Pls help - Topeni / Kurenie TD5

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
stifle

Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#1 Příspěvek od stifle » 13 bře 2009 23:39

ahoj som cerstvy vysmiaty majitel DEF TD5 r.v. 2000/160000km mam ho cca 2 tyzdne postupne sa zmierujem so vsetkym, ono to zas neni vobec tak hrozne len je mi hrozne zima, kuril/topil asi tri dni potom prestal, presuvam packy hore dole, hlavne dole a on stale klimuje /klimu nemam/
teploty OK tak prva tretina az polovica, a je to pri kazdej rychlosti ci 20 alebo 100 furt/porad nic len zima a teploty v podstate drzia, inak vsetko OK, tak vas prosim o radu co dalej, myslim ze nieco nebude v poriadku, vopred dakujem

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

#2 Příspěvek od brudr » 13 bře 2009 23:47

Td5 prej vubec netopi,nebo hodne spatne :?

stifle

#3 Příspěvek od stifle » 13 bře 2009 23:54

asi spatne, to bude pravda, ale tak jak topil, to by mi stacilo, tak myslim, ze sa tam muselo daco poruchat, mozno len nejaka prkotina

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

#4 Příspěvek od brudr » 13 bře 2009 23:58

asi jo no,podivej se tady na foru nekde se to hodne casto resilo :lol:

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

#5 Příspěvek od maky » 14 bře 2009 08:02

ano defkovia kuria velmi slabo tento problem riesimie tak isto aj mi uz od kupi ciastocne sa to vyriesilo bufikom . kurenie sme mali rozobrate uz 3x preplachli sme radiator vsetko precistili ale defo nekuri :cry: akurat mam dotaz dole pri nohach u spolujazca,kde je motor na ventilator a klimu je to na pocit strasne horuce ruka sa tam neda udrzat a z otvorov pod celnym sklom stale fuci studeni vzduch hm neviete nahodou ci tam nechyba nejaka odrazka alebo nieco podobne co ten vzduch odraza aby isiel ku sklu??? jedna sa o td5 s klimou (tu by som najracej vyhodil v defiku uplne zbytocna vec)
defík nie je auto - defender je životný štýl

stifle

#6 Příspěvek od stifle » 14 bře 2009 08:44

este by som predsa doplnil moju otazku, lebo hladal som na fore odpoved a nenasiel. Ak by pripadne niekto mal podobny problem bol by som rad za kazdy nazor, mne ten def proste spociatku celkom spolahlivo kuril, len z nicehonic prestal, inak vsetko ide ok, tak som chcel vediet ci tam mozno neni niekde nejaka klapka, ktora mozno prestala fungovat a pod. DIKY

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

#7 Příspěvek od maky » 14 bře 2009 09:37

stifle píše:este by som predsa doplnil moju otazku, lebo hladal som na fore odpoved a nenasiel. Ak by pripadne niekto mal podobny problem bol by som rad za kazdy nazor, mne ten def proste spociatku celkom spolahlivo kuril, len z nicehonic prestal, inak vsetko ide ok, tak som chcel vediet ci tam mozno neni niekde nejaka klapka, ktora mozno prestala fungovat a pod. DIKY
ano su tam 2 klapky (teda ak mas nad kolenami ten panel kde je ovladanie na klimu a ventilator a su na nom 4 vetraky)ked te panel odkrutis(2x srobka na pravej 2x na lavej strane a jedna v strede nad poistnou skrinkou tak sa dostanes ku klapkam
defík nie je auto - defender je životný štýl

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#8 Příspěvek od Jenda » 14 bře 2009 10:44

...jen takova doplnujici otazka,co teplota motoru :?:
Rucicka se nikdy neprehoupne pres pulku,vetsinu casu je pod pulkou.
To ja jen jestli je termostat ok :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

karel334
Příspěvky: 55
Registrován: 13 led 2009 00:28

#9 Příspěvek od karel334 » 14 bře 2009 14:18

je možné že tam máš v chl.soustavě bublinu.Nalej expanz.nádrž do plna nastartuj a povol plastový šroubek na hadici.nachází se v pravo silná horní hadice od chladiče.Topení musí být otevřené.Musí to jen odlejvat ne bublat.Několikrát to opakuj.Když to bude bublat stále je možně že těsnéní pod hlavou je KO.

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

#10 Příspěvek od maky » 14 bře 2009 14:19

Jenda píše:...jen takova doplnujici otazka,co teplota motoru :?:
Rucicka se nikdy neprehoupne pres pulku,vetsinu casu je pod pulkou.
To ja jen jestli je termostat ok :wink:
Honza
ee termostat ok
defík nie je auto - defender je životný štýl

karel334
Příspěvky: 55
Registrován: 13 led 2009 00:28

#11 Příspěvek od karel334 » 14 bře 2009 14:21

Taky se podívej zda vůbec protýká voda radiátorem topení.prostě sundej jednu hadici a nastartuj.Moc tam tlak není jen to slabě teče na volnoběh.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#12 Příspěvek od DanoDEF » 14 bře 2009 14:49

maky píše:(tu by som najracej vyhodil v defiku uplne zbytocna vec)
... ked myslis. Urcite nie je zbytocna.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

