Koupě staršího Defendra

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Farmář
Příspěvky: 177
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Koupě staršího Defendra

#1 Příspěvek od Farmář » 03 úno 2007 23:59

Prosím o rady na co si dát pozor při koupi staršího Defendra. Podle dosavadních informací (hlavně díky tomuhle fóru) mám představu, že by to byla 110 s motorem 300 tdi, individuální dovoz nejspíš z Německa. Všeobecný rady o koupi staršího auta znám, jde mi o specifika tohohle auta.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě staršího Defendra

#2 Příspěvek od erik » 05 úno 2007 09:11

Farmář píše:Prosím o rady na co si dát pozor při koupi staršího Defendra. Podle dosavadních informací (hlavně díky tomuhle fóru) mám představu, že by to byla 110 s motorem 300 tdi, individuální dovoz nejspíš z Německa. Všeobecný rady o koupi staršího auta znám, jde mi o specifika tohohle auta.
Ja bych tu tvoji otazku rozsiril zda 90tku ci 110tku
90tka je jasne lepsi v lese, horskem a clenitem terenu ,tezkem a nejtezsim terenu
110tka je lepsi na delsi cestovani, na kluzkem terenu drzi lepe stopu a hlavne v poustnim pisku
Co je lepsi?
mit 90tku a 110tku
S 300 souhlasim-
A na co si mas dat pozor?
Ja bych nebral auto vybavene na tvrdy offroad. LR Defender je pro Zapadaky stylove auto a vetsinou maji vlastnosti auta noveho. U nas jsou to auta pracovni anebo offroadove ci expedicni , urcite opotrebovanejsi
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Martin_H » 05 úno 2007 16:29

Dobře bych auto prohlídnul co se koroze týče - věnuj se nejen spodku, ale třeba koukni na stav pátejch(třetích) dveří, zkontroluj spodek u předních dveří - kovovej rámeček dost často drží jenom barva - blbě se to opravuje.
Vůbec bych korozi věnoval pozornost, všichni to přecházej mávnutím ruky - auto je z hliníku - tak přeci nerezne! Kecy, kecy, kecy .......
Když budeš mít možnost, zajeď před koupí s autem do myčky, abys zjistil, jak moc do něj teče ( a poteče :D )
Dál bych ( z vlastní zkušenosti ) zkouknul vůle na kardanech, potažmo vůle u převodovky. Obhlídnul bych si eště stav poloos a unašečů - někdy je vakl i tam. Další mí zkušenosti souvisí s motorem, ale jelikož plánuješ 300Tdi a ne TD5, tak mlčim. Nevím, jestli je to i u 300Tdi ( otázka pro Admina ), skoukni turbo ( ideálně hadici se vzduchem kvůli oleji v ní)
Jinak je auto v pohodě - pokud přistoupíš na "defenderovský standart co se pohodlí týče" :D
Naposledy upravil(a) Martin_H dne 05 úno 2007 16:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#4 Příspěvek od Rover » 05 úno 2007 16:30

Farmář: dobře jsi vybral, tohle je nejlepší volba, mechanicky nesmrtelné auto... Vyzkoušek jestli funguje redukčka, koukni jestli nejsou vyrezlé "chromové koule" na přední nápravě, kontrola koroze rámu a hliníkových součástí, někteří Defendři jsou na tom dost tragicky... Potom klasická prohlížečka jako u každého jiného auta. Dej vědět jak jsi dopadl
Country boy...

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 05 úno 2007 18:04

U některých TDiček, pokud došlo k přehrátí, např. praskla hadice, či začal téci chladič, je hodně pravděpodobné, že bude hlava na výměnu. Pár spařených jsme už na servisu taky měli. Poznat se to moc nedá. 4lověk má buď štěstí nebo smůlu.
Turba na 300Tdi nejsou moc poruchové, pokud nemají popraskané tělo, dají se za slušný peníz v Rema Turbo zrepasovat.

