jak používat přídavnou převodovku?

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#41 Příspěvek od OC » 28 led 2010 11:28

mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#42 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 11:30

Colonel píše:Takhle je to hlucny auto venku i vevnitr, jeste aby tomu rachtala spojka :D
mikulec píše: jasné :lol: ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie :roll:

Tak to každopádne, ako na mojej http://motoride.sk/galeria/20534.v.jpg

Sorry za offtopic :Sorry: , ale nedalo mi :twisted:
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#43 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 11:35

OC píše:
mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...

tak napr? :shock: robilo by to problém pri zatáčaní? Malo by to tendenciu nezatočiť? :?
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#44 Příspěvek od OC » 28 led 2010 12:07

Tak. A praskaly by osy a diferenciály a odcházely by mnohem rychleji gumy.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

sema
Příspěvky: 10
Registrován: 29 led 2010 13:58

jak používat přídavnou převodovku?

#45 Příspěvek od sema » 30 led 2010 15:06

Rád bych se ještě zeptal jak se řadí z redukovaných rychlostí na normalní a obráceně za jízdy? Jestli to teda de.

Uživatelský avatar
Ken
Příspěvky: 358
Registrován: 07 pro 2006 20:49
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#46 Příspěvek od Ken » 30 led 2010 19:06

Jde to, ale musíš velmi velmi opatrně s citem a hlavně při malých rychlostech. Dobré je vždy vyřadit do neutrálu a meziplynem srovnat otáčky a přemýšlet kterou rychlost zvolíš. Jednička na velké převodovce odpovídá dvojice na malé (lepší se ale orientovat dle rychlosti).
Land Rover Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#47 Příspěvek od Forsttimber » 15 úno 2010 18:35

je normalne ze pri zapnutej uzavierke na tvrdsom povrchu pri natocenych kolesach pocut pokanie od kolies. Alebo je to problem len ak to puka aj na smyklavom povrchu
Real Land Rover is built, not bought

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#48 Příspěvek od Pavel C » 16 úno 2010 08:44

to vypadá na špatný homokineťák
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#49 Příspěvek od mr-tomas » 14 pro 2012 00:52

Otázka: Když budu mít zaplou uzávěrku v přední i zadní nápravě, je třeba ještě dávat mezinápravu?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#50 Příspěvek od OC » 14 pro 2012 01:18

Jistě -- může se protáčet celá jedna osa, a druhá bez mezinápravy (nebo bez viska apod., ale sama existence mezinápravy naznačuje, že v diskutovaném autě asi visko nebude) pak nebude mít žádnou trakci.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#51 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2012 08:24

Uzávěrku mezinápravy jako první, on je ten diferák takovej malej a jak mi bylo vysvětleno, pokud si človět skočí tak, že se mu odlehčí a roztočí jedna náprava a potom natvrdo dopadne a zpomalí se, tak to bez uzavření může dostat zubní kaz. A tohle se stane i při ostřejším výjezdu, kdy při by to člověk při pomalé jízdě nevyjel, takže tomu musí trošku přišlápnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#52 Příspěvek od mr-tomas » 23 pro 2012 15:14

Mám v tom pořád chaos, bo je tu více názorů kdy uzamknout mezinápravu (když nemám další uzávěrky v nápravách). Chápu dobře, že je to vhodné při výjezdu do prudkého kopce, a naopak při sjezdu z prudšího kopce je to nevhodné. A můžu jí uzamknout jak při redukovanejch, tak při normálních rychlostech? A na jaké rychlostní stupně a jak rychle můžu s uzamčenou mezinápravou v terénu jet? Omlouvám se že jsem nechápavej, ale jedu po víkendu k našim na chatu kde se za mokra nedá dojet osobákem, protože je tam v lese takovej blátivej krpál, a nerad bych tam zůstal až do jara. :D
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#53 Příspěvek od MadTom » 23 pro 2012 16:58

Mezinápravu můžeš uzavřít kdykoliv, ale smysl to má jenom v terénu, pokud to může prokluzovat. Takže blátivá cesta je na to velmi vhodné místo. Nemám Defa ale Disco2 a to mi při prokluzu díky kontrole trakce dává vědět, že to proklouzlo, i když třeba jenom trošičku. Pokud uzavřu mezinápravu, tak je těchto prokluzů logicky podstatně méně. Na druhou stranu v létě v albánii na šotolině to sice jelo podstatně lépe se zavřenou mezinápravou - nemělo to snahu tak moc hrabat, ale po 200km ostřejší jízdy to odnesla hardyspojka na zadním kardanu. Prostě je to celé podstatně víc namáhané. Takže na neklouzavém ne - ani by to nepomohlo, na klouzavém to pomůže a pokud se kola budou mít snahu přetahovat navzájem, tak si proklouznou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#54 Příspěvek od mr-tomas » 23 pro 2012 17:46

Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#55 Příspěvek od komin » 23 pro 2012 18:23

Kludne mozes ist kolko chces medzinaprava na to vpliv nema jedine to ci mas redukciu alebo nie ale zaroven ked das medzinapravu tak je predpoklad ze si v terene alebo na zasnezenej ceste cize rychlo asi nepojdes.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Jamro LRD90
Příspěvky: 75
Registrován: 14 kvě 2009 13:43
auto: Defender90, DII
Bydliště: Prievidza SK

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#56 Příspěvek od Jamro LRD90 » 23 pro 2012 18:26

Ja akonáhle prídem na lesnú cestu tak zapínam medzinápravu s redukciou.
Pretože ak by si náhodou zabudol zaradiť a zapadneš, tak ti vo veľa prípadoch nepomôže nič len navijak
a keď ju máš zaradenú tak to skoro vždy prejdeš.
Pretože Def je Def.
Na "trojke" prejdeš všade....
D90 - Maxxis Creepy 255/85/16,naviják 9,5t,Vpredu ATB ASH, Vzadu 100%ASH,zahrádka+4x svetlá,snorchel,pevnostné nárazníky, atď......
DII - bývalo

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#57 Příspěvek od lopik » 25 pro 2012 16:11

mr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienky :)
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...
Přílohy
BAC501310.jpeg
BAC501310.jpeg (20.64 KiB) Zobrazeno 15632 x

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#58 Příspěvek od MadTom » 25 pro 2012 16:19

A ještě bych doplnil - a platí to u všech uzávěrek - zapínat nebo vypínat pouze ve chvíly, kdy se kola navzájem neprotáčejí, jinak hrozí, že výstupy daného diferenciálu se točí každej jinak rychle a pokud vůbec se uvázěrka aktivuje, tak dojde k velikému rázu, jak se rychlosti srovnají a to může znamenat zubní kaz nebo jiné vylepšení diferenciálu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#59 Příspěvek od mr-tomas » 25 pro 2012 22:47

lopik: Děkuji, takhle přesně polopaticky jsem to potřeboval. :yes
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#60 Příspěvek od iYary » 26 dub 2014 21:25

lopik píše:
mr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienky :)
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...

Prosim jak dam mezinapravu s redukci ?
Je mi jasne ze kdyz dam v neutralu a stojim dopredu a doprava tak mam redukovovanou ....
Jedu a radim ma to silu a kdy chci dat mezinapravu tak co ? Zastavím a zas v neutralu dam doleva dopredu ?
Diky

Jarda

Odpovědět