aditivum do automatu
Moderátor: Acon
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
aditivum do automatu
Našel jsem tohhle aditivum
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/pro ... begard-red" onclick="window.open(this.href);return false;
Zkoušel jste to někdo?Má to smysl to tam lejt?
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/pro ... begard-red" onclick="window.open(this.href);return false;
Zkoušel jste to někdo?Má to smysl to tam lejt?
Re: aditivum do automatu
ja to pouzivam (RRC - ZF 4HP22). ci to ma zmysel neviem. Ja to tam davam pre istotu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 31 led 2011 19:59
- tel.: 602551296
- auto: Jepp Grand Cheroke
- Bydliště: Sklené nad Oslavou, Vysočina
Re: aditivum do automatu
Pročpak to nedoporučuje výrobce, že by tomu nerozuměli?
Re: aditivum do automatu
Někteří výrobci také vůbec nedoporučují výměnu oleje v automatické převodovce...
Land Rover Discovery 2 Td5
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: aditivum do automatu
ktorí? Výrobca určite nie. Olej sa v prevodovkách s preklzom a obmedzeným preklzom opotrebováva a potrebuje vymeniť, lebo sa jednoducho prepáli. V robotických prevodovkách je to o inom. Tam je životnosť cca tých 300 000km
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do automatu
Kdyby to byla takova bomba, tak to tam leje uz vyrobce oleje a radne se s tim pochlubi na flasce. Problem je v tom, ze vetsina techle "zazracnych" aditiv do oleju obsahuje chlor v ruznych slouceninach a po case zpusobuje korozi kovovych casti motoru... Nicmene v prvni fazi po aplikaci se muze projevit i rapidni zlepseni. Motor (prevodovka) ztichne, prestane to kourit, klepat, min paliva i oleje to zere, ale ty konce vetsinou nejsou moc radostny. Doporucuju si precist neco o tribotechnice. Ja bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
Re: aditivum do automatu
Našel jsem jen tohle, ale někdo tu tuším psal, že u VW to bylo napsáno přímo na převodovce anglicky - Do Not Charge Oil.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 922#p87922" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 922#p87922" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) masar dne 01 bře 2011 22:52, celkem upraveno 1 x.
Land Rover Discovery 2 Td5
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: aditivum do automatu
nevidel by som to tak tragicky. Adidtíva sú marketingový oj.b a až na pár výnimiek majú jediný efekt. Peňeži, peníze, peňáze, money,€,$. Hŕstka aditýv naozaj funguje, len ktoré sú to? To, že ich neleje priamo výrobca je zasa o peniazoch. Výrobca podporuje dealerstvá a servisy a samozrejme olejárske spoločnosti. Nie je záujem, aby sa náplne nemenili, alebo len občas. Dnes nie je problém vyrobiť olej, ktorý v aute vydrží 200 000km. Ale načo? Z čoho by žili výrobcovia mazív... ? Vidieť to na súčasných nákladiakoch. Výrobcovia komerčných áut vedia, že pre dopravcu sú dôležité nízke náklady. Bezporuchové autá nemôže vyrábať, lebo je to business, no vyrába motory, kde stačí meniť olej raz za 150 000km. Samozrejme tomu pomáha aj prísna emisná norma, no tie oleje vydržali viac ako deklarovali výrobcovia už začiatkom 90" rokov. Všetko je to o € a $ a Ł a my sme žial ich otroci.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do automatu
Ad Frana- a co to tam nalít nechat ,,vyčistit a tak po cca 5000 km vylít a mít čisto a ticho s novým olejem, bez chloru ???
