Ložisko v předním kole

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#21 Příspěvek od Jenda » 01 dub 2009 06:53

:..pokud je to lozisko a ne brzdy a pokud jsem se v tom nikdy nestrachal,nechal bych to udelat nekoho kdo to umi.Nalisovat lozisko+nalisovat gufero pak clovek nemusi delat naposledy,pokud jen trochu neco opomene :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Land Jirka » 01 dub 2009 08:04

MOPADŽI píše:Zajímalo by mně, jakou kdo máte zkušenost se životností ložisek v kolech.
Samozřejmě, záleží na mnoha aspektech např. výrobce a tím daná kvalita ložiska, použití kvalitní vazelíny, gufer atd.
Napište každý, kdo tedy máte zkušenost, svůj kilometrový proběh na ložiscích, od nova (původní při novém autě) po výměnu, od výměny do výměny a jaká máte kola, jestli máte podložky a další "zlepšení" ovlivňující jejich životnost :lol: :lol:
Díky za vaše postřehy.
Kuželová ložiska v nábojích kol jsou v konstrukci auta dělaná tak, že jsou přibližně ve středu disku a tím se rozloží námáhání ložisek na obě dvě souměrně.

U auta jako má třeba Ruda a Mopadži, kde jsou podložky 30 mm a disk s ET který vyhodí kolo ještě o dalších 30 mm ven je jsou ložiska namáhaná daleko více než v sérii, protože jsou mimo zátěže namáhány i pákou
Dalším negativním faktorem je velikost kol.
Takže zatímco na seriovém autě vydrží ložiska v kolech klidně deset let, tak na výše popsaném autě bych je kontroloval a třeba i měnil už po roce.
Na značce maziva zase tak nezáléží. Důležité je aby tam nějaké bylo a byla seřízená dobře vůle ložisek.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#23 Příspěvek od OME » 01 dub 2009 09:19

MOPADŽI píše:Zajímalo by mně, jakou kdo máte zkušenost se životností ložisek v kolech.
Samozřejmě, záleží na mnoha aspektech např. výrobce a tím daná kvalita ložiska, použití kvalitní vazelíny, gufer atd.
Napište každý, kdo tedy máte zkušenost, svůj kilometrový proběh na ložiscích, od nova (původní při novém autě) po výměnu, od výměny do výměny a jaká máte kola, jestli máte podložky a další "zlepšení" ovlivňující jejich životnost :lol: :lol:
Díky za vaše postřehy.
Moje zkušenost:Defender 110,rok výroby 1996,220tis.km,mám ho od nova,kola originál,nebo 235/85x16,vazelína v ložiskách originál od nova,problém zatím žádný. :lol:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#24 Příspěvek od karel » 01 dub 2009 10:25

Je to tak jak psal LandJirka, u mého auta měnil taky zadní ložisko, které po rozšíření a otočení disků udělalo pápá :(
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od PavelU » 01 dub 2009 10:40

Taky souhlas s Jirkou, měnil jsem všechny preventivně a uvidíme co bude dál. Jinak dával jsem taky podložky a disky s jiným ET (co jdou víc ven), gumy ala Simex necelých 33". :wink:

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#26 Příspěvek od RudaK » 01 dub 2009 11:32

No já musím souhlasit,bo se mi jedno ložisko vysypalo ( teda né po deseti letech,ale po cca 2 000 km mnou ujetých :D ). Život je už takový. :!:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od MOPADŽI » 01 dub 2009 17:33

Přece tam nedám origo užovky :cry:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od PavelU » 01 dub 2009 17:43

A proč bys to dělal, to nemyslíš vážně, že ne. :ty jeden...:

Uživatelský avatar
Michal M.
Příspěvky: 371
Registrován: 06 pro 2008 19:23
tel.: +420723918888
auto: Defender 90 200 Tdi
Bydliště: Újezd u Brna

Re: Ložisko v předním kole

#29 Příspěvek od Michal M. » 17 dub 2009 18:32

MNě už se také dostavil kovový pískavý zvuk, zatím se ozívá jen občas a po delší jízdě, ale z obou dvou stran na přední nápravě. Že by to byla ložiska? :roll: :roll: :roll:
skype: michal.makovsky79

Uživatelský avatar
capa
Příspěvky: 8
Registrován: 20 dub 2009 23:45

Re: Ložisko v předním kole

#30 Příspěvek od capa » 26 čer 2009 23:45

Tak jsem také laboroval s ložisky. Zjistil jsem, že se mi kýve (vakl) trochu pravé zadní kolo. Tak jsem preventivně obědnal u Eliotta 4x unašeč poloosy RUC105200. Tímto chci taky poděkovat za bleskové doručení. Každopádně dnes jsem namontoval první kus(zadní pravé) a zjistil, že se to tolik nezlepšilo. Tak jsem pátral v manuálech a poté jsem trochu dotáhl (by hand) ložisko a je to o sto procent lepší. Ale při této rozborce jsem přišel na to, že poloosa jde vytáhnout úplně ven a že ji tam vlastně nic nedrží. Je to normální? Neví někdo? Asi jen zbytečně plaším.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

#31 Příspěvek od eliott » 27 čer 2009 20:13

Poloosu tam opravdu nic nedrží, jen závlačka pod kloboučkem, Dotažení ložisek na správnou hodnotu je velmi důležité, mělo by to být takto:

vnitřní matice (u ložiska) 10Nm
vnější matice 50Nm
zajistit obě matice ohnutím pojistné podložky
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
capa
Příspěvky: 8
Registrován: 20 dub 2009 23:45

Re: Ložisko v předním kole

#32 Příspěvek od capa » 27 čer 2009 23:15

Díky za info. Snad ještě malý dotaz. Máš Eliotte na prodej ty zajišťovací podložky? Na stránkách jsem je nenašel.

Uživatelský avatar
capa
Příspěvky: 8
Registrován: 20 dub 2009 23:45

Re: Ložisko v předním kole

#33 Příspěvek od capa » 28 čer 2009 00:36

Našel jsem to v manuálu a je to tady bez momentu. Ale se musí se použít special gauge :)


19. Fit the hub to the bearing sleeve, pack the outer
bearing with grease and fit to the hub.
20. Fit the keyed thrust washer and adjusting inner
nut. Tighten the nut, by hand, whilst rotating the
hub until all the end-play is taken up.
21. Mount a dial test indicator so that the stylus rest on
the adjusting nut. Slacken the nut back to obtain an
end-float of 0,050 to 0,101 mm (0.002 to 0.004 in).
22. Fit the tab washer and outer locknut. Tighten the
locknut, re-check the end-float and lock the nuts.
23. Using a new joint washer, fit the hub driving e member and tighten the retaining bolts and spring *‘
washers to 60 to 70 Nm (44 to 52 Ibf ft).
24. Fit the circlip to the axle shaft, ensuring that it
locates correctly in the groove.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

#34 Příspěvek od eliott » 28 čer 2009 08:48

Mám všechno co je v kole a mnohem víc, jen vzhledem k nedostatku času probíhá přidávání jedntlivých karet . Akorát mě udivuje ten postup utahování, kde jsi ho vyčetl? Já mám originál Workshop manuál a tam je to jak jsem psal (jen místo 44Nm dávám 50Nm) a jsem přesvědčený, že vůle je špatně, že má být lehké předpětí.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

#35 Příspěvek od Land Jirka » 28 čer 2009 10:24

eliott píše: a jsem přesvědčený, že vůle je špatně, že má být lehké předpětí.
Ta vůle se tam dělá z důvodu teploty.
Po zahřátí by ložiska vlivem teplotní roztažnosti neměla kam ustoupit a mohla by se začít vydírat.
Proto ta vůle v základním seřízení :idea:
Mělo by to být spočítané tak, že při provozní teplotě by ložisková vůle měla být akorát :wink:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
capa
Příspěvky: 8
Registrován: 20 dub 2009 23:45

Re: Ložisko v předním kole

#36 Příspěvek od capa » 28 čer 2009 11:44

Našel jsem to ve Workshop manuálu, který jsem stáhnul na
http://www.landroverclub.cz/index.php/c ... r?start=15
Každopádně je to stejně trošku divný postup. Normálně se u kol celé assembly přetáhne větším momentem, aby si to sedlo a pak povolí na menší provozní moment. Hm, asi to mají ozkoušené.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

#37 Příspěvek od Land Jirka » 28 čer 2009 15:27

capa píše: Normálně se u kol celé assembly přetáhne větším momentem, aby si to sedlo a pak povolí na menší provozní moment.
Já to tak dělám i u lanďáků- dotáhnu a potom o necelé 1/4 otáčky povolím.
Vyjímka jsou novější defíky, které mají rozpěrný kroužek mezi ložiskama a tam se to jen dotáhne na moment a ta rozpěrka by měla dát tu správnou vůli.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

#38 Příspěvek od Land Jirka » 28 čer 2009 15:47

V manuálu u disco1 a rrc je psáno dotáhnout 61 Nm, povolit o 90 stupňů a potom přetáhnout na 4 Nm a zajistit.
v manuálu na defíka 96 rok je:
50 Nm. Back off adjusting nut 90° and
tighten to 10 Nm (7 lbf/ft).
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

#39 Příspěvek od eliott » 29 čer 2009 00:17

No, tak to jsem četl kdysi i já. Na rázově namáhaných uložení se vždy dělá lehké předpětí, viz diferáky, převodovky. Pokud je vůle, ložisko se ''vytluče''.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
capa
Příspěvky: 8
Registrován: 20 dub 2009 23:45

Re: Ložisko v předním kole

#40 Příspěvek od capa » 29 čer 2009 01:04

Tak koukám, že postupů je asi víc. Jsou ty maintenance manuals rozdělený podle r.v., nebo podle nějaké efektivity? Chtěl bych se řídit správným manuálem. Mám defíka r.v.93. a spoooustu otázek :-) :?:

Odpovědět