Jakou, kde a hlavně jak koupit L322?

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Camembert
Příspěvky: 1
Registrován: 26 kvě 2013 12:10
auto: D1 a pár brambor
Bydliště: Jižní Čechy

Jakou, kde a hlavně jak koupit L322?

#1 Příspěvek od Camembert » 21 bře 2017 23:00

Ahoj,
jak nadpis říká, mám problém s nákupem auta a potřeboval bych od vás radu a názor, co a jak. Napřed vás zkráceně uvedu do mého hlavního problému. Jedné listopadové noci jsem usnul, bohužel né v posteli, ale za volantem, a obejmul autem strom. :Ja blb: Bohužel jsem si při tom značně zničil levou nohu, s čímž bojuju a ještě bojovat budu. Ale jelikož mám jako bonus rizikově těhotnou ženu, potřebuju jí nějak dopravit, stále častěji, do nemocnice a vůbec řešit věci kolem. Mé bývalé hlavní auto je již díky mně ve šrotu. Pak mám D1, kterou jsem se před nehodou jal přes zimu vyvařit, takže je rozebraná a stejně je v manuálu, což je pro mne aktuálně problém :-( Jelikož potřebuju vyšší auto, automat, trochu pohodlí a kvůli rodině a psovi auto velké, uvažuji buď o Volvu XC90 V8 a nebo právě RR L322, nájezd cca 20000Km/rok, benzín.

A teď k mým otázkám (fórum jsem pročetl tam i z5):

1) Jaký ročník L322? Dal bych za něj tak +-350 000 Kč (nepočítám do toho servis, ale čím víc na něj zbude, tím asi lépe).
Je lepší vzít:
A) r.2003-4 s BMW M62 a nechat si hodně na servis
B) Jag 4,4 r.2005-6 (kterejch ale moc není)
C) Jag 4,2 r2005-6
D) a nebo dost ojetého (nebo mít štěstí) Jag 4,2 r.2007+?

Nejvíc se mi líbí ten rok 2007 a novější, ale toho vysokýho nájezdu (v mý cenový relaci) se trochu bojím no, čím novější, tím to je většinou větší potíž.

2) Kde a jak koupit? Problémem je, že v CZ se mi ty auta vůbec nelíbí a jsou většinou v naftě a nebo špatně hledám. Ale stejně jak v CZ, tak ani do ciziny se prostě nedostanu. Obden jezdím na rehabilitace sanitkou a nohu moc dolu dát nemůžu, jinak natéká. Takže dojet si pro auto sám nepřipadá v úvahu. Dováží auta některý z místních servisáků? Např. Eliott? Mám to k němu nejblíže a stejně bych to tam servisoval. Nebo znáte nějakou OVĚŘENOU službu nebo někoho důvěryhodného, jak si nechat koupit auto, aby ho někdo prověřil, otestoval, dovezl atp.?

3) Nahodím pár inzerátů pro představu:
A) r.2003, 4,4-BMW, 170kkm, 12k€
AA) r.2004, 4,4-BMW, 200kkm, 13k€
B) r.2005, 4,4-JAG, 170kkm, 14k€
C) r.2005, 4,2SC-JAG, 200kkm, 14k€
D) r.2007, 4,2SC-JAG, 270kkm, 12k€
DD) r.2009, 4,2SC-JAG, 220kkm, 15k€ (bohužel nad limit, ale kdyby to mělo smysl, tak by se asi dalo, ale asi je lepší si nechat více na servis)
DDD) r.2007, 4,2SC-JAG, 220kkm, 15k€ (bohužel nad limit, ale kdyby to mělo smysl, tak by se asi dalo, ale asi je lepší si nechat více na servis)

Díky moc, ale trochu se obávám, že moc nepochodím co?

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou, kde a hlavně jak koupit L322?

#2 Příspěvek od OC » 22 bře 2017 00:41

Podle mně dostupných informací není 2005 první rok Jaguára, nýbrž poslední rok BMW. Jako takový je poměrně žádoucí, chybky jsou relativně nejvychytanější (a taky už má nové infocentrum, komunikaci po optice atd.)

2006 je první rok Jaguára, a většina informací z Webu se shoduje, že to není velké štěstí, protože se vyrojilo dost much při roubování nového motoru na staré auto.

2007+ je už OK, ale je krajně na hranici peněz, což jsi zjistil sám.

4.2 S/C je přinejmenším podle Kokeška (někde to tu je) stejně spolehlivý jako atmosféra. A má tu výhodu, že prakticky vše zajímavé bylo rovnou v základní výbavě, což pro atmosféru úplně neplatí, takže nehrozí, že by to zrovna byl nějaký holobyt.

Také je celkem podstatné, zda Tě zajímá LPG nebo ne. Ano-li, podle referencí rozhodně chceš BMW; do Jaguára se sice dá dát, ale je to ne úplně triviální, a taky to moc dobře nefunguje.

P.S. To Volvo sice není Range Rover, což je chyba zcela zásadní; nicméně asi bude spolehlivější. Což z Tvého hlediska může být možná podstatné.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Jakou, kde a hlavně jak koupit L322?

#3 Příspěvek od gregori » 22 bře 2017 08:23

Ahoj,
před necelým rokem jsem šel do RR 2004 BMW 4.4. Jak píše OC, při volbě o rok mladšího budeš mít některé prvky z faceliftu, což bych ocenil hlavně u rádia, někde jsem viděl i nový čůmák (nevím, jestli to někdo nepředělal), který se mě osobně líbí více.

Na benzín jsem si dlouho zvykal, ale teď si jej nemohu vynachválit. Spotřeba je samozřejmě vyšší, ale s lehkou nohou dokáži jet dálky za 13-15l, okresky kolem 17ti litrů, což není zas tak strasné a navíc uvažuji o zaplynování, protože s RR mě jezdit baví a najezdím toho více než jež předpokládal :-).

Jinak servis po koupi
10 000, - olej motor, diferáky, komplet filtry
12 000, - nový altík (sice starline, ale funguje, jen svítí kontrolka baterie), řemeny a drobnosti (altík vyhořel, přetrhl řemen atd...)
10 000, - výměna hřebene řízení (za použité), ale byla to chyba, původní půjde na repasi a pak zpátky do auta
10 000, - cca., věci na přední nápravě - všemožná ramena, čepy atd...opakovaná geometrie
1 000, - expanzní nádoba
500, - repase kompresoru

A pak nějaké provozní drobnosti:
6 000,- uražené zpětné zrcátko
2 500,- prasklé sklo předního světla

Tento rok mám v plánu preventivně rozvody (mám nájezd pod 200tis, takže by ještě asi vydržely, ale po zkušenostech Lukasina raději zavčas), PCV ventil (také preventivně), olej a filtr převodovka. Výměna servotronic čidla. A asi ještě přední mechy komplet. Zapomněl jsem na přední destičky a kotouče. Tady chci kouknout po nějaké alternativě, jsou dost slabé a hodně se zahřívají.

Takže za rok a půl provozu do toho nasypu krásných 100 000 Kč a měl by být na delší dobu klid. A to si vem, že mám auto s relativně dobrým nájezdem a v dobrém stavu. Nevím přesně, jaké jsou náklady u novějších ročníků, ale bude to asi dost podobné.

Odpovědět