Pls help - Topeni / Kurenie TD5

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#41 Příspěvek od Jenda » 26 úno 2010 18:27

...ja ted nevim jestli je to vysko spojka nebo nejaky jiny system ale cinnost ventilatoru se meni s narustajici teplotou.Jenze to toci vetsinou uz od zacatku ,je to ciste samocinna zalezitost :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#42 Příspěvek od DEFIKPV » 26 úno 2010 19:14

Jenda píše:...ja ted nevim jestli je to vysko spojka nebo nejaky jiny system ale cinnost ventilatoru se meni s narustajici teplotou.Jenze to toci vetsinou uz od zacatku ,je to ciste samocinna zalezitost :wink:
Honza
:Sorry:
ano ano .. určo je tam vyskozní spojka (TD5) a musím uznat že to točí hned a DOST :D ... proto si myslím že lepší jak vyndat ventilátor a nebo tam :mrgreen: NABYSTLIT nějakej elektrickej... tak myslím že je lepčejší raději dečku před mřížku :)

přece jenom ten ventilátor s vysko spojkou je na věčině turbodísláků.... a to má asi nějakej smysl ne ?... v létě se zase ten motor hřeje docela DOST.. :) a dle mého názoru mechanická vysko spojka je určitě spolehlivější jak el. Ventilátor :Pohoda:
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
IvanM
Příspěvky: 258
Registrován: 14 dub 2009 21:56
tel.: 603158801
auto: DEF110
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#43 Příspěvek od IvanM » 28 úno 2010 20:58

Tak teď jsem z toho jelen...z jedny strany chladiče mám elektrickou vrtuli a z druhy strany mechanickou... Divny :shock:
I.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#44 Příspěvek od PavelU » 28 úno 2010 21:02

Ta elektrická je na klimu... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#45 Příspěvek od Land Jirka » 28 úno 2010 21:03

Elektrická je na chladič klimatizace.

Ten kdo si namontuje el vrtuli, místo visco, by se měl zamyslet i nad tím, že vrtule chladí i mezichladič nasávaného vzduchu od turba :wink:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#46 Příspěvek od DanoDEF » 28 úno 2010 21:20

... a hlavne by si mali majitelia TD5tiek uvedomit, ze teplomer v pristrojovke neukazuje to co mera cidlo teploty ale to co mu dava riadiaca jednotka motora. Takze pripadne prehriatie zistia az poklesom vykonu motora a prudkym "vyletenim" rucicky do cerveneho pola. Teplomer v TD5 ukazuje rovnako od 80 - cca115 stupnov (v tomto rozsahu sa rucicka ani nepohne )
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#47 Příspěvek od Jenda » 28 úno 2010 22:51

...Dano to je pravda,jednou uz jsem to zazil a byl jsem z toho jelen.Trochu jsem to uhnal na dalnici a zapomel na zakryty chladic :roll:
Ten narust teploty na teplomeru me prekvapil :!:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#48 Příspěvek od MadTom » 28 úno 2010 23:21

To by ale s elektrickým ventilátorem neměl být problém - prostě bude spínanej svým termostatem a pokud očekávám problémy s chlazením (léto v africe s velým přívěsem např.), tak se dá paralelně s ventilátorem zapojit kontrolka, která bude svítit pokud ze ventilátor bude točit. A pokud by svítila furt, tak se to točí furt a jako indikace je lepší použít např. Nanocom - ten to je schopnej hlásit sám.
Horší je, co s tím chlazením intercooleru ve chvíli, kdy se elektrickej ventilátor netočím. Možná to nebude problém, protože v tu chvíli nejspíš motor nepojede ve výkonu, nebo pojede auto dost rychle, aby se to chladilo náporově.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#49 Příspěvek od discover » 01 bře 2010 02:55

