Dakar 2017
Moderátor: Miky_CZ
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar 2017
podla mna velke timy uz davno dokazuju, ze nezalezi aky technicky koncept nasadis ale aka je spolahlivost a timove zazemie. motyka moze vystretil, ale stava sa to malokedy.
zober si napriklad ako nasser bil s gordonovou buggy konkurenciu. ak dosiel etapu, tak nadelil peterhanselovi v pohode cez 10min na etapu a bolo skoro jedno aka bola. hold, ked clovek nedokaze dojst dakar, tak sa take vysledky nerataju.
podobne mini, su podstatne rychlejsie auta v poli ale tym, ze maju dobre zazemie a dobrych pilotov dokazu stale ficat na poprednych miestach.
edit: len dodam, ze dokazal aj tomas tomecek na AER, aspon co sa tyka tej spolahlivosti.
zober si napriklad ako nasser bil s gordonovou buggy konkurenciu. ak dosiel etapu, tak nadelil peterhanselovi v pohode cez 10min na etapu a bolo skoro jedno aka bola. hold, ked clovek nedokaze dojst dakar, tak sa take vysledky nerataju.
podobne mini, su podstatne rychlejsie auta v poli ale tym, ze maju dobre zazemie a dobrych pilotov dokazu stale ficat na poprednych miestach.
edit: len dodam, ze dokazal aj tomas tomecek na AER, aspon co sa tyka tej spolahlivosti.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar 2017
Stačilo by zakázat asistenci mimo účastníky soutěže a velká část toho dobrého by se tím zachovala. Žádný objízdný trasy pro týmy a pojízdný dílny a obýváky. Prostě po trase jako všichni... ...Hmm... konec snění, doba už je jinde...
Dakar se stává takovou WRC soutěží. Jezdí se na dřívější poměry krátké rychlé erzety po cestách a mezi místy, kde už stojí kompletní zázemí dopředu a celé kouzlo vytrvalosti, vyčerpání z dlouhých etap a off-roadu je pryč... U AER to pořád trochu platí, a proto je nám v současné chvíli asi bližší.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Dakar 2017
Kdyz Ondra Klymciw odletal, dalo se s nim pres FB pokecat,to jsem si nenachal utect. Ten kluk je mi sympatickej,bojovnik a po tom co si prozil,ma muj obdiv. Kdyz se vracel,tak to same . Ptal jsem se ho,jak je mozne ze jsou tam takove propady(nejen bikeri) v casech ,kdyz jim to v te spicce jezdi +/- stejne. O navigaci na takove rallye vim pramalo ale ten rozdil byl u nich propastnej. Ondra naznacil ze nekdo proste vi predem o waypointech. To me dost prekvapilo ale uz to pred tim nekdo zminoval.
Takze trate se upravujou podle bohatejch teamu,pravidla taky a nekdo navic jeste dostane waypointy zadara. Za me Dakar velky sklamani. Podotykam ze si Ondra nestezoval!
H.
Takze trate se upravujou podle bohatejch teamu,pravidla taky a nekdo navic jeste dostane waypointy zadara. Za me Dakar velky sklamani. Podotykam ze si Ondra nestezoval!
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: Dakar 2017
Ondra , to 12. místo je super, přestože on byl viditelně z něho zklamaný, chtěl desítku. Co se týká známých/neznámých waypointů pro někoho a pro někoho ne, o tom se ani snad nechci bavit, protože i přesto, jak v současné době Dakar vypadá, ho pořád rád sleduji a chci si nechat aspoň trochu víry nebo možná naivní důvěřivosti v obyčejnou lidskou slušnost...
Jinak videa z každé etapy AER jsou na youtube, stačí zadat Africa Eco Race 2017 a z každé etapy je tam cca 12 - 15-ti minutové video v angličtině a francouzštině. Hezké záběry z pouště, fakt doporučuji.
