Benzín-nafta ? :-)

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
pecik
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 11, 2017 08:22

Benzín-nafta ? :-)

#1 Příspěvek od pecik » úte pro 26, 2017 12:08

Ahoj přátelé 4x4.
Už to tu padlo asi tisíckát(přečet jsem si tu dost) nafta nebo benzín. Puvodně , asi tak jako každý nováček jsem z usporných duvodu koukal po 2.7 td,( 3.6 td). Alespon jsem si myslel že vycházejí levněji. Na spotřebe možná, ale servis u jetého diesla vyjde asi na mnohem více. Tak sedívám se i po benzinu 4.2. Tu bych nejraději v LPG. Bud ji tam dát po koupi auta, nebo auto s tím už koupit. Na netu jsem nasel několik LPG, a tak se ptám , jak je to s výdrží . Nafta-benzín. Kolik je už dost na tyto motorizace kilometrů, a je dobré před koupí zajet do autorizáku. Jsou tam korektní a řeknou co a jak.
Za případné rady moc děkuji :-)

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 751
Registrován: stř zář 18, 2013 23:53
tel.: +421907325338
auto: Disco II, 4,0 V8
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Benzín-nafta ? :-)

#2 Příspěvek od jbizik » úte pro 26, 2017 18:06

Do 4.2 sa moc LPG vo vseobecnosti neodporuca. Nasledne nastavenie ventilov by ta vyslo asi dost draho ak by ti to vobec niekto kvalitne urobil. Skor 4.4 V8.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
SUBARU Outback'05 ,MT, 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
SUBARU Outback'04 , AT, 2.5 , original

pecik
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 11, 2017 08:22

Re: Benzín-nafta ? :-)

#3 Příspěvek od pecik » úte pro 26, 2017 18:51

Ok, a rozdíl je v čem. Myslím 4.2 - 4.4. Jsou to oba motory od BMW ? Jak je náročně předělání 4.4 na lpg, a jakou firmu zvolit, popřípadě jaký systém ?
Děkuji :-) pecik .

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 751
Registrován: stř zář 18, 2013 23:53
tel.: +421907325338
auto: Disco II, 4,0 V8
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Benzín-nafta ? :-)

#4 Příspěvek od jbizik » úte pro 26, 2017 20:59

4.2 je Jaguar a 4.4 je BMW, lpg je prakticky jedno ake hlavne aby to robila firma ktora to vie a ma dobre meno ( hlavne kvalitne a odborne). Pri 4.4 je dobre preventivne pri servise vymenit vodiace listy retaze.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
SUBARU Outback'05 ,MT, 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
SUBARU Outback'04 , AT, 2.5 , original

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1535
Registrován: čtv říj 12, 2006 03:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín-nafta ? :-)

#5 Příspěvek od OC » úte pro 26, 2017 21:23

Já jen potvrzuji, když jsem si po celém Netu hledal zkušenosti s L322, že je opravdu hodně silný všeobecný konsensus „do Jaguárů LPG necpat, nedělá to dobrotu; kdo chce LPG, ať si pořídí BMW!“

Sám bohužel motorům nerozumím natolik, abych to vysvětlil, to snad Kokešek nebo tak někdo; ale ten Jaguár má být oproti BMW relativně hodně jednoduchý (myslím to nemá ani hydroštely, pokud si to s něčím nepletu), možná to bude souviset.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 1163
Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín-nafta ? :-)

#6 Příspěvek od pojir » úte pro 26, 2017 21:28

A o jakym aute je vubec rec? Protoze jestli se nepletu, tak tak ta 4.4 V8 od BMW se davala jen do RR L322, ale tomu zase neodpovidaji ty prvotni uvahy o 2.7 TDV6...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3013
Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Bydliště: Highland

Re: Benzín-nafta ? :-)

#7 Příspěvek od Maxsel » úte pro 26, 2017 23:51

Přesně tak. O jakým autě a jakým roku má být řeč?

V benzínových Range Roverech L322 jsou do roku 2005 4.4 od BMW ve spojení s 5-ti stupňovým automatem ZF a od 2006 4.4 nebo 4.2 Supercharged od Jaguáru (oba 6-ti stupňová ZF). Jaguar 4.2 Supercharged má stejný základ jako 4.4, jen s nižším obsahem a je kompresorem přeplňovaný. Diesely do roku 2005 3.0 BMW a od roku 2006 TDV8 3.6 Ford-PSA později zvětšený na objem 4.4 (oba jsou osmiválcovou verzí pověstné TDV6).

Pokud se bavíme o Discovery 3, tak tam se montovali benzínové 4.4 Jaguár nebo 4.0 Ford V6 (oba bez přeplňování) nebo dieselové TDV6 2.7 Ford-PSA

4.4 a 4.2 Supercharged od Jaguáru se dávali také do RR Sport od začátku výroby až do faceliftu 2009-2010 nebo naftové TDV6 2.7 a TDV8 3.6

S LPG se nemá rád především 4.2 Supercharged, protože proměnlivost kompresního poměru ve válci u přeplňování způsobuje podpalování ventilů v malých otáčkách (při malé kompresi, kdy ještě netlačí kompresor). Jaguár 4.4 na LPG celkem funguje, ale chce to špičkové LPG s přimazáváním a častější kontroly a seřizování. 4.4 BMW M62 je s LPG ověřená klasika, ale pracuje s vyšší teplotou chladiva a tak trpí na úniky chladiva v soustavě (hadice, koncovky, expanzka...).
Range Rover Sport TDV6 2.7
Discovery III TDV6 2.7
Range Rover Vogue 4.2 Supercharged

https://www.youtube.com/maxselcz

VláďaLbc
Příspěvky: 23
Registrován: stř bře 01, 2017 09:48
tel.: 602102103
auto: D2

Re: Benzín-nafta ? :-)

#8 Příspěvek od VláďaLbc » pát led 12, 2018 09:29

Ahoj, můžete , prosím, osvětlit ještě , co jsou zač nové benzínové motory v LR? Konkrétně myslím ty , co dávají do současné D5, tedy čtyřválec 2,0 l a hlavně šestiválec 3.0.

Pak osmiválec 5.0l s.c. co je v RR a RRS.

Jde mi o to, zda je některý z motorů problematický, třena joko diesel 3,0l.

nejde mi o přestavbu na plyn.

moc díky za info.

Vláďa :grin:

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3013
Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Bydliště: Highland

Re: Benzín-nafta ? :-)

#9 Příspěvek od Maxsel » pát led 12, 2018 23:18

Šestiválec 3.0 je evolucí TDV6 a SDV6 od 2.7 a 3.0 až doteď.

5.0 SC je evolucí 4.2 SC (Jaguár).

2.0 jsou nové motory řady Ingenium.
Range Rover Sport TDV6 2.7
Discovery III TDV6 2.7
Range Rover Vogue 4.2 Supercharged

https://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 635
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: Benzín-nafta ? :-)

#10 Příspěvek od NOTIX » čtv led 18, 2018 18:41

Diesel bych uz dnes vubec nedaval do hledacku. Staci koukat kolem sebe, hemzi se to tu dementy s bílými rukavicemi osahavajic vyfuky aut. :puke
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3013
Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Bydliště: Highland

Re: Benzín-nafta ? :-)

#11 Příspěvek od Maxsel » čtv led 18, 2018 23:49

No jo, ale můj naftový TDV6 jezdí v průměru za 11l a benzínový 4.2 Supercharged za 18l. To je na 1000 km rozdíl cca 2000,- Kč.
Range Rover Sport TDV6 2.7
Discovery III TDV6 2.7
Range Rover Vogue 4.2 Supercharged

https://www.youtube.com/maxselcz

Rennie
Příspěvky: 692
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Benzín-nafta ? :-)

#12 Příspěvek od Rennie » ned led 21, 2018 21:36

To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 1154
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Benzín-nafta ? :-)

#13 Příspěvek od xxx » pon led 22, 2018 07:05

Rennie píše:
ned led 21, 2018 21:36
To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
a když ti motor nepadne, tak máš ušetřený ranec peněz :Pohoda: Děláte z toho pořád strašáka, jako by to bylo 50/50.
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím :shake

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 751
Registrován: stř zář 18, 2013 23:53
tel.: +421907325338
auto: Disco II, 4,0 V8
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Benzín-nafta ? :-)

#14 Příspěvek od jbizik » pon led 22, 2018 07:30

xxx píše:
pon led 22, 2018 07:05
Rennie píše:
ned led 21, 2018 21:36
To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím :shake
Vzhladom na to aky obrovsky kufor ma D2, D3 ci D4 a namontovat tam LPG nadrz( samozrejme na spravne miesto) , tak kufor STALE zostava obrovsky...aj ked sa zmensi cca o 100 litrov. Toto je zase nepravdiva fama o lpg nadrziach v kufri.
V mojej D2 som tym absolutne nicomu neublizil...a iba mozem povedat ze som uz v nej odniesol strasne vela materialu, nakladu - a nadrz vobec nezavadzala
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
SUBARU Outback'05 ,MT, 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
SUBARU Outback'04 , AT, 2.5 , original

Rennie
Příspěvky: 692
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Benzín-nafta ? :-)

#15 Příspěvek od Rennie » pon led 22, 2018 07:48

xxx píše:
Rennie píše:
ned led 21, 2018 21:36
To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
a když ti motor nepadne, tak máš ušetřený ranec peněz :Pohoda: Děláte z toho pořád strašáka, jako by to bylo 50/50.
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím :shake
to jsou ty nase dva tabory. ja zatim plyn neřeším a když bych řešil tak nádrž pod auto misto rezervy. a benzin mam pro to ze mam z CRD v jinym povoze zkušenost a uz mi nafta krome služební nesmi do baráku

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 1154
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Benzín-nafta ? :-)

#16 Příspěvek od xxx » pon led 22, 2018 07:53

jasně, někomu nevadí vozit navíc v kufru bojler :D
Otázka je položena benzín X nafta

Ještě, že už auta nejezdí na dřevoplyn :whew

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 635
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: Benzín-nafta ? :-)

#17 Příspěvek od NOTIX » pon led 22, 2018 14:45

Za me benzin :yes
Plyn patri do kotle
Naposledy upravil(a) NOTIX dne pon led 22, 2018 14:52, celkem upraveno 1 x.
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Rennie
Příspěvky: 692
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Benzín-nafta ? :-)

#18 Příspěvek od Rennie » pon led 22, 2018 14:48

NOTIX píše:Za me benzin :sweat
Plyn patri do kotle
a nafta do kamen .o))
a benzin do zapalovače

kazdy dle svyho gusta

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 635
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: Benzín-nafta ? :-)

#19 Příspěvek od NOTIX » pon led 22, 2018 14:51

Rennie píše:
pon led 22, 2018 14:48
NOTIX píše:Za me benzin :sweat
Plyn patri do kotle
a nafta do kamen .o))
a benzin do zapalovače

kazdy dle svyho gusta
:rofl :rofl :rofl
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Odpovědět