To je dohromady diff lock - zámek diferenciálu, platí prostě pro obě polohy redukce - Hi i Lo, je jedno při které poloze špéru uzamkneš. Prostě doleva je vždy uzávěrka a rozsvítí se ti na palubce kontrolkakarelsvetlik píše:Já tam mám napsané,když dám řadící páku doleva a dopředu DIFF a doleva a dolu Lock.Tak nevím co je na co?
jak používat přídavnou převodovku?
Re: jak používat přídavnou převodovku?
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Tak něco podobného... To je jenom graficky rozdělené Diff Lock, fakticky když máš tu páku vlevo a v jakékoliv poloze, vepředu nebo vzadu, vždycky máš uzavřený mezinápravový diferenciál...
- Přílohy
-
- bn.jpg (78.35 KiB) Zobrazeno 23419 x
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16 pro 2009 19:17
- tel.: 603148660
- auto: defender 90
- Bydliště: Vlkov u Letovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Tak už vím na čem jsem.Dík.Mam ještě samuraje a tam je to jiné.Má význam dodělávat nápravovou uzávěrku pokud člověk jezdí tak 50 na 50 terén a silnice?Nebo spíše investovat do navijáku?
- deff90
- Příspěvky: 100
- Registrován: 18 led 2010 21:25
- tel.: 0915 888 686
- auto: deffender 90 td5
- Bydliště: Ružomberok
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
LR defender Td5 90 150k,2*SUPERWINCH Ep9,Hi-Lift EXTREME,HELLA,SAFARI,QT,OME-teraz IRONMAN,GARMIN,KAM
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Třeba když máš jedno kolo ve vzduchu...
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Když jezdíš v těžkým terénu. Třeba ve výjezdu velkého zvláště kamenitého kopce kde to odskakuje ti moc pomůže. Naopak při sjezdu zvláště prutkých uklouzaných kopců je lepší mít mezinápravu vypnutou. A jak psal kolega hlavně když ti nestačí křížení. Můžeš ji tam dát na šotolině, na trávě, samozřejmě v bagně...... hlavně ne na asfaltu (leda, že bys nezatáčel )deff90 píše:a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
bingoKangaroo píše:Když jezdíš v těžkým terénu. Třeba ve výjezdu velkého zvláště kamenitého kopce kde to odskakuje ti moc pomůže. Naopak při sjezdu zvláště prutkých uklouzaných kopců je lepší mít mezinápravu vypnutou. A jak psal kolega hlavně když ti nestačí křížení. Můžeš ji tam dát na šotolině, na trávě, samozřejmě v bagně...... hlavně ne na asfaltu (leda, že bys nezatáčel )deff90 píše:a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
uz jsem si pri teto diskusi pripadal jak na jinych,snad meziplanetarnich offroadforech..
Tu na foru je toho mnoho popsano o stylu jizdy se zarazenim mezinapravy a s problemy, ktere vzniknou, kdyz tyto zasady nedodrzis...
No, nejlepe pozna vyhodu mezinapravove uzaverky opravdu kazdy, kdyz zkusi prudky vyjezd bez ....a s....
Ten sjezd z kopce neni az tak jednoznacny, ale ja ho vyrazuju a hlavne pri sjezdu po uzke, kluzke kamenite ceste s pricnym sklonem... nekteri silenci maji zaplou i zadni speru
Je tez pravda, ze kazda mistni situace si vyzaduje i originalni pristup... treba DanoDef ma moznost zapojeni predni spery bez zadni....a to v situaci prudkeho kratkeho vyjezdu s velkym pricnym sklonem funguje super..../standartni reseni je, ze predek funguje jen, kdyz funguje zadek a tato kombinace vyhazovala zadek z cesty.../
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
určite si teraz poviete, že som blb, ale nedá mi neopýtať sa.
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať) Nakoniec sa dozviem, že keď dám Difflock, tak nepoznám rozdiel. (ako niektorí povedali)
Tak teda čo ma zaujíma je:
1)Keď pôjdem bez zapínania Diffloku, ktoré kolesá sú poháňané?
2)Keď zapnem Difflock, aký je tam rozdiel
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať) Nakoniec sa dozviem, že keď dám Difflock, tak nepoznám rozdiel. (ako niektorí povedali)
Tak teda čo ma zaujíma je:
1)Keď pôjdem bez zapínania Diffloku, ktoré kolesá sú poháňané?
2)Keď zapnem Difflock, aký je tam rozdiel
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Mikulec:
1) všechny čtyři
2) všechny čtyři, akorát je pevně rozdělený poměr mezi zadek a předek (jako když máš poháněnou nápravu každou zvlášť). Proklouzne-li Ti jedno kolo druhá náprava auto posune dál.
1) všechny čtyři
2) všechny čtyři, akorát je pevně rozdělený poměr mezi zadek a předek (jako když máš poháněnou nápravu každou zvlášť). Proklouzne-li Ti jedno kolo druhá náprava auto posune dál.
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
pajam píše:Mikulec:
1) všechny čtyři
2) všechny čtyři, akorát je pevně rozdělený poměr mezi zadek a předek (jako když máš poháněnou nápravu každou zvlášť). Proklouzne-li Ti jedno kolo druhá náprava auto posune dál.