Tomáš Tomeček má pozítří, tj ve středu 18.01. v 9 hodin tiskovku v Malostranské besedě v Praze. Asi se utrhnu z práce a zaskočím tam. Tomáš je jinak také ofic. ambasadorem AER pro ČR. Jean Luis Schlesser o něm prohlásil na cílové rampě u Růžového jezera v Dakaru, že je tváří a pevnou součástí rodiny AER. Dlouhé roky také zajišťuje 2 terénní odtahovky pro organizátory AER, které sbírají odpadnuvší a nepojízdné motorky, vozy i posádky v poušti. V každé Tatře "balai", tedy česky "koště" sedí český řidič/mechanik v jedné osobě + navigátor + zdravotník, kterými mezinárodní posádku doplňuje pořadatel.
Jinak videa z každé etapy AER jsou na youtube, stačí zadat Africa Eco Race 2017 a z každé etapy je tam cca 12 - 15-ti minutové video v angličtině a francouzštině. Hezké záběry z pouště, fakt doporučuji.
Tomáš Tomeček má pozítří, tj ve středu 18.01. v 9 hodin tiskovku v Malostranské besedě v Praze. Asi se utrhnu z práce a zaskočím tam. Tomáš je jinak také ofic. ambasadorem AER pro ČR. Jean Luis Schlesser o něm prohlásil na cílové rampě u Růžového jezera v Dakaru, že je tváří a pevnou součástí rodiny AER. Dlouhé roky také zajišťuje 2 terénní odtahovky pro organizátory AER, které sbírají odpadnuvší a nepojízdné motorky, vozy i posádky v poušti. V každé Tatře "balai", tedy česky "koště" sedí český řidič/mechanik v jedné osobě + navigátor + zdravotník, kterými mezinárodní posádku doplňuje pořadatel.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar 2017
bohate timy by si vedeli zaplatit zopar kamionov, co trasu prejdu bez problemov a chudobnejsie timy by nemali sancu na vyhru, kedze by im chybala asistencia. vsetko je to o peniazoch, ak AER ziska prestiz a pojdu tam bohate timy, tak strati caro.
ad waypointy: velmi dobre je to opisane v tomto rozhovore: https://www.motormix.cz/clanek/s-petere ... ovoru/6182
- zidon
- Příspěvky: 1295
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: Dakar 2017
Cituji:
"Předloni mně v Maroku navigoval bývalý mapman tovární Toyoty, tak mi popsal, jak to chodí, koneckonců když dorazil na start Marocké rally, tak sebou přivezl vypracovanou mapu celého závodu (ještě dříve, než jsme dostali jakoukoliv roadbook) a jeho predzavodní mapa byla již na 80% přesná s tím, co jsme poté jeli.
Na Dakaru to funguje tak, že po skončení etapy po příjezdu do bivaku dostáváte roadbook na další den, ten kdo z týmu (mluvím o továrních týmech) přijede do bivaku jako první, tak předá roadbook vedoucímu týmu, ten ji nechá oskenovat a pošle přes satelit mapmanovi, který sedí doma v Evropě, pak už pracuje s instrukcemi z roadbook a instrukci po instrukci z roadbooku zakresluje přesně do své předzávodní digitální mapy celou přesnou trasu následující etapy (na to používají profesionální verzi Google Earth a další software).
Když má hotovo, tak nejenom, že má přesný obraz celé etapy a vidí úplně přesně, v jakém terénu se pojede na kterém kilometru, ale především ta jeho další práce spočívá v nalezení možných zkratek v etapě. Tam, kde jsou kontrolní body, či waypointy daleko od sebe a trasa podle roadbooku vede obklikou nebo do oblouku, čili tam, kde je přímá čára kratší, než kdyby měl závodník jet přesně podle roadbooku, tak analyzuje, jestli se tam dá projet bez nějakých výrazných terénních překážek. Na konci své práce přepošle svou podrobnou analýzu zpět do bivaku vedoucímu týmu.
