TD5 missfire + malo sily

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lali_G
Příspěvky: 86
Registrován: 10 úno 2014 20:39
tel.: 1908909796
auto: defender 90 td5

TD5 missfire + malo sily

#1 Příspěvek od Lali_G » 05 říj 2018 19:55

ahojte,
potrebujem radu skúseného s motormi TD5 prípadne niekoho kto ma nanocom a zo stredného Slovenska by pomohol, samozrejme nechcem nič zadarmo. prelietal som cele fórum + zahraničné fóra ohľadom missfiru na mojom defíkovi. rv 2001 , crewcab a motor 15P.
auto chytá na brnk, na voľnobeh počuť že niektorý z valcov vynecháva. je to nepravidelný jav takže som vylúčil že jeden zo vstrekovač by nešiel vôbec. auto sa následne pomaly zbiera do otáčok a chýba mu sila ako na mojej predošlej TD5-ke (čiže viem ako TD5 môže ísť keď ide :D). v konektore v RJ bol olej, olej som vyčistil. kôli tomu som vymenil aj káblový zväzok nad vstrekovačmi (pretože 90percent topicov všade píše že na chybe je práve ten zväzok), no u mňa to nepomohlo a jav pokračuje.
ďalej som videl že niekomu olej pretiekol aj do RJ, otvoril som RJ a tá bola krásna čistá zvnútra.

doplním: stále svieti kontrolka prívesu na aute.
doplním: auto má aj A/C (ak to môže mať súvis)

nemám ďalšie nápady tak som sa sem obrátil na Vás páni ste moja posledná nádej.

ďakujem za každý nápad!
Ľudo - Veľký Krtíš

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: TD5 missfire + malo sily

#2 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 05 říj 2018 23:51

A čerpadlo nafty ti tlačí z nádrže, jestli to není tak, že se motoru nedostává nafta, onat tam může být na mizivém tlaku, takže když chce vstřik dát větší dávku, tak nemá kde brát, ale zároveň to nezdechne, protože na dávky na volnoběh to třeba stačí...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 missfire + malo sily

#3 Příspěvek od Land Jirka » 06 říj 2018 06:36

Čerpadlo nafty by to mohlo být,
ale nevylučoval bych ani ten vstřikovač.
Klidně může chvílemi vynechavat...

Diagnostika napoví, ale odhalit nic nemusí.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Lali_G
Příspěvky: 86
Registrován: 10 úno 2014 20:39
tel.: 1908909796
auto: defender 90 td5

Re: TD5 missfire + malo sily

#4 Příspěvek od Lali_G » 06 říj 2018 12:23

chyba čerpadla prípadne palivového systému by sa mohla prejaviť aj na voľnobeh ? nie len pri vyšších otáčkach keď je treba viac paliva.

doplním : dnes som zistil že akonáhle sa motor trošku zohreje ide stále horšie a horšie. nie lepšie ale horšie. auto ide kľudne po ceste aj 100 len ten rozbeh na tú rýchlosť trvá.

nestretol sa stým niekto ?

ďakujem

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 missfire + malo sily

#5 Příspěvek od DanoDEF » 06 říj 2018 13:20

... a problem zacal sam od seba alebo po nejakej oprave ?
... daval si novy kablovy zväzok ? original/neoriginal
... mal si vonku vstreky ?
... ten rozbeh aj ked s malou silou je hladky netrhavy ?
... mal si to na nejakej diagnostike ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: TD5 missfire + malo sily

#6 Příspěvek od Dex » 06 říj 2018 22:26

Nemáš prasklou hadici od turba? Už se mi stalo ze tam byla tak velká díra, ze to neslo slyšet. Auto hulilo a nejelo.

Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk


Lali_G
Příspěvky: 86
Registrován: 10 úno 2014 20:39
tel.: 1908909796
auto: defender 90 td5

Re: TD5 missfire + malo sily

#7 Příspěvek od Lali_G » 22 říj 2018 18:27

ahojte,
skusam testujem ked je casu sa stym zabavat ale ziadny pokrok.

hadice od turba popraskane nie su.

