Chladnuti TD5 pri stani....

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

#21 Příspěvek od keso » 10 led 2009 18:35

U mna je situácia rovnaká, pri voľnobehu motor vychladne a myslím ze je to normálny jav pri TD5.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#22 Příspěvek od RudaK » 10 led 2009 18:44

Rover píše:U 300Tdi mám vrtuli sundanou úplně, celoročně, přes zimu mám ještě zakrytou deklem z paddocku masku, a stejně se ten motor sotva zahřeje...




Nevím kde jezdíš,ale mě se 300TDI ohřála na sněhu na doraz za 5 min a stačilo jen,že to nechtělo ve sněho na MT širokéjch gumách jet,tak sem tomu dal trochu čočku a karééé,jak říká Stavros.A stejně to nečubalo,akorát se vohromě čistily vzorky - bylo to jak sněhová vánice,pomohly až řeťazy. :wink: A motoru zaplé topení,které tu teplotu srazilo.Pak sem už dával pozor,ale se to nehřálo,bo s řetězama to zas jelo.A teplota elevá termostatu taky držela a topilo to taky.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od eliott » 10 led 2009 20:15

Kangaroo píše:Myslím, že tvůj problém je termostat. TD5 má sice velkou účinost a málo se zahřívá, ale ne tak málo aby to nechalo vychladnout motor se zavřeným termostatem. Problém s vrtulí to taky nebude, protože, když zavře termostat a ten by při teplotě kterou ukazuje tvůj teploměr zavřenej být měl, je úplně jedno jestli a jak se točí vrtule. Mě s toho jednoznačně plyne, že ti špatně zavírá termostat. :!:

Chladí se to přes topení :idea:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

#24 Příspěvek od Pama » 10 led 2009 20:47

Zdravím:
Mám Defa TD5 krátce, ale buď mám stejný problém, nebo je diskutovaný problém u tohoto motoru normální. Jezdím jako přizdis..., tzn. že motor točím za 5 tak do rychlosti 100km/h víc ne, i to mi připadá až dost, ale
motor se opravdu nezahřeje, alespoň podle teploměru.
... a ta viskozní spojka na větráku... vrtule se protáčí stále, ale více se roztočí až se zvýší teplota motoru, takže tu jsem chybu zatím nehledal,
jestli je info z termostatu správné, neumím říct.
...rád bych věděl, jestli mám na mém Defu stejnou chybu, nebo je vše O.K.....

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3300
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Luboš M. » 10 led 2009 22:41

Pama píše:Zdravím:
Mám Defa TD5 krátce, ale buď mám stejný problém, nebo je diskutovaný problém u tohoto motoru normální. Jezdím jako přizdis..., tzn. že motor točím za 5 tak do rychlosti 100km/h víc ne, i to mi připadá až dost, ale
motor se opravdu nezahřeje, alespoň podle teploměru.
... a ta viskozní spojka na větráku... vrtule se protáčí stále, ale více se roztočí až se zvýší teplota motoru, takže tu jsem chybu zatím nehledal,
jestli je info z termostatu správné, neumím říct.
...rád bych věděl, jestli mám na mém Defu stejnou chybu, nebo je vše O.K.....
Pánové řešíte neřešitelnou vlastnost Defendera!!!!! :lol:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#26 Příspěvek od Jenda » 10 led 2009 22:56

Bych to shrnul :D
Protoze to bezva spaluje,nemuze se to moc ohrat.A protoze to ma vrtuli hnanou motorem a ac rizenou teplotou vody v motoru,toci se stale a tim padem se to ohrat poradne neda.
Navic je mraz ze by psa nevyhnal a to je pro Td5 rana pod pas.
Sumasumarum,ohreje se to mozna az v lete :D
Zdar , Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

#27 Příspěvek od Pama » 10 led 2009 23:25

....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

#28 Příspěvek od maky » 11 led 2009 09:57

Pama píše:....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů
presne ako vravis my sme tam pichly karton a je to parada
defík nie je auto - defender je životný štýl

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od MOPADŽI » 12 led 2009 14:25