Poté má tým briefing a každá posádka je seznámena s analýzou a pak je už na každé posádce, jak s tou informací naloží. Některé nalezené zkratky jsou označeny jako spolehlivé a u některých je otazník když mapman nebyl se 100% určitostí schopen zjistit, jestli tam je přírodní překážka nebo ne. Občas se stane chyba, posádka jede podle informace mapmana a zjistí, že např. v tom úseku je 3m vysoká skalka, kde seskok by byl nebezpečný a která se nedá objet anebo naopak je tam kolmý výjezd, který se nedá zvládnout."
Tak to at jdou s prominutim DOPRDELE!!
"Předloni mně v Maroku navigoval bývalý mapman tovární Toyoty, tak mi popsal, jak to chodí, koneckonců když dorazil na start Marocké rally, tak sebou přivezl vypracovanou mapu celého závodu (ještě dříve, než jsme dostali jakoukoliv roadbook) a jeho predzavodní mapa byla již na 80% přesná s tím, co jsme poté jeli.
Na Dakaru to funguje tak, že po skončení etapy po příjezdu do bivaku dostáváte roadbook na další den, ten kdo z týmu (mluvím o továrních týmech) přijede do bivaku jako první, tak předá roadbook vedoucímu týmu, ten ji nechá oskenovat a pošle přes satelit mapmanovi, který sedí doma v Evropě, pak už pracuje s instrukcemi z roadbook a instrukci po instrukci z roadbooku zakresluje přesně do své předzávodní digitální mapy celou přesnou trasu následující etapy (na to používají profesionální verzi Google Earth a další software).
Když má hotovo, tak nejenom, že má přesný obraz celé etapy a vidí úplně přesně, v jakém terénu se pojede na kterém kilometru, ale především ta jeho další práce spočívá v nalezení možných zkratek v etapě. Tam, kde jsou kontrolní body, či waypointy daleko od sebe a trasa podle roadbooku vede obklikou nebo do oblouku, čili tam, kde je přímá čára kratší, než kdyby měl závodník jet přesně podle roadbooku, tak analyzuje, jestli se tam dá projet bez nějakých výrazných terénních překážek. Na konci své práce přepošle svou podrobnou analýzu zpět do bivaku vedoucímu týmu.
Poté má tým briefing a každá posádka je seznámena s analýzou a pak je už na každé posádce, jak s tou informací naloží. Některé nalezené zkratky jsou označeny jako spolehlivé a u některých je otazník když mapman nebyl se 100% určitostí schopen zjistit, jestli tam je přírodní překážka nebo ne. Občas se stane chyba, posádka jede podle informace mapmana a zjistí, že např. v tom úseku je 3m vysoká skalka, kde seskok by byl nebezpečný a která se nedá objet anebo naopak je tam kolmý výjezd, který se nedá zvládnout."
Tak to at jdou s prominutim DOPRDELE!!
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
Re: Dakar 2017
Mnohokrát jsem četl podivené komentáře ostatních jezdců kudy že to ti kamazáci jedou? To by vysvětlovalo výše uvedené
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- zidon
- Příspěvky: 1295
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: Dakar 2017
Presne - Kamazaci nebloudili ani jednou a meli vsechny WP ...
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
- zidon
- Příspěvky: 1295
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: Dakar 2017
pekny onboard zabery ( dlouhe video ) Z AER 2014
MAcik onboard
A klasika - MANaci
vite o nejakejch peknejch onboard zaberech v tomto stylu? Kdyztak to prdnete sem
MAcik onboard
A klasika - MANaci
vite o nejakejch peknejch onboard zaberech v tomto stylu? Kdyztak to prdnete sem
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
- zidon
- Příspěvky: 1295
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: Dakar 2017
Best of nakladaky:
Best of auta:
Best of auta:
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
Re: Dakar 2017
Má nějaky důvod že jsem zatím nevíděl žadny rozhovor s Lopraisem?
Re: Dakar 2017
Našel jsem jen nějaky rozhovor na stojaka, asi hned po návratu, ale jinak všude vidím jen prokopa a macíka.