Mám v DII už přes dva roky el.ventilátor a není problém. Je dvourychlostní a provoz je indikován ledkou ve spínači. Pokud by se mi nezdálo chlazení dostatečné, můžu zapnout druhou, vyšší rychlost /účinnost chlazení/ nebo nastavením ovládání teploty spínání pod kapotou účinnost chlazení zvýšit/snížit. S :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#50 Příspěvek od Jenda » 01 bře 2010 09:58

...jak psal Land Jirka,tohle poznas az pri nizsich rychlostech(v terenu) na vykonu motoru,neb nedojde k ucinnemu ochlazeni vzduchu v interkuleru.Jsem tez zvedav na vydrz ve vode a bahne :?:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
IvanM
Příspěvky: 258
Registrován: 14 dub 2009 21:56
tel.: 603158801
auto: DEF110
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#51 Příspěvek od IvanM » 01 bře 2010 11:29

Tak jestli to správně chápu, tak tam jsou na sobě 3 chladiče. Jeden na motorovou vodu, jeden na klimu a jeden na stlačenej vzduch. Ten na klimu je vepředu a má svůj větrák s elektrickou vrtuli, a na ty dva za nim fouká ta velká vrtule z druhý strany. Ta vrtule na klimu je proto, aby to mohlo sepnout/dochladit i když neběží motor?
Jaký jsou vůbec teploty v těch různejch chladičích?
A řeší dečka na mřížce chladiče něco, nebo naopak škodí?

Uf, zlatá motorka. Ta byla chlazená vzduchem...vodou poze při brodění :D
I.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#52 Příspěvek od MadTom » 01 bře 2010 14:50

Začnu od konce - pokud máš fungující termostat a viskózní spojku na ventilátoru tak dečka nic neřeší (kromě extrémních mrazů), spíš se zapomene oddělat a je šance to uvařit.
Na klimatizaci je samostatnej elektrickej ventilátor, aby fungovala bez závislosti na otáčkách motoru a jeho provozním režimu. Ona by se bez toho docela blbě regulovala.
Chladící voda a stlačenej vzduch naproti tomu nepotřebujou velké chlazení, poku je motor ve volnoběhu, protože nedává výkon.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
IvanM
Příspěvky: 258
Registrován: 14 dub 2009 21:56
tel.: 603158801
auto: DEF110
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#53 Příspěvek od IvanM » 03 kvě 2010 09:25

DanoDEF píše:... a hlavne by si mali majitelia TD5tiek uvedomit, ze teplomer v pristrojovke neukazuje to co mera cidlo teploty ale to co mu dava riadiaca jednotka motora. Takze pripadne prehriatie zistia az poklesom vykonu motora a prudkym "vyletenim" rucicky do cerveneho pola. Teplomer v TD5 ukazuje rovnako od 80 - cca115 stupnov (v tomto rozsahu sa rucicka ani nepohne )
Tak přesně tohle se mi stalo teď o víkendu - smažim si to po dálnici a najednou to cuklo, ručička vylítla nahoru, hned zas spadla dolu a jelo to dál. Za chvilku znova, tak jsem ubral na kilo a už se to nestalo. Doma jsem pak koukal co a jak a měl jsem zanesenou velkou část chladiče bahnem. Problém je v tom že jak tam jsou tři chladiče na sobě, tak bahno dostanu vapkou z těch prvních dvou a ten zadní/největší je zajebanej pořád. Tak jsem to odstrojil, vystříkal vapkou ze starny od motoru a nestačil jsem se divit, co z toho leze z druhý strany ven.
Předpokládám, že to cuknutí a reakce teploměru je poslední výstraha, nebo je tam nějaká ochrana před totálnim utavením?
I.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#54 Příspěvek od Jenda » 03 kvě 2010 12:57

.presne tak,v momente prehrati je tam ochrana a autak prestava jet :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
PETA
Příspěvky: 114
Registrován: 18 bře 2009 15:47
tel.: 608582790
auto: Defík
Bydliště: BRNO-VENKOV
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#55 Příspěvek od PETA » 04 kvě 2010 10:24

