Stránka 1 z 5

Pevnostni tyče řízení a jejich krytování

Napsal: 08 lis 2008 21:15
od MOPADŽI
Toto téma tu tuším ještě není, nebo jsem na něj alespoň nikde nenarazil. No, už je tu vláken, která se v počátku věnovala úplně jinému tématu, než je v závěru, tak jsem se mohl přehlédnout. K věci, aktuálně řeším pevnostní spojovačky, protože "standart" jsem ohnul i s krytem. Kryt už mám nový, tak to po něm tyčka"nedrhne" při zatáčení. Pevnostní spojovačky jsem nechal poslat od eliotta, protože je měl skladem...no, nakonec zjistil, že jsou na D1, tak musím stejně čekat :evil: Zajímá mně tedy tato kombinace ´pevnostní spojovačky + kryt. Má to někdo ? Spokojenost ? A samozžejmě vaše názory a náměty. Díky.

Re: PEVNOSTNÍ TYČE ŘÍZENÍ A JEJICH KRYTOVÁNÍ

Napsal: 08 lis 2008 22:46
od DanoDEF
... ohnul si to celkom slusne ale podla tych zaberov ten plech z coho je ta ochrana je cca 3mm a to je malo.

... pevnostne spojovacky a ochrana spojovacky nemoze byt problem ak ta ochrana nie je nejaka napodobnenina

... zadna spojovacka by sa mohla pouzit taka ako na DI a pouzit este druhy tlmic riadenia... len je potom problem s tou ochranou

Napsal: 09 lis 2008 20:08
od MOPADŽI
Dano, ochrana je z 3mm ocel plechu a je od Ex Tecu. Tuším, že to bylo 69EUR :?: Radši bych také silnější, ale zatím jsem na ni ještě nikde nenarazil :cry:
O druhém tlumiči řízení jsem také již uvažoval, při rozměru kol který používám :wink: (jako ty 285(75x16). Zatím mně to bylo vždy vyvráceno, třeba tím, že bude trpět servo, že se nebude "vracet" volant atd.

Napsal: 09 lis 2008 20:51
od Land Jirka
MOPADŽI píše:Dano, ochrana je z 3mm ocel plechu a je od Ex Tecu. Tuším, že to bylo 69EUR :?: Radši bych také silnější, ale zatím jsem na ni ještě nikde nenarazil :cry:
O druhém tlumiči řízení jsem také již uvažoval, při rozměru kol který používám :wink: (jako ty 285(75x16). Zatím mně to bylo vždy vyvráceno, třeba tím, že bude trpět servo, že se nebude "vracet" volant atd.
Vyrobím z 5mm plechu :wink:

Napsal: 09 lis 2008 21:04
od DanoDEF
MOPADŽI píše:Dano, ochrana je z 3mm ocel plechu a je od Ex Tecu.
...ja mam ten isty tvar ale mam pocit, ze z hrubsieho plecu... ale nepojdem ho teraz merat... :D ..... aaaa bol som 4mm
MOPADŽI píše: O druhém tlumiči řízení jsem také již uvažoval, při rozměru kol který používám :wink: (jako ty 285(75x16). Zatím mně to bylo vždy vyvráceno, třeba tím, že bude trpět servo, že se nebude "vracet" volant atd.
...nebal by som sa toho


...no v hlave uz mam co a ako ale nemam "TIC TAC"... :D

Napsal: 09 lis 2008 21:21
od low
ja mam pevnostni spojovacky od eliota a ochranu spojovacky od nakatanengy a nejde to moc dohromady, tak jsem tu ochranu sundal a asi je na prodej

Napsal: 09 lis 2008 21:22
od DanoDEF
low píše:ja mam pevnostni spojovacky od eliota a ochranu spojovacky od nakatanengy a nejde to moc dohromady, tak jsem tu ochranu sundal a asi je na prodej
... no ano je to nam natesno

Napsal: 09 lis 2008 22:14
od Jarys
Mám na D2 pevnostní spojovačku, je naprosto stejná jen těžší, jako originál... Prý ji neohnu tak snadno, ale při nárazu zase přenesu zátěž na klouby a čepy, které jsou jen origo LR. Proto si myslím, že ještě kryt nebude od věci a klidně bych ho pořídil.