Pama píše:....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů
Tak, tak, dej tam dečku a je po problému. Mám stejné auto jako ty, na zimu dávám dečku, jezdím denně a tento problém, jsem nezaznamenal. Jediné, co jsem pozoroval je, že se pomaleji motor hřeje, ale ne nějak rapidně, abych to musel řešit.
A teplovodní webasto to je věc !
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3300
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Luboš M. » 12 led 2009 16:51

MOPADŽI píše:
Pama píše:....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů
Tak, tak, dej tam dečku a je po problému. Mám stejné auto jako ty, na zimu dávám dečku, jezdím denně a tento problém, jsem nezaznamenal. Jediné, co jsem pozoroval je, že se pomaleji motor hřeje, ale ne nějak rapidně, abych to musel řešit.
A teplovodní webasto to je věc !
Sory za offtop ale pouštíš topení současně při nastartovaném motoru? Při montáži mi pán říkal že by se nemělo pouštět při nastartovaném motoru. Jak to používáš ty?
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#31 Příspěvek od DanoDEF » 12 led 2009 19:04

...tak som dnes vyskusal... -5st Def TD5 stal som cca pol hodiny a ziadny pokles teploty motora vplyvom chladutia cez kurenie este som pustil ventilator na "plno"
Přílohy
12012009668.jpg
12012009668.jpg (23.37 KiB) Zobrazeno 4297 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Stavros » 12 led 2009 19:25

ja nechci nejak nudit, ale kdyz jsem jezdil v Maroku s Milosovou DII, tak se teplota taky malokdy prehoupla na klasickou pulku. Moje Discoska nabiha i v mrazech normalne a nikdy pri stani teplota nepadala. To znamena, ze to musi delat termostat a urcite to dela kazdymu, komu to normalne nevybehne na pulku.

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

#33 Příspěvek od Kangaroo » 12 led 2009 20:54

DanoDEF píše:...tak som dnes vyskusal... -5st Def TD5 stal som cca pol hodiny a ziadny pokles teploty motora vplyvom chladutia cez kurenie este som pustil ventilator na "plno"
Mně to taky nechladne. Rikam spatnej termostat :!:

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3300
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Luboš M. » 12 led 2009 23:33

Kangaroo píše:
DanoDEF píše:...tak som dnes vyskusal... -5st Def TD5 stal som cca pol hodiny a ziadny pokles teploty motora vplyvom chladutia cez kurenie este som pustil ventilator na "plno"
Mně to taky nechladne. Rikam spatnej termostat :!:
Zítra objednávám termostat. Ještě, ten kdo nemá egr ventil ať se nediví, že se auto špatně ohřejvá :idea:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#35 Příspěvek od Jenda » 13 led 2009 06:38

Luboš M. píše:
Kangaroo píše: Mně to taky nechladne. Rikam spatnej termostat :!:
Zítra objednávám termostat. Ještě, ten kdo nemá egr ventil ať se nediví, že se auto špatně ohřejvá :idea:
...proc by se to melo kvuliva egr spatne ohrivat?Nevim co mas za rok ale vsimni si ze z vystupu z egru to jde do maleho vodniho chladice za vrtuli a zpet do turba se vraci jen cca 3cm roura.Tedy ty splodiny kvuli kterym tam egr je se vraci po shclazeni.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3300
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Luboš M. » 13 led 2009 10:50

Jenda píše:
Luboš M. píše: Zítra objednávám termostat. Ještě, ten kdo nemá egr ventil ať se nediví, že se auto špatně ohřejvá :idea:
...proc by se to melo kvuliva egr spatne ohrivat?Nevim co mas za rok ale vsimni si ze z vystupu z egru to jde do maleho vodniho chladice za vrtuli a zpet do turba se vraci jen cca 3cm roura.Tedy ty splodiny kvuli kterym tam egr je se vraci po shclazeni.
Honza
No já mám 2001 a funkce EGR ventilu je jednoduchá: Propojuje výfukové potrubí se sáním takovým způsobem, že část výfukových plynů se nasává do motoru zpět společně s filtrovaným vzduchem. Tímto se domnívám, že se motor hůře ohřeje.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#37 Příspěvek od Jenda » 13 led 2009 12:01