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: aditivum do automatu
Je pravda,že tadle firma http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; ,to naopak doporučuje. Tak to do toho generálkovanýho automatu šlo,pro případ reklamace a případného rozboru A NEBYLO ASI POTŘEBA,BO STÁLE FUNGUJE ( ZATÍM - moc se s tím nejezdí -D1 )Frana píše:Já bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: aditivum do automatu
Bohužel je to tak.I v automatech je doživotní nápln která se nemusí měnit.Acon píše: ktorí? Výrobca určite nie. Olej sa v prevodovkách s preklzom a obmedzeným preklzom opotrebováva a potrebuje vymeniť, lebo sa jednoducho prepáli. V robotických prevodovkách je to o inom. Tam je životnosť cca tých 300 000km
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 19 led 2009 09:48
- tel.: 608216507
- auto: Defík
- Bydliště: Praha 5, Pavrovského 2502
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do automatu
Aditivum musí fungovat na principu mikrodifúzního mazání, tedy vázat se na povrch kovu a snižovat tření. Tedy je jistě pravda, že chlór /způsobuje korozi/, teflon /ten se váže na kovy ve vakuu, tedy že by měl nějaké pozitivní účinky v motoru nebo převodovce, je nesmysl a skutečně jen marketingový tah/ a další zázraky jsou podvod. Já mám dobré zkušenosti s aditivy firmy Bishop's Original. Neslibují zázraky, v podstatě co dáš za aditiva na rok, to zhruba ušetříš na spotřebě. Mají i potřebné atestace /ty se ovšem dají koupit/.Acon píše:nevidel by som to tak tragicky. Adidtíva sú marketingový oj.b a až na pár výnimiek majú jediný efekt. Peňeži, peníze, peňáze, money,€,$. Hŕstka aditýv naozaj funguje, len ktoré sú to? To, že ich neleje priamo výrobca je zasa o peniazoch. Výrobca podporuje dealerstvá a servisy a samozrejme olejárske spoločnosti. Nie je záujem, aby sa náplne nemenili, alebo len občas. Dnes nie je problém vyrobiť olej, ktorý v aute vydrží 200 000km. Ale načo? Z čoho by žili výrobcovia mazív... ? Vidieť to na súčasných nákladiakoch. Výrobcovia komerčných áut vedia, že pre dopravcu sú dôležité nízke náklady. Bezporuchové autá nemôže vyrábať, lebo je to business, no vyrába motory, kde stačí meniť olej raz za 150 000km. Samozrejme tomu pomáha aj prísna emisná norma, no tie oleje vydržali viac ako deklarovali výrobcovia už začiatkom 90" rokov. Všetko je to o € a $ a Ł a my sme žial ich otroci.
Ivan
LR Defender 110 TD5, http://www.ismrcka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
LR Defender 110 TD5, http://www.ismrcka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do automatu
Ano Bishops original je asi jedina firma, ktera dela neco co funguje - na principu nepretrhnutelneho olejoveho filmu, nikoliv chloru, teflonu a podobnych nesmyslu...
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: aditivum do automatu
Frana píše: Ja bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.
Frana píše:Ano Bishops original je asi jedina firma, ktera dela neco co funguje - na principu nepretrhnutelneho olejoveho filmu, nikoliv chloru, teflonu a podobnych nesmyslu...
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: aditivum do automatu
"Dozivotna napln" znamena asi tolko ze prevodovku mozes najneskor po 300tis km rovno vyhodit alebo draho repasovat. Vacsinou problemy zacnu ovela skor (preklz, vibracie, trhanie, kolisanie otacok a pod). Ak tu napln v nejakych normalnych intervaloch obnovujes - tak zvysujes sancu ze sa tych 300tis km prevodvka naozaj aj dozije.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: aditivum do automatu
Ahoj,
Trochu to to téma oživím
čeká mě 4-tá výměna oleje v automatu ( najeto 140t km )
mám tam přidávat aditivum ?
Trochu to to téma oživím
čeká mě 4-tá výměna oleje v automatu ( najeto 140t km )
mám tam přidávat aditivum ?
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: aditivum do automatu
ne, vyhozene penize, radsej preplach...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: aditivum do automatu
Doplnil bych ještě druhou, dvacet let je porůznu používám. Je to wynns.RudaK píše:Frana píše: Ja bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.Frana píše:Ano Bishops original je asi jedina firma, ktera dela neco co funguje - na principu nepretrhnutelneho olejoveho filmu, nikoliv chloru, teflonu a podobnych nesmyslu...
Konkrétně převodový přísady na několika mých autech odstranily vypadávání kvaltů, konkrétně třeba na peugeotu boxer to vím jistě že to vydrželo 50 tisíc po aplikaci dobrý, ostatní jsem prodal dřív. I na Patrolech to pomohlo , pokud nebyly převody už totál . Samozřejmě nebude to na věky, ale něco to dělá a jako prevence určitě dobrý. Dávám to u všech offů do převodů.
U DII pak vypouštím po 30 tisících poměrně čistej olej z diferáků, což jinak nebývá moc zvykem ( měním oleje komplet s každou druhou výměnou motoru, za rok najedu tak 15, takže motor po 15 a ostatní po 30)
Ale do automatu nebo samosvoru jsem si zatím netroufnul, mám jednak strach co na to pásový brzdy a druhak co na to lock v měniči (případně lamely samosvoru). Navíc při objemu oleje v AT to vyjde skoro na cenu druhý náplně
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do automatu
Acon píše:nevidel by som to tak tragicky. Adidtíva sú marketingový oj.b a až na pár výnimiek majú jediný efekt. Peňeži, peníze, peňáze, money,€,$. Hŕstka aditýv naozaj funguje, len ktoré sú to? To, že ich neleje priamo výrobca je zasa o peniazoch. Výrobca podporuje dealerstvá a servisy a samozrejme olejárske spoločnosti. Nie je záujem, aby sa náplne nemenili, alebo len občas. Dnes nie je problém vyrobiť olej, ktorý v aute vydrží 200 000km. Ale načo? Z čoho by žili výrobcovia mazív... ? Vidieť to na súčasných nákladiakoch. Výrobcovia komerčných áut vedia, že pre dopravcu sú dôležité nízke náklady. Bezporuchové autá nemôže vyrábať, lebo je to business, no vyrába motory, kde stačí meniť olej raz za 150 000km. Samozrejme tomu pomáha aj prísna emisná norma, no tie oleje vydržali viac ako deklarovali výrobcovia už začiatkom 90" rokov. Všetko je to o € a $ a Ł a my sme žial ich otroci.
To je pekne napsane...a tak to je.
ja pouzivam aditiva po repasy prevodovky kdyz mam dva problemy. Nekdy se stane ze po oprave prevodovky se snizi celkove tlak ve skrini at uz vymenou nekterych dilu nebo tim ze pouzijeme novy olej (coz jak uz vime je spatne, ale ve sve podstate dobre ) No kazdopadne na tento problem pouzivam aditiva ATF kapalin pro tesnost ci utesneni jak pisou. Fakt je ten ze to pomaha po cca 1000-3000km je evidentni rozdil v kvalite a presnosti razeni, ale zduraznuji ze musi byt automat po oprave. Aby to nekdo nepochopil tak ze nalije nejakej zazrak a ma opravenou prevodovku . No a pak je druhy typ aditiv ktery vyrobci nazyvaji uvolnovacem na zasekle pisty a plungery solenoidu. Ma tu vlastnost ze umi perfektne mazat a rozpustit karbon i v mistech kde se neda dokonale dostat. Ale tuto vlastnost ma i novy ATF olej kdyz je velmi zahraty. Proto je lepsi vymenu oleje delat po castech vzdy s najezdem aspon 1500km. Fakt je ten ze kdyz uz nic tyto pripravky nevyresi tak minimalne zlepsi kvalitu ATF oleje a jeho zatizitelnost. To je muj nazor z praxe.
Re: aditivum do automatu
Otazocka. Chcel by som vymenit napln v automate resp. uz som zacal. Chcel by som z prevodovky dostat co najviac stareho oleja ale kedze vzdy ostane cca polovica starej naplne v prevodovke tak.... Objednal som 20l ATF oleja a k tomu filtre. Plan je - menit olej viackrat zasebou nech sa co najviac zriedi stary/novy. No a otazka je kedy najskor vymenit olej. Plan bol cca po 500km ale tu som sa docital ze je lepsie nechat to tam tych 1500km (alebo som to zle pochopil?). Problem s automatom nemam ziaden, jedna sa len o dobry pocit ze sa o auto staram