Co se týče tlumiče řízení, nešel na pevnostní tyč řízení přidělat, tak jsem nechal originál tyč. Jé jsem trochu líný někde nechat udělat držák tlumiče na tu pevnostní tyč.

Napsal: 10 lis 2008 00:09
od low
ta moje je tak dvakrat tlustci, jak puvodni

Re: PEVNOSTNÍ TYČE ŘÍZENÍ A JEJICH KRYTOVÁNÍ

Napsal: 10 lis 2008 09:43
od Ken
MOPADŽI píše:Zajímá mně tedy tato kombinace ´pevnostní spojovačky + kryt. Má to někdo ? Spokojenost ? A samozžejmě vaše názory a náměty. Díky.
Mám kryt spojovačky a spojovačku "pevnostnější" - vyrobenou za použití původních čepů. Nevýhoda je, že mám větší průměr spojovací trubky, a když dostane šlehu kryt a trošku se zdeformuje, při krajních polohách řízení to lehce zadrhává (nezbývá pak nic jiného, než sundat kryt a universálním nástrojem mu domluvit)

Napsal: 10 lis 2008 10:15
od Sláma Karel
Já mám na autech dva tlumiče řízení a je to jen k dobru. Nechápu kdo vymyslel, že by to mělo něčemu vadit nebo něco namáhat. To je naprostá kravina. Mám to na autech od roku 96 a ještě na žádném se kvůli tomu nic nerozbilo. A jezdí se s tím mnohem líp. K

Napsal: 11 lis 2008 21:28
od MOPADŽI
Sláma Karel píše:Já mám na autech dva tlumiče řízení a je to jen k dobru. Nechápu kdo vymyslel, že by to mělo něčemu vadit nebo něco namáhat. To je naprostá kravina. Mám to na autech od roku 96 a ještě na žádném se kvůli tomu nic nerozbilo. A jezdí se s tím mnohem líp. K
Tak, zkušenosti promluvili :!: Jak tady vot Karla, tak výše vot Dana. Začnu těma TikTacama :lol: a vážně uvažovat o zdvojení tlumiče řízení.
Karle, co navrhuješ za typ/značku tlumičů, ke zdvojení :?: Stačí série, nebo je lepší OME :?: (ten tam teď mám cca rok -jeden, samozřejmě)
Myslíš, že se zdvojením tlumiče řízení potlaří / odstraní i "kmitání" do volantu v cca 80 do 85-90km/h :roll: :?:
(gumy zánovní a dělalo to i u úplně nových, cca 3x převáženy, z toho 2x ne za středovou díru, ale za díry pro šrouby kol, disky nové, no teď už zánovní Modular 7"x16", pneu 285/75x16 BFG MT)

(teď na zimu budu dávat BFG AT ve stejném rozměru na stejném typu disku, pneu i disky jsou nové a vyvážené, jsem tedy zvědav, jestli to zmizí, jestli ano, je to gumama MT...)

Re: PEVNOSTNÍ TYČE ŘÍZENÍ A JEJICH KRYTOVÁNÍ

Napsal: 11 lis 2008 21:30
od MOPADŽI
Ken píše:
MOPADŽI píše:Zajímá mně tedy tato kombinace ´pevnostní spojovačky + kryt. Má to někdo ? Spokojenost ? A samozžejmě vaše názory a náměty. Díky.
Mám kryt spojovačky a spojovačku "pevnostnější" - vyrobenou za použití původních čepů. Nevýhoda je, že mám větší průměr spojovací trubky, a když dostane šlehu kryt a trošku se zdeformuje, při krajních polohách řízení to lehce zadrhává (nezbývá pak nic jiného, než sundat kryt a universálním nástrojem mu domluvit)
Asi to bude nejlepší volba Kene. Ještě zvažím, vystužení toho krytu. Včera jsem o tom mluvil s LandJirkou :roll:

Napsal: 11 lis 2008 21:30
od low
mopadzi? a kdys delal naposled geometrii???

Napsal: 11 lis 2008 21:36
od MOPADŽI
low píše:ta moje je tak dvakrat tlustci, jak puvodni
To máš asi nějaké super pevnostní :shock: Můžeš změřit průměr tyče/kulatiny :?: Porovnám si to se standartem, abych měl představu, jestli to tam bude šóchat :wink:
Jo low, vím že si z tej kanceláře :cry: takže se to měří posufkou nebo šuplérou, nebo-numerickým posuvným měřítkem, potažmo digitálním :lol: :lol: :lol:

Jo, 278 už mám doma a trochu se v tom topím, tak budu potřebovat taky ňákou radu a kozultaci, bo sem na tuto techniku zas pomalši ja :cry:

Napsal: 11 lis 2008 21:42
od DanoDEF
Sláma Karel píše:Já mám na autech dva tlumiče řízení a je to jen k dobru. Nechápu kdo vymyslel, že by to mělo něčemu vadit nebo něco namáhat. To je naprostá kravina. Mám to na autech od roku 96 a ještě na žádném se kvůli tomu nic nerozbilo. A jezdí se s tím mnohem líp. K
... jednoznacne suhlasim s tvojim nazorom... ale su ludia, ktori pochybuju.

Napsal: 11 lis 2008 21:45
od MOPADŽI
low píše:mopadzi? a kdys delal naposled geometrii???
Na jaře, letos. Teď ji samozřejmě udělám až dorazí vot eliotta ty spojovačky a daj se tam :wink:

Napsal: 11 lis 2008 21:46
od DanoDEF
MOPADŽI píše:
Sláma Karel píše:Já mám na autech dva tlumiče řízení a je to jen k dobru. Nechápu kdo vymyslel, že by to mělo něčemu vadit nebo něco namáhat. To je naprostá kravina. Mám to na autech od roku 96 a ještě na žádném se kvůli tomu nic nerozbilo. A jezdí se s tím mnohem líp. K
Tak, zkušenosti promluvili :!: Jak tady vot Karla, tak výše vot Dana. Začnu těma TikTacama :lol: a vážně uvažovat o zdvojení tlumiče řízení.
Karle, co navrhuješ za typ/značku tlumičů, ke zdvojení :?: Stačí série, nebo je lepší OME :?: (ten tam teď mám cca rok -jeden, samozřejmě)
Myslíš, že se zdvojením tlumiče řízení potlaří / odstraní i "kmitání" do volantu v cca 80 do 85-90km/h :roll: :?:
(gumy zánovní a dělalo to i u úplně nových, cca 3x převáženy, z toho 2x ne za středovou díru, ale za díry pro šrouby kol, disky nové, no teď už zánovní Modular 7"x16", pneu 285/75x16 BFG MT)

(teď na zimu budu dávat BFG AT ve stejném rozměru na stejném typu disku, pneu i disky jsou nové a vyvážené, jsem tedy zvědav, jestli to zmizí, jestli ano, je to gumama MT...)
... jeeee citam, ze mas stejny problem. momentalne od "Fatry" jazdim na tych T3ojkach a parada nic nekmita

... o standartnych tlmicoch ani neuvazuj, bud OME alebo od BRIT Partu Dinamic Celular... o tych uvazujem ja a na cele auto (je este masivnejsi nez OME )

Napsal: 11 lis 2008 21:47
od eliott
Zítra ti mohu tu tyč změřit, odhaduji 35mm a tyč je plná, tj. není to roura. Já používám tlumiče řízení BOGE nebo DeCarbon.

Napsal: 11 lis 2008 21:48
od DanoDEF
MOPADŽI píše:
low píše:ta moje je tak dvakrat tlustci, jak puvodni
To máš asi nějaké super pevnostní :shock:
... ani nie rozdiel je v tom, ze pevnostne spojovacky od roznych vyrobcov su cca rovnako hrube. rozdiel je iba v tom, ze origo su z rurky a pevnostne z gulatiny