspěvek od Farmář » 17 čer 2016 14:46

kupec18 píše:
Nastavovat by se mělo na teplém motoru, samozřejmě to můžeš nechat decentně s chladnout ať si nepopálíš ruce ale neměl by byt studeny.
Opravdu se to má dělat na teplém motoru? Já měl vždy za to že ventilové vůle se seřizují na všech motorech za studena.

Teď jsem náhodou při přetěsňování víka ventilů zjistil, že předchozí majitel či kdo tam nastavil vůle přes 1 mm :nech
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi

#9 Příspěvek od mr-tomas » 05 pro 2017 15:00

Teď se chystám na seřízení ventilů a manuálu je opravdu seřizovat na studeným motoru.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět