Panhartská tyč nastavení

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Panhartská tyč nastavení

#1 Příspěvek od mr-tomas » 30 led 2020 00:54

Za boha nemůžu nikde najít jak se nastavuje nastavitelná panhartská tyč? A šteluje se s prázdným autem, nebo pří nějakém zatížení?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhartská tyč nastavení

#2 Příspěvek od VencaZE » 30 led 2020 10:07

Zatížit obvyklou zátěží a nastavit tak abys neměl nápravu mimo auto. Nic na tom není. Prostě aby to neuráželo oko :grin: .
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Panhartská tyč nastavení

#3 Příspěvek od mr-tomas » 30 led 2020 10:16

Obvyklá zátěž je nazbrojené auto bez lidí?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Panhartská tyč nastavení

#4 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 30 led 2020 10:31

Asi klidně s řidičem, ale reálně ti na panhardce rozdíl spolujezdce už podle mne nic neudělá a ani náklad vzadu ti do toho už moc nenakecá. Jestli je panhardka v rozumné poloze tak to udělá milimetr do strany snad ani ne...?
Si pamatuju, jak jsme dojížděli z asie na dvakrát zlomený pružině s hnutým řízením a utrhanejma silentbloka na nápravě na už jednou bouraném chassis, to jsem si říkal, že bych z "geometri přední nápravy" rád zachoval to, aby byla "vepředu".
Je to defendr. Z principu panhardky to bude dycky trochu špatně, pokud zrovna nebudeš na rovném asfaltu s kolama přímo vpřed.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Panhartská tyč nastavení

#5 Příspěvek od mr-tomas » 30 led 2020 10:38

Ok, já doteď myslel, že je u panhartky dobré seřízení důležité, zvlášť když to má mít vliv na případné vibrace volantu. Tak si to teda jenom překontroluju nataženým provázkem jestli jedu jen dvě stopy. Diky oběma za pomoc. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Panhartská tyč nastavení

#6 Příspěvek od MadTom » 30 led 2020 10:51

Na slušné geometrii ti i toto seřídí a změří. Jinak se mi docela osvědčilo okometrické pozorování z auta jedoucího za tebou. Někde na rovince je to docela dobře vidět. Vzhledem ke konstrukčním přesnostem Defendera je to ale nejspíš skoro jedno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Panhartská tyč nastavení

#7 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 30 led 2020 10:51

Na chování auta je podle mne důležitější aby v nějaké pomyslné rovnovážné poloze byla ta panhardka vodorovně, než to jestli bude o nějaký milimetr delší. S milimetrama bych zas pro změnu uplně neplejtval na spojovačce řízení, to přímo ovlivní sbíhavost a když odhlédnu od toho, že se dá jet s ledasčims, tak tu spojovačku, kdybych si auto mazlil, tu bych si zkusil naladit opravdu správně podle nějaké (třeba i lehce improvizované) geometrie, tam je každý milimetr důležitý.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Odpovědět