DanoDEF -
s problemom som sa stretol uz ked som auto kupoval, je to dovoz mam ho cca pol roka ale malo som na nom jazdil robili sa komplet napravy a drobnosti a nebolo casu. missfire sa prejavil tak ze si pridal plyn a ked padli otacky na volnobezne rozhadzalo otacky a chvilu trvalo kym sa ustalia. potom bezalo normalne. teraz je auto prihlasene a pouzivam ho a jav sa zhorsuje a na volnobeznych to rozhadze otacky tiez a ide niekedy ako traktor a niekedy zase ako bez chyby keby sa nic nedialo.
nebolo to na diagnostike pretoze nepoznam nikoho kto by mal v mojom sirsom okoli neaky nanocom. neviem ci mi moze pomoct obycajna diagnostika napriklad WoW ma moj stryko ale neni tam medzi LR defender iba diskac. budem skusat najskor stym ak sa ku tomu dostanem.
v cervenom konektore som mal oleja pozehnane , vyumyval som cisticom na brzdy a teraz ani po case prevadzky sa tam neobjavuje ziadny olej.
kablovy zvazok novy ale britpart som daval. co som si vsimol ze v konektoroch na tryskach bol olej, niektore boli skoro plne oleja (myslim tie zlte plastove casti) a bola jedna alebo dve bez oleja. ale ako som si vsimol je diera na konektore kabloveho zvazku cize olej sa tam asi dostane ci chcem ci nechcem.

nechapem len jednej veci. ked auto za studena nastartujem tak bezi pekne. zoslapnem trosku pedal a uz to vrci kadejako ked sa trosku zohreje.

poprosim vas o radu ako zacat s riesenim a hladanim problemu.

pripadne nepoznate niekoho kto ma na to trpezlivost a technicke vybavenie aby som mu to zobral a mrkol by sa mi na to?
vdaka

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 missfire + malo sily

#8 Příspěvek od MadTom » 22 říj 2018 19:02

Podle mě olej v konektorech ničemu nevadí, on je docela dobře nevodivej, dokud není plnej kovových špon. Alespoň ty konektory v mastném prostředí nekorodují. Horší je, když ale nevodí. Do vstřikovačů pouští řídící jednotka napěťové impulzy 85V a cca 20A, jsou sice krátké, ale musí se tam procpat. Mě se před cca 6 lety stalo, že auto po nastartování běželo hezky, ale jakmile se ohřálo, tak to mělo snahu běžet na 4 válce a diagnostika hlásila takové věci, jako rozpojený okruh k jedno vstřikovači. Takže jsem měl podezření na vadný vstřikovač a očekával jsem drahou opravu. Nakonec to byla ptákovina - po ohřátí přestal spolehlivě vodit jeden z pinů na konektoru co se nasazuje přímo na vstřikovač. Oprava jednoduchá - sundat víko ventilů, vyndat svazek vstřikovačů, napružit v něm piny, vyměnit dva Okroužky na konektoru, který vede z hlavy ven, a když už to bylo otevřené, tak seřídit vůle na vstřikovačích. Od té doby mám klid. Ty malé konektory nejsou pro takto veliké proudy ideální a navíc cykly teplo/zima v motoru jim moc nepomáhají, takže piny v nich prostě měknou.
Následně jsem s podobným problémem opravoval několik aut. U jednoho majitel postupně vyměnil několik svazků ke vstřikovačů, a furt to nebylo ono. Vždy vzal nějaký z druhovýroby, kvůli ceně. Naštěstí si ten původní originál schoval. Tak jsme ho napružili, dali nové Okroužky a od té doby měl klid. Mám dojem, že některé z lišt z druhovýroby byly špatné už z výroby.
A co se týče zatékání oleje - skrz konektor v hlavě neproteče - piny jsou tam zalité a nemají dírky. Protoče to okolo konektoru, kde je to těsněné dvě Okroužky. Ty i když jsou nějaké modré silikonové, tak pokaždé když jsem to z hlavy vyndal, tak už nebyly kulaté, ale hranaté - prostě to netěsnilo. A když takhle olej proteče do protikusu konektoru na kabelové svazku v motorovém prostoru, tak tam už piny nejsou zalité, ale jsou volně a olej krásně vcucne až do kabelového svazku.
Zažil jsem jednou, že olej vadil v řídící jednotce - nebyla zašroubovaná, oleje v ní bylo tak půl deci a byl smíchanej s vodou, jak s autem občas brodili a jednotku koupali. To byl ale podle mě docela extrém. Jednotku nezašroubovávali, aby z ní byly schopni rychleji vylít vodu. :shock: A takto fungovali několik let. Asi úspěšně, protože problém nastal až po té, co celou jednotku dali do igelitového pytle, kam voda a olej natekla, ale už nevytekla.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 missfire + malo sily

#9 Příspěvek od DanoDEF » 22 říj 2018 20:02

Lali_G píše: 22 říj 2018 18:27 ahojte,
skusam testujem ked je casu sa stym zabavat ale ziadny pokrok.

...missfire sa prejavil tak ze si pridal plyn a ked padli otacky na volnobezne rozhadzalo otacky a chvilu trvalo kym sa ustalia.
...to je u Td5 normalny jav.

No keby si bol odpisal skor tak predminulu sobotu som bol v Lucenci a nanocom mam stale v aute. :hi
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Tomo112
Příspěvky: 81
Registrován: 14 lis 2009 22:01
auto: DEFENDER 110 TD5
Bydliště: Slovensko-Bratislava

Re: TD5 missfire + malo sily

#10 Příspěvek od Tomo112 » 19 led 2019 11:34

Ahoj,
Nechcem zakladať nové vlákno o strate výkonu ich tu je viac ale nikde som nenasiel môj prípad,jedine toto sa mi zdá najbližšie.
Moja TD5-ka zničoho nič prestala ťahať v nízkych otáčkach nerobí to pravidelne raz ide upplne normálne a potom zrazu nie.
Pri stojacom aute ide normlne vytočiť po Max. ale akonáhle sa chcem rozbehnúť tak nič chod motora je pravidelný pri rozbiehani nezdochína ale proste nemá výko nejde tak ako predtým mám plný plyn a taha uplne málo potom zrazu ako keby zacalo tlačiť turbo a taha normalne preradím padnu otáčky a zase hluchá diera a potom sa zobere...
Nerobí to pravidelne neviem vysledovať žiadne rovnaké podmienky kedy by to robilo raz to spraví na rovine raz dokopca...raz studený potom teplý...
V minulosti sa stalo raz zacas ze po nastartovaní nesiel do výkonu alen dymel na bielo potom šklblo z motorom a zobral sa ale to uz nespravil dlhšie..
Mal som to na diagnostike ale tým že odkedy ho mám to bolo 1krát bolo tam toho viac ne dosť tak som to len nechal vymazať a skušal som monitorovať hodnoty ale jak naschval vtedy ťahal normalne.
Nemáte niekto náhodou odobnú skusenosť nech viem od čoho sa odraziť.
ďakujem

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: TD5 missfire + malo sily

#11 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 19 led 2019 17:01

tomo112 - nepadá to do nouzáku? To se stane kvuli přehřátí.
Druhá možnost, co mne hned napadá je váha vzduchu, když nedává signál motor jde sláběji. Pokud by to byl problém v kabelu tak by to mohlo občas jít dobře a občas nee.
Oba ty režimy oslabení motoru jsou charakteristické tím, že pokud je auto jinak v pořádku, tak jde motor pěkně, jen nemá výkon. Tedy nic nerachtá, nic se nehádá, nic neškube, jen to moc nejede - typicky do kopce je to jak s přitaženou ruční brzdou.
Těžko ti to někdo opraví na dálku, ale jestli sbíráš náměty, co by to mohlo být, tak tydle dva máš ode mne. Držim palce.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Tomo112
Příspěvky: 81
Registrován: 14 lis 2009 22:01
auto: DEFENDER 110 TD5
Bydliště: Slovensko-Bratislava

Re: TD5 missfire + malo sily

#12 Příspěvek od Tomo112 » 19 led 2019 18:27

Hanys-nie nepadá do nudzaku neprehrejesa robí to aj studený aj teplý
Váha by dávala zmysel ale nieje to stále -mal som chalana s diagnostikou aby som videl Live dáta vtedy všetko fungovalo :Ja blb: kabeláž od váhy určite pozriem.
Jasné že to nechcem opraviť na dialku :grin: len som dúfal že nejsom jediný koho takto TD5-ka trenuje...
Dik za radu

Uživatelský avatar
ras11
Příspěvky: 6
Registrován: 30 kvě 2019 13:54
auto: GREINER110 +6ks next
Bydliště: Stara Lubovna, SLOVENSKO
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 missfire + malo sily

#13 Příspěvek od ras11 » 30 kvě 2019 14:20

Tomo 112: poriešené? ak nie, išiel by som po turbe a regulácií, na live datach by malo byť vidieť hodnotu tlaku turba. Ak je slabá váha vzduchu, je slabý výkon permanentne. Podávacie čerpadlo to tiež nebude, prejavovalo by sa vždy v záťaži.
Skôr regulácia turba, alebo únik tlaku cez netesnosť hadíc, čo by ale malo byť počuť...
hobby, ktoré mi ťažko prerástlo cez hlavu...
Chovám zopár Púm 110, 130, jeden LightWeight po renovácií a chystám sa na renováciu mojich "čakateľov", Marine Blue Series III 109, RR Classic 3.9, Sand Series III 77... raz to príde :))

Odpovědět