Def 110 td5 regulace turba
- vlada789
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02 dub 2018 18:51
- auto: Defender 110 td5
- Bydliště: Severní Čechy
Def 110 td5 regulace turba
Ahoj , pánové moc vas prosim o radu , jak přesně seřídit regulační ventyl turba . Bohužel jsem zjistil , že předešlej majitel asi skoušel ladit a to bych neveril jakym spusobem to dokaze ovlivnit chod a zatah a padání otáček motoru a reakci na pedal plinu .
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Def 110 td5 regulace turba
Ideálně to chce měřič tlaku za turbem, aby jsi věděl co to dělá, jinak stačí i diagnostika, která ti ukáže live data z motoru.
Maximální trvalý tlak za turbem je 2,25Baru (pokud budeme uvažovat atmosférický tlak 1Bar), krátkodobě může být špička 2,35Baru.
Pro začátek odpoj táhlo co ovládá klapku v turbu (wastegate), je zajištěna segerovkou, a zkus, jestli klapka chodí úplně volně. Dále zkontrolovat, jestli oko na ovládací tyčce, co se nasazuje na čep na klapce nemá velkou vůli (jestli díra v něm není oválná), a nakonec zkotrolovat ovládací hadičku (taková slabá), jestli je v pořádku a jestli z ní neutíká tlak třeba okolo sponek.
A potom už jenom za jízdy to na 3ku ideálně do kopce pořádně prošlápnout a dívat se, kam tlak leze. Jestli ho bude moc, tak povolit kontramatku na ovládací tyčce a tyčku pro začátek o 1 závit prodloužit, tím se maximální tlak sníží.
TD5ka při přefouknutí turbem spadne do "nouzového" režimu, kdy omezí výkon a otáčky. Fůra lidí co nemají auto načipované a jezdí klidně, si toho ani nevšimne.
Maximální trvalý tlak za turbem je 2,25Baru (pokud budeme uvažovat atmosférický tlak 1Bar), krátkodobě může být špička 2,35Baru.
Pro začátek odpoj táhlo co ovládá klapku v turbu (wastegate), je zajištěna segerovkou, a zkus, jestli klapka chodí úplně volně. Dále zkontrolovat, jestli oko na ovládací tyčce, co se nasazuje na čep na klapce nemá velkou vůli (jestli díra v něm není oválná), a nakonec zkotrolovat ovládací hadičku (taková slabá), jestli je v pořádku a jestli z ní neutíká tlak třeba okolo sponek.
A potom už jenom za jízdy to na 3ku ideálně do kopce pořádně prošlápnout a dívat se, kam tlak leze. Jestli ho bude moc, tak povolit kontramatku na ovládací tyčce a tyčku pro začátek o 1 závit prodloužit, tím se maximální tlak sníží.
TD5ka při přefouknutí turbem spadne do "nouzového" režimu, kdy omezí výkon a otáčky. Fůra lidí co nemají auto načipované a jezdí klidně, si toho ani nevšimne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- vlada789
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02 dub 2018 18:51
- auto: Defender 110 td5
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Def 110 td5 regulace turba
Super , moc dekuju za popis , hned zejtra na to jdu .
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Def 110 td5 regulace turba
Mužu potvrdit madtomova slova, mě regulace na defovi nefungovala myslím nikdy, hadička mrtvá, táhlo zarostlé. rj mám v základu a řadím asi hnedka nad 2000 ot., já to turbo prakticky nepoužívám , teda v himalájích jsem točil víc, a tam jsem byl rád, že to trochu foukalo, ono tam nebyla ani ta atmosféra před turbem, tak aspoň za ním.
- vlada789
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02 dub 2018 18:51
- auto: Defender 110 td5
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Def 110 td5 regulace turba
Ahoj , vsem vam moc dekuju , serizeno a v jednotce cip od Kokeska . Naprosto uzasna jizda , ta plinulost s kterou ten plin reaguje je uzasna a po seslapnuti to jede . Nadcenej jak malej kluk
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Def 110 td5 regulace turba
Tak si užívej.