1)všetky 4, ale ak príde na klzký povrch niektoré koleso, tak sa začne pretáčať. A druhé tede prestane zaberať. A ak sa to stane tak, že zrovna sú povedzme prave kolesá na klzkom povrchu, tak sa točia, ale lavé nie. Teda zostaneš vysať...
2)no a keď nezapneš Difflock a prekĺzne Ti jedno kolo, tak druhá náprava to nepotlačí, keď všetky 4 zaberajú...
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
mikulec píše:určite si teraz poviete, že som blb, ale nedá mi neopýtať sa.
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať) Nakoniec sa dozviem, že keď dám Difflock, tak nepoznám rozdiel. (ako niektorí povedali)
Tak teda čo ma zaujíma je:
1)Keď pôjdem bez zapínania Diffloku, ktoré kolesá sú poháňané?
2)Keď zapnem Difflock, aký je tam rozdiel
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať)[/i]
....snad pochopis priklad... Mas osobak, pohanena predni naprava- predni 2 kola. Kdyz nazvednes jedno kolo, pak pres diferak se ti toci jen to nazvedle-volne a auto stoji... kdyby si mel na difu speru-uzaverku, tak ta ti dif uzavre a otaci se ti kola stejne...
Priklad mezinapravy na Defu je podobny,,, nadskakuji ti predni kola a cely presun sily jde na volny predek- ten treba prokluzuje a na zadku ztracis silu- uzavres mezinapravu a predek a zadek se toci stejne.... jeste lepsi vysvetleni je pri poruse- prdne ti poloosa ci unasec a auto ti zastavi, bo vsechna energie zmizi v nefunkcnim kole... Pak zaradis mezinapravu a ejhle..auto se rozjede/ podle tohotu prikladu analyzujes tuto poruchu...
Pokud mas predni a zadni speru a nechce se ti z auta, tak zaradis zadek bez mezinapravy a pokud auto pojede, mas prdlou zadni poloos,ci unasec.
Pokud auto stoji, je to na predku...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
erik:
to s tím diferenciálom chápem. ket je poháňaná iba jedna náprava. Tu je aj pekné vysvetlenie: http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
Ale nechápem to, že keď má stály pohon 4 kolies, potrebuje ešte medzinápravami uzávierku. Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon? To by znamenalo, že keď sa síce predné preklzuje, zadná by zaberala.
Ale takto stačí aby preklzovalo jedno koleso, a ostatné tri sa flákajú? Až keď zapneš Difflock, tak začne zaberať koleso na náprave, ktorá je obi dvomi kolesami na pevnom podklade. To si asi napísau aj tu (Priklad mezinapravy na Defu je podobny,,, nadskakuji ti predni kola a cely presun sily jde na volny predek- ten treba prokluzuje a na zadku ztracis silu- uzavres mezinapravu a predek a zadek se toci stejne.)
Chápem to správne zatiaľ?
to s tím diferenciálom chápem. ket je poháňaná iba jedna náprava. Tu je aj pekné vysvetlenie: http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
Ale nechápem to, že keď má stály pohon 4 kolies, potrebuje ešte medzinápravami uzávierku. Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon? To by znamenalo, že keď sa síce predné preklzuje, zadná by zaberala.
Ale takto stačí aby preklzovalo jedno koleso, a ostatné tri sa flákajú? Až keď zapneš Difflock, tak začne zaberať koleso na náprave, ktorá je obi dvomi kolesami na pevnom podklade. To si asi napísau aj tu (Priklad mezinapravy na Defu je podobny,,, nadskakuji ti predni kola a cely presun sily jde na volny predek- ten treba prokluzuje a na zadku ztracis silu- uzavres mezinapravu a predek a zadek se toci stejne.)
Chápem to správne zatiaľ?
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Ano chápeš to dobře, když nemáš zařazenou mezinápravu, stačí aby jedno kolo prokluzovalo, nebo bylo ve vzduchu a stojíš.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
PavelU: no a to som práve nechcel počuť
Takže riešenie je nahodiť ešte aj uzávierky na nápravy.
Takže riešenie je nahodiť ešte aj uzávierky na nápravy.
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
erik píše:Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba...
jasné ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Tusim, ze existuje pre motorky pohon-predek aj zadek... a keby si na takej motorke jazdil len na zadnom, tak by si potreboval medzinapravu.. vsak?mikulec píše:erik píše:Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba...
jasné ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Není co vymýšlet, funguje to super... Stejně 95% vyjedeš s použitím mezinápravy a zbylých 5% buď objedeš, nebo pojedeš více hlavou...
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
erik: jo jo
takých je ak by Ťa to zaujímalo, môžem Ti o tom popísať
Alebo aj pán Ohlins Ti o tom môže povedať veľa
takých je ak by Ťa to zaujímalo, môžem Ti o tom popísať
Alebo aj pán Ohlins Ti o tom môže povedať veľa
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Takhle je to hlucny auto venku i vevnitr, jeste aby tomu rachtala spojka
mikulec píše: jasné ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie
Disco I Modroush - holátko