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3300
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Luboš M. » 09 úno 2007 17:19

Admin píše:U některých TDiček, pokud došlo k přehrátí, např. praskla hadice, či začal téci chladič, je hodně pravděpodobné, že bude hlava na výměnu. Pár spařených jsme už na servisu taky měli. Poznat se to moc nedá. 4lověk má buď štěstí nebo smůlu.
Turba na 300Tdi nejsou moc poruchové, pokud nemají popraskané tělo, dají se za slušný peníz v Rema Turbo zrepasovat.
A prosim te jak poznas ze je praskla hlava a ne tesneni? Páří to z výfuku? Olej ve vodě? Nebo???

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Admin » 13 úno 2007 18:23

Luboš M. píše: A prosim te jak poznas ze je praskla hlava a ne tesneni? Páří to z výfuku? Olej ve vodě? Nebo???
Jde to poznat velice špatně. Většinou ty zákazníci přijeli, že jim prdla vodní hadice, nebo ztratili víčko od expanzky,.. atd. Může se to projevit na ztrátě vody, nebo tvrdých vodních hadicích. Jednou bylo slyšet při běhu motoru na volnoběh takové podfukování nebo foukání z pod hlavy. Bylo tam oproti klasickýmu klapotu něco na víc, co tam nemá být.

Farmář
Příspěvky: 177
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

#8 Příspěvek od Farmář » 22 úno 2007 21:06

Děkuji všem za reakce na moje téma
Defendra nebudu kupovat v nejbližší době, protože mi ještě chybí nějaká ta částka aby na něj bylo. Postupně ale sháním informace, protože Defendr je můj sen už od klukovských let a rád bych si ho splnil.
110 chci protože mám rád větší auta a často i vozím dost nákladu někdy i lidí, takže 90 se mi zdá trochu malá. Defendrovského pohodlí se nebojím a počítám s ním. To se mi na tom autě právě líbí, že maximálně jednoduché. Jednoho jednoduchého offroada už mám, jen ho je dneska už škoda používat na denní ježdění.


Ještě mě v napadlo pár dotazů:

- Kolik najetých kilometrů je u staršího Defendra ještě v pohodě a kolik už je na pováženou (teda samozřejmě za předpokladu nepřetočeného tachometru…)?

- Jak je to s dovozem z Británie a případnou přestavbou na levostranné řízení. Jak moc je to reálné a kolik taková přestavba může stát, co přihlášení takového auta… nebo to je celé blbost?

- Co koupě havarovaného Defendra někde v cizině a jeho oprava v Čechách?

- Možná hloupá otázka jak je to u Land Roverů se závity? Jsou tam metrické nebo Whitworthovy, nebo jsou různé verze podle toho kam bylo auto určeno?

- Otázka nejspíš pro Admina kolik stojí taková nová hlava při případném „spařeném“ TDičku?

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Admin » 26 úno 2007 11:14

Farmář píše:Ještě mě v napadlo pár dotazů:

- Kolik najetých kilometrů je u staršího Defendra ještě v pohodě a kolik už je na pováženou (teda samozřejmě za předpokladu nepřetočeného tachometru…)?
To je dost relativní pojem. Může mít 150.000 a je na odpis, nebo 250.000 bude vpohodě. Záleží kdo jak se k němu choval a jaký měl servis.
Farmář píše:- Jak je to s dovozem z Británie a případnou přestavbou na levostranné řízení. Jak moc je to reálné a kolik taková přestavba může stát, co přihlášení takového auta… nebo to je celé blbost?
Moc práce a peněs s dost nejistým výsledkem.
Farmář píše:- Co koupě havarovaného Defendra někde v cizině a jeho oprava v Čechách?
Pokud koupíš za dobré peníze, určitě se to vyplatí opravit.
Farmář píše:- Možná hloupá otázka jak je to u Land Roverů se závity? Jsou tam metrické nebo Whitworthovy, nebo jsou různé verze podle toho kam bylo auto určeno?
Metrické a palcové
Farmář píše:- Otázka nejspíš pro Admina kolik stojí taková nová hlava při případném „spařeném“ TDičku?
Jenom hlava 25.000,- + ostatní díly. Odhadem celkem s prací tak 38.000,-

Odpovědět