Údržba Defendra TD5 110 r.v.2003

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
medvěd
Příspěvky: 14
Registrován: 09 pro 2008 19:34
Bydliště: Vyškov

Údržba Defendra TD5 110 r.v.2003

#1 Příspěvek od medvěd » 13 úno 2009 16:29

Nemá prosím někdo pokud možno kompletní přehled údržby Defendra TD5 110 r.v. 2003 ? Potřeboval bych vědět, co se dělá po kolika km respektive měsících, případně jaké se dávají náplně. Díky.

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

#2 Příspěvek od Rosi » 17 úno 2009 08:49

Čau. Jen to téma chci pošťouchnout aby nezapadlo :)

Každopádně, pravděpodobně něco takového existuje, ale v případě LR je to spíš o nekonečné sérii generálních oprav, které na sebe nepřetržitě navazují po celou dobu provozování stroje :)
Dělat něco "na termín" nemá smysl a si se ti to ani nepovede, prostě se to pokazí dřív, než vyprší lhůta :)

Jinak oleje se mění v motoru po 10-15 tkm i s filtrem (bohopitelně), převodovky a diferáky bys teoreticky měl dělat cca po 30tkm, v ten moment bych řešil i naftovej, ale je to spíš o tom jak olej vypadá a hlavně jestli tam vůbec je :)
Není odvěci při každé příležitosti namazat kardan vazelínou a v podstatě nalejt a natlačit mazivo kam se vejde, dřív než to zatuhne nebo shnije :)
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Frana » 17 úno 2009 13:05

Neprehanej .... Myslim, ze kdyz se udrzba dela poradne, tak to zase tak desny neni - problem je, ze vetsina lidi koupi to auto jako jety a kazdej prodavajici, kdyz vi, ze to da pryc na vsechno kasle, nez aby se staral. Mne auto, ktery bylo podle prodavajiciho "ready" k jezdeni stalo cca 60.000,-Kc nez se dostalo do stavu, kdy z nej neleje olej, voda a nafta proudem, brzdi jak ma a ja se s nim nebojim jet dal od baraku. A to jeste neni uplne vsechno hotovy... Ceka mne jeste zprovozneni klimy, vymena prevodky rizeni a nova rejdova koule s homokinetakem. Taky jsem zjistil, ze ne vsechny levny dily z UK jsou kvalitni, to v te vydrzi taky asi hraje dost velkou roli.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

#4 Příspěvek od brudr » 17 úno 2009 13:09

Ja jsem ho koupil v slusnym stavu z hodne novejma vjecma a doplnkama :lol: EON se jich potrebova zbavit asi rychle. :roll:

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od low » 17 úno 2009 13:16

Frana: rekneme si to po dvou letech pouzivani jo???? :_)))

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Frana » 17 úno 2009 13:20

Myslis az budu jezdit v Gecku, nebo v Toyote...? :-D
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MOPADŽI » 17 úno 2009 13:26

Frana píše:Myslis az budu jezdit v Gecku, nebo v Toyote...? :-D


:twisted: :twisted: :twisted: :lol:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Frana » 17 úno 2009 13:37

To je zase o udrzbe - pokud to auto nekdo pouziva k extremnim vecem v terenu, musi mu taky dat extremni peci v dilne a pocitat s tim, ze se dily extremne rychle unavi, opotrebuji a neco pak zakonite musi odejit... S tim souvisi pouziti super naplni, jejich castejsi vymena, atd.

Ja jsem se treba nechtel smirit s tim, ze moje Disko bude proste olejnicka, jako ostatni - navic jsem s tim prudil tatika, kterymu jsem poblil parkrat olejem zamkovou dlazbu pred barakem po pul dni parkovani, tak se vymenilo par gufer, par hadic, spousta veci se dotahla a najednou z toho nic netece (a neni to tim, ze tam neni olej)...
Naposledy upravil(a) Frana dne 17 úno 2009 13:45, celkem upraveno 1 x.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MOPADŽI » 17 úno 2009 13:43

Frana píše:Neprehanej .... Myslim, ze kdyz se udrzba dela poradne, tak to zase tak desny neni - problem je, ze vetsina lidi koupi to auto jako jety a kazdej prodavajici, kdyz vi, ze to da pryc na vsechno kasle, nez aby se staral. Mne auto, ktery bylo podle prodavajiciho "ready" k jezdeni stalo cca 60.000,-Kc nez se dostalo do stavu, kdy z nej neleje olej, voda a nafta proudem, brzdi jak ma a ja se s nim nebojim jet dal od baraku. A to jeste neni uplne vsechno hotovy... Ceka mne jeste zprovozneni klimy, vymena prevodky rizeni a nova rejdova koule s homokinetakem. Taky jsem zjistil, ze ne vsechny levny dily z UK jsou kvalitni, to v te vydrzi taky asi hraje dost velkou roli.
S tím souhlasím. Záleží po jakém "zvířeti" auto je, a jestli mělo pravidelný servis. Na druhou stranu, jestli se s ním jezdí a "kraví" v terénu a podnikají nějaké ty dlouhé výlety, je třeba nehledět na termíny a vyměnit ty oleje dříve. Autu to jen prospěje. Já jsem ho koupil tuším se 150tis. dnes mám cca 220tis. Motorově a další mechanika šlape jako hodinky (diferáky, převodovky), a ikdyž jsem si minulý týden myslel, že je něco podstatného "pryč" byl to "jen" křízek na kardanu. Závady typu, že ti nebude foukat větrák, nepůjde odemknou zámek od některých dveří, nebo "padání" okenního skla, nepovažuji u tohoto auta za závady. Protože, těch ran a otřesů co to schytá, je obdivuhodné. To beru jako běžné provozní kraviny, které sice naštvou, ale na funkci auta, a na to, že tě doveze do cíle, to nemá vliv...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

#10 Příspěvek od brudr » 17 úno 2009 13:54

Ja olej v motouru a difech nechavam menit po roce,autodoktor rikal ze to dostava fest zabrat kdyz tomu davam cocku a kare f terajnu,vzduchovej filtr taky po roce,promazavani krizu f kardanech a napravy pokazdy kdys sem f servisu z necim co se polame,ale rok po koupi se nic nepolamalo as tet je toho docela dost,ale zatim je to cenove unosne.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#11 Příspěvek od DanoDEF » 17 úno 2009 15:50

... tak pridam aj ja svoj nazor.

... auto kupene v 2004 ako upne nove - upravene na zakazku

... dnesny stav najazdene 200tis km

... pravidelny servis "maly" kazdych 20tis km

... pravidelny servis "velky" kazdych 40tis km

... niekolko trhlych poloos

... kardane a kardanove krize povodne az na jeden zadny kriz

... vymeneny kabelovy zväzok k vstrekovacom

... vymeneny regulator tlaku paliva

... vymenene capy na spojovacke 2x

... vymenene brzdy komplet


... a auto zatial slape takze si myslim, ze v celku slusne
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

#12 Příspěvek od Rosi » 17 úno 2009 15:58

Frana píše: Ja jsem se treba nechtel smirit s tim, ze moje Disko bude proste olejnicka, jako ostatni - navic jsem s tim prudil tatika, kterymu jsem poblil parkrat olejem zamkovou dlazbu pred barakem po pul dni parkovani, tak se vymenilo par gufer, par hadic, spousta veci se dotahla a najednou z toho nic netece (a neni to tim, ze tam neni olej)...
Kdy ses naposledy díval ... :lol:
Myslím, že je to prostě vlastnost každéhoé stroje, že vyžaduje nějakou údržbu. Jsou prostě ale stroje které jí potřebují o něco víc :)
Na základě pošťouchnutí od Ivoše ještě dodávám, že jsem spokojenej uživatel. Nudilo by mě nic neřešit a jenom jezdit :)
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od low » 17 úno 2009 19:32

Rosi: hlavne vole musis zminit, ze si predtim jezdil nakym silenym oplem nebo cim, tak to chapu, ze po tom je LR jak prochazka ruzovym sadem.

BTW kontorlujte utazeni strechy ke sloupkum, PP pred casem uplne vypadlej a levej prostredni uplne povolenej (dnes)

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

#14 Příspěvek od Rosi » 19 úno 2009 08:48

low píše:Rosi: hlavne vole musis zminit, ze si predtim jezdil nakym silenym oplem nebo cim, tak to chapu, ze po tom je LR jak prochazka ruzovym sadem.

