která uzávěrka první ...

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

která uzávěrka první ...

#1 Příspěvek od Martin_H » 10 pro 2007 14:12

jako budoucí majitel zadní špéry bych měl jeden dotaz ( k těm zatím štastnějším :D ) - zavíráte nejdřív mezinápravu a pak zadek, nebo obráceně, a nebo je to pokaždý jiný

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 10 pro 2007 14:37

1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#3 Příspěvek od DanoDEF » 10 pro 2007 15:00

karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní :wink:
suhlasim...

co sa tyka prednej ano tak tak je to zapojene od vyrobcu ak sa pouzije original kabelovy zväzok... :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od erik » 10 pro 2007 16:30

karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní :wink:
souhlas.
Je urcite dobra i varianta sepnuti samostatne predni spery:
Kdyz jedes po uzke ceste po vrstevnici a cestu krizuje zlab, nasledne mensi vyjezd, tak aby ti nesjel zadek do zlabu, je dobra varianta bez mezinapravy. Na vjezd nejlepe s mezinapravou- ale uz neni cas ji tam dat. Kdyz tam das zadni i predni speru, tak zadek jde doboku. A nabizi se idealni kombinace: mezinaprava a predni spera, ktera te bude vytahovat a pripadne srovna utikajici zadek. No, takove zapojeni ale standartne neni...ale hodilo by se.
Povazuju predni speru temer za zbytecnou. Jeji uplatneni je spis vyjimecne a pri pevnosti prednich poloos i za nebezpecne. Proto pouzivam predek jen ve snehu a blatu a samo pri malych rychlostech...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Martin_H » 10 pro 2007 17:31

na přední to zatím nevypadá :cry: Zajímavý je, že tenhle doatz jsme dneska vznes v Českým dubu u mechaniků - a zarazila mi odpověď - na to se nás nikdo nikdy nezeptal :?:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#6 Příspěvek od karel » 11 pro 2007 06:11

Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#7 Příspěvek od DanoDEF » 11 pro 2007 09:24

karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie. :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od erik » 11 pro 2007 13:37

DanoDEF píše:
karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie. :D
:D No, musim rici, ze ty od predku jsou urcite min hlasite a urcite vyssich tonu , pak sramot od homokinetaku. Ten zadek boucha jak vystrel z pistole, jen trochu hloubeji. Pak vyhodis mezinapravu a uzaverky a... stojis. A tim je jasne, ze to nebyl sutr...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Martin_H » 11 pro 2007 15:01

když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#10 Příspěvek od DanoDEF » 11 pro 2007 15:18

Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#11 Příspěvek od DanoDEF » 11 pro 2007 15:31

Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od kudrnac » 11 pro 2007 21:13

On to řidič obvykle vůbec neslyší protože je bojuje o kejhák svůj i svého autíčka ale ostaní to obvykle slyší pokud jsou venku a je to ihned jasné. Znám to z vlastní praxe.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#13 Příspěvek od DanoDEF » 11 pro 2007 21:24

kudrnac píše:On to řidič obvykle vůbec neslyší protože je bojuje o kejhák svůj i svého autíčka ale ostaní to obvykle slyší pokud jsou venku a je to ihned jasné. Znám to z vlastní praxe.
...pocul si to dobre...ale aj ja som to pocul aj ked som sedel za volantom... :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od kudrnac » 11 pro 2007 22:22

Vlastní jsme neslyšel ani jednu ale tu tvoji poslední jsme slyšel na byla předpisová.

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od kudrnac » 11 pro 2007 22:23

Vlastní jsme neslyšel ani jednu ale tu tvoji poslední jsme slyšel na byla předpisová.

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od default » 11 pro 2007 23:12

DanoDEF píše:
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D
neplaste, faktorial 5 neni takova katastrofa
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od erik » 12 pro 2007 04:39

DanoDEF píše:
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D
...ano. O tech chybach je asi treba rozepsat - podle vlastnich zkusenosti:
Predni speru nezapinat:
- pri zarazene zpatecce , pri couvani do kopce
- pri pritizene jedne napravy: treba pri navijeni, kdy navijak stlaci jednu napravu dolu / treba na prudkem vymolu, kotvici misto je hluboko pod podelnou osou auta/
Zadni speru nezapinat:
- pri velmi kratkem a prudkem vyjezdu
- auto prudce rozjedes po rovine a pakticky narazi na svah. Pera se stlaci na max a kdyz nejedes kolmo, pak se pera a tim tlak na napravy ruzne stlaci a pri max. kroutaku se stane to, ze spera drzi a poloosy se otoci ruzne a je to- jen duta kovova rana
- v pisku : jedes max kroutak/ a ani se neda jinak/ a auto ti skace . Nahle se pritizi jen jedna naprava a je to

a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky


-
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#18 Příspěvek od karel » 12 pro 2007 06:20

Pro vyndání "špalku" z difu je i jiný způsob.Vyndat utrženou poloosu a do nápravnice zasunout dvě navzájem nadvařené elektrody., které jsou chráněny pomocí gumové hadičky proti samokostření.Pak se provede většinou opakované přibodování zbytku poloosy a jeho postupné vytažení.Dělali jsme to dva a za cca.půlhodiny bylo hotovo!Podmínkou je mít možnost svařování. :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#19 Příspěvek od DanoDEF » 12 pro 2007 06:46

erik píše: a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky
-
...ano to plati pre zadnu napravu u prednej aspon mne zatial vzdy trhlo poloosu pri kinetaku...lebo tam je najslabsia.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#20 Příspěvek od DanoDEF » 12 pro 2007 06:47

karel píše: ...Podmínkou je mít možnost svařování. :wink:
...ano ale v terene to vzdy k dispozicii nie je.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět