Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2787
Registrován: stř lis 07, 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#481 Příspěvek od Neklan » ned úno 10, 2019 23:31

Tak mám update. Jedna z posledních D4, rok 2016, motor SDV6, 256k s močkou, teď najeto 95 tisíc - motor bez závad, ale začal se nahodile zapínat a vypínat ten debilní Start/Stop systém, který byl vymyšlen, aby si výrobci trochu šplhli u chorých mozků politiků a který má jediný efekt - ničí auto. Odešla jeho baterka (je tam sólo malá baterka jenom pro tuhle blbost - vyměněno v záruce. Jinak také pouzdra předních spodních ramen už měla také lehkou vůli (předchozí D4 před faceliftem měla tvrdší pouzdra a vydrželo to 180 tisíc, ale tahle je pohodlnější), vyměněno v záruce s celými rameny. Přední brzdové kotouče, to je u těžkých D3/D4 slušný standard, někdo je odepíše i o dost dřív.
Jinak mají tam 3,0 TDV6 s prasklou klikou, najeto myslím 215 tisíc, spotřeba za posledních 8 tisíc km skoro 14 litrů, takže s tím někdo jezdí jako prase a servisní intervaly pravidelně nedodržovány, někdy i o 9 tisíc km. Ale to je známá věc, pokud někdo mění olej po 35-ti tisících, určitě se dočká nadměrného opotřebení motoru. Nicméně, že je klika TDV6/SDV6 poddimenzovaná, se ví. V LRO jsem viděl reklamu, že už někdo dělá zesílenou.
1979 S3 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8, 2016 Discovery 4 SDV6

Odpovědět