která uzávěrka první ...
Moderátor: Acon
která uzávěrka první ...
jako budoucí majitel zadní špéry bych měl jeden dotaz ( k těm zatím štastnějším ) - zavíráte nejdřív mezinápravu a pak zadek, nebo obráceně, a nebo je to pokaždý jiný
suhlasim...karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní
co sa tyka prednej ano tak tak je to zapojene od vyrobcu ak sa pouzije original kabelovy zväzok...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
souhlas.karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní
Je urcite dobra i varianta sepnuti samostatne predni spery:
Kdyz jedes po uzke ceste po vrstevnici a cestu krizuje zlab, nasledne mensi vyjezd, tak aby ti nesjel zadek do zlabu, je dobra varianta bez mezinapravy. Na vjezd nejlepe s mezinapravou- ale uz neni cas ji tam dat. Kdyz tam das zadni i predni speru, tak zadek jde doboku. A nabizi se idealni kombinace: mezinaprava a predni spera, ktera te bude vytahovat a pripadne srovna utikajici zadek. No, takove zapojeni ale standartne neni...ale hodilo by se.
Povazuju predni speru temer za zbytecnou. Jeji uplatneni je spis vyjimecne a pri pevnosti prednich poloos i za nebezpecne. Proto pouzivam predek jen ve snehu a blatu a samo pri malych rychlostech...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie.karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
No, musim rici, ze ty od predku jsou urcite min hlasite a urcite vyssich tonu , pak sramot od homokinetaku. Ten zadek boucha jak vystrel z pistole, jen trochu hloubeji. Pak vyhodis mezinapravu a uzaverky a... stojis. A tim je jasne, ze to nebyl sutr...DanoDEF píše:ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie.karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
...no ono tych faktorov je tam viac...Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
...no ono tych faktorov je tam viac...Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
...pocul si to dobre...ale aj ja som to pocul aj ked som sedel za volantom...kudrnac píše:On to řidič obvykle vůbec neslyší protože je bojuje o kejhák svůj i svého autíčka ale ostaní to obvykle slyší pokud jsou venku a je to ihned jasné. Znám to z vlastní praxe.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- default
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
neplaste, faktorial 5 neni takova katastrofaDanoDEF píše:...no ono tych faktorov je tam viac...Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
...ano. O tech chybach je asi treba rozepsat - podle vlastnich zkusenosti:DanoDEF píše:...no ono tych faktorov je tam viac...Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
Predni speru nezapinat:
- pri zarazene zpatecce , pri couvani do kopce
- pri pritizene jedne napravy: treba pri navijeni, kdy navijak stlaci jednu napravu dolu / treba na prudkem vymolu, kotvici misto je hluboko pod podelnou osou auta/
Zadni speru nezapinat:
- pri velmi kratkem a prudkem vyjezdu
- auto prudce rozjedes po rovine a pakticky narazi na svah. Pera se stlaci na max a kdyz nejedes kolmo, pak se pera a tim tlak na napravy ruzne stlaci a pri max. kroutaku se stane to, ze spera drzi a poloosy se otoci ruzne a je to- jen duta kovova rana
- v pisku : jedes max kroutak/ a ani se neda jinak/ a auto ti skace . Nahle se pritizi jen jedna naprava a je to
a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky
-
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Pro vyndání "špalku" z difu je i jiný způsob.Vyndat utrženou poloosu a do nápravnice zasunout dvě navzájem nadvařené elektrody., které jsou chráněny pomocí gumové hadičky proti samokostření.Pak se provede většinou opakované přibodování zbytku poloosy a jeho postupné vytažení.Dělali jsme to dva a za cca.půlhodiny bylo hotovo!Podmínkou je mít možnost svařování.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
...ano to plati pre zadnu napravu u prednej aspon mne zatial vzdy trhlo poloosu pri kinetaku...lebo tam je najslabsia.erik píše: a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky
-
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".