Stránka 1 z 3

Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 08:30
od MOPADŽI
Moc tady toho k tomuto tématu není, tak by jsme se k tomu mohli pořádně rozepsat.
Divím se, že někteří kteří to nedávno řešili, se tady o tom ani nezmíní a nepodělí se tak o své zkušenosti...
Jelikož jsem se rozhodl pro tuto aplikaci na svém voze (chci mít, takový vnitřní klid, při delších cestách), podělím se s vámi od prvopočátku o zkušenosti a nabídky na řešení, které obdržím od obchodníků atd. aby každý další z vás, který bude řešit stejnou věc, nemusel složitě pátrat.
Kdyby sem jednotliví obchodníci dali i ceny, byl bych rád.....jestli je to tedy vzájemě nepoškádlí. Já myslím že ne, je zde dobrá parta.

Všichni sem také napište svůj náror pro a proti, použití Heavy duty poloos a unašečů a i k použití Heavy duty soukolí diferencíálu.

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 08:31
od MOPADŽI
První příspěvek British cars:

tak jsem zjistil zase o něco víc.
Teoreticky by měly být k dostání ještě jedny zesílené poloosy, které si tu nechával dělat někdo na zakázku a cena tam vychází 6500,- za poloosu + DPH to je asi nejlevnější co dovedem v zesílených verzích.
Potom umíme i zesílené (HD) varianty anglické, které třeba používají některé závodní land rovery:
přední HD poloosy pár 17150 + DPH
přední HD homokinetické klouby pár 29750 + DPH unašeče HD pár 6300 + DPH zadní HD poloosy pro váš model Salisbury pár 21000,- + DPH HD unašeče pár 6300,- + DPH

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 08:34
od MOPADŽI
Zákázková výroba, také British cars:

pevnostní poloosy jsou v několika kvalitách a ceny jsou od 7500 + DPH za krátkou přední a 8028+DPH za dlouhou zadní a nahoru v podstatě nemají limit. Viděl jsem zakázkové poloosy ze zbrojařských materiálů za 30000 kus ověřím ještě nějaké možnosti.

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 08:34
od Stavros

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 08:46
od MOPADŽI
Ano, znám. Od nich nám nabídku od LandJirky, ale zase doma v PC a nemůžu se k tomu prohrabat :twisted: Jirko, dej to sem, Prosím tě ?

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 08:56
od Stavros
ja bych sel spis timhle smerem :D :

http://www.youtube.com/watch?v=tRRySFAs ... re=related

Urcite je nesmysl do toho nejak silene sazet penize, viz Mihalicek. Ja jsem teda silenej skudlil, ale zda se mi to za kus zeleza uplna blbost, to za ty penize udela kdejaka strojarska firma u nas a dle myho opravdu na miru.

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 09:09
od Stavros
jinak jak jsem to pocital ja, tak dle ceniku predek:

poloosy..............245,-
unasece..............90,-
klouby...............425,-

zadek:

poloosy..............300,-
unasece..............90,-

celkem..............1150,- bez DPH
Snad udelaji nejakou lepsi cenu, kdyz budes brat vsechno.
JE to rekneme nelevny.

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 09:19
od erik
Ja jsem si u Drahose objednal MAXI DRIVE, no osud ci dostupnost tomu chtela, ze mi objednal Ashcroft / zadek /. Zatim jen jeden problem . Strihly se mi v polovine vsechny srouby na unaseci na dlouhe poloose... Mam namontovano rok a pul a bez problemu...
Proc jsem ji tam dal? Zvyseny vykon je pro poloosy riziko a ja jsem poloosy menil od r 2004 asi 3x zadek a 1z predek a 2x homokinetak- ty jsou stale standartni...
Co se tyka nabidky Brr. Cars si myslim, ze po odborne strance bude v poradku. Po cenove si o tom myslim svoje...

Ono je vubec otazkou, co na tom aute vsechno ma clovek menit, aby se stalo nedobitne pro poruchy.. nektere pohledy jak zabranit poskozeni auta>>>
- necipovat nebo mit vypinatelny cip/ vetsi vykon- vetsi riziko
- nepretezovat auto / skoro vsichni jsme pysni na to, jak nam ten Otesanek pribira
- kdyz se jezdi narocny trialovy teren / Ukrajina,Rumunsko etc/ tak minimalni vybava- bez stresnich stanu, ty jsou super na dlouhe cestovani
- kdyz se jezdi z tabora, do ktereho se vraci , tak vydelat co nejvic z auta
- 35" kola a jeste se vzorem Simex- no hotova smrt
- ne vsechno se vyjizdi na plny plyn/ jak rika Dano, ze zalezi na tej dolezitej suciastke medzi volantom a pedalom :D
- jak kudrnac resi tak, ze nema HD za "milion" , no ma nahradni dil u sebe za "dva tisice"...
tech rizik muze byt urcite vic, no plati jedna zasada, ktera pochazi z teorie pravdepodobnosti. A ta rika, ze kdyz podstoupis jedno riziko, nic se ti nemusi stat. No kdyz secitas tyto rizika , tak nebezpeci roste s druhou mocninou.... a ted si to tak vsechno uvedomit, kdyz je pred tebou super kopec, adrenalin, hecujici kamaradi_ :Ja blb: :Sorry:

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 09:21
od karel
Na podzimní Sosnové jsem mluvil s Mirou Štorkánem, který snad dělá zastoupení společnosti KAM a umí od nich cokoliv dodat, někde na svých stránkách mají i tzv Kit sady kde to vycházelo lépe než postupná koupě dílů, ale i tak je to ranec.
http://www.kamdiffs.com/strengthenedhalfshafts.htm

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 14 kvě 2009 12:48
od low
mam pevnostni poloosy od Honzy toomicha a zatim drzej, samo na tom mam pevnostni unasece (anglie)

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 15 kvě 2009 08:27
od MOPADŽI

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 15 kvě 2009 09:09
od patrik
ja mam na d 2 tieto a zatial spokojny - moc som na tom este nenajazdil http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/category_9.html tie homokinetaky su o cca 1.5 cm vecsie na priemer ako original. ked sme ich nahadzovali tak najprv sme museli nahodit poloos bez navlecenej manzety a az potom nahodit manzetu . je to tam uplne tesne.

