LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
petr.jenes
Příspěvky: 2
Registrován: 08 pro 2018 21:31
tel.: 776335581
auto: Defender 90HT

LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#1 Příspěvek od petr.jenes » 08 pro 2018 21:47

Zdravím,
Vlastním Defa z roku 1996, kterého LR postavil pro carabiniery a instaloval do něj benzínový motor 20T4H z produkce MG Rover o výkonu 100kw DOHC 16V. Motor při nájezdu 140tis. km a určitě s pomocí instalace dodatečného plynového spalování (předchozím majitelem) klekl.
V současné době motor prochází kompletní renovací (hlava je hotová). Nicméně mám problém sehnat sadu pístů a pístních kroužků vhodnou pro první výbrus motoru. Nemáte s tím někdo zkušenost? Respektive neví někdo z vás na koho se obrátit, respektive kde to objednat a koupit?
Vedu debatu s několika odbornými firmami z VB, které se specializují na renovaci motorů značky Land Rover. Nicméně, když jim pošlu VIN mého Defa, nejsou schopni identifikovat motor. Zjevně se jedná o takovou raritu, že to tam ani pořádně neznají a značka LR nezanechala v podstatě žádnou stopu.

PS: to že je ten motor šílený mi nepište. To už jsem dávno pochopil. Nicméně už ho mám a přestavba na jinou motorizaci z provenience LR by asi byla šílená.

Díky za rady a tipy.
Petr

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#2 Příspěvek od MadTom » 08 pro 2018 22:33

Jenom k té přestavbě - ono by to tak šílené nemuselo být, Defender je taková skládačka. Takže pokud neseženeš, tak bych tuto možnost rozhodně nezavrhoval.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#3 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 09 pro 2018 00:26

No ono to podle vinka možná opracdu nenajdou, nevim jestli ty defy v solihulu nebouchali bez motoru a jestli se pak neosazovali pozdeji nekde jinde... Bouchni tam 200tdi, 300tdi nebo v8 od LR a bude to celé jednodušší, a v podstatě tím zvedneš cenu auta. Kdyby byl ten motor v super kondici, tak bych chvíli váhal, ale jestli je mrtvej, tak bych neváhal vůbec.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#4 Příspěvek od mildo123 » 09 pro 2018 09:10

Vymeniť motor... Škoda že si už začal repasovat hento, zbytočny čas a peniaze. Ale to je môj názor, ja by som šiel rozhodne touto cestou. A za facku už by to behalo.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
Mireczech
Příspěvky: 109
Registrován: 20 lis 2017 11:32
auto: D1 2.0 Mpi; D2 TD5
Bydliště: Brno

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#5 Příspěvek od Mireczech » 09 pro 2018 17:56

Mám ten motor v D1 a řekl bych, že není tak špatný, jak o něm mnozí tvrdí.

Jen se prostě chová jako benzinový 16V a kdo to srovná s TD, bude tvrdit, že to nejede (v pásmu otáček, na který je zvyklý).

Díly bych hledal např. dle ROVER 800, kde ten motor standardně byl:
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID004794

Kdybys změnil plány, měl bych možná zájem o tu udělanou hlavu.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#6 Příspěvek od MadTom » 09 pro 2018 18:49

To ale není o tom, jestli je ten motor špatnej nebo dobrej. To je o tom, že v Defu ani v D1 není v našich krajinách běžnej, spíš je to výjimka. Takže shánění dílů a zkušeností bude obtížnější, než na ostatní LR motory. A proto může být výměna za nějaký běžnější motor ve výsledku lepší/levnější/rozumnější, než řešení problémů na tomto motoru.
Jízdní projev je druhá věc - dokud to auto zůstane lehké, stejně jako tvoje D1, tak to bude v pohodě. Def je navíc lehčí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

petr.jenes
Příspěvky: 2
Registrován: 08 pro 2018 21:31
tel.: 776335581
auto: Defender 90HT

Re: LR Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#7 Příspěvek od petr.jenes » 11 pro 2018 21:34

Chlapi,

...díky za komentáře, cením si vašich názorů jakožto znalců. Já ten motor dokončím, jelikož jsem toho názoru, že by tam měl být ten, který tam je od počátku.

Jen kdyby to někdy někdo řešil, tak ty písty pro výbrus se nedají skutečně sehnat. Nikdo to nedělá resp. nedodává na trh. Tj. půjdu cestou vložky a renovací stávajících pístů a nových pístních kroužků.

Taky jeden typ. Lidi z firmy K-CAR, která se specializuje na vozy značky LR a MG Rover mi zjistili, že nový píst na tento motor (jeden) a ne sada po výbrusu stojí 400,- liber! Síla.

Jinak mé druhy hobby car značky LR je D2 s TD5. A ten motor je o něčem jiném. Mám to v kombinaci s manuálem (5ti kvalt) a umím si ho představit v tom Defu.

PS: už mám Defa 2 roky. A od té doby jsem víc nachodil než najezdil. Ale má to nějaké zvláštní flujdum, to auto. Můj syn ho miluje a tak i když jsem na to auto permanentně nasr... tak ho vlastně chci. A taky už jsem se naučil poučku "to není rozbitý, to je Anglický" :)

Petr

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#8 Příspěvek od mildo123 » 11 pro 2018 21:49

V tom defendri má byť 300 TDI :D
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#9 Příspěvek od VencaZE » 11 pro 2018 22:06

Existují brusírny válců kde písty umí vyrobit ale je otázka za kolik.. Brusírna válců Domažlice je asi jedna z nich.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Nuova
Příspěvky: 18
Registrován: 20 lis 2018 22:05
tel.: 606409969
auto: Ford Explorer
Bydliště: Mladá Booleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: LE Defender 90HT, 2.0 DOHC 16V

#10 Příspěvek od Nuova » 12 pro 2018 13:38

Trmice u Ústí nad Labem,pan Novák-umějí písty jaké koliv dělali nám je do závodních motorů(kované za studena) jen jsme jim dovezli staré písty z dieslů konkrétně z lokomotivy to je ten správnej materiál na kované písty.

Odpovědět