Pls help - Topeni / Kurenie TD5
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
...ja ted nevim jestli je to vysko spojka nebo nejaky jiny system ale cinnost ventilatoru se meni s narustajici teplotou.Jenze to toci vetsinou uz od zacatku ,je to ciste samocinna zalezitost
Honza
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- DEFIKPV
- Příspěvky: 124
- Registrován: 11 zář 2009 10:51
- tel.: 774815245
- auto: jasný že Defík
- Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Jenda píše:...ja ted nevim jestli je to vysko spojka nebo nejaky jiny system ale cinnost ventilatoru se meni s narustajici teplotou.Jenze to toci vetsinou uz od zacatku ,je to ciste samocinna zalezitost
Honza
ano ano .. určo je tam vyskozní spojka (TD5) a musím uznat že to točí hned a DOST ... proto si myslím že lepší jak vyndat ventilátor a nebo tam NABYSTLIT nějakej elektrickej... tak myslím že je lepčejší raději dečku před mřížku
přece jenom ten ventilátor s vysko spojkou je na věčině turbodísláků.... a to má asi nějakej smysl ne ?... v létě se zase ten motor hřeje docela DOST.. a dle mého názoru mechanická vysko spojka je určitě spolehlivější jak el. Ventilátor
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )
- IvanM
- Příspěvky: 258
- Registrován: 14 dub 2009 21:56
- tel.: 603158801
- auto: DEF110
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Tak teď jsem z toho jelen...z jedny strany chladiče mám elektrickou vrtuli a z druhy strany mechanickou... Divny
I.
I.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Ta elektrická je na klimu...
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Land Jirka
- Příspěvky: 3469
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Elektrická je na chladič klimatizace.
Ten kdo si namontuje el vrtuli, místo visco, by se měl zamyslet i nad tím, že vrtule chladí i mezichladič nasávaného vzduchu od turba
Ten kdo si namontuje el vrtuli, místo visco, by se měl zamyslet i nad tím, že vrtule chladí i mezichladič nasávaného vzduchu od turba
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
... a hlavne by si mali majitelia TD5tiek uvedomit, ze teplomer v pristrojovke neukazuje to co mera cidlo teploty ale to co mu dava riadiaca jednotka motora. Takze pripadne prehriatie zistia az poklesom vykonu motora a prudkym "vyletenim" rucicky do cerveneho pola. Teplomer v TD5 ukazuje rovnako od 80 - cca115 stupnov (v tomto rozsahu sa rucicka ani nepohne )
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
...Dano to je pravda,jednou uz jsem to zazil a byl jsem z toho jelen.Trochu jsem to uhnal na dalnici a zapomel na zakryty chladic
Ten narust teploty na teplomeru me prekvapil
Honza
Ten narust teploty na teplomeru me prekvapil
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
To by ale s elektrickým ventilátorem neměl být problém - prostě bude spínanej svým termostatem a pokud očekávám problémy s chlazením (léto v africe s velým přívěsem např.), tak se dá paralelně s ventilátorem zapojit kontrolka, která bude svítit pokud ze ventilátor bude točit. A pokud by svítila furt, tak se to točí furt a jako indikace je lepší použít např. Nanocom - ten to je schopnej hlásit sám.
Horší je, co s tím chlazením intercooleru ve chvíli, kdy se elektrickej ventilátor netočím. Možná to nebude problém, protože v tu chvíli nejspíš motor nepojede ve výkonu, nebo pojede auto dost rychle, aby se to chladilo náporově.
