Defender VIN...prosba

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender VIN...prosba

#21 Příspěvek od Maxsel » 17 zář 2019 19:53

Tak jak to dopadlo? Nemáme od tebe žádné info.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

brunko
Příspěvky: 246
Registrován: 07 zář 2011 11:37
auto: Disco 1 96
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Defender VIN...prosba

#22 Příspěvek od brunko » 20 zář 2019 13:57

Prikladam text co som mal pre pravnika:
Dňa 13.8. 2019 som zakúpil v Olomouci Land Rover Defender ročník 1999 s VIN číslom SALLDHM88XA166086. Tento typ auta som chcel kúpiť už dlhší čas, takže som získaval dostupné informácie o ňom. Stal som sa členom Land Rover fóra a sledoval vozidla ktoré sa tam predávaju posledný rok. Chcel som kúpiť také, ktoré by malo spoľahlivú históriu a najlepšie s pôvodnými majiteľmi figurujúcimi na tomto fóre. Také som o roku našiel a hneď sa dohodol s majiteľom na stretnutí. Majiteľ vychádzal vo všetko v ústrety. Dohodli sme sa na stretnutí kde som auto vyskúšal. VIN som skontroloval ako prvé pretože, viem že nečitateľnosť dokáže narobiť veľký problém. Nie je síce ako nové ale čítať sa dá. Vozidlo som kúpil a prišiel s ním na Slovenskoˇs prevoznými značkami na 3 mesiace. Po pár dňoch som začal proces prepisu. Išiel som na Kontolu originality kde začali s overovaním a povedali mi, že sa im nepáči tvar VIN preto ho posielajú na posúdenie do IRIS IDENT Banská Bystrica. Tam odpovedali, že VIN na tomto modeli musí byť vyrobené iskrením (bodkované) nie ako mám ja (raznicou). Neuvádzali, že nesie znaky prerazenia alebo poškodenia len, že má byť robené iným spôsobom. Kontaktoval som všetkých piatich predchádzajúcich majiteľov s tým, že či bolo s VIN manipulované. Spomínané vozidlo bolo upravené na expedície a majitelia sú známi v LR komunite. Každý mi potvrdil, že on s VIN nemanipuloval a nemal potrebu, pretože auto nemalo na žiadnej evidenčnej kontrole problém. Obrátil som sa teda na zástupcov značky LR v Čechách. Tám mi oznámili, že spôsobom aký mám ja sa to môhlo raziť a vydajú mi aj potvrdenie. Upozornili ma však, že slovenské úrady ho nemusia akceptovať a mám sa obratiť na slovenského zástupcu. Urobil som teda tak a obrátil som sa na T.O.P. auto Slovakia s mojim problémom. Povedali, že vedia vystaviť potvrdenie o stotožnení VIN čísla ale treba priviesť vozidlo do autorizovaného servisu v Žiline na preskúmanie na základe skrytých znakov. To som bezodkladne urobil. Auto skontrolovali a všetky podklady poslali do centrály v Bratislave odkiaľ mi prišlo potvrdenie o stotožnení. Nerozumeli síce vzniknutému problému, pretože to vraj bolo razené bežne u tohto modelu, ale vystavili. Nakoľko som potreboval si byť istý, že auto nemá žiadny iný problém (napríklad menené šasi) urobil som tento úkon na vlastné náklady a z vlastnej vôle, pretože IRIS IDENT odkázal auto predať polícii na expertízu. Na kontole originality mi ale dali mesiac na získavanie podkladov. Keď som však hovoril, ake doklady si viem zohnať na KO mi oznámili, že žiadne IRIS nezoberie do úvahy. Napriek tomu som pokračoval ďalej a oslovil Okresný úrad- odbor dopravy a pozemných komunikácii a pytal sa na radu. Tam v tom nevideli žiadny problém keď bolo vozidlo stotožnené priamo zástupcom značky. Kontaktovali ministerstvo vnútra a oni odporučili aby si IRIS IDENT riešil tieto pochybnosti priamo s ministerstvom alebo importérom. Pripomenuli vsak, ze ak sa preukaze zasah do VIN bude mi auto odobrane. To som bral do uvahy. IRIS potvrdil, že ako technicke zabezpecenie kontroly originality na opravnenie ziadat od institucii rozne potvrdenia. Po pár dňoch mi volali z Kontroly originality, že mám dodať potvrdenie od zástupcu značky, že toto konkrétne VIN bolo vyrazené raznicou. Takéto potvrdenie mi vydali s veľkým pohoršením nad tým čo odomňa v IRIS chcú. Tento dokument som preposlal KO a oni IRIS. Po dvoch dňoch som ich kontaktoval či sa niečo vo veci robí, že mi nechodí žiadna odpoveď. IRIS mi však nahnevane odkázal či si robím z nich srandu, že oba dokumenty sú na iné VIN a žiada teraz odo mňa doklad o všetkých skrytých znakoch vozidla a doklad, že toto konkrétne VIN bolo razené náhradnou metódou...tj raznicami ako mám ja. Kontaktoval som okamžite LR kde sa mi ospravedlnili za chybu na ich strane a vydali nové dokumenty už so správnym VIN. Zisťoval som ďalej či mi môžu poskytnúť doklady ktoré žiada IRIS. Povedali, že takéto dokumenty nevydávajú (určite nevydajú skryté znaky hocikomu) a pokiaľ si chce IRIS niečo overiť má sa obrátiť priamo na nich. Poskytli mi ešte dokument pre Defender ročník 2010 priamo z LR kde sa uvádza, že VIN môže byť vyrazené aj raznicou (záložným spôsobom). Bolo mi povedane, že oni si nič overovať nebudú. LR mi povedal, že potvrdenia o VIN ktoré žiadajú sa ani nemôžu vydať nakoľko neexistujú databázy kde by bolo uvedené ktoré VIN je akým spôsobom razené a vyjadril počudovanie nad tým odkiaľ má takéto vedomosti IRIS. Volal som na Kontrolu originality a povedali, že takúto databazu nemajú ani oni ale majú doklady od vozidiel ktoré sú v rade ktoré majú vo VIN pár čísiel predomnou a pár čísiel po mne bodkované. Obrátil som sa na LR v Čechách a oni tiež uviedli, že nemajú znalosť o takýchto databázach, vyjadrili rovnako rozčarovanie nad tých čo IRIS chce a odporučili mi to už riešiť právnikom. Skúsili však nakoniec ešte kontaktovať LR v Anglicku ale nedávajú tomu veľké nádeje, pretože to ešte nikto nežiadal. Medzi tým som komunikoval s okresným úradom ako mám postupovať keď vznikla chyba u LR pri vypisovani a uvedení chybného VIN. Bolo doporučené aby som požiadal LR o doklad kde by LR potvrdil svoju chybu a znova uviedol cely doklad uz so spravnym VIN. Ak by nepomohlo ani to tak uz jedine obratit sa na pravnika a pripadne skody ziadat od IRIS.
Napisal som oficialnu ziadost o opetovne predohnotenie vin do ktorej som prilozil vsetko co som mal od LR a upovedomil o tom, ze dalsi postup uz ubem riesit s pravnikom. Toto priamo preposlal na KO aj IRIS aby som uz komunikoval aj s nimi.

