Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Moderátor: Acon
Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Řešil tu někdo jak s výměnou ozubení u čerpadla motoru 300tdi? Sundal jsem kryt ozubení a je celkem odřenej a odřejná je i hliníková příruba. Co s tím, je to normální stav?
Takže za:
a) neřešit jen vyměnit ozubení
b) dát novej ten kovovej kryt, nebo ho nechat přebrousit ( nevím jestli to nemá nějakou povrchovou úpravu třeba cementování)
c) nebo vyměnit i tu hliníkovou přírubu?
Další problém je, že nové ozubení je po přišroubování deklu nepohyblivé jako by bylo tlustší. To se musí před instalací nějak zabrousit na správnou tloušťku?
Takže za:
a) neřešit jen vyměnit ozubení
b) dát novej ten kovovej kryt, nebo ho nechat přebrousit ( nevím jestli to nemá nějakou povrchovou úpravu třeba cementování)
c) nebo vyměnit i tu hliníkovou přírubu?
Další problém je, že nové ozubení je po přišroubování deklu nepohyblivé jako by bylo tlustší. To se musí před instalací nějak zabrousit na správnou tloušťku?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Addnye
- Příspěvky: 562
- Registrován: 28 zář 2017 11:09
- tel.: +420775472255
- auto: D1, D110
- Bydliště: Skryje
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Z pohledu strojaře bych řekl, že by bylo nejlepší to buď neřešit s tím, že to už je zaběhnuté nebo vyměnit ozubení a dát nový kryt, který cementovat na vysokou tvrdost. Jde o to, jak to je řešené z výroby a jak je to navrhnuté, jestli to má sedět přesně s nějakou vůlí, čímž to těsní a nebo to je schválně přechodné uložení, které se následně má vyběhat. A k tomu, že nové ozubení je tužší - není vyběhané a obroušené používáním, tak to bude tužší, to je jako nezaběhnutý motor, u toho také nebudeš brousit vnitřek válce, aby to běhalo volněji, než to poprvé použiješ. Možná se mýlím, ale třeba bude můj názor k něčemu
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93
Defender 110 300Tdi 93
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
No ono to nové ozubení není jen tuhé, ono s ním vůbec nejde otočit.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Addnye
- Příspěvky: 562
- Registrován: 28 zář 2017 11:09
- tel.: +420775472255
- auto: D1, D110
- Bydliště: Skryje
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
A ručně to tedy vůbec nejde otočit? To, že to nejde ručně neznamená, že to motor nerozpohybuje, ale to by se musel vyjádřit někdo, kdo se s tím setkává častěji. A to do toho nepočítám, že je to nová součást a může mít třeba lehký přesah.
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93
Defender 110 300Tdi 93
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
to lechka ,lehce... Accurate W. -Accuracy is Always Important .
/www.roverparts.com.au/inc/sdetail/21254
/www.roverparts.com.au/inc/sdetail/21254
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
to to nikdo nikdy neřešil ???
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Já pochopil odkaz od wikiho, že tam má bejt vůle C mezi rotorem a rovinou deklu 0.026 to 0.135 mm . Ale zkušenost s tím nemám.
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
To jo, hodnoty spár znám, ale já řeším co s tím odřeným kovovým deklem a uložením. Jestli se to nějak řeší nebo se na to dlabe. Pustil jsem se do přestavby z 2.5 na 2.8 a nerad bych něco při té ceně zanedbal. Zatím jsem ten dekl nechal přebrousit. Ale nevím jetli nemusí být nějak povrchově zušlechtěn. A pak je mi divný že nové ozubení vyžaduje nějakou úpravu když jsem o tom nikde na webu nenašel žádnou zmínku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Olejove cerpadlo se nijak “nezajizdi” musi tam byt predepsana vule. Odhadem 2-4 stovky. A urcite to musi jit rukou tocit. Jinak to zadres.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Takze ty novy kolecka jsou vyssi? Schvalne to omer, docela by me to zajimalo. Zrovna se na motor chystam. Jinak pochybuju, ze by byl dekl zuslechten. Zkus to vzit na hrane pilnikem a uvidis hned jak je to tvrdy.