Horší je, co s tím chlazením intercooleru ve chvíli, kdy se elektrickej ventilátor netočím. Možná to nebude problém, protože v tu chvíli nejspíš motor nepojede ve výkonu, nebo pojede auto dost rychle, aby se to chladilo náporově.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Mám v DII už přes dva roky el.ventilátor a není problém. Je dvourychlostní a provoz je indikován ledkou ve spínači. Pokud by se mi nezdálo chlazení dostatečné, můžu zapnout druhou, vyšší rychlost /účinnost chlazení/ nebo nastavením ovládání teploty spínání pod kapotou účinnost chlazení zvýšit/snížit. S
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
...jak psal Land Jirka,tohle poznas az pri nizsich rychlostech(v terenu) na vykonu motoru,neb nedojde k ucinnemu ochlazeni vzduchu v interkuleru.Jsem tez zvedav na vydrz ve vode a bahne
Honza
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- IvanM
- Příspěvky: 258
- Registrován: 14 dub 2009 21:56
- tel.: 603158801
- auto: DEF110
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Tak jestli to správně chápu, tak tam jsou na sobě 3 chladiče. Jeden na motorovou vodu, jeden na klimu a jeden na stlačenej vzduch. Ten na klimu je vepředu a má svůj větrák s elektrickou vrtuli, a na ty dva za nim fouká ta velká vrtule z druhý strany. Ta vrtule na klimu je proto, aby to mohlo sepnout/dochladit i když neběží motor?
Jaký jsou vůbec teploty v těch různejch chladičích?
A řeší dečka na mřížce chladiče něco, nebo naopak škodí?
Uf, zlatá motorka. Ta byla chlazená vzduchem...vodou poze při brodění
I.
Jaký jsou vůbec teploty v těch různejch chladičích?
A řeší dečka na mřížce chladiče něco, nebo naopak škodí?
Uf, zlatá motorka. Ta byla chlazená vzduchem...vodou poze při brodění
I.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Začnu od konce - pokud máš fungující termostat a viskózní spojku na ventilátoru tak dečka nic neřeší (kromě extrémních mrazů), spíš se zapomene oddělat a je šance to uvařit.
Na klimatizaci je samostatnej elektrickej ventilátor, aby fungovala bez závislosti na otáčkách motoru a jeho provozním režimu. Ona by se bez toho docela blbě regulovala.
Chladící voda a stlačenej vzduch naproti tomu nepotřebujou velké chlazení, poku je motor ve volnoběhu, protože nedává výkon.
Na klimatizaci je samostatnej elektrickej ventilátor, aby fungovala bez závislosti na otáčkách motoru a jeho provozním režimu. Ona by se bez toho docela blbě regulovala.
Chladící voda a stlačenej vzduch naproti tomu nepotřebujou velké chlazení, poku je motor ve volnoběhu, protože nedává výkon.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- IvanM
- Příspěvky: 258
- Registrován: 14 dub 2009 21:56
- tel.: 603158801
- auto: DEF110
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Tak přesně tohle se mi stalo teď o víkendu - smažim si to po dálnici a najednou to cuklo, ručička vylítla nahoru, hned zas spadla dolu a jelo to dál. Za chvilku znova, tak jsem ubral na kilo a už se to nestalo. Doma jsem pak koukal co a jak a měl jsem zanesenou velkou část chladiče bahnem. Problém je v tom že jak tam jsou tři chladiče na sobě, tak bahno dostanu vapkou z těch prvních dvou a ten zadní/největší je zajebanej pořád. Tak jsem to odstrojil, vystříkal vapkou ze starny od motoru a nestačil jsem se divit, co z toho leze z druhý strany ven.DanoDEF píše:... a hlavne by si mali majitelia TD5tiek uvedomit, ze teplomer v pristrojovke neukazuje to co mera cidlo teploty ale to co mu dava riadiaca jednotka motora. Takze pripadne prehriatie zistia az poklesom vykonu motora a prudkym "vyletenim" rucicky do cerveneho pola. Teplomer v TD5 ukazuje rovnako od 80 - cca115 stupnov (v tomto rozsahu sa rucicka ani nepohne )
Předpokládám, že to cuknutí a reakce teploměru je poslední výstraha, nebo je tam nějaká ochrana před totálnim utavením?
I.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
.presne tak,v momente prehrati je tam ochrana a autak prestava jet
H.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- PETA
- Příspěvky: 114
- Registrován: 18 bře 2009 15:47
- tel.: 608582790
- auto: Defík
- Bydliště: BRNO-VENKOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Hmm.já sem jel posledně z Jihlavy s ucpaným chladičem a v kopci u meziříčí vyskočila teplota a auto nechtělo jet víc než 60.Tak sem pustil topení z koca na neutrál a dojel sem.Až dom do Brna. Jinak auto mi topí v zimě dobře i na volnoběh,ale jen vepředu.v zadu vozívám hromadu dek
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Zdarec panove.tak ctu ze nejsem jediny kdo ma problem s topenim.ja ho tady na Mallorce pravda moc nepouzivam ale jelikoz jedu pres zimu do Evropy hledam co nefunguje.vec se ma takto.prepinam studeny a taply vzduch zapinam ventilator ale do kabiny proste vzduch nejde.kde je problem prosim? Dle meho laickeho usudku nefunguje ventilator.nebo jaka je jina mozna pricina? Dekuji za rady.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
laický usudok je správny...
ako prvé skontroluj poistku, ak je OK tak
ako druhé skontroluj napätie na konektore ventilátora pri boxe kúrenia v motorovom priestore (v pravo v rohu, konektor je dostupný), ak nemáš merák priveď osobitným káblom 12V od batérie priamo na ventilátor
ako tretie neostáva iné, ako ten box s ventilátorom vybrať von...
držím palce aby to bola tá prvá možnosť
ako prvé skontroluj poistku, ak je OK tak
ako druhé skontroluj napätie na konektore ventilátora pri boxe kúrenia v motorovom priestore (v pravo v rohu, konektor je dostupný), ak nemáš merák priveď osobitným káblom 12V od batérie priamo na ventilátor
ako tretie neostáva iné, ako ten box s ventilátorom vybrať von...
držím palce aby to bola tá prvá možnosť
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Uz jenom to ze mi drzis palce mi nahani hruzu pojistky jsem kontroloval.v poradku.teda jestli jsou jen ty u radici paky.nrbo je k ventilatoru jeste jinde nejaka jina?zitra zkusim tu druhou moznost.pokud i ta selze je jedine rrseni demontaz te plechove bestie co? Ventilator je ukryty uvnitr ze?
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
nič sa neboj
poistky k ventilátoru inde nie sú...
na konektore zistíš či je problém vo ventilátore alebo v spínači, ak to bude vo ventilátore, treba odpojiť hadice a vybrať celú tú plechovú búdku kúrenia, ventilátor je tak zboku, ale nedá sa sa vybrať bez toho aby to bolo celé von (aspoň mne sa to nepodarilo)
http://jozefpales.rajce.idnes.cz/defender/#P1030005.jpg
poistky k ventilátoru inde nie sú...
na konektore zistíš či je problém vo ventilátore alebo v spínači, ak to bude vo ventilátore, treba odpojiť hadice a vybrať celú tú plechovú búdku kúrenia, ventilátor je tak zboku, ale nedá sa sa vybrať bez toho aby to bolo celé von (aspoň mne sa to nepodarilo)
http://jozefpales.rajce.idnes.cz/defender/#P1030005.jpg
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Zdar panove.tak jsem se konecne dostal k oprave toho ventilatoru.jeste mi to nedalo a zkusil jsem jedbu moznost. Odsrouboval jsem pristrohovku ze se podivam na to tahlo ktere ventilator ovlada.a svete div se chyba byla jen v tom.kdyz bylo tahlo uplne nahoru tzn. ventilator na nulu vyjede z buzirky ten drat ktery otevira klapu.jenze kdyz jsem dal tahlo smerem dolu do pozice foukani vzduchu drat uz do buzirky nevklouzl a zkroutil se pred ni.tim padem vzduch nefoukal.takze jsem zjistil ze ted musim mit tahlo priblizne uprostred,pokudposunu o jeden stupen dolu fouka polovicne a o jeden stupen dolu fouka naplno.takze problem vyresen za cca 15 min bez investice s jedinou podminko a to je, ze nesmim tahlo vytahnout uplne nahoru.pokud se tak stane musim znovu odmontot budikt a vratit drat do buzirky.ale to je to nejmensi.vse funguje jak ma a toje dulezite.jsem rad ze mam Land Rover.