#13 Příspěvek od maky » 14 bře 2009 19:26

karel334 píše:Taky se podívej zda vůbec protýká voda radiátorem topení.prostě sundej jednu hadici a nastartuj.Moc tam tlak není jen to slabě teče na volnoběh.
preteka ono dole pri spolujazcovych nohach je to celle horuce ako keby ho ten teply vzduch nechcelo odrazit alebo mu daco brani ale neviem co
defík nie je auto - defender je životný štýl

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

#14 Příspěvek od maky » 14 bře 2009 19:33

DanoDEF píše:
maky píše:(tu by som najracej vyhodil v defiku uplne zbytocna vec)
... ked myslis. Urcite nie je zbytocna.
vec nazoru :wink: ale ked otvorim vetraky tak mam klimu ako kvet :lol:
defík nie je auto - defender je životný štýl

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#15 Příspěvek od DanoDEF » 14 bře 2009 19:41

maky píše:
DanoDEF píše: ... ked myslis. Urcite nie je zbytocna.
vec nazoru :wink: ale ked otvorim vetraky tak mam klimu ako kvet :lol:
... ano ano vec nazoru. Takze nebudem zasierat toto vlakno. :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
IvanM
Příspěvky: 258
Registrován: 14 dub 2009 21:56
tel.: 603158801
auto: DEF110
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#16 Příspěvek od IvanM » 18 led 2010 09:10

Ahoj,
navážu na tohle vlákno, protože mám problém dost podobnej:
Auto netopí :(
...teda topí až při vyšších otáčkách, pak to valí celkem dost. Ale problém je že když hrkám po městě, nebo někde v terénu, kde ty otáčky nejsou zrovna nejvyšší, to prostě fouká studenej vzduch. Mám nezávislý topení, ale neni namířený na okna, takže vlastně topim nezávislym, a do toho foukám na okna ventilátorem, aby se nemlžily...
Otázky mám následující:
1, Zvyšuje vodní pumpa otáčky s motorem?
2, Maj se kde/čím ucpat trubky s vodou do topení?
3, Podle mě (resp. Honzana :wink: ) to může bejt nějak zarostlej výměník. Jde vyčistit? Nebo novej? Jaká je cena?
4, Má smysl nějaká tepelná izolace na ty krabici, kde se ohřívá vzduch?
5, Zapoměl jsem ještě na něco?

Dík za odpovědi.

I.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#17 Příspěvek od MadTom » 18 led 2010 10:14

Vodní pumpa je hnaná řemenem spolu s alternátorem a dalším, takže se zvýšení otáček moturu se točí rychleji.

Výměník se může zanést - nejčastěji vodním kamenem. Nevím z čeho je dělanej ten v autě, ale u plynového kotle doma, jsem to nechal vyčistit - napojili to na čerpadlo a prohali to kyselinou, která ten vodní kámen (v principu vápenec) rozpustila, výměník byl ale měděnej.

Otázkou je, jestli je motor dost teplej, pokud jedeš na volnoběh, nebo prostě jak má malou spotřebu tak produkuje méně odpadního tepla a tím pádem se ti zavře termostat. TO by jsi poznal, když budeš stát na místě a ono to začne topit, pokud roztočíš motor aspoň na 2000otáček.

Ještě může mít vodní pumpa ojetou vrtulku či jak se to jmenuje a blbě čerpat, to by se ale nejspíš projevovalo v létě přehříváním motoru, nebo možná taky ne, pokud to bude jenom trochu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#18 Příspěvek od DanoDEF » 18 led 2010 11:20

MadTom píše: Otázkou je, jestli je motor dost teplej, pokud jedeš na volnoběh, nebo prostě jak má malou spotřebu tak produkuje méně odpadního tepla a tím pádem se ti zavře termostat. TO by jsi poznal, když budeš stát na místě a ono to začne topit, pokud roztočíš motor aspoň na 2000otáček.
... v zime na volnobeh motor evidentne chladne tym padom prestava kurit
MadTom píše: Ještě může mít vodní pumpa ojetou vrtulku či jak se to jmenuje a blbě čerpat, to by se ale nejspíš projevovalo v létě přehříváním motoru, nebo možná taky ne, pokud to bude jenom trochu.
... pozor u TD5 rozsah teplot od 80 do cca 115 stupnov na budiku nespozorujes proste sa rucicka ani nepohne.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#19 Příspěvek od Jenda » 18 led 2010 12:24

...nehlede na to ze spalovani u Td5 je uz je z tech pokrocilejsich systemu a tedy nevznika az tak velke ,,odpadove teplo" dik splodinam a nedokonalemu spalovani.Ty vychytanejsi auta uz musi mit i vodnika(webasto) ktere jede jen prihrev motoru aby se dostal do provozni teploty :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5

#20 Příspěvek od MadTom » 18 led 2010 12:41

A nebo mívají příhřev motoru elektrický - takovej kovovej válec v němž jsou našroubované žhavící svíčky a protéká tím chladící voda. V tomto případě pak nejde o předehřátí studeného motoru, ale o jeho rychlejší ohřátí na provozní teplotu. To je holt nevýhoda nových dieseleových motorů. Teda kromě toho, že jsou oproti benzínovýmm větší a těžší, takže déle trvaá, než se to železo nebo hliník ohřeje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět