Ahoj,no já jsem kdysi používal červené optimy.Odůvodněnost jejich použití je tam,kde je předpoklad ztíženého startu motoru,tj ty baterky při nízké hmotnosti a relativně malé kapacitě dokáží dát nárazově obrovské startovací proudy,jesli si dobře vzpomínám tak asi okolo 800A. Používal jsem pro startování starých strojů(traktorů). Nevýhoda je ale,jak tady psal OME,že jsou náchylné na nastavení nabíjecí soupravy-delší přepětí je likviduje. Pokud se týče mechanického poškození,mám zkušenost(měl jsem tři),že když jste s ní někde řachli o zem a ona praskla,tak to byla cesta do věčných lovišť. Jinou její hezkou vlastností je,že neobsahuje elektrolyt,takže ji můžete pohodit v jakékoliv poloze. Nevýhodou je nízká kapacita,takže do náklaďáku,kde potřebuji víkend v kuse topit bufíkem,běží noťas,lednice a jiné spotřebiče,bych si je (2x12V) rozhodně nedal. Krom toho mi dost zklamaly,ale možná jsem si to zavinil sám,právě špatným stavem dobíjecí soustavy,což běžné "olověné" baterce nevadí
. Takže kdo má třeba 100Ah klasiku,tak má daleko větší šanci na úspěšný start(po úspěšném večírku
),než kolega se zázračnou optimou
.