Nejak mi to Lubosi nedava smysl ale budiz.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od MOPADŽI » 13 led 2009 17:31

Luboš M. píše:
MOPADŽI píše: Tak, tak, dej tam dečku a je po problému. Mám stejné auto jako ty, na zimu dávám dečku, jezdím denně a tento problém, jsem nezaznamenal. Jediné, co jsem pozoroval je, že se pomaleji motor hřeje, ale ne nějak rapidně, abych to musel řešit.
A teplovodní webasto to je věc !
Sory za offtop ale pouštíš topení současně při nastartovaném motoru? Při montáži mi pán říkal že by se nemělo pouštět při nastartovaném motoru. Jak to používáš ty?
Luboši, jelikož chodim do práce, každý den jinak (nemá smysl tedy programovat ovládání), probíhá to následovně :roll: Vstanu, zmáčknu dálkáč od teplovodního webasta (tedy auto stojí a je studené :roll: ) potom koupel, snídaně atd., pak odjezd v teplém autě a vše ok....když ale zapomenu (jednou, max.2x za 10let), zmáčknout dálkáč, příjdu k autu, kosa jako sviňa, pak následuje studený start a zapnutí horkovzdušného webasta, motor se chvíli "hádá" (takový ten Td5 nekultivovaný studený "běžný" rozběh), chvilku ho nechám a vyrážím. Po "chvilce" se motor sklidní, a začne mně webasto funět horký vzduch...
Tzn. Teplovodní za jízdy nezapínám, pouze dobíhá, když vyrazím dříve, než uplyne nastavený čas. Je pravda, že ho někdy po zastavení hned zapnu, když je teplý motor, ale jen když vím, že cca za hoďku, dvě budu pokračovat v jízdě (dělám to proto, abych jel s "teplým" autem/motorem).
Horkovzduch používám teď v zimě za jízdy pořád. :wink:
Ještě k tomu zapínání za jízdy. Když mně montovali v Pace teplovodní, nikdo tam nic podobného nezmiňoval, ani jsem to od nikoho neslyšel, ani nikde nečetl...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
medvěd
Příspěvky: 14
Registrován: 09 pro 2008 19:34
Bydliště: Vyškov

#39 Příspěvek od medvěd » 13 led 2009 21:35

No já mám hoši problém podobnej (r.v.2003). Né že by ta teplota motoru šla do modrého pole, ale je kousek nad spodní hranici - 10 % odhadem. A úplně stačí, když jenom jedu dost pomalu, ani nemusím mít volnoběh.
Navíc - motor se velice špatně zahřívá - 10 km je minimum, a to musím jet svižněji. Ani ak nedostanu rafiku na pulku, kde by měla být, ale tak do dvou třetin.
A nejhorší je, ža jednou za 4 dny je den D, a já tu rafiku dostanu téměř k půlce, po řekněme 6-7 km pomalejší jídy (60 na čtverku).
Chovalo se to stejně v prosinci, kdy bylo kolem nuly, i teď, když je mínus 10. Tak já nevím. Mám to dva měsíce. Začnu výměnou termostatu a řeknu, jak to dopadlo.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#40 Příspěvek od DanoDEF » 13 led 2009 22:00

... Tak panove asi Vam tu budem za vyskumnika. Dal som si namahu a po vcerajsom uvodnom pokuse som dnes urobil dalsi.

... vonku cca -5 az -6 auto normalne zohriate. Stal som na mieste motor na volnobeh. Ventilator na maximum. Po 15minutach rucicka vid foto

... Eliottov nazor samozrejme dobry ale pripominam, ventilator na maxime... bezne ho na maximum nepustam kedze vzdy bezi teplovzdusne Webasto

... pri beznom pouzivani citelny pokles teploty nebadam
Přílohy
13012009669a.jpg
13012009669a.jpg (22.53 KiB) Zobrazeno 4141 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět