3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
JohnGee1990
Příspěvky: 103
Registrován: pon říj 26, 2015 18:25
auto: Range Rover Classic

3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#1 Příspěvek od JohnGee1990 » ned úno 03, 2019 09:15

Zdravím uvažujem zatial len v teoretickej rovine. A chcel by som radu.
Je mozne spravit z 37D,38D motora co je 127kw nízkokompresna verzia,
Verziu 35D,36D?? 134kw Vysokokompresnu?

Co som zisťoval tak jediny rozdiel je v piestoch ze su ine mozem zamenit piesty z vysokomompresneho motora do mojho nizkokompresneho.? Jasne zeby sa jednalo o nove kusy, a po frezovani bloku.

Robil to uz niekto?
Je to všetko co treba spravit aby sa dosiahla ta vysokokompresna verzia motora?


Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku


Uživatelský avatar
peto
Příspěvky: 193
Registrován: sob srp 08, 2009 16:33
tel.: +421902707282
auto: Discovery 300Tdi

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#2 Příspěvek od peto » ned úno 03, 2019 23:14

par postrehov z netu:

https://www.aulro.com/afvb/p38a-range-r ... ssion.html
The two engines are basically the same except for the pistons - so to upgrade from low compression to high compression you would need to change the pistons.
motory su rovnake staci vymenit piesty

https://www.v8forum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=13994
I would swap the pistons, and also use the later heads with composite gaskets
vymenit piesty a pouzit novsie hlavy s kompozitnym tesneim

http://www.gomog.com/headgaskets.html

info je z P38 no kedze motory su takmer rovnake malo by to platit aj pre RRC
https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine#4.6

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2265
Registrován: úte lis 18, 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#3 Příspěvek od Mirko » pon úno 04, 2019 10:31

Jj, mocný internet... :mrk
Ano, stačí přehodit písty, je to jediná změna na motorech 3,9. Pokud ale následně použiješ kompozitové těsněné z P38, tak si kompresi opět snížíš v řádu 0,5, navíc bys musel použít jiné štefty (natahovací). Kompresi bys zachoval jedině, kdybys použil i hlavy z pozdějších motorů, které mají menší komory.
Zvaž, jestli to dává smysl takto repasovat motor 3,9 bez převložkování, je docela možné, že ti praskne blok poté, co zeslabíš stěny vložek. Vícenáklad za převložkování už se v té celkové investici GO motoru skoro ztratí (demontáž a čištění, díly (které nejsou z modrých krabiček), výbrus bloku, přeměření ostatních součástí, montáž, záběhový olej atd...) pak po pár km zjistit, že ti rupl blok, to by mě nebavilo.
4,2/6+3,9/8+4,6/8+2,8/6+3,5/8+3,5/8

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 4931
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#4 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » pon úno 04, 2019 11:37

Já budu mít možná navíc celej motor 35/36D...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2160
Registrován: čtv led 25, 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#5 Příspěvek od teslo » pon úno 04, 2019 11:44

Len detail...predpokladam, ze LC verzia ma inu palivovu mapu ako HC veriza, tak by asi bolo vhodne vymenit aj riadiacu jednotku.

Pri cene tychto motorov, aby asi bolo mozno nielen jednoduchsie, ale aj lacnejsie vymenit cely motor aj s ECU. Pokial ho samozrejme nieje zamer zaroven aj trosku vyladit. Ale to je potom uz iny pribeh :twisted:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 4931
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#6 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » pon úno 04, 2019 12:42

Tak nejak jsdem to myslel, kdyz jsem si predstavil, kolik nákladů bude s tim překopáním, kdy se vlastně "skoro všechno nechá původní". A v neposlední řadě prdnout tam celej jinej motor dává možnost, udělat i krok zpět. Největší přínost takvoé operace bych viděl ve vložkování, ale i to se dá udělat na jiném motoru a pak to přehodit.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

JohnGee1990
Příspěvky: 103
Registrován: pon říj 26, 2015 18:25
auto: Range Rover Classic

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#7 Příspěvek od JohnGee1990 » pon úno 04, 2019 20:26

Velka vdaka za vzácne rady.
Z toho celeho mi vychádza ze najrozumnejsie by bolo ho prevložkovat a nechat povodne piesty, len vymenit piestne kruzky.


Dost rozmyslam o zachovani motora preto ze som tam robil hlavy su tam nove komplet klaviatury, hydrostely, a ventily, a je tam aj ostra vacka ktrora spravia velky rozdiel vo vykone.

No este je tu jedna možnosť kupit vysokokompresny motor v dobrom stave a len donho prehodit moju vačkovu hriadeľ.


Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku


Naposledy upravil(a) JohnGee1990 dne pon úno 04, 2019 20:26, celkem upraveno 1 x.

JohnGee1990
Příspěvky: 103
Registrován: pon říj 26, 2015 18:25
auto: Range Rover Classic

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#8 Příspěvek od JohnGee1990 » pon úno 04, 2019 20:27

Hanys_a_Kaca píše:Já budu mít možná navíc celej motor 35/36D...
Kompletny? Kolko by si zanho pytal?

No na jeden som uz bol pozerať a tlaky mal skoro take biedne ako aj ja....

Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku


Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 4931
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#9 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » pon úno 04, 2019 20:42

máš sz
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

JohnGee1990
Příspěvky: 103
Registrován: pon říj 26, 2015 18:25
auto: Range Rover Classic

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#10 Příspěvek od JohnGee1990 » pon úno 04, 2019 21:11

https://www.paddockspares.com/cylinder- ... -9-v8.html

Su to správne vložky pre moj motor?

Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku


Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2160
Registrován: čtv led 25, 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#11 Příspěvek od teslo » úte úno 05, 2019 09:08

v principe ano, su spravne.
Ale vacsi zmysel by malo pouzit top hat, resp. flanged liners. Vlozky s limcom.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2265
Registrován: úte lis 18, 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#12 Příspěvek od Mirko » úte úno 05, 2019 10:07

4,2/6+3,9/8+4,6/8+2,8/6+3,5/8+3,5/8

JohnGee1990
Příspěvky: 103
Registrován: pon říj 26, 2015 18:25
auto: Range Rover Classic

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#13 Příspěvek od JohnGee1990 » čtv úno 07, 2019 08:14

Tomu trosku nerozumiem preco by to bolo lepsie a este z modelu 4,0 , 4,6??

Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku


Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2265
Registrován: úte lis 18, 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#14 Příspěvek od Mirko » čtv úno 07, 2019 08:37

To je na dlouhé vyprávění. Najdi si nějaké články o "Top Hat Liner Rover V8". Najdeš toho hodně, jedná se o problematiku praskání bloků a jak tyhle vložky s límcem řeší problém. Prostě převložkovat standardní vložkou je zbytečné, protože to neřeší ten daný problém u bloků nad 3,5l obsah.
4,2/6+3,9/8+4,6/8+2,8/6+3,5/8+3,5/8

JohnGee1990
Příspěvky: 103
Registrován: pon říj 26, 2015 18:25
auto: Range Rover Classic

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#15 Příspěvek od JohnGee1990 » pon úno 11, 2019 22:06

Hmm asi to je dost velka problematika a budem si musiet viac otom precitat kym sa nejako rozhodnem...

Každopádne som nemal pocit zeby tie bloky chceli praskat a ja nejako ten motor nesetrim skor naopak. To je premna novinka zeby mal prasknut.

Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku


Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2265
Registrován: úte lis 18, 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)

#16 Příspěvek od Mirko » pon úno 11, 2019 22:12

Já netvrdím, že musí, ale mohou, ale nebavilo by mě narvat takové peníze do GO motoru a pak zjistit, že mohou
Sám jsem jich už na desítku odvezl ke Keramovi na výrobu stolků, mě praskl jeden, o dalších dvou v ČR vím přímo od majitelů - mám na mysli 3,9/4,2, nikoliv z P38 těch jsou asi desítky. Konstrukční chyba je ale u všech bloků stejná a nedá se de facto ničím závazně ovlivnit.
4,2/6+3,9/8+4,6/8+2,8/6+3,5/8+3,5/8

Odpovědět