STK 2016

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#401 Příspěvek od kupec18 » 11 led 2017 15:55

U čerpadla asi jedině v regulátoru otáček... Už jsi s tím něco zkoušel?

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#402 Příspěvek od Land Jirka » 11 led 2017 18:11

kdyby se měřilo podle metodiky měření vymyšlené nějakejma odborníkma mimo realitu v kancelářích na ministerstvu, tak neprojde min 50% starejch nafťáků :wink:
Ono se taky může stát, že naladíš vyšší otáčky a neprojdeš emisema, protože motor při vytočení do těchto otáček už bude moc kouřit...
Ještě když jsem chodil na školení techniků Emisí, tak nám při jejich návodu jak měřit neprocházela dvouletá auta :Ale fuuj:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Franta D1
Příspěvky: 1278
Registrován: 22 lis 2012 21:43
tel.: 731585433
auto: Disco 1 3.5 V8i

Re: STK 2016

#403 Příspěvek od Franta D1 » 14 led 2017 20:16


Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#404 Příspěvek od Hubert » 14 led 2017 20:37

Pokud používaly otáčkoměr na palubovce tak tem často lže. Takže to čerpadlem bejt vůbec nemusí. Většinou za to může nesparávný alternátor. Tedy jeho řemenice.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#405 Příspěvek od MadTom » 14 led 2017 20:58

Huberte to je docela dobrá poznámka. V tom případě nejjednodušší je před STK otáčkoměr odpojit. Podle mě otáčkoměr v autě být nemusí a tedy ani nemusí fungovat. Ať si otáčky změří. A druhá věc - měřit v tomto případě znamená mít měřidlo a mít řádně kalibrované.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: STK 2016

#406 Příspěvek od mr-tomas » 14 led 2017 21:34

Otáčky mřily nějakým čidlem magnetem přichyceným na motoru, víc nic.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#407 Příspěvek od MadTom » 14 led 2017 23:34

A dávali to na motor, nebo na trubku od vstřikovače? Protože snímání od trubky ze vstřikovače je docela pohodlná věc, podobně jako snímání z vysokonapěťového kabelu u benzíňáku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: STK 2016

#408 Příspěvek od mr-tomas » 14 led 2017 23:35

Já jsem to moc nezkoumal, ale někde okolo vstřiků to bylo.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: STK 2016

#409 Příspěvek od RudaK » 14 led 2017 23:46

Mě měřili emise ale u náklaďáku tak,že se napíchl na auto a nic nestartoval . Je to Mercedes Actros r.v. 2006 . A šlo to i bez tůrování i když to s ním nebylo taky nic drastického . A Discovery loni myslím taky netůroval,jen načetl hodnoty s ŘJ nebo nějak podobně ... :Sorry:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#410 Příspěvek od Hubert » 15 led 2017 20:55

A nastavení čerpadla je originál jak má být nebo je nějak jinak naladěno na výkon? Co vstřiky otevírací tlaky jsou originál?

Jedním šroubem na rameni plynu na čerpadle nastavíš volnochodové otáčky a tím druhým nastavíš maximální otáčky.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: STK 2016

#411 Příspěvek od mr-tomas » 15 led 2017 22:44

Čerpadlo je tovární nastavení, pouze + čtvrt otáčky přidáno na hlavním šroubu paliva. Vstřiky tovární seřízení.
Já myslel že ty přeběhové otáčky jsou nastavené v čerpadle přesuvníkem a neovlivnitelné, o šroubech volnoběhu a dorazu plynu samozřejmě vím.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#412 Příspěvek od kupec18 » 16 led 2017 06:35

Už jsi zkoušek upravit ten předevstřik?

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#413 Příspěvek od Hubert » 16 led 2017 10:50

Dávku nafty ovlivňuje odstředivka tak že postupně ubírá množství. Průběh vlivu odstředivky nastavuje pružina. Předepnití pružiny nastavuje právě páka na čerpadle. Takže by to mělo být tím druhým šroubem.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#414 Příspěvek od Land Jirka » 16 led 2017 19:53

RudaK píše: Mě měřili emise ale u náklaďáku tak,že se napíchl na auto a nic nestartoval . Je to Mercedes Actros r.v. 2006 . A šlo to i bez tůrování i když to s ním nebylo taky nic drastického . A Discovery loni myslím taky netůroval,jen načetl hodnoty s ŘJ nebo nějak podobně ... :Sorry:
To bych Rudo moc nešířil, protože to znamená, že ti to neměřily, tak jak se to měřit má...
u dieselů se měření provádí takzvanou metodou volné akcelerace, tj motoru v autě se šlápne na plynový pedál z volnoběžných otáček do maximálních na plný plyn a v těchto maximálních otáčkách při měření setrvá tři sekundy, pak se nechá motor spadnout opět na volnoběh. Tato procedura se opakuje minimálně pětkrát. Auto má přitom zařazený neutrál. Otáčky musí souhlasit s tím, co udává výrobce

Ještě je důležité vědět, zda ti to měřil technik na emisích tak, že šlapal na plynovej pedál, nebo tahal za táhlo přímo na čerpadle.
Stává se, že pedálem nejde dát plnej plyn a musí se to poladit na lanku.
Kontrola je dát plynovej pedál na podlahu a mrknout se v motoru na čerpadlo, jestli je to na dorazu.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: STK 2016

#415 Příspěvek od marianh » 17 led 2017 12:42

Jo, toto meranie emisii ma vzdy pekne naserie.
Clovek si auto setri, drzi otacky v rozumnych hodnotach a potom mu to na technickej takto turuju.