Hmm.já sem jel posledně z Jihlavy s ucpaným chladičem a v kopci u meziříčí vyskočila teplota a auto nechtělo jet víc než 60.Tak sem pustil topení z koca na neutrál a dojel sem.Až dom do Brna. Jinak auto mi topí v zimě dobře i na volnoběh,ale jen vepředu.v zadu vozívám hromadu dek :twisted:

Uživatelský avatar
popel
Příspěvky: 17
Registrován: 11 srp 2014 21:43

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#56 Příspěvek od popel » 24 zář 2014 21:29

Zdarec panove.tak ctu ze nejsem jediny kdo ma problem s topenim.ja ho tady na Mallorce pravda moc nepouzivam ale jelikoz jedu pres zimu do Evropy hledam co nefunguje.vec se ma takto.prepinam studeny a taply vzduch zapinam ventilator ale do kabiny proste vzduch nejde.kde je problem prosim? Dle meho laickeho usudku nefunguje ventilator.nebo jaka je jina mozna pricina? Dekuji za rady.

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#57 Příspěvek od lopik » 24 zář 2014 21:54

laický usudok je správny...

ako prvé skontroluj poistku, ak je OK tak
ako druhé skontroluj napätie na konektore ventilátora pri boxe kúrenia v motorovom priestore (v pravo v rohu, konektor je dostupný), ak nemáš merák priveď osobitným káblom 12V od batérie priamo na ventilátor
ako tretie neostáva iné, ako ten box s ventilátorom vybrať von...

držím palce aby to bola tá prvá možnosť

Uživatelský avatar
popel
Příspěvky: 17
Registrován: 11 srp 2014 21:43

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#58 Příspěvek od popel » 24 zář 2014 22:09

Uz jenom to ze mi drzis palce mi nahani hruzu :shock: pojistky jsem kontroloval.v poradku.teda jestli jsou jen ty u radici paky.nrbo je k ventilatoru jeste jinde nejaka jina?zitra zkusim tu druhou moznost.pokud i ta selze je jedine rrseni demontaz te plechove bestie co? Ventilator je ukryty uvnitr ze?

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#59 Příspěvek od lopik » 25 zář 2014 06:49

nič sa neboj :D
poistky k ventilátoru inde nie sú...
na konektore zistíš či je problém vo ventilátore alebo v spínači, ak to bude vo ventilátore, treba odpojiť hadice a vybrať celú tú plechovú búdku kúrenia, ventilátor je tak zboku, ale nedá sa sa vybrať bez toho aby to bolo celé von (aspoň mne sa to nepodarilo)
http://jozefpales.rajce.idnes.cz/defender/#P1030005.jpg

Uživatelský avatar
popel
Příspěvky: 17
Registrován: 11 srp 2014 21:43

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#60 Příspěvek od popel » 15 říj 2014 16:58

Zdar panove.tak jsem se konecne dostal k oprave toho ventilatoru.jeste mi to nedalo a zkusil jsem jedbu moznost. Odsrouboval jsem pristrohovku ze se podivam na to tahlo ktere ventilator ovlada.a svete div se chyba byla jen v tom.kdyz bylo tahlo uplne nahoru tzn. ventilator na nulu vyjede z buzirky ten drat ktery otevira klapu.jenze kdyz jsem dal tahlo smerem dolu do pozice foukani vzduchu drat uz do buzirky nevklouzl a zkroutil se pred ni.tim padem vzduch nefoukal.takze jsem zjistil ze ted musim mit tahlo priblizne uprostred,pokudposunu o jeden stupen dolu fouka polovicne a o jeden stupen dolu fouka naplno.takze problem vyresen za cca 15 min bez investice s jedinou podminko a to je, ze nesmim tahlo vytahnout uplne nahoru.pokud se tak stane musim znovu odmontot budikt a vratit drat do buzirky.ale to je to nejmensi.vse funguje jak ma a toje dulezite.jsem rad ze mam Land Rover.

Odpovědět