TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#61 Příspěvek od SJ410 » 17 bře 2013 10:48

mr-tomas píše:Je tu vůbec někdo kdo má variabilní turbo na 300Tdi?
Asi jenom na 2,8TGV...
Už radši na nic...

georguss
Příspěvky: 11
Registrován: 12 lis 2009 23:33

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#62 Příspěvek od georguss » 17 bře 2013 21:04

injaaa píše:
georguss píše:Ahoj, tak má někdo zkušenost s tímto turbem, já mám na TD5, zaslepený ERG, katatalyzátor pryč a chip, myslím že tam 180 HP bude, ale chtělo by to víc....
Variabilni turbo je moc fajn, chip samotnej neni spatnej ale v kombinaci s tim turbem je to vyrazne lepsi. Jde to odspodu vyborne..

Jestli jsi nekde pobliz tak si to muzes zkusit. Bydlím u Sedlčan, tak dík za nabídku.

P.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#63 Příspěvek od mr-tomas » 12 čer 2013 22:48

Tak mi to nedalo a už je tam. Ale už jsem to dneska nestihl projet, tak poreferuju zejtra. :dance :dance :dance
Přílohy
Moje VNT.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 642
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#64 Příspěvek od lumberjack » 12 čer 2013 22:56

mr-tomas píše:Tak mi to nedalo a už je tam. Ale už jsem to dneska nestihl projet, tak poreferuju zejtra. :dance :dance :dance
Ty sis našel hodně hladovýho koně :grin: Ale rozumim tomu a přál bych si abych mohl uskutečňovat podobný věci :wink:

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#65 Příspěvek od SJ410 » 13 čer 2013 07:04

Jaký turbo jsi použil?
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#66 Příspěvek od mr-tomas » 13 čer 2013 09:10

Turbo Technics, to co je na obrázku v úplně nazačátku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#67 Příspěvek od paramount2 » 13 čer 2013 10:29

tak to jsem zvědavej na dojmy.... :clap

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#68 Příspěvek od Hubert » 13 čer 2013 11:15

Dojem ? :cash ?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#69 Příspěvek od mr-tomas » 13 čer 2013 21:57

Tak jede to výrazně lépe. Možná to je i tím, že vyndané turbo mohlo být už v bůhvíjakém stavu, protože dost propouštělo olej. Začíná příjemně táhnout už od 1500ot. a v 3500ot tlačí přes 1,5 baru. Celkově auto ožilo, co to udělá se spotřebou ukáže čas. Chce to asi přidat na čerpadle, a to už mi naštěstí předem udělal eliott. Takže za mě dobrý. :yes
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#70 Příspěvek od mr-tomas » 15 čer 2013 21:35

Tak kupodivu spotřeba klesla skoro o 1litr. :shock: :dance :dance :dance
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#71 Příspěvek od forester » 16 čer 2013 17:48

To znie zaujímavo! Mám otázku,toto turbo má reguláciu naklápania lopatiek preplňovcím tlakom ,alebo podtlakom cez riadiacu jednotku?Pred pár rokmi som niečo takéto použil na jednom motore a krásne to tlačilo v nízkych otáčkach ale keď otvorilo klapky to potom fúklo poriadne :P .Akurát ma potrápilo to uchladiť,ten motor totiž behá často naplný kotol.
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#72 Příspěvek od mr-tomas » 16 čer 2013 18:20

Lopatky se ovládají tlakem, ŘJ nemám, je to na 300Tdi.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#73 Příspěvek od forester » 16 čer 2013 18:42

Ja som to dával tiež na klasický diesel ale turbo bolo z comonrail a tam bolo ovládané podtlakom.Preto som celé ovládanie musel vyrobiť a nastaviť charakteristiku aby to malo efekt pri malom množstve výfukových plynov.Toto čo si použil je omnoho lepšie lebo netreba z ničím laborovať a fachčí to :yes
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#74 Příspěvek od Acon » 09 lis 2013 08:10

Tak čo? Našiel sa za ten čas niekto, kto také niečo má? Ja na motor TD5 nemôžem povedať krivého slova no ten spodok ma rozčuluje stále. Kým sa to rozhýbe... A konečne sa mi po dramatických 2 rokoch blíska na lepšie časy, tak by som zasa trochu pohol s mojou Disco a trochu prebudiť motor k životu mám rozhodne v pláne. Len potrebujem nazbierať info čo má a čo nemá zmysel. Okrem toho, že nemá zmysel vrážať prachy do 15r. plechovky ale to je o inom ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#75 Příspěvek od MadTom » 09 lis 2013 08:31

U TD5 je při nasazení VNT turba potřeba o dost jiná mapa, jinak to sice pojede, ale rozhodně nevyžuje možnosti turba. Já bych o něm uvažoval pouze ze předpokladu, že by stávající turbo umřelo. Nicméně kolega přišel se zajímavou informací, že by byla "k dispozici" 4x4 brzda, která tak nějak není moc využitá. A to by potom byla jiná zábava při nastavování. Ale znamená to, sundat z auta zubatá kola, a dát zimáky, aby jim to neokousalo válce. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#76 Příspěvek od Acon » 09 lis 2013 10:09

iná mapa je zrejme samozrejmosť aby to bolo dokonalé. Mne skrátka ide o to aby to malo plný Nm od tých cca 1700-1800 ako sa na taký motor patrí. No hlavne som chcel trochu pripomenúť túto tému, lebo mnohí Lanďáci pribudli, mnohý s tým svojim niekam postúpili, mnohí postúpia... a toto je síce trochu drahší špás, ale tak ako niekto vyskúšal TGV tak raz niekto skúsi VNT..
V inej téme raz možno portály...

No, zubaté kolesá viem prezuť na zimáky, len to mám ku Tebe ďaleko ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#77 Příspěvek od injaaa » 09 lis 2013 11:48

Uz jsem to psal tady i v jinejch vlaknech :) na td5 mam VNT turbo od turbo technics a naprosta spokojenost. Ted uvazuju i o jeho upgrade, delaji jeste vetsi :))

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#78 Příspěvek od Acon » 09 lis 2013 15:47

To ano, len si nikde nepopísal svoje dojmy. Akurát teraz že si spokojný. No myslím, že väčšinu zaujíma také nejaké obšírnejšie prezentovanie skúseností. Ako sa to správa, čo to robí v nízkych otáčkach, dynamika pri bežnom jazdení, spotreba pred a po ....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#79 Příspěvek od injaaa » 09 lis 2013 16:03

Acon píše:To ano, len si nikde nepopísal svoje dojmy. Akurát teraz že si spokojný. No myslím, že väčšinu zaujíma také nejaké obšírnejšie prezentovanie skúseností. Ako sa to správa, čo to robí v nízkych otáčkach, dynamika pri bežnom jazdení, spotreba pred a po ....
No sice nemáš pravdu, ale klidně ti to shrnu znovu, i když si mylsím, že zase až tak většinu to nezajímá :cool
takže k tvým dotazům:
- spotřebu nesleduju, protože jezdím vlastně jen terén, takže když dojde nafta natankuju takže ani netuším rozdíl před a po
- v nízkých otáčkách je ten hlavní rozdíl, s VNT mizí ta turbo díra běžná u Td5
- je to znát hlavně tam kde nemáš místo na rozjezd a potřebuješ vyjet nějaký prudký výjezd, před VNT to nešlo tak za plynem a z místa neřešitelné, s VNT stačí redukovaná dva a plnej a vyjedeš to, nezahltí se to, máš dost výkonu aby to i do toho výjezdu šlo do otáček
- některý dlouhý výjezdy třeba v Tisovci jsem jezdil i na redukovanou tři i když jsem ze začátku nevěřil, že to motor pobere ale bez problému
- mimo terén je ten nárůst výkonu i krouťáku taky znát, ale mimo terén se jen přesouvám.. nicméně dynamika je samozřejmě lepší, na předjíždení apod..

toť v kostce vše

P.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#80 Příspěvek od MadTom » 09 lis 2013 16:42

Tak úplně stejnej efekt mi to udělalo, když jsem auto načipoval. Předtím to prostě při podtočení začalo cukat a poskakovat, teď to buďto jede, nebo pod cca 1700otáček, když nemám možnost podřadit (prudké stoupání, zapomenutá redukovaná 3), tak prošlápnu plynovej pedál, a ono to vyjede. Sice to položí kouřovou clonu, ale když jsem to zkusil uškrtit na kouřivosti, tak to prostě nechtělo jet. Docela si dovedu představit, co tomu udělá variabilní turbo, nejlépe v kombinaci se správným čipem.
Druhá možnost - ještě dražší, je 3,2TDCi - do Defa se to vleze a je to "stejnej" motor jako 2,4TDCi, akorát má o válec navíc. Přestavby už existují.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět