teoreticky by na to mala mat vplyv viskozita oleja, riedsi olej (napr. 5W30) by to malo logicky tahat viac ako hustejsi (10W40).Kawa12 píše:Jeden nový poznatek.....
Změnil jsem olej v motoru z Castrol na Fuchs (MC CFE) a už skoro rok jsem nemusel čistit konektor!Koukal jsem na něj a je uplně suchej!Nevim čím to je,ale funguje to.Kuba
Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Zdravim pani, tak aj mna dosla cukatura. LR DII, 2003, 150tis km - zhruba pri 1800-2000 to cuka (1x to spadlo aj do safe modu).
Cital som tu rozne temy ohladne tohto problemu a ako vidim, pricin moze my viacero - waste gate / poskodene hadicky, olej v ECU, pal. filter, vaha vzduchu, ... Skor nez zacnem nakupovat nove suciatky, hodil som to na diagnostiku. Ta hlasila tieto 2 chyby:
Okruh prutokomeru
Poloha skrt. klapky signal
Netusi niekto co to znamena, kde je problem?
V ECU konektoroch bol olej, ten som vycistil tech, benzinom (samotne ECU som vnutri nepozeral). Cuka to nadalej...
Cital som tu rozne temy ohladne tohto problemu a ako vidim, pricin moze my viacero - waste gate / poskodene hadicky, olej v ECU, pal. filter, vaha vzduchu, ... Skor nez zacnem nakupovat nove suciatky, hodil som to na diagnostiku. Ta hlasila tieto 2 chyby:
Okruh prutokomeru
Poloha skrt. klapky signal
Netusi niekto co to znamena, kde je problem?
V ECU konektoroch bol olej, ten som vycistil tech, benzinom (samotne ECU som vnutri nepozeral). Cuka to nadalej...
Naposledy upravil(a) mco dne 28 srp 2011 22:02, celkem upraveno 1 x.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
nestačí vyčistiť konektor, treba vymeniť aj káblový zväzok. Ten olej tam vzlína stále. Dá sa kúpiť zväzok upravený proti vzlínaniu. Treba pozrieť shopy tunajších predajcov.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Olej v konektoru ŘJ mám dva roky ničemu to nevadí. Nějak mi ale nesedí popis chyb, co jsi napsal - TD5ka nemá škrtící klapku, takže k ní nemá ani čidlo, stejně tak netuším, kde je průtokoměr, ale to by mohla být váha vzduchu. Není to jenom nepřesný překlad? Ono těch věcí to může být víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
vdaka za typy
re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?
re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?
re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/def ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false;mco píše:vdaka za typy
re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?
re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
Naše zkušenost - http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 65#p140365" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak asi půl roku zpátky jsem ten kabel u řídící jednotky prohlížel a nějáký olej tam pořád je... nevím jestli to je ještě pořád ten zbytek ve svazku od víka k ECU
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
a cukanie prestalo?masar píše:http://www.offroad4x4shop.cz/detail/def ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false;mco píše:vdaka za typy
re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?
re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
Naše zkušenost - http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 65#p140365" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak asi půl roku zpátky jsem ten kabel u řídící jednotky prohlížel a nějáký olej tam pořád je... nevím jestli to je ještě pořád ten zbytek ve svazku od víka k ECU
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
U nás to bylo preventivní, žádný problém nebyl, ale v tom konektoru byla asi lžíce oleje...
Land Rover Discovery 2 Td5
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tak uz to postretlo aj mna auto uz je v servise, ale kym som ho dostal z Uhornej do Kosic tak som asi 10x cistil konektor aspon z VDckom aby som to spojazdnil
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
A co ti to dělá? On ten olej normálně není problém, pokud je jenom v konektoru. To by ho už musel být plná řídící jednotka.
Problém je, že na vstřikovačích jsou docela malé konektory (nejmenší fastony - šířka tuším 2,4mm), a ty časem vyměknou a po ohřátí nekontaktují. A motor pořádně nejede a cuká. Pro začátek jenom když se ohřeje.
Mě stačilo otevřít víko ventilů, vyndat svazek, konektory napružit a dát zpět. A 2 roky je problém.
No a protékání oleje vyřešila výměna dvou O kroužků, co těsní konektor na průchodku svazku z hlavy ven. Ty originál byly už pěkně splácnuté.
Chápu že pro servis je jednodužší výměna celého svazku, já jsem ho neměl poruce.
Problém je, že na vstřikovačích jsou docela malé konektory (nejmenší fastony - šířka tuším 2,4mm), a ty časem vyměknou a po ohřátí nekontaktují. A motor pořádně nejede a cuká. Pro začátek jenom když se ohřeje.
Mě stačilo otevřít víko ventilů, vyndat svazek, konektory napružit a dát zpět. A 2 roky je problém.
No a protékání oleje vyřešila výměna dvou O kroužků, co těsní konektor na průchodku svazku z hlavy ven. Ty originál byly už pěkně splácnuté.
Chápu že pro servis je jednodužší výměna celého svazku, já jsem ho neměl poruce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
...ale som rad, ze si nasiel tu spravnu temu. Si bol dnes na Uhornej ?komin píše:Tak uz to postretlo aj mna auto uz je v servise, ale kym som ho dostal z Uhornej do Kosic tak som asi 10x cistil konektor aspon z VDckom aby som to spojazdnil
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
to Madtom: asi by som to takto riesil ale nakolko je to sluzobak tak je to jedna z veci do ktorych nevrtam uz aj tak sa vnom vrtam az az
to Danodef: Ano bol skoro az hore pokial sa dalo ale snehu po pas bolo uz aj namna vela a to nevravim ze tam trebalo dostat centralu no ale nevyslo Do zajtra to este vydrzi a potom uz tam budeme musiet nejak dostat je to hlavny tok na BA.
to Danodef: Ano bol skoro az hore pokial sa dalo ale snehu po pas bolo uz aj namna vela a to nevravim ze tam trebalo dostat centralu no ale nevyslo Do zajtra to este vydrzi a potom uz tam budeme musiet nejak dostat je to hlavny tok na BA.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
... co si nezvladol ten posledny stupak ? Jaky je tam sneh (mokre sracky)? Nemozes si pozicat z "ciary" skuter alebo stvorkolku ?komin píše: to Danodef: Ano bol skoro az hore pokial sa dalo ale snehu po pas bolo uz aj namna vela a to nevravim ze tam trebalo dostat centralu no ale nevyslo Do zajtra to este vydrzi a potom uz tam budeme musiet nejak dostat je to hlavny tok na BA.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Vsade je mokry tazky sneh ani chodit sa vnom neda a neprejdes ani tu planinu bez stromov uz tam je meter snehu. Pozicat si mozem aj to ma zajtra sef vybavit ale to uz je v jeho moci, nepozicia nepojde RRL
LR DEFENDER 110 SW
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
... tak ten posledny stupak asi nedas ani na stvorkolke s pasmi ked je mokry sneh. kazdopadne na centralu potrebujes sane. Co je spadnuta linka k RRB alebo dalej linka VSE ?komin píše:Vsade je mokry tazky sneh
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
VSE linka 5 dedin nema od polnoci stavu. Uvidime zajtra co bude.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Zhruba pred rokom som vymenil kabelovy zvazok a cukanie prestalo.V poslednych dnoch sa vsak opat objavilo. Vyzera to na chronicku chorobu LR
Zda sa mi dost chore menit ten zvazok kazdy rok...
Vie niekto kde sa da kupit upraveny zvazok proti zatekaniu oleja do RJ?
Alebo je nejaky iny zaruceny sposob ako tomu zabranit?
Zda sa mi dost chore menit ten zvazok kazdy rok...
Vie niekto kde sa da kupit upraveny zvazok proti zatekaniu oleja do RJ?
Alebo je nejaky iny zaruceny sposob ako tomu zabranit?
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Jak už jsem tu psal, tak jsme v říjnu 2010 koupili preventivně nový svazek ke vstřikovačům s údajnou úpravou proti vzlínání. Teď v květnu 2013 se projevila závada v kabelu a motor jel postupně na 4 na konec jen na 3 válce - dojezd z Rumburka do Děčína. Hodili jsme tam svazek původní a auto zase jezdí jak má.
Land Rover Discovery 2 Td5
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Kucii, kašlete na olej, ja ho tam mám tolik, že bych pomalu mohl dělat vratku do motoru, na oleji mam najeto asi 20tkm - kupovanej v aziji, vypadá jak černej krém na boty, takže nepředpokládám, že ho mám čistší než vy. Motor mi jede jako samet, má skoro 300tkm a diagnostika udává korekce vstřiků do plusminus 2 - tedy vše ok.
Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce?
Panku zdar
Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce?
Panku zdar
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Hmm, obavam sa, ze povodny kabel mi nepomoze. Ja som kupil novy, bez tej upravy proti vzlinaniu a po roku je tu ten isty problem.
Mam najazdenych ca 156k km, cakal som, ze po vymene to vydrzi dalsich 100-150k ako to tu niekto pisal v inej teme
Este jeden postreh - problem s cukanim sa nevyskytuje, ked jazdim na tempomat. V com sa to lisi? Otacky su +- rovnake. Bez tempomatu to cuka pri ca 1800-2000 otackach
Mam najazdenych ca 156k km, cakal som, ze po vymene to vydrzi dalsich 100-150k ako to tu niekto pisal v inej teme
Este jeden postreh - problem s cukanim sa nevyskytuje, ked jazdim na tempomat. V com sa to lisi? Otacky su +- rovnake. Bez tempomatu to cuka pri ca 1800-2000 otackach