Dakar 2017

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Dakar 2017

#41 Příspěvek od kupec18 » 12 led 2017 16:45

I Svitko skvěle, jen sakra Kolomy a Prokop zatim ani wp1..Už mam z toho nervy

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Dakar 2017

#42 Příspěvek od kupec18 » 12 led 2017 17:43

Prokop už se objevil na 10. místě, Ale Kolomajz ma poruchu a neni to dobrýý :head

Uživatelský avatar
zidon
Příspěvky: 1296
Registrován: 17 dub 2016 13:32
auto: DI., UAZ, Vitara, ..
Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )

Re: Dakar 2017

#43 Příspěvek od zidon » 12 led 2017 18:02

Tak Loprais 5tej, Macik 10tej ...
Kolomajzovi to nechladí, problém s napínákem, zpráva od Pepíka Kaliny 5 minut zpátky na ČT4 ... :/
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Dakar 2017

#44 Příspěvek od kupec18 » 12 led 2017 18:32

Skvěle to pepík vystihl,,,problém není v zavodnících ale v týmech a jejich obrovske asistenci kdy tam sebou táhnou desitky obytnaku, transporteru vian atd.

A co bych absolutně zakázal je to spaní na hotelech,, a už uplně vrchol to je při maratonské etapě.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani// ... veny-2017/

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1805
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2017

#45 Příspěvek od DjALF » 12 led 2017 23:15

No sleduju to, klukům fandím, ale tááááák mě to letos nebaví :Ja blb: nic moc naježděno, chyby u WP v roadbooku - a velkej cirkus pro sponzory a media. Je to nějaký divný :yx
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Dakar 2017

#46 Příspěvek od Jenda » 13 led 2017 07:50

Za me asi nejvystiznejsi popis soucasneho stavu ,,Dakaru"(myslim vcera vecer J.Kalinu na CTsport)
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
zidon
Příspěvky: 1296
Registrován: 17 dub 2016 13:32
auto: DI., UAZ, Vitara, ..
Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )

Re: Dakar 2017

#47 Příspěvek od zidon » 13 led 2017 10:11


Pekny zabery z kabiny MANu ;)
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2017

#48 Příspěvek od Neklan » 13 led 2017 23:11

Tak jsem si trochu spočítal letošní trasy Dakaru a Africa Race. Pokud jsem někde neudělal chybu, tak to vypadá asi takto, tedy za předpokladu, že se zítra nic nebude zkracovat nebo rušit:
Dakar: plánovaných 3.914km závodních, z toho bude celkem odjetých pouze 2.297km (!!!!) a 4.872km přejezdů.
Aafrica Race: plánovaných 3.808km závodních, z toho bude celkem odjetých 3.643km a 2.245km přejezdů.
Do přejezdů nepočítám cestu na loď do Le Havre a z Buenos Aires do Assunciónu na Dakaru, stejně jako nepočítám cestu na start do Monaca v případě AER.
Pokud porovnáme plánované trasy, tak na Dakaru měly tvořit speciálky 44% z celkově ujeté vzdálenosti, ale nakonec budou tvořit pouze přibližně 29%!!! (přibližně říkám, protože nevím kolik se nakonec vlivem rušených a upravených tras odjede celkem, od přejezdů odečítám 800km, což je samozřejmě jenom můj odhad).
Na AER tvoří závodní kilometry celých 63% a když odečteme zkrácené závodní km v etapě 5, tak je to pořád 60% !!
Z toho vidíme, jak efektivně je postavená trasa AER. O Jakaru je na druhou stranu známo, že pořádající ASO (jinak je to také organizátor 24h Le Mans a cyklistické Tour de France) vede trasu více podle obchodních zájmů než sportovní hodnoty (viz letošní start v Assunciónu, kam se přejíždělo 1300km (do přejezdů jsem je nezapočítal) jenom kvůli slavnostní startovní rampě a aby se mohl do pořadatelských zemí přidat Paraguay, kde se vlastně jinak nezávodilo. Scenérie vysokých hor v Argentině a Bolívii jsou nádherné, ale co je to platné, když se nakonec skoro polovina závodění zruší, navíc Jakar má jeden další problém - pokud někdo startuje zezadu, má v drtivé většině tras velmi obtížné předjíždění, protože se jede většinou po úzkých cestách, zatímco v Africe vedou trasy spíš mimo cesty ve volném terénu, kde je místa na předjíždění dost.
V Africe je zítra v plánu jenom posledních 22 "závodních" km kolem slavného Růžového jezera do Dakaru, kdy se už nezávodí, takže výsledky jsou již hotové. V motorkách zvítězil teprve 18-ti letý Gev Teddy Sella (na internetu je u něj jihoafrická vlajka, v televizi izraelská, pak se v tom vyznejte) před veteránem Norem Pal Andersem Ulevalseterem (pamatuje a jezdil Dakar v Africe i JA) a dalšími veterány, Slováky Martinem Benkem a Jánem Zaťkem (všichni KTM). V autech vyhrál Rus Vasilyev na MINI před Mirkem Zapletalem (takže na prvních 2 místech auta 4x4) a Francouzem Hosieauxem na buggy MD Optimus. Auta a kamiony mají na AER společné pořadí a vítězný truck je na 5. místě celkově a je to Rus Karginov na Kamazu, druhý je Jarda Valtr na bonverácké Tatře Jamal (celkově 8.) a třetí Tomáš Tomeček na 100% Tatře 815 (včetně obstarožního vzduchem chlazeného original Tatra motoru) (celkově 9.), který za sebou udržel čtvrtý Kamaz Kuprianova (celkově 10.) .
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2017