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Tak jsem to změřil a vůbec tomu nerozumím. Není to tlustší, jen o jednu stovku, ale zatím co to starý ozubení se pohybuje 9,63-9,67mm, to nové v OME kvalitě je 9,56-9,68mm. Takže zakopanej pes, že s tím nejde otočit, bude asi někde jinde.
Jinak tu desku jsem nechal přebrousit aby byla rovná a hladká, a protože nevím z jakého je to materiálu, nechám na to nanést nějakou otěruvzdornou povrchovku.
Jinak tu desku jsem nechal přebrousit aby byla rovná a hladká, a protože nevím z jakého je to materiálu, nechám na to nanést nějakou otěruvzdornou povrchovku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Co to znamena oteruvzdorna povrchovka? A kdybys vzal hloubkomerem dutinu pro cerpadlo? A kdyz si pres vlozeny cerpadlo das brousenej bajlak tak musis neco namerit...to jako ze novej dil je presnosti v desetine?
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Mám nůž kde na povrchu mám nanesenou mikro vrstvu nějakého tvrdokovu, takže když vezmu pilník a začnu s ním šmrdlat po noži, tak nejen že se pilník nezahryzne, ale naopak se o ten povrch obrušuje. Ty povrchy se dělají na bázi tvrdokovu, wolframu, titanu jako se dělají na obráběcích nástrojích jen musím prokonzultovat kterej by byl na to nejlepší.
Hloubku ještélě proměřím. Míry nového ozubení viz. fotka.
Hloubku ještélě proměřím. Míry nového ozubení viz. fotka.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Hoj po letech jsem zpátky
Tak taky začínám v zimě skladat
Ak budeš chciet tvrdochrom dělají to mojí bývalí sousedi na skladě stari borci ale profíci. Tak ti na ně zistim kontakt Bo starý mob jsem utopil.
Cus matooo
Tak taky začínám v zimě skladat
Ak budeš chciet tvrdochrom dělají to mojí bývalí sousedi na skladě stari borci ale profíci. Tak ti na ně zistim kontakt Bo starý mob jsem utopil.
Cus matooo
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Ty v.le co to je shit kdyz to je ve 12ti stovkach? Nic, zmeril bych hloubkomerem dutinu kam to patri, vzal v dilenskym manualu kolik tam ma bejt vule, podle toho nabrousil kola a fertig...jestli teda nejsi uz pod miru. mimochodem, jsou ty zubatce vubec zuslechteny? Mel jsem v planu vzit sadu rozvodu i s cerpadlem original LR a koukam ze to nebude od veci...
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Nojo ale OEM čerpadlo 1000 a Origo 6000 a to je kurva rozdíl. Schválně se podívej kolik stojí věci na generálku v kvalitě OEM a Originál. To pak ten motor vyjde na úplnej nesmysl.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Je mi to jasny, ale zase u tak dulezity veci jako je mazani bych nechtel delat kompromis. U tohodle cerpadla bych asi uvazoval i o jeho vraceni pokud je to mozne. Tak go v anglii stoji tusim 4tis lib. a to urcite nejakej duvod ma...
- Addnye
- Příspěvky: 562
- Registrován: 28 zář 2017 11:09
- tel.: +420775472255
- auto: D1, D110
- Bydliště: Skryje
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Jestli chceš zjistit tvrdost a máš možnost to přiblížit Plzeň/Beroun, můžu ti to v laborce změřit.
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93
Defender 110 300Tdi 93
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Díky ale změřený to mám. Je to měký, bylo to teď nevím 35 nebo 38 HRC.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Čerpadlo oleje v motoru 300tdi
Mohl bys jeste omerit cerpadlo co jsi z motoru vyndal? Jen pro zajimavost...