Stránka 2 z 2

Re: Náhradné diely - originál vs OEM

Napsal: 10 led 2019 07:17
od masar
Už jsem se setkal i tvrzením, že výrobce může mít fabriku v Polsku odkud dodává OEM díly a origo díly pro automobilky resp. v jejich kvalitě zase odjinud. Konkrétním příkladem byl tuším Pierburg v případě palivového čerpadla na BMW. Ale kolik je na tom pravdy nemám tušení.

Re: Náhradné diely - originál vs OEM

Napsal: 10 led 2019 07:27
od pojir
Kdyz jsme u tech naboju TIMKEN pro D2, tak pred dvema roky a kousek jsem si nechal v jednou nejmenovanem servisu bezne opravujicim landrovery vymenit naboj. Za TIMKEN, chteli za nej 9000 (OEM bezne stal pod 6000). Ale byla zima a hnusne mokro, tak jsem to nechtel delat sam a naboj uz delal takove psi kusy, ze jsem se bal dojet do "sveho" servisu, tak jsem se placnul pres kapsu a nechal to u nich. No a ted pred vanocemi, po nejakych 20000 km se zjistilo, ze je ten naboj pred smrti. Takze vydrzel tolik, co cinska kopie za neco pres 2000. A zda byl problem na strane toho servisu, nebo jeho dodavatele, to se bohuzel uz nedozvim. Kazdopadne vracet se do toho servisu urcite neplanuju...

Re: Náhradné diely - originál vs OEM

Napsal: 10 led 2019 08:00
od MadTom
Jako největší problém považuju různé kopie, vydávající se za originál nebo nějakou lepší značku. A to obecně, nejenom u dílů do LR. Výrobci na to reagují různými štítky, hologramy a podobně. To ale prostě nefunguje, když umí kopírovač okopírovat díl, tak nějaká nálepka je už jenom drobnost. A i běžný servis nemá experta na materiálovou a kvalitativní analýzu, takže dodavateli hodí na hlavu jedině díl, kterej prostě nepasuje. Když to pasuje a nějak funguje, tak zákazník odjede spokojen. A když to po nějakých kilometrech umře, tak zjišťuj, jestli to byl šmejd materiál nebo to bylo špatně namontované. A i kdyby se jedno nebo druhé potvrdilo, tak co s tím? Pokud to servis nevezme dobrovolně za své, tak jediné co se stane je, že si příště zvolím jiný servis, s šancí, že bude ještě horší. Nějaké vymáhání škody a podobně je v našich krajích naprosto nereálné.

Re: Náhradné diely - originál vs OEM

Napsal: 10 led 2019 08:07
od habakuk
Už jsem to psal v v jiném vláknu ohledně ložisek. Na světě funguje systém překupníků a jedou si s ložisky jako na burze ten řetězec je tak dlouhý že když někdo v polovině přihodí padělek i se všemi papíry tak to ani odborník nemusí poznat až na základě destruktivních zkoušek se příjde na to že ta kvalita není taková jakou deklaruje sám výrobce.
Tímto si musí každý projít aby věděl kde koupit a kde je to podezřelé.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Náhradné diely - originál vs OEM

Napsal: 10 led 2019 19:38
od Petro
Kokesek píše: 10 led 2019 06:54 Ale je velka pravdeposobnost ze ho nekoupis ve stejne kvalite. Konkrektne loziska se tridy dle presnosti na dve az tri jakosti kvality. Kdyz skonci licence na prodej pouze znacce tak se zacnou prodavat vsechny jakosti. Nebo se vetsinou vynori podezrele levne kusy proti tehdejsi cene originalu. Toto lozisko vetsinou vydrzi polovinu toho co bylo prapuvodni v LR. To znamena ze oem neni spatne ale neni podle me uz garantovana kvalita do prvovyroby. O zbytku (shitpartu)se ani nebavim. To neni dobre ani jako reklamni vzorek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
No neviem ako je to u vyrobcov lozisk ale skusim ten priklad so ZF, mas koncern, pobocky kde bezi vyvoj, pobocky kde bezi hlavna vyroba a pobocky kde bezi vybehovy program a spotrebka. Cize konci hlavna vyroba (licencia) dokoncis vyrobu a potom sup odviezt na inu pobocku kde robia mensie serie (asi logicky nabeh novej vyroby potencialne moze byt riziko, je tam kvalitar, technicka specifikacia). O zmene kvality nerozhoduje nik na pobocke, nik na pobocke nevie kde tie diely skoncia, idu na matersky centralny sklad a hlavne pocas vyroby mas naskladneny material z centraly cize rutina uz vopred zaskoleny ludia, zlozene nastavene stroje a spustena vyroba, system kvality podla noriem. Ak robim za strojom a napr vyvazujem pritlacny kotuc nemam tusenia ci bude predavany ako genuin, alebo bude predavany ako OEM diel cize vzdy ho vyvazujem podla normy (vyroba, bezia smeny, udrzba kontroluje stroje) . Ci su diely vyrabane ako hlavny vyrobny program lepsie ako ked uz bezia ako spotreba je spekulacia, ak veris ze pracovnik na jednej pobocke robi svoju pracu svedomitejsie ako iny na inej pobocke budes mat sklon tvrdit ze hej :grin: Ale ak si dnes kupis menic alebo spojku genuin a uz je z vybehoveho programu alebo spotreby asi chapes ze to bude spojka z nejakej konkretnej pobocky vyrabana teraz a bude totozna s tou co tam robia teraz ako OEM, lebo ak spustas vyrobu mas poziadavku centralneho nakupu (skladu ) a to je zvycajne pocet kusov min v tisicoch. Riesit nejake triedy kvality si v tom systeme neviem predstavit, totiz bud je to v ramci normy (technicku dokumentaciu preberas so strojmi) alebo je to kovosrot (riesit reklamacie nejake druhej ci tretej triedy a podobne zavana sudmi a pruserom co pochybujem ze by si robil, hlavne naco ? ved vyrabas a predavas a hlavne cely biznis stoji na hlavnej vyrobe). Podobne subdodavatel dodava diel podla specifikacie ak nie, je to kovosrot a vyvezie si to prec a neplatis mu to.