#49 Příspěvek od Neklan » 14 led 2017 12:08

Co mě z českého pohledu zaujalo na jihoamerickém Dakaru, tak jednoznačně daleko sympatičtější vystupování Aleše Lopraise, než na co jsme byli dřív zvyklí. Nakonec je po včerejšku 7. celkově, což je asi vzhledem k technickému trápení se servo pumpou maximum možného a za mě jednoznačně :yes . David Vršecký i Jan Kalivoda před Dakarem říkali, že oproti ostatním velkým týmům jsou pořád začátečníci a ono se to nakonec potvrdilo. Kamaz také začal vyhrávat myslím, že až po třech odstoupeních. Doufejme, že se z letošního ročníku poučí a příště těch závad bude méně.
Kolomajz zase dokázal, že umí být velmi rychlý, ale to zadřené ložisko v napínací kladce v předvčerejší etapě bylo fatálním problémem, což spolu s dalšími obtížemi technického a někdy i jezdeckého rázu ho odsunulo tam, kde je, tedy 15.
To Martin Macík nakonec včera byl 10. a být v desítce bylo jeho velkým přáním, tak doufejme, že se dnes nic nezvrtne - v podmínkách daleko menšího týmu než je Buggyra je to výborný výkon.
Martin Prokop si podle mě zaslouží absolutorium, je vidět, že věděl co dělá, když vyrazil na Dakar s vlastním týmem a českým autem, na jehož vývoji se podílel. Nakonec i angažování Ilky Minor jako spolujezdkyně bez zkušeností z cross-country rally bylo velkou výzvou, za což ho ten pablb Zíta v ČT pořád kritizoval, ale Dakar je nebo i aspoň měl být o výzvách. Kdybychom odečetli hodinovou penalizaci za neprojetí waypointu, tak by vyrovnal letitý nejlepší výkon Mirka Zapletala, tedy 7. místo. I to 11. je ale super, je to o 3 lepší než loni, kdy jel v profi týmu Toyoty.
Škoda, že české Renaulty v kamionech zase nakonec neuspěly. Podle výsledků z jiných soutěží je vidět, že jsou velmi rychlé, ale na Dakaru jim zatím nepřálo štěstí. Mimochodem, Zíta se myslím ani jednou nezmínil o tom, že MKR je česká stáj, byť za ní stojí Němec Mario Kress a francouzský Renault.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Dakar 2017

#50 Příspěvek od Jenda » 14 led 2017 14:34

Přístup ČT mě štve dlouhou dobu. Těží hlavně z nějaké exkluzivity,že každý kdo ,,odstoupí" jede rovnou do ČT.
Neustále se opakující záběry z etap minulých ,nevyváženost( ze začátku opomijeli M.Macika,teď na konci O.Klymciwa,slovaka Svitka)
Ani jsem netušil že mám Eurosport ,tak to sleduju i tam.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dakar 2017

#51 Příspěvek od MadTom » 14 led 2017 18:43

Co jsem na ČT viděl, tak se mi líbil Kalina. Od něj to znělo nejupřímněji.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2017

#52 Příspěvek od Neklan » 14 led 2017 19:52

Objektivně musím říct, že už loni se Zíta trochu zlepšil, ale já prostě dost nemůžu ten jeho přístup, že pokud nejedu zrovna na bednu, tak je něco špatně. Letos se dokonce zmínil i o Africa Race, ale to bylo jenom tehdy, když měl v ozvěnách Tomáše Vrátného, který je jedním ze sponzorů pořadu a který má jedno auto v Americe a jedno v Africe. A v tom je vlastně zakopaný celý pes. Zíta mluví jenom o tom, kdo ČT zaplatí a to nejen, že je proti novinářské etice (pokud něco takového vůbec existuje), ale hlavně v rozporu s veřejnoprávním statusem ČT.
Jinak Kalina je legenda a kdo jiný by měl o Dakaru mluvit, než on? Sranda je, že i on se mýlil, když prohlásil, že buginy mají problém v dunách a výhodu na tratích ala WRC, ale ono je to naopak. Auta 4x4 jsou výhodnější na tratích klasických WRC, zatímco buggy má v dunách velkou výhodu v menší váze, centrálním systému dofukování / vyfukování gum za jízdy, větších kolech, větším zdvihu odpružení a to že je jenom 4x2 kompenzuje motorem posazeným na zadní poháněné nápravě.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dakar 2017

#53 Příspěvek od MadTom » 14 led 2017 20:19

Neklane ano, ale ze všech co tam mluvili (a co jsem měl možnost vidět), tak u Kaliny to bylo nejméně zaujaté tím kdo je platí - myslím tedy popis toho, co se aktuálně děje, nikoliv plány do budoucna. Kvalitu novinářů a výběru záběrů hodnotit nebudu, naprosto netuším kolik na to mají času jednak na přípravu a jednak na vyhledání příslušných záběrů a jejich sehnání v patřičné kvalitě a hlavně s patřičnými právy na vysílání. V tom je výhoda internetu, že se tam fůra věcí dá publikovat jednoduše, rychle i když občas v mizerné kvalitě, a občas úplně blbě.
Co mě na Dakaru v Africe zaráží je nechuť/neschopnost udělat online zpravodajství s polohou v mapě, jako mají dlouhodobě v Africe. Podle mě by to totiž mohla být i velmi dobrá cesta, jak to celé zpropagovat a přitáhnout fanoušky na víc než jenom televizní sestřihy.
Jsem zvědavej co bude příští rok, protože mám dojem, že těch zrušených etap je čím dál tím více, stejně tak jako klesá poměr mezi měřenou částí a přejezdy. Ono je sice adrenalin, prohnat všechny včetně zázemí skrz 5000m vysoké kopce, ale to asi není cílem, když měřená část jako takové je už od počátku plánovaná jako krátká.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2017

#54 Příspěvek od Neklan » 14 led 2017 21:27

Pepík Kalina samozřejmě nemusí nikomu lézt do zadku a také to nedělá, já naprosto souhlasím, že byl nejlepším hostem ozvěn a má mojí úctu za to, že ještě loni seděl na místě spolujezdce a přitom vyhrával už s Karlem Lopraisem, takže má to nejlepší srovnání jednotlivých podob Dakaru ze všech.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2017

#55 Příspěvek od Maxsel » 14 led 2017 22:31

Přestože jsou letošní výsledky pěkné a klukům gratuluju, pořád mi přijde, že to letos bylo tak nějak zadarmo... nebo špatně a divně. Dakar v Jižní Americe pro mě nikdy neměl a nikdy mít nebude takové charizma jako Afrika a asi nejsem sám, zvláště se stále větším časovým odstupem (neřeší se to letos poprvé). Zdá se, že propast mezi tím, jak Dakar vypadá teď a co byl dříve, se zvětšuje. Díru, která vznikla ale víceméně úspěšně zaplácl AER, a stále více lidí si to začíná uvědomovat. Některé týmy už jezdí na obě akce nebo na ně alepoň staví auta. Tomáš Vrátný v TV dnes naznačil, že je možné, že i Kamaz bude jezdit Afriku a Dakar vypustí. K tomu ty organizační přešlapy a šítí Dakaru na míru jen někomu. Úplně jiná auta, než dřív. Jiný typ obtížnosti. Jsem zvědavý, co s Dakarem bude.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Dakar 2017

#56 Příspěvek od RudaK » 14 led 2017 23:57

Maxsel píše: 14 led 2017 22:31 Tomáš Vrátný v TV dnes naznačil, že je možné, že i Kamaz bude jezdit Afriku a Dakar vypustí.
Kamazu podle mě nic jiného s Dakarem nezbude .... končí mu vyjímka na motory a nové ještě nemá :Sorry: A podle mě jsou nejlepší informace o Dakaru tady : http://www.liaz.cz/forum/viewforum.php?f=26
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2017

#57 Příspěvek od visby » 16 led 2017 08:54

Neklan píše: 13 led 2017 23:11 Tak jsem si trochu spočítal letošní trasy Dakaru a Africa Race. Pokud jsem někde neudělal chybu, tak to vypadá asi takto, tedy za předpokladu, že se zítra nic nebude zkracovat nebo rušit:
Dakar: plánovaných 3.914km závodních, z toho bude celkem odjetých pouze 2.297km (!!!!) a 4.872km přejezdů.
Aafrica Race: plánovaných 3.808km závodních, z toho bude celkem odjetých 3.643km a 2.245km přejezdů.
tento rok im trasa na jakare nevysla (velku rolu zohralo aj pocasie, ale to sa dalo cakat). prakticky kazdy team vravi, ze to bol najhorsi dakar, co zazili. vyzera to tak, ze ak neponuknu buduci rok peru, chile a argentinu tak im ubudne velka cast zavodnikov. ale myslim, ze pre cele timy to bolo jeden z najtazsich jakarov. hlavne kvoli tym prejazdom.
uvidime co bude druhy rok, zevraj uz nejaku dobu dojednavaju trasu.

AER dopadla ako dopadla, pre divaka to bolo prijemne sledovat a tradicne dobre pokrytie ceskymi videami len umocnovali dobru atmosferu. na druhu stranu je vo vysledkoch vidiet aka je uroven v porovnani s jakarom. AER stale zostava v zasade amaterskym pretekom, mozno prva trojka v kategorii by dokazali zajazdit dobry vysledok medzi spickou.
ale to je podla mna dobre, prilis vela pozornosti a penazi, by z toho spravili uplne iny zavod.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2017

#58 Příspěvek od Neklan » 16 led 2017 10:23

Souhlasím. Vasilyev dojel i v JA v desítce jestli se nepletu a celoročně patří ke špičce cross country rally. Mirek Zapletal dojel loni na Jakaru 16. a Martin Prokop říká, že to auto má na to, aby mířilo hodně vysoko. Magnaldi je legenda a nebýt poruchy asi tři etapy před koncem, asi by Vasilyevovi ještě pěkně zatopil. Tomu duny v Mauretánii tolik nešly jako rychlé kamenité cesty v Maroku. Ukázalo se, jak jsou dobře řízené buggy v písku silné. Toho je v JA po odstoupení Chile z programu málo, takže buggy se stáhly do Afriky. Celý tým MD sport třeba dřív startoval na Jakaru, a Pascual Thomase byl i tam vysoko. To samé SMG buggy Phillipa Gache s Ronanem Chabotem nebo třeba s Chicheritem za volanty. Z SMG jel právě Magnaldi. MD teď posílá celý velký tým snad se šesti nebo kolika buginami do Afriky, kde se umístili vysoko, přesto že většinu týmu tvoří klientské amatérské posádky.
I De Rooy říkal, že pokud se nenajdou nové lokality pro Dakar, bude příští rok úbytek startujících ještě daleko markantnější než to bylo letos. Dakar je prostě zase na křižovatce jako byl už mnohokrát v minulosti i za éry afrického Dakaru. Také tehdy se zkoušelo jezdit z Maroka do Egypta nebo do Kapského Města apod. Mně se líbí tradiční podoba jakou se teď prezentuje AER, ale je mi úplně jasné, že příchodem dalších velkých profi týmů by to stejně skončilo. Stačí, jak velkou armádu tam má Kamaz. Mimochodem Vrátný říkal, že se Čagina ptal, jestli naplní hrozbu a dva roky budou jezdit jenom AER a věnovat se jednak Silk way rally a především vývoji nového motoru. Prý byl tajemný a na tuhle otázku neodpověděl. Pak máme na Dakaru vyloženě WRC jezdce jako je třeba Martin Prokop, který se těší na tratě, které zná z argentinské rally WRC a offroad rád nemá. Je jich tam hodně a těm by se třeba do Afriky ani nechtělo. No uvidíme, co bude příští rok.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2017

#59 Příspěvek od visby » 16 led 2017 11:25

Neklan píše: 16 led 2017 10:23 takže buggy se stáhly do Afriky.
musim si podpichnut - vsak buggy vyhrali jakar;-)

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2017

#60 Příspěvek od Neklan » 16 led 2017 16:30

to je pravda, ale kromě nich a buggy Erica Bernarda to byly samé Mini a hlavně Toyoty ve všech podobách. Skoro sériové třídy T2 nebo bývalé tovární T1 Hiluxy Overdrive/Gazzoo týmu, kterých se za těch cca 6 nebo kolik let muselo vyrobit docela dost a různé jiné.
Jinak Peugeoty dokazují, že když se buggy postaví dobře, tzn. když je dost peněz na ty správné lidi ve vývoji, stavbě a testování a když se do nich posadí ty správné profi posádky, k tomu nepřekonatelné zázemí přímo v místě závodu, tak jsou jen těžko k poražení i na tratích, které by jim teoreticky neměly tolik sedět.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Odpovědět