To je uz pokracovanie po ziadosti: pohli sa lady a IRIS mi oznamil, ze si moje tvrdenia preveri u importera...co dovtedy neviem preco neurobili. Upozornili ma ze zodpovednost za celu kontrolu nesu technici KO. Lenze technici KO povedali ze bez oddobrenie IRIS s tym robit nic nemozu...Uz som sa dalej natahovat nechcel lebo koncil uz mesiac co som na to mal a teda dufal ze zdvihnu telefon a overia si to. Ked sa tyzden nic nedialo pisal som znova a ziadal o stav v akom je moja ziadost pretoze mi konci lehota. Znova pripomenul pravnika. Prisla mi odpoved, ze ziadaju od LR original toho dokumetu ale ze teda mozem ist dokoncit KO. Pripomenuli, ze zodpovednost maju technici KO, nemam tlacit ked nepoznam system a nabuduce si mam skontrolovat VIN aspon laicky. Na to som podakoval, ze venovali pozornost mojmu pripadu a ze sa to ukoncilo a doplnil ze pri obhliadke VIN nenieslo ziadne znamky poskodenia, dal vozidlo komplet overit v LR a vystavit stotoznenie aj ked to nikto odomna najskor neziadal...neviem co teda maju na mysli pod pojmom laicky a neviem ako nemam netlacit ked to mesiac nevieme ukoncit.