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 642
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: STK 2016

#416 Příspěvek od lumberjack » 22 led 2017 23:00

STK 2017

Všichni ti doposavadní "kamarádi automechanici", co dostali litr za to, že jsem se nemusel starat, mi najednou řekli, hele ne, tohle tvoje auto už se nedá to nejde... Blabla.. Auto mě živí, tak jsem si vyrazil po x letech na STK sám, za sebe. Chtěl jsem ho umýt, ale mrzne už dlouho, tak to nešlo... Smířen, že neprojdu, jsem vyrazil. Emise, hmmm přijel jsem, připravenej, že budou auto túrovat... Viděl jsem, co mi z auta lítá za saze, když je potřeba se vyhrabat... řikám si "fuckoffnakov" ... Napojil to na ŘJ něco chvilku "dělal". prej jsem podle tabulek prošel... Nijak jsem to nikomu nevymlouval a s nadšením vyrazil na STK. Proceduru jsem procházel s technikem. Problém byl s VINkódem. Štítek z al jsem našel kdysi zapadlej v palubní desce a hodil ho do cubby boxu. Nyní jsem technikovi řekl tady je, je to originál, netuším kam patří, umístěte si ho podle potřeby... Číslo na rámu jsme nakonec taky spolu našli. Nevim, jestli už jsem ho sral, že je to defender a všechny ty hovadiny jsme museli hledat, aby je vyfotil, nevim. Smířenej, že neprojdu, jsem nakonec prošel. Jistě, proč bych neměl projít, o auto se starám velmi nadprůměrně.... Nevim, mám na dva roky klid, ale tušim, že na nás zase vymyslej nějakou sviňárnu a budou mít potřebu znepříjemnit život....

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#417 Příspěvek od Adam P. » 23 led 2017 08:58

lumberjack píše: 22 led 2017 23:00 STK 2017

Všichni ti doposavadní "kamarádi automechanici", co dostali litr za to, že jsem se nemusel starat, mi najednou řekli, hele ne, tohle tvoje auto už se nedá to nejde... Blabla.. Auto mě živí, tak jsem si vyrazil po x letech na STK sám, za sebe. Chtěl jsem ho umýt, ale mrzne už dlouho, tak to nešlo... Smířen, že neprojdu, jsem vyrazil. Emise, hmmm přijel jsem, připravenej, že budou auto túrovat... Viděl jsem, co mi z auta lítá za saze, když je potřeba se vyhrabat... řikám si "fuckoffnakov" ... Napojil to na ŘJ něco chvilku "dělal". prej jsem podle tabulek prošel... Nijak jsem to nikomu nevymlouval a s nadšením vyrazil na STK. Proceduru jsem procházel s technikem. Problém byl s VINkódem. Štítek z al jsem našel kdysi zapadlej v palubní desce a hodil ho do cubby boxu. Nyní jsem technikovi řekl tady je, je to originál, netuším kam patří, umístěte si ho podle potřeby... Číslo na rámu jsme nakonec taky spolu našli. Nevim, jestli už jsem ho sral, že je to defender a všechny ty hovadiny jsme museli hledat, aby je vyfotil, nevim. Smířenej, že neprojdu, jsem nakonec prošel. Jistě, proč bych neměl projít, o auto se starám velmi nadprůměrně.... Nevim, mám na dva roky klid, ale tušim, že na nás zase vymyslej nějakou sviňárnu a budou mít potřebu znepříjemnit život....
gratuluju :) je to strašně moc o člověkovi, na kterého tam narazíš. přijde mně to až k smíchu – oni vždycky vymyslí soubor nových pravidel, aby se jakože nedalo podvádět, aby to nebylo o libovůli jednoho jedince, aby to bylo systémové a všude jakože stejné. ale přitom paradoxně je to ještě víc o tom, na koho tam narazíš a jak semu zrovna chce nebo nechce :( je to přesně naopak, než by to mělo po zavedení nových pravidel být. podle mě je to v pohodě, tak jak jsi to měl ty a osobně nevidím důvod, proč bys neměl projít. ale je jasné, že jinde by tě klidně rovnou vypakovali kvůli první věci... :(
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#418 Příspěvek od kupec18 » 23 led 2017 09:43

Vytočení motoru do otáček není pro motor vůbec na škodu.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#419 Příspěvek od Land Jirka » 23 led 2017 09:55

ono to bude ještě horší, od poloviny roku 2017 má být i postup měření emisí i s otáčkama on-line na server ministerstva.
:bandit velký bratr z Bruselu a Prahy musí mít nad svým nesvéprávným stádem kontrolu :bandit
kupec18 píše:Vytočení motoru do otáček není pro motor vůbec na škodu.
vytočení do max otáček nemusím a vůbec se nedivím, že mechanici nechtějí na emise a stk jezdit, taky to omezuju.
od nového roku na jedné spřátelené emisní stanici dva motory KO
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#420 Příspěvek od kupec18 » 23 led 2017 10:27

Jestli umřely bez zátěže na vysoké otačky, tak by umřely stejně.

Odpovědět