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 17 kvě 2009 22:42
od kudrnac
Je to pořád stejné co všechno chcete vyměnit aby to vydrželo ? Není jednoduší, když to prdne v unašeči maximálně poloosa, šáhnu dozadu vytáhnu novou zasunu a s Danovým akumulátorovým šroubovákem se ani nezpotím. Cena minimální. Na mé D2 mi vždycky prdne diferák a hned je to ranec peněz.

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 21 kvě 2009 23:16
od eliott
A co ti prdne? Soukolí, nebo satelity? Onehdá mi Ashcroft psal, že by měl jít použít 4-satelitový dif ze zadní nápravy P38 4.6 do Disco.

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 15 kvě 2011 18:51
od bRAd
zdravim,

mam 90 300tdi
na zadku poloosy s integrovanejma unasecema a chtel bych to nahradit za samostatny poloosy a samostatny unasece,
da se pouzit tohle bez jakychkolif uprav ?

z puvodnich FTC3270 + FTC3271 na nove TOB500020 + TOB500030 + unasece RUC105200 (PM770)

da se ? resp da se to necim nahradit co se da koupit jako seriovka ?

diky brad

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 05 srp 2013 22:44
od teslo
pred chvilou som vytiahol z Range-a zadne pevnoste KAM...pokrutene...pozeral som na to chvilu ako teliatko... :shock:
Karel S. mal tusim podobnu skusenost...

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 06 srp 2013 12:19
od Tonny
mam Prokůpkovy asi dva roky + 2 roky je měl Ivan na závoďákovi a taky jsou trošku natočené... ale díky houževnatosti materiálu to nevadí...

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 06 srp 2013 13:20
od teslo
nemam nejaky extremny strach, ze by sa to malo hned ukrutit (to asi skor zrusim tanierove s hruskou), ale ostal som prekvapeny...onedlho budem generalkovat predok, tak som zvedavy ako budu vyzerat ashcrofty po roku pouzivania

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 06 srp 2013 22:33
od erik
..mně po zadření ložiska na kole , se zadní pevnostní ukroutila...

Re: Zesílené poloosy, unašeče, soukolí dif. atd.

Napsal: 08 srp 2013 08:50
od Kanec
Taky se pochlubím s pár osobními zkušenostmi co se týče podvozku. Začal bych s tím že moje Disko 1 je více účelové auto jak pro závody tak i na expedice takže kvůli expedičnímu vybavení váha cca 3 tuny. Obě nárpavy vybyvené ARB uzávěrkami. Kola byly 33x12,5. Prvním krokem úprav prošla když mi začaly praskat zadní poloosy tak jsem po pár doporučení pouze teoretických koupil dozadu salysbury nápravu že prý vydrží víc ale opak byl pravdou a poloosy byly snad ještě slabší než u originál disko nápravy praskaly dál. :Ja blb: Poté jsem jí vybavil pevnostnímy poloosamy a byl relativně klid ale zase má nevýhodu když odejdou ložiska nebo cokoliv v diffu tak je problém si na něm cokoliv v polních podmínkách udělat a ještě obrovský diff takže snížená průjezdnost, tak jsem ji opět prodal a vrátil se k originál malé nápravě. Tu jsem vybavil uzávěrkou vnitřnostmi Aschroft uzávěrka a poloosy, v předu mi zůstala uzávěrka ARB a poloosy jsem dal také Aschroft. Zkušenost s věcmi je zatím nejlepší co vydrží a že je nijak nešetřím přední poloosy už mám teměř dva roky a bez problému, letos po závodech v Písku jsem vylomil rejdový čep a přez gufero polokoule se do kloubu dostal asi hrst písku a ještě jsem s tím celý den odzávodil jsem doma rozebral kloub, když jsem objevil písek myslel jsem že musí být kloub po smrti a ono nic rozebral jsem ho vyčistil a nebyly na něm znát vůbec žádné známky opotřebení. :muscle Poloosy taky nejevý žádné známky opotřebení vymačkané drážky natočené vůbec nic a to už jsem letos začal jezdit na pneu 35x11,5xR15 T3. Co se týče soukolí převodů v diffu mám zatím jen zkušenost s originál převody a ty celkem drží zatím jsem nevyčesal ani jedno. Horší bylo když jsem koupil pomalejší originál převody s poměrem 4,7:1 to nevydrží vůbec nic co nějaké ježdění tak jsem dělal soukolý. Včera jsem tedy namontoval soukolí také od Aschroftu tak jsem zvědav co to vydrží doufám že už všechno :) Ještě mohu porovnat uzávěrky od ARB a Aschroftu a myslím že provedení od Aschroftu je velice funkční protože jejich provední ředícího pístku a přívodu vzduchu který jde přímo do písku bez žádných gumiček odbouralo největší problém s ucházením vzduchu v uzávěrce. Když byste potřebovali cokoliv upřesnit stačí napsat myslím že skušeností mám dost po mé bylanci lámání poloos a kloubů za jedno rumunsko jsem zvládl i 7 poloos a dva klouby zničit :D