BTW kontorlujte utazeni strechy ke sloupkum, PP pred casem uplne vypadlej a levej prostredni uplne povolenej (dnes)
Milý voe :) Zapoměls, že jsem, potom taky jezdil bílým etalonem spolehlivosti made in Japan? :)
Abych to uved na pravou míru, LR je samozrejme super auto, který sem vzdycky chtelm stejne jako moto jsem chtel Afriku. Mam ted oboje a chrochtám blahem. Už nemám žádný další cíle. Ještě že je potřeba na Defikovi občas něco vytunit, jinak bych umřel nudou :)

BTW střechu budu řešit, až mi začne dovnitř foukat :) Myslim, že je "srostla" resp srezavěla dokupy, čili nebezpečí vznikne až při pokusu najit něco k utažení :)
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Frana » 19 úno 2009 11:19

To je ten Japonskej etalon spolehlivosti ze kteryho chcal volej po litrech a nikdo to nechtel ani vzit do servisu, aby to resil, nebo jak se u toho Zuzce kouslo predni kolo a sla ze silnice???
Kdyz rikas, jak jsi Defendra vzdycky chtel, nemuzu si nevzpomenout, jak jsi mi poletoval kolem postele, obdivoval dumyslny mechanismus napinaku moji provrtany nohy a rikal, ze LR si nikdy nekoupis... :-))))))))

A taky ze benzinovy Terrano 2.4i jezdi desne levne, ze neni duvod to menit....

Ze to jeste na offroadforu nekde najdu....? :-)))))
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od low » 19 úno 2009 11:34

Frikuline ty myslis tohle???? :_)))) http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 52#p350752

cece a to si chtel ted kupovat Patrola a asi omylem teda skoncil u defika :-)

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Frana » 19 úno 2009 11:40

No ja si taky chtel koupit puvodne jen na zimu Jimmyho, ale splet jsem si ho s Discoverou... :-D A ted jsem zjistil, ze napriklad spotreba je skoro stejna.

Svet je zkazenej a lidi zly...
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

#18 Příspěvek od Rosi » 23 úno 2009 17:42

Frana píše:To je ten Japonskej etalon spolehlivosti ze kteryho chcal volej po litrech a nikdo to nechtel ani vzit do servisu, aby to resil, nebo jak se u toho Zuzce kouslo predni kolo a sla ze silnice???
Kdyz rikas, jak jsi Defendra vzdycky chtel, nemuzu si nevzpomenout, jak jsi mi poletoval kolem postele, obdivoval dumyslny mechanismus napinaku moji provrtany nohy a rikal, ze LR si nikdy nekoupis... :-))))))))

A taky ze benzinovy Terrano 2.4i jezdi desne levne, ze neni duvod to menit....
A na tos přišel kde? Oproti drtive vetšině LR, ktery prostě jsou olejničky, mi přijde 2 dcl oleje do převodovky na 4 tkm jako docela v pohodě (bez :) ), obvtlášť, když se to dalo vyřešit dotažením volnejch šroubů na přírubě, který prostě nikdo nikdy před tím neřešil...
A ta spotřeba? Myslím, že jezdit s benzínovým 2,4i za 10-11 l/100km s cestovníma 130 km/h je docela gut. Z Defikem jezdim za 11 kilem, co je lepší?
Terrano jsem vymenil jen a pouze kvuli mistu a predevsim odolnosti podvozku. Je fakt, ze zde ma svoje limity. Porad si myslim, ze je to velmi povedeny auto...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

#19 Příspěvek od Honzan » 23 úno 2009 18:54

takovou cocku si rosi nezaslouzi, "kamaradi" :lol:

musim rict ze terano zvladlo to co diskoteky a obcas i vic - treba ten samosvor vzadu asi neni uplnej zazrak ale mozna by se mi i v lr obcas hodil... viz treba jihlava, to co jsme si dali s rosim na vanoce atd... :ty jeden...:

no a kdo nekdy patrola nechtel - ja musim rict ze nez jsem se neco dozvedel o lr tak sem ho taky povazoval za jedno z nej aut do terenu... a von asi vydrzi i vic nez lr :roll: ale holt mu chybi dustojnost a charisma anglicana :wink:
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#20 Příspěvek od RudaK » 23 úno 2009 19:04

a co uhlák ? ten je prej nej do terénu. :!:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět