Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#1 Příspěvek od mr-tomas » 21 lis 2018 21:11

Řešil tu někdo jak s výměnou ozubení u čerpadla motoru 300tdi? Sundal jsem kryt ozubení a je celkem odřenej a odřejná je i hliníková příruba. Co s tím, je to normální stav?
Takže za:
a) neřešit jen vyměnit ozubení
b) dát novej ten kovovej kryt, nebo ho nechat přebrousit ( nevím jestli to nemá nějakou povrchovou úpravu třeba cementování)
c) nebo vyměnit i tu hliníkovou přírubu?

Další problém je, že nové ozubení je po přišroubování deklu nepohyblivé jako by bylo tlustší. To se musí před instalací nějak zabrousit na správnou tloušťku?
Přílohy
20181121_164001.jpg
20181121_164019.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Addnye
Příspěvky: 562
Registrován: 28 zář 2017 11:09
tel.: +420775472255
auto: D1, D110
Bydliště: Skryje

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#2 Příspěvek od Addnye » 21 lis 2018 21:20

Z pohledu strojaře bych řekl, že by bylo nejlepší to buď neřešit s tím, že to už je zaběhnuté nebo vyměnit ozubení a dát nový kryt, který cementovat na vysokou tvrdost. Jde o to, jak to je řešené z výroby a jak je to navrhnuté, jestli to má sedět přesně s nějakou vůlí, čímž to těsní a nebo to je schválně přechodné uložení, které se následně má vyběhat. A k tomu, že nové ozubení je tužší - není vyběhané a obroušené používáním, tak to bude tužší, to je jako nezaběhnutý motor, u toho také nebudeš brousit vnitřek válce, aby to běhalo volněji, než to poprvé použiješ. Možná se mýlím, ale třeba bude můj názor k něčemu :)
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#3 Příspěvek od mr-tomas » 21 lis 2018 21:44

No ono to nové ozubení není jen tuhé, ono s ním vůbec nejde otočit. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Addnye
Příspěvky: 562
Registrován: 28 zář 2017 11:09
tel.: +420775472255
auto: D1, D110
Bydliště: Skryje

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#4 Příspěvek od Addnye » 21 lis 2018 21:58

A ručně to tedy vůbec nejde otočit? To, že to nejde ručně neznamená, že to motor nerozpohybuje, ale to by se musel vyjádřit někdo, kdo se s tím setkává častěji. A to do toho nepočítám, že je to nová součást a může mít třeba lehký přesah.
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#5 Příspěvek od Wiki » 22 lis 2018 12:49

to lechka ,lehce... Accurate W. :arrow: -Accuracy is Always Important :!: .
/www.roverparts.com.au/inc/sdetail/21254

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#6 Příspěvek od mr-tomas » 22 lis 2018 16:50

:hmm: to to nikdo nikdy neřešil ??? :roll: :roll: :roll:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#7 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 22 lis 2018 16:54

Já pochopil odkaz od wikiho, že tam má bejt vůle C mezi rotorem a rovinou deklu 0.026 to 0.135 mm . Ale zkušenost s tím nemám.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#8 Příspěvek od mr-tomas » 22 lis 2018 17:11

To jo, hodnoty spár znám, ale já řeším co s tím odřeným kovovým deklem a uložením. Jestli se to nějak řeší nebo se na to dlabe. Pustil jsem se do přestavby z 2.5 na 2.8 a nerad bych něco při té ceně zanedbal. Zatím jsem ten dekl nechal přebrousit. Ale nevím jetli nemusí být nějak povrchově zušlechtěn. A pak je mi divný že nové ozubení vyžaduje nějakou úpravu když jsem o tom nikde na webu nenašel žádnou zmínku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#9 Příspěvek od Kokesek » 22 lis 2018 17:30

Olejove cerpadlo se nijak “nezajizdi” musi tam byt predepsana vule. Odhadem 2-4 stovky. A urcite to musi jit rukou tocit. Jinak to zadres.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#10 Příspěvek od Michal21 » 23 lis 2018 17:41

Takze ty novy kolecka jsou vyssi? Schvalne to omer, docela by me to zajimalo. Zrovna se na motor chystam. Jinak pochybuju, ze by byl dekl zuslechten. Zkus to vzit na hrane pilnikem a uvidis hned jak je to tvrdy.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#11 Příspěvek od mr-tomas » 23 lis 2018 19:22

Tak jsem to změřil a vůbec tomu nerozumím. Není to tlustší, jen o jednu stovku, ale zatím co to starý ozubení se pohybuje 9,63-9,67mm, to nové v OME kvalitě je 9,56-9,68mm. Takže zakopanej pes, že s tím nejde otočit, bude asi někde jinde. :roll:
Jinak tu desku jsem nechal přebrousit aby byla rovná a hladká, a protože nevím z jakého je to materiálu, nechám na to nanést nějakou otěruvzdornou povrchovku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#12 Příspěvek od Michal21 » 23 lis 2018 20:18

Co to znamena oteruvzdorna povrchovka? A kdybys vzal hloubkomerem dutinu pro cerpadlo? A kdyz si pres vlozeny cerpadlo das brousenej bajlak tak musis neco namerit...to jako ze novej dil je presnosti v desetine?

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#13 Příspěvek od mr-tomas » 23 lis 2018 20:38

Mám nůž kde na povrchu mám nanesenou mikro vrstvu nějakého tvrdokovu, takže když vezmu pilník a začnu s ním šmrdlat po noži, tak nejen že se pilník nezahryzne, ale naopak se o ten povrch obrušuje. Ty povrchy se dělají na bázi tvrdokovu, wolframu, titanu jako se dělají na obráběcích nástrojích jen musím prokonzultovat kterej by byl na to nejlepší.
Hloubku ještélě proměřím. Míry nového ozubení viz. fotka.
Přílohy
20181123_203722.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#14 Příspěvek od matooo » 23 lis 2018 20:47

Hoj po letech jsem zpátky
Tak taky začínám v zimě skladat :D

Ak budeš chciet tvrdochrom dělají to mojí bývalí sousedi na skladě stari borci ale profíci. Tak ti na ně zistim kontakt Bo starý mob jsem utopil.

Cus matooo

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#15 Příspěvek od Michal21 » 23 lis 2018 21:28

Ty v.le co to je shit kdyz to je ve 12ti stovkach? Nic, zmeril bych hloubkomerem dutinu kam to patri, vzal v dilenskym manualu kolik tam ma bejt vule, podle toho nabrousil kola a fertig...jestli teda nejsi uz pod miru. mimochodem, jsou ty zubatce vubec zuslechteny? Mel jsem v planu vzit sadu rozvodu i s cerpadlem original LR a koukam ze to nebude od veci...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#16 Příspěvek od mr-tomas » 23 lis 2018 21:35

Nojo ale OEM čerpadlo 1000 a Origo 6000 a to je kurva rozdíl. Schválně se podívej kolik stojí věci na generálku v kvalitě OEM a Originál. To pak ten motor vyjde na úplnej nesmysl.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#17 Příspěvek od Michal21 » 23 lis 2018 21:51

Je mi to jasny, ale zase u tak dulezity veci jako je mazani bych nechtel delat kompromis. U tohodle cerpadla bych asi uvazoval i o jeho vraceni pokud je to mozne. Tak go v anglii stoji tusim 4tis lib. a to urcite nejakej duvod ma...

Uživatelský avatar
Addnye
Příspěvky: 562
Registrován: 28 zář 2017 11:09
tel.: +420775472255
auto: D1, D110
Bydliště: Skryje

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#18 Příspěvek od Addnye » 23 lis 2018 23:25

Jestli chceš zjistit tvrdost a máš možnost to přiblížit Plzeň/Beroun, můžu ti to v laborce změřit.
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#19 Příspěvek od mr-tomas » 23 lis 2018 23:49

Díky ale změřený to mám. Je to měký, bylo to teď nevím 35 nebo 38 HRC.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi

#20 Příspěvek od Michal21 » 24 lis 2018 10:26

Mohl bys jeste omerit cerpadlo co jsi z motoru vyndal? Jen pro zajimavost...

Odpovědět