Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#81 Příspěvek od raven.99 » 30 zář 2010 10:53

Kawa12 píše:Jeden nový poznatek.....

Změnil jsem olej v motoru z Castrol na Fuchs (MC CFE) a už skoro rok jsem nemusel čistit konektor!Koukal jsem na něj a je uplně suchej!Nevim čím to je,ale funguje to.Kuba
teoreticky by na to mala mat vplyv viskozita oleja, riedsi olej (napr. 5W30) by to malo logicky tahat viac ako hustejsi (10W40).

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#82 Příspěvek od mco » 28 srp 2011 11:46

Zdravim pani, tak aj mna dosla cukatura. LR DII, 2003, 150tis km - zhruba pri 1800-2000 to cuka (1x to spadlo aj do safe modu).
Cital som tu rozne temy ohladne tohto problemu a ako vidim, pricin moze my viacero - waste gate / poskodene hadicky, olej v ECU, pal. filter, vaha vzduchu, ... Skor nez zacnem nakupovat nove suciatky, hodil som to na diagnostiku. Ta hlasila tieto 2 chyby:
Okruh prutokomeru
Poloha skrt. klapky signal

Netusi niekto co to znamena, kde je problem?

V ECU konektoroch bol olej, ten som vycistil tech, benzinom (samotne ECU som vnutri nepozeral). Cuka to nadalej...
Naposledy upravil(a) mco dne 28 srp 2011 22:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#83 Příspěvek od Acon » 28 srp 2011 21:08

nestačí vyčistiť konektor, treba vymeniť aj káblový zväzok. Ten olej tam vzlína stále. Dá sa kúpiť zväzok upravený proti vzlínaniu. Treba pozrieť shopy tunajších predajcov.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#84 Příspěvek od MadTom » 28 srp 2011 21:36

Olej v konektoru ŘJ mám dva roky ničemu to nevadí. Nějak mi ale nesedí popis chyb, co jsi napsal - TD5ka nemá škrtící klapku, takže k ní nemá ani čidlo, stejně tak netuším, kde je průtokoměr, ale to by mohla být váha vzduchu. Není to jenom nepřesný překlad? Ono těch věcí to může být víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#85 Příspěvek od mco » 28 srp 2011 22:23

vdaka za typy

re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?

re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#86 Příspěvek od masar » 28 srp 2011 22:29

mco píše:vdaka za typy

re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?

re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/def ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false;

Naše zkušenost - http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 65#p140365" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak asi půl roku zpátky jsem ten kabel u řídící jednotky prohlížel a nějáký olej tam pořád je... :coze: :hmm: nevím jestli to je ještě pořád ten zbytek ve svazku od víka k ECU :hmm:
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#87 Příspěvek od mco » 28 srp 2011 23:22

masar píše:
mco píše:vdaka za typy

re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?

re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/def ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false;

Naše zkušenost - http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 65#p140365" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak asi půl roku zpátky jsem ten kabel u řídící jednotky prohlížel a nějáký olej tam pořád je... :coze: :hmm: nevím jestli to je ještě pořád ten zbytek ve svazku od víka k ECU :hmm:
a cukanie prestalo?

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#88 Příspěvek od masar » 29 srp 2011 09:11

U nás to bylo preventivní, žádný problém nebyl, ale v tom konektoru byla asi lžíce oleje...
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#89 Příspěvek od komin » 07 úno 2013 14:51

Tak uz to postretlo aj mna auto uz je v servise, ale kym som ho dostal z Uhornej do Kosic tak som asi 10x cistil konektor aspon z VDckom aby som to spojazdnil :mrgreen:
LR DEFENDER 110 SW

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#90 Příspěvek od MadTom » 07 úno 2013 16:53

A co ti to dělá? On ten olej normálně není problém, pokud je jenom v konektoru. To by ho už musel být plná řídící jednotka.
Problém je, že na vstřikovačích jsou docela malé konektory (nejmenší fastony - šířka tuším 2,4mm), a ty časem vyměknou a po ohřátí nekontaktují. A motor pořádně nejede a cuká. Pro začátek jenom když se ohřeje.
Mě stačilo otevřít víko ventilů, vyndat svazek, konektory napružit a dát zpět. A 2 roky je problém.
No a protékání oleje vyřešila výměna dvou O kroužků, co těsní konektor na průchodku svazku z hlavy ven. Ty originál byly už pěkně splácnuté.
Chápu že pro servis je jednodužší výměna celého svazku, já jsem ho neměl poruce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#91 Příspěvek od DanoDEF » 07 úno 2013 17:25