V pondelok 4. tyzden procesu som bol na kontrole originality dokoncit prehliadku. S nervami uz uplne v prdeli...technici mi este rozpravali ake pribehy tam oni pozazivali tak kym mi dali protokol som ani nedychal.

Nechcel som to tu hned pisat lebo by ma asi roztrhlo od jedu tak si nechal cas na stravenie. Ked spatne na to pozeram tak by som vela veci robil rovnako. Akurat by som od zaciatku komunikoval aj priamo s IRIS lebo naskor to slo vsetko cez technikov KO.

Vsetko trvalo takmer mesiac. Telefonaty s predchadzajucimi majitelmi, s majitelmi inych defendrov rovnakeho rocnika co som nasiel v inzerciach, s LR v Cechach a SR kde uz mali moje cislo aj ulozene, s KO, kopec mailovej komunikacie. Nemohol ist na dovolenku, v praci som toho moc neurobil kvoli stalemu vybavovaniu a cakaniu na odpovede. Bol to moj najhorsi zazitok po vela rokoch.

Auto od kupy stale nie je prepisane. Teraz maju problem s STK a emisnou pretoze vraj tie protokoly nie su plnohodnote len akesi prevozne ci co tak musim absolvovat znova aj ked mam protokoly z Ciech platne este 2 roky. Uz mi to bolo jedno a dal auto na STK a emisnu...vraj dymi. Tomu uz ja moc nerozumiem len viem, ze dymi moje stare disko a v porovnani s nim defender vypusta fialky.
Naposledy upravil(a) brunko dne 20 zář 2019 21:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
milan.ke
Příspěvky: 139
Registrován: 06 říj 2010 16:18
auto: aktualne bez
Bydliště: daleky vychod

Re: Defender VIN...prosba

#23 Příspěvek od milan.ke » 20 zář 2019 14:22

zial v tejto republike stale plati, ze uradnik je pan a klient je tu prenho. Uz sa sice zacinaju objavovat prve vlašťofky, ale stale tu vladne taky ten rusky model. Ja som si presiel niecim podobnym, len v bledomodrom: mal som skrabnutu nalepku s VIN cislom (vyrobny stitok). Policajt na obhliadke mal zrejme zly den tak ho urobil aj mne. Nasledovala tortura s vystavenim noveho stitku, to trvalo viac ako mesiac, cize musel som ist auto "prihlasit" a zaroven poziadat o prerusenie procesu prihlasovania inak by auto vyradili z evidencie. Samozrejme kazdy s tebou jedna ako s podvodnikom a hlavne, na kazdu prkotinu potrebuje uradnik papier, to je uplny zaklad. Musel som dokladovat este aj to, ze som poziadal vyrobcu o novy stitok, des.
U mna to nakoniec dopadlo, znacky uz mam a dufam, ze u teba to dopadne podobne. Hlavne nepresvihni 30-dnovu lehotu na prihlasenie, lebo budes musiet pravdepodobne znovu na KO (protokol nesmie byt starsi ako 15 dni tusim).

Janotifo
Příspěvky: 243
Registrován: 28 úno 2013 21:41
auto: RRC, ex Defik, D4,
Bydliště: Žilina

Re: Defender VIN...prosba

#24 Příspěvek od Janotifo » 20 zář 2019 16:25

Mal som Def 110SW TD5 1999(bol to ak sa nepletiem prelomový rok z 300Tdi)....VIN bolo isto bodkované....tiež som mal pri kúpe problém a to len s prehlásením z okresu BA do okresu ZA. Najskôr ma pri overení VIN vyhodili, že je to nečitateľné, lebo niektoré znaky sú vraj neúplné a zle čitateľné.....nakoniec som to jemným šmirgľom očistil....bodkované časti natrel fixkou a znova prebrúsil a išiel znova na kontrolu, kde to pri správnom svetle prečítali.....odporučili ale ešte keď je to ako tak čitateľné požiadať o vystavenie nového VIN....ja som to zakonzervoval asi tak ako písal MADTOM a vydržalo to ešte 2 x STK a jeden prepis do iného okresu...a potom sa chudák prevrátil a skončil aj tak totálku :Ja blb:

brunko
Příspěvky: 246
Registrován: 07 zář 2011 11:37
auto: Disco 1 96
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Defender VIN...prosba

#25 Příspěvek od brunko » 20 zář 2019 16:35

Drviva vacsina je bodkovanych. Nasiel som ale 2 s raznicami. Moje je podla vin vyrobene koncom roku 98, rovnako bolo aj jedno z tych co sa prihlasili na vyzvu. Keby mi LR povedal ze to je zle tak to vobec neriesim a odovzdam ale oni potvrdili ze je spravne tak mi prislo divne ho davat policajtom.

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Defender VIN...prosba

#26 Příspěvek od marianh » 21 zář 2019 12:27

Nuz je co zlepsovat. Uz som hodne nacaty ze sa chcem vratit domov ale kazdy takyto pribeh ma trochu pribrzdi.
Pre porovnanie (ciel toho "zlepsovania") v Rakusku pri kupe/predaji auta len clovek zajde s papiermi na prihlasovacie miesto (je takych plno, su pri pobockach poistovni) a za 30 min odide so znackami.
Auto nikde nemusi.

brunko
Příspěvky: 246
Registrován: 07 zář 2011 11:37
auto: Disco 1 96
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Defender VIN...prosba

#27 Příspěvek od brunko » 22 zář 2019 10:40

ono tieto iste problemy vin nie su cudzie ani v inych statoch aj ked asi nie v takej miere. ten proces ako taky mi nevadi ale to, ze sa musis domahat aby s tebou vobec niekto jednal je na infarkt.

Uživatelský avatar
vladoo
Příspěvky: 279
Registrován: 01 bře 2011 20:16
tel.: 421918808889
auto: Disco 300tdi
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender VIN...prosba

#28 Příspěvek od vladoo » 26 zář 2019 20:39

Smutny pribeh, verim, ze bude mat stastny koniec. Drzim palce :yes
https://instagram.com/landroverista
https://landroverista.sk - Špecialista na Land Rover Defender a Series

palo-x
Příspěvky: 40
Registrován: 11 srp 2012 12:21
tel.: 421905475191
auto: P38 4,6
Bydliště: Piešťany

Re: Defender VIN...prosba

#29 Příspěvek od palo-x » 27 zář 2019 15:31

Nazdar. Ja som mal podobný problém. Chcel som prihlásiť RR P38 z Čiech na Slovensko. Na kontrole originality (nemenujem miesto) mi technik povedal, že mi nesedí kód motora, kde v TP som mal kód D60 a motor na vozidle mal kód D46, tiež ma však technik upozornil, že vo WIN čísle mám zakódovaný kód motora D46. Avšak nechcel dokončiť kontrolu originality, nech si to vyriešim. Auto stálo asi dva mesiace, čo som zisťoval a vybavoval, aký má mať auto kód motora. Spoliehal som sa na zástupcu Land Roveru Slovensko, kde som poslal žiadosť, podklady a fotky, kde mi odpísali, že podľa typu vozidla bol vyrobený s motorom s kódom D60 a motor s kódom D46, nakoľko má trošku odlišné parametre, tam nemôže byť. Od zástupcu Landrover z Čiech sa mi podarilo získať potvrdenie, že motory sú podobné a je možná ich zámena. Ale medzi tým, už kontrola originality prepadla, tak som išiel na kontrolu originality do Piešťan, kde som im príbeh porozprával. Spravili kontrolu, kde mi potvrdili, že podľa WIN čísla na toto vozidlo patrí motor s kódom D46, že bola chyba v zápise do TP v Čechách, či aj napísali do kontroly originality. Ešte sa čudovali, prečo mi na predchádzajúcej kontroly originality s tým robili problém. Ale zistili iný, problém, že vozidlo ešte nie je odhlásené vo Švédsku, odkiaľ pôvodne pochádzalo. Som myslel, že ma už porazí, ale poradili sa s vedením v Bratislave a že vozidlo môžem prihlásiť. Prihlásenie na Okresnom úrade bolo bez problémov, riadili sa dokladom od kontroly originality. Píšem to hlavne preto, ak by mal niekto obdobný problém, možno stojí za to navštíviť inú kontrolu originality, kde vedia čo majú robiť.

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Defender VIN...prosba

#30 Příspěvek od Adam P. » 29 zář 2019 12:20

přesně tak. STK a podobné je prostě jen služba, kterou daný subjekt prodává. a jakýkoliv prodej se řídí pravidlem nabídky a poptávky. nechceš mně tu službu prodat a děláš drahoty? fajn, jdu jinam. oni se dost často chovají jako idioti, protože jim asi vlezlo na mozek, že mají od státu papír a pověření něco "úředně" řešit a schvalovat. mají pocit, že jsou pány světa a rádi se po lidech vozí, čuráčci.

myslím, že obě svoje auta udržuju a starám se o ně dobře, takže fakt nemám zapotřebí, aby ze mně nějaký zakomplexovaný technik dělal co dva roky úplného idiota a hledal na autě nesmyslné chyby a vymyšlené problémy. což jsem si párkrát prožil, než jsem našel STK, kde se chovají normálně a dá se s nima vždycky domluvit. takže od jisté doby už jezdím jen tam. i když je to 60 km tam a 60 zpět a musím si na to vzít půl dne volna. prostě mě to za to stojí. lepší než se hádat s nějakým kokotem "panem důležitým chytrákem" v brně. nechceš moje peníze? OK, dostane je někdo jiný :)
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

filip91
Příspěvky: 422
Registrován: 21 lis 2017 23:27
tel.: +420774275329
auto: Def 300Tdi
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender VIN...prosba

#31 Příspěvek od filip91 » 04 říj 2019 18:49

Jak se říká... I beton může hořet.. :bandit
Defender 110 300 tdi

brunko
Příspěvky: 246
Registrován: 07 zář 2011 11:37
auto: Disco 1 96
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Defender VIN...prosba

#32 Příspěvek od brunko » 06 říj 2019 12:29

palo-x píše: 27 zář 2019 15:31 Nazdar. Ja som mal podobný problém. Chcel som prihlásiť RR P38 z Čiech na Slovensko. Na kontrole originality (nemenujem miesto) mi technik povedal, že mi nesedí kód motora, kde v TP som mal kód D60 a motor na vozidle mal kód D46, tiež ma však technik upozornil, že vo WIN čísle mám zakódovaný kód motora D46. Avšak nechcel dokončiť kontrolu originality, nech si to vyriešim. Auto stálo asi dva mesiace, čo som zisťoval a vybavoval, aký má mať auto kód motora. Spoliehal som sa na zástupcu Land Roveru Slovensko, kde som poslal žiadosť, podklady a fotky, kde mi odpísali, že podľa typu vozidla bol vyrobený s motorom s kódom D60 a motor s kódom D46, nakoľko má trošku odlišné parametre, tam nemôže byť. Od zástupcu Landrover z Čiech sa mi podarilo získať potvrdenie, že motory sú podobné a je možná ich zámena. Ale medzi tým, už kontrola originality prepadla, tak som išiel na kontrolu originality do Piešťan, kde som im príbeh porozprával. Spravili kontrolu, kde mi potvrdili, že podľa WIN čísla na toto vozidlo patrí motor s kódom D46, že bola chyba v zápise do TP v Čechách, či aj napísali do kontroly originality. Ešte sa čudovali, prečo mi na predchádzajúcej kontroly originality s tým robili problém. Ale zistili iný, problém, že vozidlo ešte nie je odhlásené vo Švédsku, odkiaľ pôvodne pochádzalo. Som myslel, že ma už porazí, ale poradili sa s vedením v Bratislave a že vozidlo môžem prihlásiť. Prihlásenie na Okresnom úrade bolo bez problémov, riadili sa dokladom od kontroly originality. Píšem to hlavne preto, ak by mal niekto obdobný problém, možno stojí za to navštíviť inú kontrolu originality, kde vedia čo majú robiť.
kamo, tak ty si si tiez uzil :)

Odpovědět