sme trochu zmršili Violkove vlákno o predaji krásnych radiátorov... tak to teda presunieme sem.
DolphinXXL píše:
Tak Acon má pravdu. Litinové radiátory mají výhodu v akumulačních schopnostech. Při topení plynem, to zase není až tak velká výhoda, možná spíš naopak. Ale třeba u topení dřevem v krbových kamnech při rozvodu do radiátorů, jsou neocenitelná. Protože, když krbovky někdy nad ránem vyhasnou, tak plechové radiátory jsou během chvilky studené, ale litinové ještě nějakou tu hodinku hřejí. Plechové zase naopak po zatopení budou místnost vyhřívat dříve.
Jinak je to fakt nádhera
Ano ty litinové vydrží nahřáté o něco déle. Asi tak o stejnou dobu jaká je potřeba na jejich opětovné nahřátí, aby mohly předávat energii do prostoru.
Při topení v v krbech/kamnech/apod. s teplovodním ohřevem je neocenitelná akumulační nádrž. Do ní se "nacpe" ta přebytečná energie ze zdroje topení, a pak se použije v době, kdy to topení (=zdroj) až tak horké není.
Mám kombinaci teplovodní krb + kondenzační kotel + solár + tepelné čerpadlo + rekuperaci + brutální regulaci.
Ten objem vody v systému je obchodní blábol pro konečné uživatele, který s ekonomikou nemá nic společného. Podstatný je totiž systém jako celek a jeho zregulování.
Jestli má někdo zájem tak na to dáme nové vlákno.
Kúrenie/topení a tak
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Kúrenie/topení a tak
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Kúrenie/topení a tak
So všetkým súhlas. Výhoda je, že po vyhasnutí v krbe ten väčší objem dlhšie hreje. Mám tiež teplovodný krb + plyn kotol + akumulačnú nádrž 800l + solárny ohrev.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Kúrenie/topení a tak
Dostal som otázku okolo podobného systému vykurovania do ss a keďže to možno bude zaujímať viacerých a určite sa aj dolphin podelí so skúsenosťami,tak to rozviniem tu.
Na reguláciu samozrejme existuje origo regulačný panel. Je to otázka peňazí. Ja som zvolil lacnejšiu cestu.
Skúsim začať, možno to bude zrozumiteľné.
Takže mám 3 zdroje tepla: solárne kolektory 6ks=9m2, teplovodný krb a plynový kotol (ohrev úžitkovej vody + okruh kúrenia), všetko napojené na 800l akumulačnú nádrž. V nádrži je výmenník na úžitkovú vodu, takže slúži na jej ohrev.
Regulácia jednotlivých zdrojov je riešení nasledovne:
- kotol dohrieva vodu v nádrži na základe teplotného čidla, ktoré je súčasťou kotla a zopína čerpadlo v kotli.
- na krbe je príložný termostat, ktorý zapína krbové čerpadlo po dosiahnutí nastavenej teploty a vypustí zohriatu vodu z krbu do nádrže
- na nádrži je ďalší príložný termostat, ktorý zapína čerpadlo na vedení ústr. kúrenia. Zapína vždy,keď je v nádrži teplota dostatočná na kúrenie.
- kotol - okruh kúrenia, je ovládaný izbovým termostatom. Ak nestíha krb, telota v izbách ide dolu a termostat zapne kotol.
Aby sa navzájom nebili čerpadlá, na potrebné miesta je vložený spätný ventil. Takže ak ide čerpadlo ovládané príložákom na nádrži, nemôže sa stať, že by si voda skrátila cestu cez kotol a naopak kotol-vykurovací okruh, že by zohrieval vodu v nádrži.
V lete je v činnosti len solár a kotol-okruh teplej vody. Ak nestíha solár, čo je od marca do októbra zriedkavý jav, dohreje kotol-okruh ohrevu úžitkovej vody.
V zime je v činnosti aj solár (občas pomáha, funguje za jasného počasia aj pri -15, no je to zanedbateľné) no hlavne kotol-okruh kúrenia aj úžitkovej vody a krb ak je niekto doma a má kto prikladať. To sú víkendy, alebo dni, keď pracujem doma.