komin píše:Tak uz to postretlo aj mna auto uz je v servise, ale kym som ho dostal z Uhornej do Kosic tak som asi 10x cistil konektor aspon z VDckom aby som to spojazdnil :mrgreen:
...ale som rad, ze si nasiel tu spravnu temu. Si bol dnes na Uhornej ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#92 Příspěvek od komin » 07 úno 2013 17:47

to Madtom: asi by som to takto riesil ale nakolko je to sluzobak tak je to jedna z veci do ktorych nevrtam uz aj tak sa vnom vrtam az az :wink:
to Danodef: Ano bol skoro az hore pokial sa dalo ale snehu po pas bolo uz aj namna vela a to nevravim ze tam trebalo dostat centralu no ale nevyslo :mrgreen: Do zajtra to este vydrzi a potom uz tam budeme musiet nejak dostat je to hlavny tok na BA.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#93 Příspěvek od DanoDEF » 07 úno 2013 17:56

komin píše: to Danodef: Ano bol skoro az hore pokial sa dalo ale snehu po pas bolo uz aj namna vela a to nevravim ze tam trebalo dostat centralu no ale nevyslo :mrgreen: Do zajtra to este vydrzi a potom uz tam budeme musiet nejak dostat je to hlavny tok na BA.
... co si nezvladol ten posledny stupak ? Jaky je tam sneh (mokre sracky)? Nemozes si pozicat z "ciary" skuter alebo stvorkolku ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#94 Příspěvek od komin » 07 úno 2013 18:12

Vsade je mokry tazky sneh ani chodit sa vnom neda a neprejdes ani tu planinu bez stromov uz tam je meter snehu. Pozicat si mozem aj to ma zajtra sef vybavit ale to uz je v jeho moci, nepozicia nepojde RRL :Pohoda:
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#95 Příspěvek od DanoDEF » 07 úno 2013 18:17

komin píše:Vsade je mokry tazky sneh
... tak ten posledny stupak asi nedas ani na stvorkolke s pasmi ked je mokry sneh. kazdopadne na centralu potrebujes sane. Co je spadnuta linka k RRB alebo dalej linka VSE ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#96 Příspěvek od komin » 07 úno 2013 18:33

VSE linka 5 dedin nema od polnoci stavu. Uvidime zajtra co bude.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#97 Příspěvek od mco » 12 črc 2013 00:42

Zhruba pred rokom som vymenil kabelovy zvazok a cukanie prestalo.V poslednych dnoch sa vsak opat objavilo. Vyzera to na chronicku chorobu LR
Zda sa mi dost chore menit ten zvazok kazdy rok...
Vie niekto kde sa da kupit upraveny zvazok proti zatekaniu oleja do RJ?
Alebo je nejaky iny zaruceny sposob ako tomu zabranit?

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#98 Příspěvek od masar » 12 črc 2013 11:43

Jak už jsem tu psal, tak jsme v říjnu 2010 koupili preventivně nový svazek ke vstřikovačům s údajnou úpravou proti vzlínání. Teď v květnu 2013 se projevila závada v kabelu a motor jel postupně na 4 na konec jen na 3 válce - dojezd z Rumburka do Děčína. Hodili jsme tam svazek původní a auto zase jezdí jak má.

Obrázek

Obrázek
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#99 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 12 črc 2013 12:09

Kucii, kašlete na olej, ja ho tam mám tolik, že bych pomalu mohl dělat vratku do motoru, na oleji mam najeto asi 20tkm - kupovanej v aziji, vypadá jak černej krém na boty, takže nepředpokládám, že ho mám čistší než vy. Motor mi jede jako samet, má skoro 300tkm a diagnostika udává korekce vstřiků do plusminus 2 - tedy vše ok.

Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce? :wring

Panku zdar :rock
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

#100 Příspěvek od mco » 12 črc 2013 12:12

Hmm, obavam sa, ze povodny kabel mi nepomoze. Ja som kupil novy, bez tej upravy proti vzlinaniu a po roku je tu ten isty problem.
Mam najazdenych ca 156k km, cakal som, ze po vymene to vydrzi dalsich 100-150k ako to tu niekto pisal v inej teme

Este jeden postreh - problem s cukanim sa nevyskytuje, ked jazdim na tempomat. V com sa to lisi? Otacky su +- rovnake. Bez tempomatu to cuka pri ca 1800-2000 otackach

Odpovědět