Dovoz SIII z D - co a jak?

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Dovoz SIII z D - co a jak?

#1 Příspěvek od Benjamin » 13 úno 2018 14:34

Kamarádi,

vy znalejší, známý za mnou přišel s prosbou o radu, co by obnášelo dovézt a přihlásit restaurovanou SIII 88 inch diesel r.v. 1977, 1 reg. 1980, LHD, z Německa. Chce si splnit klukovský sen. Auto není úplně levné a vyšší ceně na pohled odpovídá i velmi pěkný stav. Několik aut už jsem dovezl (ale je to už déle), takže náklady na dopravu jsme si schopni sandno zpočítat. Pak předpokládám, že lze dát na bílé SPZ, tzn. dovozová technická a přihlášení anebo veteránské SPZ. U obojího by neměly náklady převyšít plácnu 5000 tis. CZK?

Je reálné vzít cenu auta a přičíst dopravu a nějakých 5000 Kč na papírování a jezdit nebo na něco ještě zapomínám?
Přestože jen v loni jsem si dovezl z ciziny 1 přívěs a jednoho veterána, nerad bych mu nějak poradil, dnes se ta legislativa mění tak často...

Díky Benja
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 22 úno 2018 18:16, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

#2 Příspěvek od Lukasino » 13 úno 2018 15:19

Pokud to půjde na klasické bílé značky, tak ještě EKO poplatek 10.000,-Kč podle mě :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

#3 Příspěvek od Benjamin » 14 úno 2018 11:42

Lukasino píše: 13 úno 2018 15:19 Pokud to půjde na klasické bílé značky, tak ještě EKO poplatek 10.000,-Kč podle mě :wink:
Díky, jasný, to jsem zapomněl uvést...víc háčků by tam snad být nemuselo :yes
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

#4 Příspěvek od Lukasino » 14 úno 2018 11:49

Ono když to postaví na veteránské, tak se tomu vyhne. Je spíš otázka co je lepší dál, veteránské mají určitá omezení, prohlídku každý rok, ale zase jestli tomu správně rozumím, tak to dělá buď veteránskou TK, nebo může být potvrzení ze servisu, oproti tomu když to bude na bílých, tak to bude dělat standardní TK a tam si to moc nedovedu představit, když často vyhodí i pár let staré auto... :? Samozřejmě myslím ofiko, když tam člověk někoho má, tak je to asi jedno, ale těch lidí ubývá...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Addnye
Příspěvky: 562
Registrován: 28 zář 2017 11:09
tel.: +420775472255
auto: D1, D110
Bydliště: Skryje

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

#5 Příspěvek od Addnye » 14 úno 2018 11:52

Z mé zkušenosti je veteránská TK spíše formalita. Přijet se s velorexem ukázat, popovídat, kouknou, jestli tam je vše, jak má +- být (tj. že tam není nějaký paskvil, který "dřív" auto nemohlo mít) a tím to hasne. A další velké + je cena povinného ručení ;)
Discovery 300Tdi 96
Defender 110 300Tdi 93

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

#6 Příspěvek od 1960SeriesII » 14 úno 2018 12:36

Je asi otázka, co s veteránskými RZ udělají do budoucna. Mám na nich tři auta, všechno staré LR a souhlasím s tím, že zatím je to jen formalita - jen je potřeba každý duben/květen ohlídat datum a nechat si oštemplovat průkaz historického vozidla.

Asi jsou z dlouhodobého hlediska lepší běžné značky, ale v tuto chvíli jsou veteránské bezproblémové. Ať se známý zkontaktuje s LRSC (www.lrsc.cz), dokáží testaci zařídit a je tam odsud myslím většina lidí, která se starými lanďáky má co do činění.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

#7 Příspěvek od MadTom » 14 úno 2018 13:02

U starého auta bych STK viděl jako menší problém než u nového - pokud je mechanicky v pořádku. Emise se normálně změří, jako vždycky, žádném OBD a podobně to nemá, takže tam není, co by mělo hlásit nesmyslné chyby. A zbytek je mechanika auta a to je taky stejné.
A navíc, těmto autům už vůbec nikdo na STK nerozumí, takže při vymýšlení nějakých problémů by mohli velmi rychle narazit. Nebavím se o tom, že auto musí řídit a brzdit, aby nebylo nebezpečné pro uživatele a okolí, ale to je tak všechno, co je na STK podle mě podstatné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

#8 Příspěvek od Martin T » 14 úno 2018 14:45

Veteránská testace od 1.7.17 platí dva roky, takže auto na veteránských číslech musí jednou za dva roky na kontrolu, buď na STK (technická prohlídka HV) nebo do servisu. Auto na normálních číslech lze otestovat na historickou původnost a na registru silničních vozidel testaci zapíší do TP a při STK by k tomu mělo být přihlíženo a poskytnuty úlevy. Testace se ale musí dělat každé dva roky znovu, nelze jí prodloužit.

Odpovědět