Stránka 21 z 26

Re: STK 2016

Napsal: 11 led 2017 15:55
od kupec18
U čerpadla asi jedině v regulátoru otáček... Už jsi s tím něco zkoušel?

Re: STK 2016

Napsal: 11 led 2017 18:11
od Land Jirka
kdyby se měřilo podle metodiky měření vymyšlené nějakejma odborníkma mimo realitu v kancelářích na ministerstvu, tak neprojde min 50% starejch nafťáků :wink:
Ono se taky může stát, že naladíš vyšší otáčky a neprojdeš emisema, protože motor při vytočení do těchto otáček už bude moc kouřit...
Ještě když jsem chodil na školení techniků Emisí, tak nám při jejich návodu jak měřit neprocházela dvouletá auta :Ale fuuj:

Re: STK 2016

Napsal: 14 led 2017 20:16
od Franta D1

Re: STK 2016

Napsal: 14 led 2017 20:37
od Hubert
Pokud používaly otáčkoměr na palubovce tak tem často lže. Takže to čerpadlem bejt vůbec nemusí. Většinou za to může nesparávný alternátor. Tedy jeho řemenice.

Re: STK 2016

Napsal: 14 led 2017 20:58
od MadTom
Huberte to je docela dobrá poznámka. V tom případě nejjednodušší je před STK otáčkoměr odpojit. Podle mě otáčkoměr v autě být nemusí a tedy ani nemusí fungovat. Ať si otáčky změří. A druhá věc - měřit v tomto případě znamená mít měřidlo a mít řádně kalibrované.

Re: STK 2016

Napsal: 14 led 2017 21:34
od mr-tomas
Otáčky mřily nějakým čidlem magnetem přichyceným na motoru, víc nic.

Re: STK 2016

Napsal: 14 led 2017 23:34
od MadTom
A dávali to na motor, nebo na trubku od vstřikovače? Protože snímání od trubky ze vstřikovače je docela pohodlná věc, podobně jako snímání z vysokonapěťového kabelu u benzíňáku.

Re: STK 2016

Napsal: 14 led 2017 23:35
od mr-tomas
Já jsem to moc nezkoumal, ale někde okolo vstřiků to bylo.

Re: STK 2016

Napsal: 14 led 2017 23:46
od RudaK
Mě měřili emise ale u náklaďáku tak,že se napíchl na auto a nic nestartoval . Je to Mercedes Actros r.v. 2006 . A šlo to i bez tůrování i když to s ním nebylo taky nic drastického . A Discovery loni myslím taky netůroval,jen načetl hodnoty s ŘJ nebo nějak podobně ... :Sorry:

Re: STK 2016

Napsal: 15 led 2017 20:55
od Hubert
A nastavení čerpadla je originál jak má být nebo je nějak jinak naladěno na výkon? Co vstřiky otevírací tlaky jsou originál?

Jedním šroubem na rameni plynu na čerpadle nastavíš volnochodové otáčky a tím druhým nastavíš maximální otáčky.

Re: STK 2016

Napsal: 15 led 2017 22:44
od mr-tomas
Čerpadlo je tovární nastavení, pouze + čtvrt otáčky přidáno na hlavním šroubu paliva. Vstřiky tovární seřízení.
Já myslel že ty přeběhové otáčky jsou nastavené v čerpadle přesuvníkem a neovlivnitelné, o šroubech volnoběhu a dorazu plynu samozřejmě vím.

Re: STK 2016

Napsal: 16 led 2017 06:35
od kupec18
Už jsi zkoušek upravit ten předevstřik?

Re: STK 2016

Napsal: 16 led 2017 10:50
od Hubert
Dávku nafty ovlivňuje odstředivka tak že postupně ubírá množství. Průběh vlivu odstředivky nastavuje pružina. Předepnití pružiny nastavuje právě páka na čerpadle. Takže by to mělo být tím druhým šroubem.

Re: STK 2016

Napsal: 16 led 2017 19:53
od Land Jirka
RudaK píše: Mě měřili emise ale u náklaďáku tak,že se napíchl na auto a nic nestartoval . Je to Mercedes Actros r.v. 2006 . A šlo to i bez tůrování i když to s ním nebylo taky nic drastického . A Discovery loni myslím taky netůroval,jen načetl hodnoty s ŘJ nebo nějak podobně ... :Sorry:
To bych Rudo moc nešířil, protože to znamená, že ti to neměřily, tak jak se to měřit má...
u dieselů se měření provádí takzvanou metodou volné akcelerace, tj motoru v autě se šlápne na plynový pedál z volnoběžných otáček do maximálních na plný plyn a v těchto maximálních otáčkách při měření setrvá tři sekundy, pak se nechá motor spadnout opět na volnoběh. Tato procedura se opakuje minimálně pětkrát. Auto má přitom zařazený neutrál. Otáčky musí souhlasit s tím, co udává výrobce

Ještě je důležité vědět, zda ti to měřil technik na emisích tak, že šlapal na plynovej pedál, nebo tahal za táhlo přímo na čerpadle.
Stává se, že pedálem nejde dát plnej plyn a musí se to poladit na lanku.
Kontrola je dát plynovej pedál na podlahu a mrknout se v motoru na čerpadlo, jestli je to na dorazu.

Re: STK 2016

Napsal: 17 led 2017 12:42
od marianh
Jo, toto meranie emisii ma vzdy pekne naserie.
Clovek si auto setri, drzi otacky v rozumnych hodnotach a potom mu to na technickej takto turuju.

Re: STK 2016

Napsal: 22 led 2017 23:00
od lumberjack
STK 2017

Všichni ti doposavadní "kamarádi automechanici", co dostali litr za to, že jsem se nemusel starat, mi najednou řekli, hele ne, tohle tvoje auto už se nedá to nejde... Blabla.. Auto mě živí, tak jsem si vyrazil po x letech na STK sám, za sebe. Chtěl jsem ho umýt, ale mrzne už dlouho, tak to nešlo... Smířen, že neprojdu, jsem vyrazil. Emise, hmmm přijel jsem, připravenej, že budou auto túrovat... Viděl jsem, co mi z auta lítá za saze, když je potřeba se vyhrabat... řikám si "fuckoffnakov" ... Napojil to na ŘJ něco chvilku "dělal". prej jsem podle tabulek prošel... Nijak jsem to nikomu nevymlouval a s nadšením vyrazil na STK. Proceduru jsem procházel s technikem. Problém byl s VINkódem. Štítek z al jsem našel kdysi zapadlej v palubní desce a hodil ho do cubby boxu. Nyní jsem technikovi řekl tady je, je to originál, netuším kam patří, umístěte si ho podle potřeby... Číslo na rámu jsme nakonec taky spolu našli. Nevim, jestli už jsem ho sral, že je to defender a všechny ty hovadiny jsme museli hledat, aby je vyfotil, nevim. Smířenej, že neprojdu, jsem nakonec prošel. Jistě, proč bych neměl projít, o auto se starám velmi nadprůměrně.... Nevim, mám na dva roky klid, ale tušim, že na nás zase vymyslej nějakou sviňárnu a budou mít potřebu znepříjemnit život....

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 08:58
od Adam P.
lumberjack píše: 22 led 2017 23:00 STK 2017

Všichni ti doposavadní "kamarádi automechanici", co dostali litr za to, že jsem se nemusel starat, mi najednou řekli, hele ne, tohle tvoje auto už se nedá to nejde... Blabla.. Auto mě živí, tak jsem si vyrazil po x letech na STK sám, za sebe. Chtěl jsem ho umýt, ale mrzne už dlouho, tak to nešlo... Smířen, že neprojdu, jsem vyrazil. Emise, hmmm přijel jsem, připravenej, že budou auto túrovat... Viděl jsem, co mi z auta lítá za saze, když je potřeba se vyhrabat... řikám si "fuckoffnakov" ... Napojil to na ŘJ něco chvilku "dělal". prej jsem podle tabulek prošel... Nijak jsem to nikomu nevymlouval a s nadšením vyrazil na STK. Proceduru jsem procházel s technikem. Problém byl s VINkódem. Štítek z al jsem našel kdysi zapadlej v palubní desce a hodil ho do cubby boxu. Nyní jsem technikovi řekl tady je, je to originál, netuším kam patří, umístěte si ho podle potřeby... Číslo na rámu jsme nakonec taky spolu našli. Nevim, jestli už jsem ho sral, že je to defender a všechny ty hovadiny jsme museli hledat, aby je vyfotil, nevim. Smířenej, že neprojdu, jsem nakonec prošel. Jistě, proč bych neměl projít, o auto se starám velmi nadprůměrně.... Nevim, mám na dva roky klid, ale tušim, že na nás zase vymyslej nějakou sviňárnu a budou mít potřebu znepříjemnit život....
gratuluju :) je to strašně moc o člověkovi, na kterého tam narazíš. přijde mně to až k smíchu – oni vždycky vymyslí soubor nových pravidel, aby se jakože nedalo podvádět, aby to nebylo o libovůli jednoho jedince, aby to bylo systémové a všude jakože stejné. ale přitom paradoxně je to ještě víc o tom, na koho tam narazíš a jak semu zrovna chce nebo nechce :( je to přesně naopak, než by to mělo po zavedení nových pravidel být. podle mě je to v pohodě, tak jak jsi to měl ty a osobně nevidím důvod, proč bys neměl projít. ale je jasné, že jinde by tě klidně rovnou vypakovali kvůli první věci... :(

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 09:43
od kupec18
Vytočení motoru do otáček není pro motor vůbec na škodu.

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 09:55
od Land Jirka
ono to bude ještě horší, od poloviny roku 2017 má být i postup měření emisí i s otáčkama on-line na server ministerstva.
:bandit velký bratr z Bruselu a Prahy musí mít nad svým nesvéprávným stádem kontrolu :bandit
kupec18 píše:Vytočení motoru do otáček není pro motor vůbec na škodu.
vytočení do max otáček nemusím a vůbec se nedivím, že mechanici nechtějí na emise a stk jezdit, taky to omezuju.
od nového roku na jedné spřátelené emisní stanici dva motory KO

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 10:27
od kupec18
Jestli umřely bez zátěže na vysoké otačky, tak by umřely stejně.