Tak neviem, či je to zrozumiteľné.
Na reguláciu samozrejme existuje origo regulačný panel. Je to otázka peňazí. Ja som zvolil lacnejšiu cestu.
Skúsim začať, možno to bude zrozumiteľné.
Takže mám 3 zdroje tepla: solárne kolektory 6ks=9m2, teplovodný krb a plynový kotol (ohrev úžitkovej vody + okruh kúrenia), všetko napojené na 800l akumulačnú nádrž. V nádrži je výmenník na úžitkovú vodu, takže slúži na jej ohrev.
Regulácia jednotlivých zdrojov je riešení nasledovne:
- kotol dohrieva vodu v nádrži na základe teplotného čidla, ktoré je súčasťou kotla a zopína čerpadlo v kotli.
- na krbe je príložný termostat, ktorý zapína krbové čerpadlo po dosiahnutí nastavenej teploty a vypustí zohriatu vodu z krbu do nádrže
- na nádrži je ďalší príložný termostat, ktorý zapína čerpadlo na vedení ústr. kúrenia. Zapína vždy,keď je v nádrži teplota dostatočná na kúrenie.
- kotol - okruh kúrenia, je ovládaný izbovým termostatom. Ak nestíha krb, telota v izbách ide dolu a termostat zapne kotol.
Aby sa navzájom nebili čerpadlá, na potrebné miesta je vložený spätný ventil. Takže ak ide čerpadlo ovládané príložákom na nádrži, nemôže sa stať, že by si voda skrátila cestu cez kotol a naopak kotol-vykurovací okruh, že by zohrieval vodu v nádrži.
V lete je v činnosti len solár a kotol-okruh teplej vody. Ak nestíha solár, čo je od marca do októbra zriedkavý jav, dohreje kotol-okruh ohrevu úžitkovej vody.
V zime je v činnosti aj solár (občas pomáha, funguje za jasného počasia aj pri -15, no je to zanedbateľné) no hlavne kotol-okruh kúrenia aj úžitkovej vody a krb ak je niekto doma a má kto prikladať. To sú víkendy, alebo dni, keď pracujem doma.
Tak neviem, či je to zrozumiteľné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Kúrenie/topení a tak
Zdravím,hledal jsem vlákno o topení a našel jen tohle. Měl bych dotaz jestli nemáte zkušenosti s topením Master. Mám na mysli ty do 20 Kw jen na takoví pritopeni do dílny. Nafta nebo plyn zajímá mě hlučnost,smrad a ekonomika provozu. Nechci topit celej den nato mám kotel. Chci to jen když tam jde člověk na hodinu a to nemá cenu roztapet kotel.
Dík
Dík
- desmosedici-rr
- Příspěvky: 256
- Registrován: 04 dub 2014 17:55
- auto: free
- Bydliště: Plzeň-Blatná
Re: Kúrenie/topení a tak
hezké odpoledne,je tu nějaký odborník přes kotle na tuhá paliva?
v následujících letech mě čeká nový kotel potřeboval bych tu prodebatit co kdo máte a s čím jste spokojení,kotel musí být na kusové dřevo a biomasu
v následujících letech mě čeká nový kotel potřeboval bych tu prodebatit co kdo máte a s čím jste spokojení,kotel musí být na kusové dřevo a biomasu
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kúrenie/topení a tak
Odborník nejsem, ale máme už čtvrtou sezónu Licotherm AM24 a spokojenost. Topím sice Bílinu ořech 2, ale peletky a i kusový dřevo umí taky. Ale tím kusovým dřevem jsem topit nezkoušel bo nemám k tomu ten rošt a celkově mi to připadá jako otrava. Uhlí je v pohodě a z komína to prakticky vůbec nekouří.
Koukni sem: http://forum.tzb-info.cz nebo http://forum.tzb-info.cz/vytapeni-obecne
Koukni sem: http://forum.tzb-info.cz nebo http://forum.tzb-info.cz/vytapeni-obecne
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD