Jaguar XJ

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#21 Příspěvek od kryten » 01 pro 2016 08:16

Alois píše:Kryten: Předem moc děkuji. Kolem svátků se ozvu, sepíšu to a spácháme to.

Taky Jaguara nemám na závodění, je to nejlevnější a jedno z nejslabších aut co mám :-) (viz moje rajče http://petrsefl.rajce.idnes.cz/ ) chápu tě, prostě ať to jede a je cítit ten výkon. Já měl XJR v manuálu (ten jel krásně) a teď mám 3.2 v automatu. Beru to tak, že je to limuzína a výkon dostatečný, co člověk to názor, přesně jak píšeš.. Na Jaguaru si užívám ten posez a pocit, v mých očích to není o výkonu. Každopádně jsem ale několikrát přemýšlel XJ střelit a koupit XJR x300, už pro ten zvuk :-)
Jasně,není problém :grin:

Všechno má něco do sebe.A taky záleží na momentálním rozpoložení postiženého pacienta,to se průběžně mění,moc dobře to znám :mrgreen: Momentálně bych měl největší chuť na XKR nebo DB7 ale snažím se nezlobit... :roll:

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#22 Příspěvek od zata » 01 pro 2016 08:47

Díky za vysvětlení motorů :-)
Nejde mi to o to, aby auto lítalo, ale spíše o celkový stav. Ikdyž na druhou stranu, vím, o čem je řeč. Před pár lety jsem vlastnil BMW E46 320Ci. Byl to ten nejmenší 6ti válec 2.2 obsah, 125KW. Auto bylo fajn, ale každá stará 1.9TDI na tom byla ve zrychlení lépe než já. A to mě trochu mrzelo. Měl jsem volit 330Ci :?
Asi bude nejlepší se v tom opravdu projet a vyzkoušet.
Je to sice mimo můj příjem, ale co ten Daimler Double Six? Má to smysl?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Jaguar XJ

#23 Příspěvek od Rover » 01 pro 2016 10:22

Závodit s ochcávkama není důstojno zralého člověka... 8)
Country boy...

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#24 Příspěvek od zata » 01 pro 2016 12:18

Hehehe, máš pravdu :D
Rover píše:Závodit s ochcávkama není důstojno zralého člověka... 8)
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#25 Příspěvek od Alois » 01 pro 2016 12:38

kryten píše:
Alois píše:Kryten: Předem moc děkuji. Kolem svátků se ozvu, sepíšu to a spácháme to.

Taky Jaguara nemám na závodění, je to nejlevnější a jedno z nejslabších aut co mám :-) (viz moje rajče http://petrsefl.rajce.idnes.cz/ ) chápu tě, prostě ať to jede a je cítit ten výkon. Já měl XJR v manuálu (ten jel krásně) a teď mám 3.2 v automatu. Beru to tak, že je to limuzína a výkon dostatečný, co člověk to názor, přesně jak píšeš.. Na Jaguaru si užívám ten posez a pocit, v mých očích to není o výkonu. Každopádně jsem ale několikrát přemýšlel XJ střelit a koupit XJR x300, už pro ten zvuk :-)
Jasně,není problém :grin:

Všechno má něco do sebe.A taky záleží na momentálním rozpoložení postiženého pacienta,to se průběžně mění,moc dobře to znám :mrgreen: Momentálně bych měl největší chuť na XKR nebo DB7 ale snažím se nezlobit... :roll:
Obě auta mi v minulosti nedala spát :-) Akorát jsem především z xk8/XKR nějak vyrostl, ale třeba se zase nekdy zasním a najdu nejaký pěkný, v zajímavé barvě. Neboj, taky něco najdeš, to je prostě nemoc, časem bude mít i označení :-) Můj dream car, který si jako garážovou uloženku asi nikdy nekoupím, je Bentley Continental R/ Azure... Jednak by mi to už nikdo nikdy nezaplatil a za druhé, ani bych s tím nejezdil.... Co ještě v mém automobilovém nebi chybělo bylo Géčko MB, minimálně rok 2000+, takže to asi ještě jednou přibude, jinak mam vystaráno. Prodávat už nechci skoro nic a parkovat další už taky nemám kde. Navíc, je v tom nechutně peněz..

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#26 Příspěvek od Alois » 01 pro 2016 12:49

zata píše:Díky za vysvětlení motorů :-)
Nejde mi to o to, aby auto lítalo, ale spíše o celkový stav. Ikdyž na druhou stranu, vím, o čem je řeč. Před pár lety jsem vlastnil BMW E46 320Ci. Byl to ten nejmenší 6ti válec 2.2 obsah, 125KW. Auto bylo fajn, ale každá stará 1.9TDI na tom byla ve zrychlení lépe než já. A to mě trochu mrzelo. Měl jsem volit 330Ci :?
Asi bude nejlepší se v tom opravdu projet a vyzkoušet.
Je to sice mimo můj příjem, ale co ten Daimler Double Six? Má to smysl?
Double six jde nějak víc do hodnoty. Před nedávnem byl za pár korun..možná i levnější než XJ6, nikdo je nechtěl. Ale... Měl jsem jeden 12válec a vyhnul bych se tomu obloukem. Pokud si chces auto užít a neřešit pořád nějaké problémy, vykašlal bych se na to. Všeho je tam víc, vše je složitější... Méně aut na díly. Jako raritu do garáže ok, ale pokud to má být auto na jarní/letní/podzimní ježdění, nekupoval bych to.

Měl jsem 10let zpět 328ci a 320i touring e46. Přesně vím o čem mluvíš. Ta 328ci pojížděla 330ci a Fabie RS mi dala nafrak. Měl jsem i Octavii RS skoro novou, tenkrát. Stejně bych si vybral to BMW znova a Octavii prodal. Mám Audi R8, famózní v8, s famózním zátahem. Pokud neudělám při startu launch control, cca 0-50 jsem na tom stejně s čipnutou 335i a m5 e39. Pak ale mizím... :-) jenže si do těch aut sedneš (především 335i e92) a připadají mi ta auta k smíchu. V R8 to je jako v jiném světě, naletíš do zatáčky, tu projedeš ani nevíš jak a jsi pryč. Navíc turbo je šidítko, kde ho mám rád je Mini CooperS, s tím si zablbnu. Je sranda jak s tím to turbo cvičí na 6 rychlost, na dálnici ve 160-180km/h :grin: Hodně silných aut nevěří, co se to na ně lepí za malou mrchu.

O rozjezdu 0-100 ty auta nejsou...

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#27 Příspěvek od kryten » 01 pro 2016 19:39

Hezky se nám tady rozjela diskuze,to je dobře :grin: Cílem je co nejlépe poradit a to se myslím daří,i když máme každý trochu jinou zkušenost.
S V12 souhlasím,technicky je to nádherný motor,ale taky bych ho nedoporučoval.On za to vlastně nemůže,většina aut,co jsou na prodej prošla mnoha rukama a málo kdo mu dal péči,kterou opravdu potřebuje.Z důvodu drahých náhradních dílů a drahého odborného servisu.Udržovat dvanáctiválec jak se patří,obnáší obrovské množství práce,zkušeností a peněz.A to nemluvím o spotřebě,rané modely včetně prvních vstřikování obrovská,HE o něco lepší,ale i tak...
Zrovna tady jednu XJ12 dávám dohromady a je to fakt mazec,hrozná práce.Když se mi ale podařila rozhýbat,naladit karburátory a vše kolem,jede to nádherně,to zrychlení,jde z toho mráz po zádech...
S tou XKR,nikdy mně to nebralo,ale přichází to až teď,s přibývajícími roky.Asi to většinou bývá obráceně,ze "sporťáků" k usedlejším sedanům,ale jsem asi nějak jinej... :wink: Bohužel se ceny jak XKR,tak DB7,které byly vždy nejlevnější AM dost zvedají.A to nemluvím o DB9,tu bych chtěl úplně nejvíc,ale ta asi ještě dlouho bude jen sen...

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Jaguar XJ

#28 Příspěvek od Miky_CZ » 01 pro 2016 20:11

a co zminovana xk8, uvazuju prodej nejakeho rr a nakup xk8, na co si dat pozor?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#29 Příspěvek od Alois » 01 pro 2016 23:14

MikyCZ: Xk8 je v podstatě XJ x308 4.0.... Takže to stejné...

Kryten: Jsme na podobné vlně..

v12 je do garáže... Sem tam se projet. Měl jsem před lety 750i v12 e32 a chtěl 850i. Jednu už jsem měl málem zaplacenou, díky jednoho dlouhého příběhu jsem jí nechal tam kde stála a jel domů, asi 4 roky zpět. Dnes by ta 850i měla dvojnásobnou cenu, ale nejela jak měla (myslel jsem že jedna váha vzduchu, nakonec jedno palivové čerpadlo - vše je tam 2x) prodejce byl typický pražský vychcánek. Nakonec jsem koupil r129 žehličku v 320 a dodnes nelituji.. Jinak v12 od BMW nejede tak, jak by odpovídalo motoru a spotřebě. V8 40i je myslím si lepší motor. Něco dělat na motoru nemožné. U Mercedesu s600, SL600 jsou náklady na údržbu neskutečné (především těch z 90.let)... Alespoň ale jede.

Já to tak střídám a mám to jako kdy. Někdy (třeba rok) mám období že jezdím celkem slušně a za výkonem se nehoním, jindy jezdím pořád jako závodník a nic v mých očích nejede. Ješte že mám R8, to je třeba po týdnu vždy taková masáž :lol: , jak kope ta sekvence z Lamborghini, škube celým autem a řve ta v8čka :-)
Všechny pohodlné auta jsem prodal (je mi smutno po MB GL, to byl kočár) a mám samé pseudosportovní, nebo sportovní, krom youngtimerů a veteránů.

Co se týká Astonu, málem jsem koupil (aktuální) V8 vantage, nakonec vše rozhodlo pro OOOO R8, je to opravdu lepší auto. Je to totiž překapotované Lambo, převodovka stejná, rozvor na milimetry (Gallardo) a méně poruchové, pohodlnější, použitelnější.

Strašně se mi líbí starý v8 Vantage, Virage a Lagonda, jenže to jsou některé tak raritní typy (a kdo by si to koupil až bych to nechtěl, vážně netuším :-) ) :

Ten "kombík" je šílený, až je hezký....

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tento bondovský samozřejmě taky.....

Obrázek
Obrázek

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#30 Příspěvek od Alois » 01 pro 2016 23:28

A pak jsou nádherné aglické auta tyto, jak už jsem psal... Ty bych za XJčko vyměnil :-)

Tenkrát byl svět ještě v pořádku....

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#31 Příspěvek od zata » 02 pro 2016 09:34

No hezké :grin: Děkuji za rozmluvení V12. Jednak na ní nemám peníze a pak nechci auto jen do garáže. Chci auto na výlety, přesně jaro/léto/podzim. Je mi jedno, jestli to bude žrát 10 nebo 15l/100, jde mi především o pocit a zvuk. A samozřejmě i o cenu a stav. V neposlední řadě i o dostupnost a cenu dílů.
Překvapila mě ještě jedna věc. Proč jsou X-Type tak levné, včetně levných dílů. Myslím tím oproti X300/X308?
V sobotu se jedu podívat do Mostu, na tu X300, tak dám pak echo, jak to bude vypadat :wink:
Pán z Rakovníka se neozval, tak z toho asi nic nebude.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Jaguar XJ

#32 Příspěvek od Rover » 02 pro 2016 09:40

X-Type je Mondeo s jinou kastlí ne?
Country boy...

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#33 Příspěvek od kryten » 02 pro 2016 12:20

zata píše:No hezké :grin: Děkuji za rozmluvení V12. Jednak na ní nemám peníze a pak nechci auto jen do garáže. Chci auto na výlety, přesně jaro/léto/podzim. Je mi jedno, jestli to bude žrát 10 nebo 15l/100, jde mi především o pocit a zvuk. A samozřejmě i o cenu a stav. V neposlední řadě i o dostupnost a cenu dílů.
Překvapila mě ještě jedna věc. Proč jsou X-Type tak levné, včetně levných dílů. Myslím tím oproti X300/X308?
V sobotu se jedu podívat do Mostu, na tu X300, tak dám pak echo, jak to bude vypadat :wink:
Pán z Rakovníka se neozval, tak z toho asi nic nebude.
To je dobře že to bereš rozumně.Spotřebu jsem zmiňoval právě u V12,kde jsem se s XJC,které jsem docela dlouho měl se kterým jsem dost jezdil nešlo jít pod 22L a to už bylo docela dost.Víc mi už žral jen Bentley Mulsanne Turbo,to bylo po správném seřízení kolem 25.U šestiválců a V8 je to v pohodě,kolem 15...
X-Type fakt ne,to nepovažuji za Jaguara...
Držím palce při prohlídce!
Někdy je lepší těm lidem volat,na e-mailový kontakt z inzerátu ne všichni reagujou...

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#34 Příspěvek od zata » 04 pro 2016 18:15

Tak jsem se byl na auto podívat :grin: Bohužel, bez kamaráda technika. Na první pohled vypadá hezky. Interiér je opravdu pěkný, kůže zachovalá, nikde nepotrhaná, stropnice drží. Motor vypadá též zachovaně, výfuk dobrý, zvuk motoru též.
Vady na první dojem - hodiny mají vadný displej, auto není bez koroze - má chycený levý zadní lem (zbytek ok). Baterie v autě ko, gumy na dojetí. Projet jsem se nejel, neb to nechám na dobu, až bychom tam jeli s kamarádem, tzn. jak řadí automat zatím nevím. Údajně ale ok.
Tím pádem se zatím opět ptám :grin: Pokud bych auto kupoval, určitě bych v první vlně oprav měnil všechny oleje, filtry, rozvody. Kolik a jakého oleje je v motoru? Kolik a jakého oleje v automatce? Vyměnit olej i v zadním difu? Co ještě hned po koupi nejlépe udělat? Existuje nějaký manuál nebo něco podobného?
Díky za rady!
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#35 Příspěvek od kryten » 04 pro 2016 20:41

S investicí do jakéhokoliv Jaguara je potřeba počítat,pokud tedy nekoupíš vyloženě sbírkový kus,který ale bude o mnoho dražší.Doporučuji po bohatých zkušenostech sám se sebou a s mnoha dalšími lidmi nejdřív reálně zvážit své možnosti,kolik můžu dát do kupní ceny auta a pak do následného nutného servisu,oprav a provozu.Spoustu lidí bylo po koupi rozčarováno a zklamáno právě pro to,že si mysleli,že když si kupují 20 nebo více let starého Jaguara,bude servis a provoz za pár korun.To auto bylo na samém začátku pro bohaté,a není jediný důvod,proč by jeho provoz a údržba měly být levné po tolika letech,naopak,auto stárne,prošlo mnoha rukama předchozích majitelů a vyžaduje náročnější péči.To je jen přátelská rada naprosto v dobrém míněná.

Asi nemá cenu se tady rozepisovat o detailech potřebných k údržbě,když je vše tady:
http://cs.jaguar-club.net/forum
Najdi si odpovídající model a všechno tam najdeš.Spoustu manuálů je ke stažení i na webu.

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: Jaguar XJ

#36 Příspěvek od Tim » 04 pro 2016 21:20

A co třeba kouknout ještě po něčem starším? XJ8, XJ 12?
Po Německu jich je na prodej celkem dost za rozumný peníz, ale samozřejmě pár tisíc korun ještě spolykají.
Nám doma i přes mé námitky nakonec přistál S-type 4.0 V8 a nejsem nadšen. Také jsem chtěl klasické XJ. Ten zvuk a svezení je super, ale prostě už to není ten Jaguar, kterého jsem obdivoval jako malý kluk...
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Jaguar XJ

#37 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 04 pro 2016 21:22

Tim píše:A co třeba kouknout ještě po něčem starším? XJ8, XJ 12?
Po Německu jich je na prodej celkem dost za rozumný peníz, ale samozřejmě pár tisíc korun ještě spolykají....
Pár set tisíc.... nepřeháním.

Tom

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#38 Příspěvek od kryten » 04 pro 2016 21:53

Tim píše:A co třeba kouknout ještě po něčem starším? XJ8, XJ 12?
Po Německu jich je na prodej celkem dost za rozumný peníz, ale samozřejmě pár tisíc korun ještě spolykají.
Nám doma i přes mé námitky nakonec přistál S-type 4.0 V8 a nejsem nadšen. Také jsem chtěl klasické XJ. Ten zvuk a svezení je super, ale prostě už to není ten Jaguar, kterého jsem obdivoval jako malý kluk...
S-Type V8 mně taky nesedí.Příšerný přístup na motor a vůbec,pokus o retro vzhled původního S-Type,nevím nevím...XJ8 je o mnoho lepší klasika...
Ano,jsou na prodej za rozumný peníz,stačí se zamyslet proč asi...?

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#39 Příspěvek od zata » 04 pro 2016 22:01

Super, prostuduji :-)
Sám jsem před necelými dvěma roky koupil P38 4.6 za 80tkc a během těch dvou let do ní jen na dílech zainvestoval přes 120tkč, takže vím, o čem to je :? Mnoho lidí tvrdí, že to není dobrý LR. Já tvrdím opak. Je to staré auto, které potřebuje dát do kupy. Nelze očekávat že u auta starého 17 let budu po koupi jen jezdit a tankovat. Poté ale, co to člověk dá do kupy, je to moc hezký a docela spolehlivý LR. Tzn. neočekávám, že Jaguar na tom bude jinak. Jde mi spíš o to, na co se zaměřit a jestli tím finančně utáhnu takové velké koně dva :grin:
Naštěstí ani u jednoho auta nejde o vůz každodenní potřeby. Na to mám novou oktávku :wink:
Pokud by se štěstí usmálo, bral bych to i jako možnou investici do budoucna.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#40 Příspěvek od kryten » 05 pro 2016 07:38

Rozumný přístup :yes S P38 máš pravdu.V minulosti jsem je taky odsuzoval,ale teď s odstupem času vidím,že je to tak jak píšeš.Dost sleduju trh v Anglii,ještě nedávno byly i pěkné za pár liber,teď už zachovalé a zajímavé kusy začínají šplhat s cenou dost nahoru.
Finance musíš zvážit sám.Raději si předpokládané náklady vynásob aspoň dvěma,aby jsi byl v reálném obraze.
Co se týče investice,nemyslím si,že běžná olítaná X-300 nebo 308 bude nějak v budoucnu cenná,to by musela být XJR nebo auto s málo najetými kilometrya se zajímavou a doložitelnou historií.Taková ale bude hodně drahá už teď.
Držím palce při výběru!Větší výběr je určitě v jejich domovině,pokud by ti nevadil volant na správné straně :wink:
k.

Odpovědět